Məktəblilər arasında “Ədəbiyyat
biliciləri” müsabiqəsi keçiriləcək
Təhsil naziri Ceyhun Bayramov 2018-2019-cu dərs ilində
“Ədəbiyyat biliciləri” müsabiqəsinin keçirilməsi
barədə əmr imzalayıb. Əmrə əsasən,
2018-2019-cu dərs ilində ölkə üzrə ümumtəhsil
məktəblərinin VIII-XI sinif şagirdlərinin
iştirakı ilə “Ədəbiyyat biliciləri” müsabiqəsi
keçiriləcək.
“Ədəbiyyat biliciləri” müsabiqəsinin ölkə
mərhələsini keçirən Təşkilat Komitəsinin
tərkibi də təsdiq edilib. Təşkilat Komitəsinin
sədri təhsil nazirinin müavini Məhəbbət Vəliyeva,
sədrin müavini Azərbaycan Yazıçılar Birliyinin
Gənclər üzrə katibi Rəşad Məciddir.
Müsabiqənin keçirilməsində əsas məqsəd
şagirdlərin Azərbaycan və dünya ədəbiyyatının
görkəmli nümayəndələrinin
yaradıcılıqları haqqında məlumatlılıq səviyyəsini,
ədəbiyyat nümunələrinin məktəblilər tərəfindən
mütaliə olunması vəziyyətini öyrənmək və
mütaliə sahəsində xüsusi fəallığı
ilə fərqlənən şagirdləri aşkara
çıxarıb rəğbətləndirməkdir.
Təhsil
naziri Ceyhun Bayramov deyir ki, əsas hədəfi şagirdlərin
Azərbaycan və dünya ədəbiyyatının görkəmli
nümayəndələrinin yaradıcılıqları
haqqında məlumatlılıq səviyyəsini üzə
çıxarmaq olan müsabiqə gənc nəsildə
mütaliə həvəsini gücləndirmək və bu sahədə
xüsusi fəallığı ilə fərqlənən
şagirdləri aşkara çıxarıb qiymətləndirmək
baxımından mühüm rola malikdir.
Müsabiqə ümumtəhsil məktəblərinin
VIII-XI sinif şagirdlərinin iştirakı ilə
keçirilir.
Müsabiqədə iştirak könüllü
xarakter daşıyır. Müsabiqə məktəb,
rayon (şəhər), ölkə üzrə olmaqla 3 mərhələdə
təşkil edilir. Müsabiqə, bir qayda
olaraq, dərs ilinin noyabr ayında başlayıb aprel
ayında yekunlaşdırılır. Mərhələlər
həmin müddətə uyğun olaraq müəyyənləşdirilir.
Məktəb mərhələsi, rayon (şəhər)
mərhələsi, ölkə mərhələsi və məktəb
mərhələsi. Sonuncu mərhələdə
əsasən, bədii əsər oxumağa meyl və maraq göstərən,
Azərbaycan və dünya ədəbiyyatı nümunələrini
davamlı mütaliə edən şagirdlərin aşkara
çıxarılmasına həsr edilir.
Şagirdlər
tərtib olunmuş sorğu vərəqlərindəki
müvafiq sualları oxuduqları əsərlər, onların
müəllifləri, hər bir əsərin mövzusu,
ideyası, tərbiyəvi əhəmiyyəti və s.
yazılı cavablandırır, təəssüratlarını
qısa qeyd edirlər.
Şagirdlərin
cavabları məktəb direktorunun əmri ilə
yaradılmış işçi qrupu tərəfindən təhlil
olunur, eyni adlı əsərlər üzrə ümumiləşdirmə
aparılır, daha çox mütaliə etmiş
şagirdlərin adlı siyahısı hazırlanır. Siyahıdakı şagirdlərin adının
qarşısında mütaliə etdikləri əsərlər
müəllifləri göstərilməklə qeyd olunur.
Göstərilən
əsərlərin şagirdlər tərəfindən həqiqətən
mütaliə olunduğunu dəqiqləşdirmək
üçün zəruri hallarda işçi qrupu tərəfindən
bu əsərlər üzrə müvafiq suallar
hazırlanır və onların əsasında məktəbdə
viktorinalar, test yoxlamaları və s. bu kimi tədbirlər təşkil
olunur. Həyata keçirilən tədbirlərin
nəticəsi olaraq, hər məktəbdən ən
çoxu 3 nəfər şagird seçilərək onların
adlı siyahısı təqdim edilir.
Müsabiqənin yekun turu Bakı şəhərində
təşkil olunur. İştirakçılar 3 variantda təklif
olunmuş mövzulardan birini seçərək inşa
yazır, həm də sorğu vərəqində onlara təqdim
olunan 10 sualı yazılı cavablandırırlar. Suallar Təşkilat Komitəsinin təyin etdiyi
mütəxəssislər tərəfindən 2 variantda
hazırlanır. Hər iki
tapşırıq şagird dəftərində yerinə
yetirilir. Tapşırıqları
münsiflər heyəti yoxlayıb müəyyən
edilmiş meyarlar əsasında qiymətləndirir. İnşa yazı 10 ballıq şkala üzrə,
10 sualın hər biri maksimum 10 balla qiymətləndirilir.
