“O dünya”dan xəbər var
YAXUD
“RUHLARLA SÖHBƏT”DƏN SEÇMƏLƏR
Nəşrin üzərindəki “Allan Kardekin
dünyanı sarsıdan kitabı” ifadəsi 420 səhifəlik
“səfər” əsnasında bizi nələrin gözlədiyi
ilə bağlı az-çox ipucu verirdi.
Kitabı əlimə aldığım ilk andaca üz
qabığındakı təsvir və sözlər
qeyri-müəyyən hisslər yaşatmışdı. Elə adı çox
şey deyirdi: “Ruhlarla söhbət”. Və üz
qabığında yazılan o ürpərdici sözlər:
“Ölümdən sonrakı həyat: 1018 sirr”.
lll
Yəqin ki, hər birimiz ömrümüzdə heç
olmasa bir dəfə özümüzə səsli və ya səssiz
“mən kiməm?”, “necə yaranmışam?”, “bu dünya necə
yaranıb?”, “Tanrı varmı?”, “cənnət və cəhənnəm
nədir?”, “ölümdən sonrakı həyat varmı?”, “məni
gələcəkdə nə gözləyir?”, “əgər
öləcəyəmsə, niyə yaşayıram?” - deyə
suallar vermişik. Və onu da bilirik ki, dünya
yaranandan, insan övladı var olandan bəri bu sualları verən
nə ilkik, nə də son olacağıq. Məhz bu
suallara cavab axtara-axtara ömrünü başa vuran, bir-birinin
nəzəriyyələrini inkar edə-edə bir tək sual ətrafında
onlarla, yüzlərlə nəzəriyyələr yaradan, amma
yenə də dəqiq cavabları tapa bilməyən neçə-neçə
filosoflar, alimlər, din xadimləri, nəzəriyyəçilər
yola salıb bu dünya. Onlar da özlərindən sonra “yox,
deyəsən, bu deyil”, “yox, yenə də nəsə
çatmır” deyəcəyimiz, o “nəsə”ni
axtarmaq üçün yenə ən başdan
başlayacağımız nəzəriyyələr, teoremlər,
fikirlər qoyub gediblər.
Bu suallar
içərisində ən çox
maraqlandığımız, bizi ən çox narahat edən,
bir dəfə deyil, dəfələrlə xəlvətcə
öz-özümüzə
pıçıldadığımız bir sual var:
“Ölüm nədir?” Hərdən
düşünürəm, görəsən, biz niyə
ölümdən qorxuruq? Lucretiusun sözləri
ilə desək, “mən varkən ölüm yoxdur,
ölüm varkən mən yoxum, o halda qorxacaq nə var?”
Buna bənzər
bir başqa fikri vaxtilə Epikür də söyləmişdi:
“Var olduğumuz müddətcə ölüm ortada yoxdur;
ölüm gəldiyi anda da biz artıq yoxuq”.
Bu fikirlərə inansaq, əslində, biz ölümdən
qorxmalı deyilik. Amma yenə də qorxuruq, çəkinirik,
adı gələndə belə vahimələnirik. Bəlkə ona görə ki, onun haqqında
heç nə bilmirik? Nə olsun ki, Seneka “Ölüm, bəzən
bir cəza, bəzən bir hədiyyə, çox vaxt da bir
lütfdür” deyirdi?! Görəsən, öləndə
də bu düşüncədə qalmışdımı?!
Ölümün nə olduğunu, insanların niyə
öldüyünü, ölərkən nələr baş
verdiyini, öldükdən sonra nələr
olacağını bilmirik. Tərslikdən
neçə milyon illər ərzində “o dünyadan” bircə
nəfər də qayıdan olmayıb ki, soruşaq. Yəqin
onda daha dəqiq məlumatımız olardı və bəlkə
də onda heç ölümdən qorxmazdıq!
lll
İlk abzasda adını çəkdiyim kitab da məhz
bundan bəhs edir. Bizi narahat edən o məşhur suallara
cavab verir. Ən maraqlısı isə odur ki, bu dəfə
suallarımızı cavablayanlar filosoflar, din xadimləri,
peyğəmbərlər, materialistlər, idealistlər deyil. Bu dəfə bizimlə söhbət edən,
suallarımıza cavab verən, hər şeyi bir-bir
danışan dediyim kimi, vaxtilə ölüb getmiş
insanlardır. Daha doğrusu, onların
ruhları. Onlar da bir zamanlar bizim kimi “ətli-qanlı”
insan olublar, yaşayıblar, yaradıblar, bəlkə onlar da
bizi maraqlandıran bu suallar ətrafında “baş
sındırıblar”, sonra isə ölüblər. Öləndən sonra hər şeyi dərk edib,
öyrəniblər və budur, fransız medium Allan Kardek vasitəsilə
bizimlə paylaşırlar.
