Milli Dram Teatrı: repertuar
haqqında düşüncələr
İKİNCİ
YAZI
Son zamanlar Azərbaycan Dövlət Akademik Milli
Dram Teatrının repertuarında olan bir neçə
tamaşa haqqında dolğun təsəvvür yaratmaq istərdim.
N.Qoqolun ölməz "Müfəttiş"
əsərinə gənc rejissor Mikayıl Mikayılov
çox maraqlı və baxımlı yozum verərək,
günümüzlə səsləşən tamaşa
hazırlayıb desək, heç də səhv etmərik. Bu əsər
hər zaman yaradıcı insanları və
tamaşaçıları cəlb edib və edir. Əsərin
tamaşasına hər bir yaş təbəqələrindən
olan insanlar maraqla baxır. Rejissor səhnənin arxasında
başdan-başa müxtəlif ölçülü boş
çərçivələr rəsmi verib. Bu, bəlkə də,
naqis insanların fotoları üçün olan çərçivələrdir.
Qoqol ölməz əsərində möhtəşəm
mövzunu elə yüksək peşəkarlıqla qələmə
alıb ki, ona istənilən şəkildə yanaşıb,
istənilən yozum vermək olar. Əlbəttə, mənə
elə gəlir ki, çərçivələr tamaşa
boyu oynasaydı, daha baxımlı olardı.
Düşündürücü rejissor yozumunda
baxımlılığı ilə göz oxşayan, satirik
planda təqdim olunmuş aktyor ifalarına tamaşaçı
maraqla baxır.
Teatrımızın səhnəsində
uğurla nümayiş olunan iki əsər haqqında da fikirlərimizi
oxucularımızın diqqətinə çatdırmaq istəyirik.
Bu əsərlərdən birincisi "Xəcalət",
ikincisi isə "Vəsiyyət"dir. Günümüzlə
səsləşən hər iki tamaşanı
tamaşaçı diqqət və maraqla izləyir. Birinci
tamaşanın mövzusu Qarabağ problemi, ikincinin mövzusu
isə, insan xislətində olan var-dövlət hərisliyidir.
Günümüzlə səsləşən hər iki əsərin
müəllifi tanınmış ictimai xadim,
yazıçı və dramaturq Hüseynbala Mirələmovdur.
"Xəcalət" dramının rejissor həlli
Bəhram Osmanova, "Vəsiyyət" əsərinin səhnə
həlli isə Firudin Məhərrəmova
məxsusdur.
Qeyd etdiyimiz kimi, "Xəcalət" əsəri
Qarabağ dərdimizə həsr olunub. Müəllif məlum
mövzuya bir qədər fərqli yanaşıb. İki əks
qütblərdə iki insan var. Onlar Qarabağ uğrunda gedən
mübarizələrə birlikdə başlayıblar. Lakin
sonradan onların yolları kəskin surətdə
ayrılıb. Peşəkarlıqla işlənmiş dramatik
süjet xəttində hadisələrin gözlənilməz
ardıcıllığına, obrazların xarakterindəki
bütövlüyə və eyni zamanda, dəyişkənliyə,
tərəflər arasındakı ziddiyyətin kəskinliyinə
tamaşaçı maraqla baxır. Bizim hər birimizə
yaxşı tanış olan, daxilimizi titrədən
mövzunun səhnə şərhini diqqətlə izləyirik.
Aktyorlarımızın peşəkar və baxımlı
ifalarına tamaşaçı biganə qala bilmir.
İkinci dram əsərini müəllif "Vəsiyyət" adlandırıb. Müəllif milli problemin bəşəri təqdiminə və təsvirinə nail olub desək, heç də səhv etmərik. Tamaşa başlanan andan quruluşçu rejissorun yozumunda biz dramatik əsərin janr xüsusiyyətlərini, səhnə ritmini hiss edib, tamaşanın ümumi əhval-ruhiyyəsini, təklif olunmuş vəziyyətə uyğun, obrazların xarici təsvirinə qəti uyğun olmayan, tam fərqli daxili portret cizgiləri ilə tanış oluruq. Xarici portret cizgilərlə inanılmaz və tanınmaz şəkildə tərs-mütənasiblik təşkil edən daxili portret cizgilər bizi çaşdırır. İnsan xislətində var-dövlətə olan hərislik bəşəri mövzudur. Dövr dəyişir, insanlar müasirləşir, ancaq insanda var-dövlətə olan hərislik və tamah daha artıq özünü biruzə verir. Dramatik əsərin rejissor yozumu tamaşanın ümumi həllində maraqlı aktyor oyun tərzi vəhdətdə qəbul olunur. Tamaşa mövzusu, rejissor yozumu, bu yozumdan doğan səhnə tərtibatı və ifadəli aktyor oyun tərzi ilə tamaşaçını öz sehrində saxlaya bilir.
