“Kamal Abdullanın əsərlərində
qaldırılan problemlər həmişə aktualdır”
Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetinin “Teatr sənəti” fakültəsinin
II kurs tələbələri
yazıçı Kamal
Abdullanın “Unutmağa
kimsə yox” pyesi əsasında hazırlanan eyniadlı tamaşanı təqdim ediblər. Kursun rəhbəri Əməkdar
artist Yaqut Paşazadədir.
Tamaşada səhnə danışığı
üzrə hazırlıq
dosent Nadir Hüseynova,
xoreoqrafiya işi isə Səbinə Məmmmədovaya məxsusdur.
“Unutmağa kimsə yox” tamaşasında Tunar Əlizadə
(Aspirant), Çimnaz Bağırova
və Oksana İsgəndərova (Qadın,
Ana), Əlirza Kənani
(Arxadaş), Səbinə
Məmmədova (Quzu (Qağayı), Elnur Tağıyev (Yekəpər
(Yaddaş), Rəhimə
Abdinova (Əntər (Əzab), Asim Mərdanov (Qoca), Fərid Baxşıyev (Feldşer) iştirak edirlər. Qəmli və həzin,
sentimental və kədərli,
oyunabənzər bir həyat kimi təqdim olunan tamaşa böyük maraqla qarşılanıb.
Kursun rəhbəri, Əməkdar
artist Yaqut Paşazadə
səhnə əsəri
haqqında təəssüratlarını
bizimlə bölüşüb.
- Yaqut xanım, bilirsiniz ki, Kamal Abdulla “Unutmağa kimsə yox” pyesi əsasında sonralar eyniadlı roman da yazdı. Gənc alim naməlum bir çiçəkli yazıda hamının gözlədiyi müharibələrin,
padşahların, sərkərdələrin
tarixini yox, bir sevgi məktubunu
deşifrə edir.
“Unutmağa kimsə
yox” mifoloji qatı olan əsərdir. Paralel zamanlarla,
miflə işləmək
tələbələr üçün
çətin olmadı?
- Sözün açığı,
lap əvvəldən pyes
uşaqlara çətin,
daha doğrusu, qeyri-adi göründü.
Hətta
onlar ötəri bir çaşqınlıq
da yaşadılar.
Mən pyesi analiz edəndə
isə hər şey aydın oldu və tələbələr
bu dəfə əsəri tamam başqa gözlə, ayrı nəzərlə baxdılar və onu çox bəyəndilər. Onların özlərinə
də xoş oldu ki, belə
bir əsər üzərində işləyəcəklər.
Pyesi götürməzdən əvvəl
Kamal Abdulla ilə söhbət etmişdik.
Demişdi, Yaqut, “Unutmağa kimsə yox” ikinci kurslar
üçün çətin
olar. Hətta çox çətin.
Mən də cavab verdim
ki, istəyirəm, tələbələr daha
məsuliyyətli işdə
özlərini sınasınlar.
“Teatr sənəti” fakültəsində iş
metodu belədir: əsərlə ilk tanışlıq
müəllifdən başlayır.
Müəllifin həyat və
yaradıcılığını araşdırıb öyrəndik.
Əsər üzərində işə başlayanda oradakı personajlar uşaqların diqqətini
çəkməyə başladı.
Onlar özləri də sevinirdilər ki, nə yaxşı, bizim təcrübəmizdə
belə bir maraqlı müəlliflə,
maraqlı əsərlə
tanışlıq oldu.
Əsərdə baş qəhrəman
olan Aspirant və onun daxili aləmindən
köməyə gələn
obrazlar var. Bu, onun yaddaşı, qayğısı
və əzabıdır.
Biz tamaşada müəllifin yaratdığı
bütün personajları
olduğu kimi saxladıq. Real və irreal dünyanın personajları
səhnədə çox
maraqlı görünürdü.
Süjet ilk baxışdan
adi görünə bilər: Aspirant elmi işlə məşğuldur,
sirli yazının açılışını tapmalıdır. O yazının
adı Çiçəkli
yazıdır. Əsərdə keçmişlə bu gün bir-birinin içindədir. Aspirant zaman-zaman
xatırlayır ki, sevdiyi qadınla necə tanış
olub, tanış olandan sonra onların
həyatında nə
baş verib, hadisələr hansı zəmində inkişaf edib... Bizim məhz bu əsərə müraciət
etməyimizin səbəbi
burada çox maraqlı süjet xəttinin olmasıdır.
Aspirantın evində qaldığı
qocanın qarısı
ölüb. Aspirant yazını oxumağa başlayanda kişinin Bozdar adlı iti çıxıb gedir. Çünki itin qoruduğu
sirr açılmışdı.
Növbəti mərhələdə məlum olur ki, yazılar oxunduğuna görə Aspirantın sevdiyi qadın ağır xəstədir. Bəs həmin
yazıda nə var idi? Bax, sual da bundadır.
Sadəcə, sevgi məktubu... Kamal Abdullanın yanaşma
tərzi, dünyaya və sevgiyə baxışı bir sevgi məktubundan ibarətdir. Bütün tarixi
sazişlər, müqavilələr
sevgi məktublarının
içindədir. Onların gözəlliyi
də bundadır.
Bizim tamaşamızda qadın ölür. Baş verən
hadisə paralelləri
bir-birinə bağlıdır.