Hər bir iştirakçının yekun balı
həmin iki tapşırığa verilən balların cəmi
hesab olunur. Müsabiqədə mükafata layiq
görülənlər (I, II, III yerlər) haqqında qərar
Təşkilat Komitəsi tərəfindən qəbul edilir.
Təhsil eksperti Kamran Əhmədov deyir ki, orta ümumtəhsil
məktəblərində tədris aparılan fənlər
üzrə şagirdlər həmin məlumatları tam olaraq
mənimsəyə bilmirlər. Yəni hər
hansı bir fənn üzrə bu və ya digər formada dərinləşmiş
biliyə malik deyillər. Ona görə də müəyyən
fənlər üzrə xüsusi bilik
yarışlarının, tədbirlərin bu və ya digər
formada əlamətdər günlərin keçirilməsi
şagirdlərə həmin sahələr üzrə dərinləşmiş
biliklərin öyrədilməsinə xidmət edir: “Nəzərə
alsaq ki, Azərbaycan Şərq ölkəsidir, bu səbəbdən
şagirdlərimizin özünüifadəetmə
bacarıqları çox aşağı səviyyədədir.
Yəni onların daha çox əzbərçiliyə
önəm vermələri şagirdlərin əlavə oxu
marağının aşağı salınmasına səbəb
olur.
Digər
tərəfdən də bu gün orta ümumtəhsil məktəblərində
təhsil alan şagirdlərimiz daha
çox ali məktəblərə qəbul imtahanlarına
hazırlaşırlar. Bu səbəbdən də
onlar əlavə oxu materiallarından istifadə etmirlər,
mütaliələri zəif olur, əlavə kitablar oxumurlar.
Bu səpkidə yarışların
keçirilməsi şagirdlərin mütaliə qabiliyyəti
və özünüifadəetmə bacarıqlarının
formalaşdırılmasına xidmət edir. Təbii ki, “Ədəbiyyat biliciləri” adı
altında keçirilən yarışda da ədəbiyyat sahəsi
ilə bağlı daha geniş məlumatları əldə
etmək üçün şagirdlərə yaradılan bu
imkandan maksimum dərəcədə istifadə etmək
lazımdır. Bu kimi bilik
yarışlarının keçirilməsini yalnız
alqışlamaq və müsbət qarşılamaq
lazımdır”.
Ekspert onu da qeyd edib ki, bu yarışlardan orta ümumtəhsil
məktəblərinin heç birinin kənarda
qalmamasını da təmin etmək üçün müəyyən
profilaktik işlərin görülməsi vacibdir. “Fikrimcə, bura təkcə
yuxarı sinif şagirdləri yox, 1,6 milyon
şagirdin hamısı cəlb olunmalıdır ki, onlarda
bizim istədiyimiz intellektual səviyyənin inkişafı həyata
keçirilsin. Çünki ədəbiyyat
birbaşa özünüifadəetmə
bacarığının formalaşmasına xidmət edən
bir fəndir. Yəni şagirdlərin
hansısa bədii əsərlər vasitəsi, mütaliə
imkanları ilə özünüifadə vərdişinin
formalaşmasını da təmin etmək
mümkündür. Biz bu gün
narahatıq və narazılıq ifadə edirik ki, şagirdlərin
bədii ədəbiyyata olan marağı aşağı səviyyədədir.
Təbii ki, bunu könüllülük prinsipi
ilə həyata keçirmək olar. Əgər
biz bunu qəbul imtahanlarına salırıq və
salacağıqsa, uşaqlar o zaman oxuyurlar. Biz bununla bağlı nə qədər çox
yarışlar, olimpiadalar, tədbirlər keçirsək,
bunu qarşımıza hədəf kimi qoysaq, bir o qədər
çox şagirdi bura cəlb etmiş olarıq. Düşünürəm
ki, burada bu yarışların, tədbirlərin nəticələrinin
orta ümumtəhsil məktəblərinin məktəbdaxili
qiymətləndirmə sisteminə təsiri olmalıdır.