Spiritizm nəzəriyyəsinin
fundamental əsəri olan “Ruhlarla söhbət” ilk dəfə
1857-ci il aprelin 18-də Parisdə “Le Livre
des Esprits” adı ilə işıq üzü görüb. Məşhur medium Allan Kardekin tərtib etdiyi bu
kitabda müəllifin özünün və onun medium həmkarlarının
həyatı tərk etmiş insanların ruhlarına verdikləri
həyat və ölüm haqqındakı 1000-dən çox
sualın cavabları əks olunub. Ruhlarla
söhbət nəşr olunduğu gündən indiyədək
Fransada, Avropada, eləcə də dünyanın digər
ölkələrində müxtəlif nəşriyyatlar tərəfindən,
müxtəlif dillərdə, milyonlarla tirajla çap edilib və
indi də çap olunmaqdadır. Azərbaycan
oxucularına ilk dəfə “TEAS Press” nəşriyyatı
vasitəsilə təqdim olunan - bəzi ölkələrdə
hətta müqəddəs bir kitab kimi qəbul edilən bu əsəri
1857-ci il Paris nəşrindən Azərbaycan
dilinə Şain Sinaria və İlahə Əliyeva tərcümə
ediblər.
“Ruhlarla söhbət”in elmi əsər olduğunu və
köhnə nəşrdən tərcümə edildiyini nəzərə
alsaq, bu işin nə qədər ağır və məsuliyyətli
olduğunu anlamaq çətin deyil. Tərcüməçilər
bu işin öhdəsindən layiqincə gəliblər.
Nədir
Spiritizm?
“Spiritizm
həm elmdir, həm də fəlsəfi bir nəzəriyyə...
Elm kimi ruhlarla yaradılan əlaqələrdən
bəhs edir, fəlsəfi nəzəriyyə kimi isə bu əlaqələr
nəticəsində aldığımız mənəvi və
əxlaqi tərbiyədən”.
Bu, kitabın üz qabığında müəllifin
Spiritizmi təqdimatıdır. Kitabın içərisində
isə o, bir neçə yerdə ruhlardan bunu da soruşur.
Spiritizmin nə olduğunu bir növ onlardan öyrənməyə
çalışır və ruhlar ona belə cavab verirlər:
“Spiritizm hər bir insanın, hər bir xalqın
inkişafına, tərəqqisinə böyük təsir
göstərir, çünki bizi gələcəkdə nə
gözlədiyini sadə dillə izah edir. Spiritizm bir
dayaq nöqtəsidir, yolumuzu işıqlandıran bələdçidir.
Spiritizm bizə həyatda
qarşılaşdığımız çətinlikləri
və problemləri səbrlə, şikayətlənmədən
dəf etməyə kömək edir, bizi gələcək həyatımızda
xoşbəxt olmağa mane olan hərəkətlərdən
çəkindirir”.
lll
Kitabda toxunulan mövzu yalnız ölüm deyil. Demək olar
ki, insana, dünyaya, insanlığa, həyatımıza aid hər
şeyi ruhlar bir-bir, bəzən hətta eyni sualı müxtəlif
yerlərdə dəfələrlə cavablayırlar. Onlar insanlara əslində, necə yaşamalı
olduqlarını anladırlar. Öyrənirik ki, sən
demə:
“Tanrı əqlin,
şüurun və dərrakənin ən yüksək
formasıdır. Hər şeyin səbəbi
və yaradıcıdır”.
“Can bədəndə
təcəssüm etmiş ruhdur”.
Yer
kürəsindən başqa da dünyalar var. Bəziləri
ondan aşağı, bəziləri isə ondan çox
yuxarı, ali səviyyədə.
“Mənfi keyfiyyətlərin ən betəri eqoizm,
müsbət keyfiyyətlərin isə ən qiymətlisi, ən
əzəmətlisi öz şəxsi marağını
başqasının xeyri üçün qurban verməkdir”.
Ölüm heç də son deyil. Ruhlar
saflaşana, təmizlənənə, paklaşana qədər
dünyaya gəlməyə davam edirlər. Doğulmaq onlara həm sınaq, həm də bir
növ cəza kimidir. Elə cənnət
və cəhənnəm də bu deməkdir.
Bu o deməkdir ki, ruhlar heç də həmişə
yaxşı deyillər. Onların da arasında cahili, nadanı,
yalançısı, səfehi, pis niyyətlisi,
ağıllısı, kamili, safı var.
Amma ən sonda bütün ruhlar kamil olacaqlar. Çünki
onlar hər daim inkişafa, tərəqqiyə doğru gedirlər.