- Səhv etmirəmsə, bundan əvvəl tələbələrlə birgə
“Bir, iki, bizimki” pyesini də tamaşaya hazırlamışdınız...
- Bəli. Həmin tamaşanı qiyabi
kursumla hazırlamışdım.
Beşinci kurs diplom tamaşası idi. Həmin əsərə tamam
fərqli yanaşma etmişdim. Pyesdən
fərqli olaraq tamaşada altı qadın, iki kişi var
idi. Kişinin biri ölüm ayağında idi, o biri isə gənc
və həyatsevər
adam idi.
Kişilər pərdənin o üz-bu
üzündə altı
qadının ətrafında
idilər. Bu altı
qadının timsalında
mən bir qadının altı obrazını vermişdim:
ana, sevgili, dost, yoldaş, məşuqə,
həyat yoldaşı...
Bu obrazlar təyinatı
üzrə bir nöqtədən çıxış
edib səhnədə
görünürdü. Tamaşa çox möhtəşəm
alınmışdı. Universitet rəhbərliyi də qeyd etmişdi
ki, qiyabi təhsil alan
tələbələrdən belə tamaşa gözləmirdik. Əlbəttə, uşaqlar bu enerjini, bu şövqü
pyesdən alırdılar.
Çünki hamısı sevməyi
bacaran, sevmək yaşında olan gənclərdir.
- Siz YUĞ Teatrında Kamal Abdullanın pyesləri əsasında hazırlanan bir neçə tamaşada iştirak etmisiniz. İstərdim, bu haqda danışaq.
- Mən tələbə olanda Vaqif İbrahimoğlu
Kamal Abdullanın “Bir, iki, bizimki”
tamaşasını hazırlayırdı.
Həmin tamaşa möhtəşəm bir iş idi. Mənim yaddaşımda
məhz o tamaşa klassika kimi qalıb.
Həmin
tamaşada oynamasam da, Vaqif müəllimin
bütün məşqlərində
olurdum. Oxunuşdan
başlamış, ta
son mərhələyə qədər...
Kamal
Abdulla ilə ilk tanışlığım
bu əsərlərdən
başlamışdı. Növbəti illərdə Kamal
müəllimin “Sərgərdan”
hekayəsi əsasında
“İstintaq” adlı tamaşa hazırlandı.
Həmin
tamaşada mən də oynayırdım.
Kamal müəllimin yaradıcılığı
ilə daha yaxından tanışlığım
məhz bu əsərlə başladı.
Yadımdadır ki, o vaxt Vaqif İbrahimoğlu Kamal Abdullanı bizə dəqiq cizgilərlə tanıdırdı.
Deyirdi, Kamal müəllim bizim üçün ikiqütblü
bir insandır: bir qütbü dövlət məmuru, o birisi isə yaradıcı şəxsiyyətdir.
Bu yaradıcı insan həmin məmurdan yerlə göy qədər fərqlənir və eyni zamanda, hər
ikisi mükəmməldir.
Amma Kamal Abdullanı bizə daha doğma, daha əziz edən yaradıcı tərəfidir.
Yadımdadır ki, “İstintaq”
o dövrdə çox
böyük maraqla qarşılanmışdı. Kamal Abdullanın bütün yaradıcılığında
ən çox sevdiyim məhz bu cümləsidir: “Yolla gedən olmasa, bilinməz, gəlir bu yol,
ya gedir”.
- Mədəniyyət və
İncəsənət Universitetinin
rəhbərliyinin tamaşaya
münasibəti necə
oldu?
- Çox yaxşı. Universitetin rektoru Ceyran Mahmudova tamaşanı müsbət dəyərləndirdi. Qürur duydum ki, tələbələrim belə sevilərək qarşılanırlar. “Unutmağa kimsə yox” artıq uğurlu səhnə əsəri kimi universitetin repertuarına salınıb. Biz bu tamaşanı artıq təkcə Mədəniyyət və İncəsənət Universitetinin səhnəsində yox, digər teatrların səhnəsində də oynaya bilərik.
- Müəllifin reaksiyasından danışmadıq...
- Çox səmimi, çox isti münasibət gördük. Tamaşaya sevərək baxdı. Açığı, əvvəldən bir qədər ehtiyat edirdim ki, görəsən, Kamal müəllim razı qalacaqmı? Yaxud bu həlli, bu yozumu qəbul edəcəkmi? Çünki əsərdə müəyyən ixtisarlar aparmışdım. Kamal Abdullanı ixtisar etmək çox çətindir. Bunu bilirsiniz. Çünki sözə böyük qiymət verir, bir sözünü belə düzgün deməyəndə onu mütləq qeyd edir. Tamaşaya baxandan sonra dedi ki, bu əsərdə yaşlı aktyorların oynamasını artıq təsəvvür etmirəm, sən demə, bu əsər məhz gənclər üçündür. Düşünürəm ki, növbəti kurslarda da Kamal Abdullanın yaradıcılığına yenidən müraciət olunacaq. O, mənim sevdiyim yazarlardandır, mövzuları maraqlı, çoxqatlı, dünyəvidir. Kamal Abdullanın əsərlərində qaldırılan problemlər həmişə aktualdır.
Cavid ZEYNALLI
525-ci qəzet.- 2018.- 24 noyabr.- S.9.