Belə ki, bu kimi yarışlarda seçilən
şagirdlər məktəbdaxili qiymətləndirmə
prosesində xüsusi imtiyazlara sahib olsalar, bu da onların əlavə
oxu materiallarına, bədii ədəbiyyata
marağını stimullaşdırmaq üçün səbəb
olar. Eyni zamanda, bu kimi yarışlarda fərqlənən
ədəbiyyat bilicilərini və yaxud digər fənlər
üzrə olan seçilmiş şagirdlərə ali məktəblərə qəbul zamanı da
güzəştlər etmək mümkündür. Onların bu kimi yarışlarda, olimpiadalarda əldə
etdikləri uğurların nəticəsini nəzərə
almaq da olar. Yəni bu olimpiadalarda əldə
olunan uğurlar buraxılış imtahanlarının nəticələrinə
təsir göstərərsə, şagirdlərin bu
yarışlara qatılması kütləvi hal alar, eyni
zamanda, məsuliyyət və iddia çoxalar. Yəni təkcə tədbir xatirinə bunları
etmək lazım deyil. Mütəmadi olaraq
şagird nailiyyətlərinin, şagirdlərin bu sahədə
oxumalarının nəticələrini təhlil etmək
lazımdır. Məsələn, “oxu
günləri” təşkil etməklə şagirdlərin
oxuduqlarını və onun nəticələrini görmək
olar. Hesab edirəm ki, müzakirə məsələləri
daha da çoxalsa və bu tipli tədbirlər mütəmadi
olaraq hər ay keçirilsə, şagirdlərin intellektinə
müsbət mənada təsirini göstərəcək”.
Təhsil eksperti Məlahət Mürşüdlü
hesab edir ki, şagirdlərin mütaliəsinin yüksəldilməsində
müsabiqələrin rolu böyükdür. Təkcə nəsr
və nəzm əsərlərinin deyil, həm də dəqiq
elmlərlə bağlı mütaliə biliyin əsasıdır,
başlanğıc hissəsidir. Mütaliənin gələcəkdə
elmin və ədəbiyyatın, ümumilikdə cəmiyyətin
inkişafına çox böyük təsir göstərəcəyini
vurğulayan ekspert
Təhsil Nazirliyinin bununla bağlı təşəbbüsünü
alqışladığını deyib: “Düşünürəm
ki, yeniyetmə və gənclərin zehni inkişafını
gücləndirəcək və yeni mütaliə mədəniyyətini
formalaşdıran müsabiqələrin keçirilməsinə
böyük ehtiyac var. Çünki mütaliə dövlətimizin
əsasını gələcəkdə təşkil edəcək
gənclərin formalaşdırılması deməkdir”.
M.Mürşüdlü vurğulayıb ki, insan zəkasının inkişafında müstəsna rol oynayan mütaliə eyni zamanda, onun mənəvi inkişafı, digər insanlarla münasibəti, gündəlik hadisələrə baxış tərzi, qərarların verilməsi və s. məsələlərdə də mühüm rol oynayan əsas amillərdən biridir. Qədim zamanlardan bəri oxuma-yazma bilənlər digərlərindən fərqlənmiş, sayılıb-seçilən olmuşdur. Bu da onların mədəni səviyyələrindən qaynaqlanmışdır. Bu səviyyəni isə onun mənəvi zənginliyi və bu zənginliyi ona qazandıran oxuması, elmi olmuşdur. Cəmiyyətdə oxuma-yazma bilənlərin sayı nə qədər çox olarsa, o cəmiyyət daha çox inkişaf səviyyəsinə malik olar, digər cəmiyyətlərlə təması zamanı öz dəyərləri ilə seçilər.
“Ədəbiyyat biliciləri” müsabiqəsinin qaliblərindən biri Aybəniz İsmayılova deyir ki, “Ədəbiyyat biliciləri” müsabiqəsinin qalibi olmaq hər bir şagird üçün böyük fəxr hissidir: “Kitab oxumağı alışqanlıq halına gətirmiş insanlar bunun üçün xüsusi vaxt ayırmaz hər fürsəti dəyərləndirərlər. Onlar yol gedərkən, birini gözləyərkən, səyahətə çıxarkən və mümkün olan hər vəziyyətdə oxuyacaqları kitabı yanından ayırmazlar. Kitab oxuma alışqanlığı insanda tərbiyəvi bir xüsusiyyətdir. Bir çox məsələ kimi bu da insanda kiçik yaşlarından formalaşır. Uşaqlar anlamasalar belə, valideynləri onların yanında uca səslə kitab oxuduqda, körpə yaşından kitablara sevgi yaranır. Mən də kitabı, kitab oxumağı çox sevən insanlardanam. Xüsusilə də Azərbaycan və dünya ədəbiyyatının görkəmli nümayəndələrinin yaradıcılıqlarını oxumağı çox sevirəm. Ona görə də Təhsil Nazirliyi tərəfindən keçirilən “Əədəbiyyat biliciləri” müsabiqəsində böyük həvəslə iştirak etdim. Birinci dəfə ikinci, ikinci dəfə isə birinci yeri qazandım. Bu müsabiqənin qalibi olmaqdan qüruru duyuram. “Ədəbiyyat biliciləri” müsabiqəsinin şagirdlərin Azərbaycan və dünya ədəbiyyatı ilə tanış olmasında, onlarda mütaliə, oxu mədəniyyətinin formalaşmasında böyük rolu var. Bu müsabiqə şagirdlərdə mütaliə vərdişləri aşılayır”.
S.QARAYEVA
525-ci qəzet.- 2018.- 24 noyabr.- S.8.