Bəziləri sürətlə, bəziləri
isə ləng. Bu da öz seçimləri
ilə olan prosesdir.
“Ruhlar kim fikrində onları
çağırırsa, həmişə ona baş çəkirlər”.
Ruhunu paklaşdırmaq, ona əbədi dinclik və səadət
bəxş etmək istəyən insan ətrafındakılara
yalnız və yalnız yaxşılıq etməlidir. Özü də
bunu təmənna güdərək, qarşılıq
gözləyərək yox, tamamilə ürəyindən gələrək
etməlidir. Bizi dəyərləndirən
əməllərimiz deyil, niyyətlərimizdir və bu,
Tanrıdan heç də gizlin deyil.
Bu öyrəndiklərimizi çox, lap çox uzada,
geniş-geniş izahlar verə bilərik. Amma əsl məsələ
onu özünüzün oxumağınız, ruhlarla
özünüzün “söhbət etməyinizdir” deyə hələlik
bunlarla kifayətlənək.
lll
Bu
kitabı oxuyan və Spiritizm nəzəriyyəsi ilə
yaxından tanış olan hər bir insan
onu maraqlandıran suallara nəinki cavab tapacaq, onu ölümdən
sonra nələrin gözlədiyini ilk dəfə olaraq bu
kitabdan oxuyacaq, həqiqəti məhz ruhların dilindən
dinləyəcək, bunun bir növ canlı şahidi olacaq. “Ruhlarla söhbət”-i oxuduqca dərk edirik ki,
ölümü başa düşmədən həyatın mənasını
anlamaq mümkün deyil, eləcə də həyatı
başa düşmədən ölümü anlamaq
qeyri-mümkündür.
P.S.
Müəllifin bioqrafiyası ilə tanış
olarkən “Allan Kardek” imzasını qazanması hadisəsi diqqətimi
çəkmişdi. Kitabda baş verənlər kimi, bu
maraqlı məlumatı da əsərin özündən
oxuyasınız deyə yazıya daxil etməyə bilərdim,
əgər bir araşdırma nəticəsində “Kardek”
adı ilə bağlı qeyri-adi məlumata rast gəlməsəydim...
...Ruhlarla dialoq seanslarının birində Kardeki qoruyan ruh (qoruyucu mələk) ona çatdırıb ki, o, əvvəlki həyatında insanlara düzgün yol göstərən, kralın yanında baş məsləhətçi kimi işləyən müdrik bir insan olub. Ruh onu da əlavə edib ki, əvvəlki həyatında onun adı Allan Kardek olub. Bundan sonra medium Denizard Hippolit-Leon Rivay olan əsl adını dəyişərək “Allan Kardek” təxəllüsünü götürür və bu ad altında Spiritizmlə bağlı əsərlər çap etdirir.
Bu adla bağlı qeyri-adi məlumat isə odur ki, Türkiyədə Bingöl əfsanələrində kəndin uzaq bir yerində dayanıb heyvan və ya insan cildində insanları çağıran Kardek adlı mənfi bir ruh var. Əfsanəyə görə, ayda, ildə, ya da iki ildə bir dəfə ortaya çıxan bu varlıq insanları adlarıyla çağıraraq uzaqlara aparır. Bu pis ruhun çağırışına gedən insanların əksəriyyəti isə geri dönməyib. Hətta həmin ərazidə bu mənfi xislətli ruhun adı ölümə getmək mənasına gələn “Kardek sənimi çağırdı?” ifadəsində qalmaqdadır.
Varlığına inanılan və Kardek deyə adlandırılan ruhun əslən qorxulan ölümün simvoluna çevrilməsi və Bingöldə bu cür ifadə edilməsi, məncə, önəmli faktordur. Burada əsl qorxulanın ölüm olduğunu, Kardekin isə bunun şəxsləşdirilməsi (cildlənməsi) olduğunu düşünə bilərik. Yaxşı bəs niyə məhz Kardek?!
Bütün hallarda iki Kardek arasında əlaqənin olub-olmamağı, ümumiyyətlə, “Kardek”in nə anlama gəldiyi maraq doğurur. Fransız dilində isə belə bir söz yoxdur, sadəcə soyaddır.
P.S.S. Bu kitabda ruhların cavablarını, söhbətlərini izlədikcə belə qərara gəlmək olur ki, onların da arasında kobud, qaba, tez əsəbləşib özündən çıxan, ya da tez bezən ruhlar var. Ya da Allan Kardek onlara çox suallar verirmiş...
Şahanə
MÜŞFİQ
525-ci qəzet.- 2018.- 6 oktyabr.- S.14.