Teatrımızın yeni yaradılmış
kiçik səhnəsində hazırlanmış
üç tamaşa haqqında da fikirlərimizi
oxucularımızın diqqətinə çatdırmaq istəyirəm.
Elə bilirəm ki, tamaşaçıların maraqla
baxdıqları bu tamaşalar haqqında da oxucular məlumatlansa,
yaxşı olar.
Kamal Abdullanın "Bir, iki-bizimki" əsərinin
rejissor quruluşu Azər Paşa Nemətovun bədii rəhbərliyi
ilə Əlif Cahangirliyə, hadisələrin cərəyan
etdiyi məkan dəqiqliyi ilə rəssam İlham Əsgərova
məxsusdur. Məşhur uşaq oyunu versiyasında
düşünülmüş əsər, əslində,
fani insan ömrü haqqında fəlsəfi düşüncələrdir.
Varlıq və yoxluq, həyat və ölüm, itirdiklərimiz
və qazandıqlarımız - bütün bunlar insanı
daim narahat edən əbədi mövzulardır. Ə.
Cahangirov müəllif ideyasına sadiq qalaraq, ədəbi
mövzunun meydan tamaşaları prinsipində həllinə və
aktyor ifalarında yüksək plastik, baxımlı və cəlbedici
oyun tərzinə nail ola bilmişdir.
Teatrın kiçik səhnəsində ikinci
maraqlı tamaşa Miro Qavranın "Qəribə, çox
qəribə əhvalat" tamaşasıdır. Bu tamaşa
da meydan tamaşaları prinsipində Azər Paşa Nemətovun
bədii rəhbərliyi ilə Əlif Cahangirli tərəfindən
hazırlanıb. Əsərin müəllif ideyasının dəqiq
nümayişi olan rəssam işi Nazim Bəykişiyevə məxsusdur.
Əsərin adı tamaşaçını xəbərdar
edir ki, qəribə yox, çox qəribə bir əhvalatın
səhnə versiyasının şahidi olacağıq.
Başqa sözlə desək, ağlasığmaz bir əhvalatın
şahidi olacağıq. Elə də olur, biz doğrudan da iki
yaşlı insanın dəhşətli dərəcədə
aldanışının və sonda bununla
razılaşmalarının şahidi oluruq. Çox
maraqlı və tamaşaçını silkələyən
mövzunun rejissor yozumu da müəllif ideyasına müvafiq
dəqiq və cəlbedicidir. Aktyor ifalarına qalınca,
obrazların mahiyyətindəki rəngarənglik, hərəkət
bütövlüyü maraq və diqqət çəkir desək,
heç də yanılmarıq.
Kiçik səhnəmizdə
tamaşaçılar tərəfindən maraqla
qarşılanan daha bir tamaşa Çingiz Aytmatovun
"Əsrə bərabər gün" romanı əsasında
Mədəniyyət və İncəsənət Universitetinin
diplomantı İzamə Babayevanın, İlham Əsgərovun
rəssam tərtibatında təqdim etdiyi "Manqurt"
tamaşasıdır. Maraqlı rejissor yozumunda əsərin
ideyasına uyğun insanın "manqurtlaşma" prosesinin
mərhələlərini tamaşaçı dəqiq aktyor
ifalarında maraqla izləyir.
Kiçik səhnədə növbəti
tamaşa Ayşad Məmmədovun "İuda" monopyesinin
tamaşasıdır. Bu tamaşa Azər Paşa Nemətovun bədii
rəhbərliyi ilə Anar Babalının maraqlı rejissor
yozumunda müəllif ideyasına uyğun baxımlı aktyor
ifasında təqdim edilir. "İuda" tamaşası
ümumi mənada insan təbiətində olan xəyanətkarlığa
həsr olunub. Mono pyesin
mövzusu ümumbəşəridir. Tarixi mənbələrdən
məlumdur ki, İuda ustadı İsa Məsihi düşmənlərə
ələ verdiyinə görə həyatı boyu vicdan əzabından
qurtula bilmir. Tamaşa sentyabr ayında Aktau şəhərində
keçirilən Xəzəryanı Ölkələrin II Beynəlxalq
Teatr Festivalında ölkəmizi çox böyük
uğurla təmsil edib. "İuda" tamaşası festival
rəhbərliyi və teatr ictimaiyyəti tərəfindən
yüksək səviyyədə qarşılanıb.
Çingiz
ƏLƏSGƏRLİ
Teatrşünas
525-ci qəzet 2018.- 18 oktyabr.- S.7.