Çoxəsrlik ədəbiyyatımıza
yeni çalarlar qatan Elçin Hüseynbəyli
Xeyli vaxtdır ki, yazıçı və şairlərimizə aşkar qiymət verməkdən çəkinirəm. Azərbaycan Yazıçılar Birliyinin
katibi ola-ola hamıya ucdantutma dəyər vermək olmaz.
Tənqid yaradıcı insanı məhv edə, boğazdanyuxarı tərif
isə özündənrazılıq
hissi yarada bilər. Yəqin elə ona görə də AYB-yə üzv olmaq istəyənlərə
Birliyin katiblərinə
zəmanət vermək
qadağan edilib.
Çünki bu, qəbul
komissiyasının işinə
mənfi təsir göstərə bilər.
Ancaq son zamanlar
Azərbaycan ədəbiyyatına
yeni nəsil gəlib və onlardan bəziləri özlərini yaxşı
tərəfdən göstərə
biliblər. 90-cı illərin əvvəllərində,
SSRİ-də hər şey alt-üst olandan sonra ölkəmizdə
maraqlı nasir və şairlər yetişməyə başladı.
Onlardan biri də özünəməxsus
yaradıcılığı ilə seçilən, istedadlı nasir Elçin Hüseynbəylidir.
Moskva Dövlət Universitetinin əlaçı məzunu
olan Elçin Hüseynbəyli keçmiş
sovetlərdən nəsə
“qopara” bilib, amma onun prozası
müstəqillik dövründə
formalaşıb. İlk hekayələrindən
o, qeyri-adi talanta malik olduğunu sübut etdi. Mən onun “Boz eşşəyin məktubları”nı Natiq Rəsulzadənin eşşək balası haqqında hekayəsilə
müqayisə edərdim,
çünki həmin
hekayəni Azərbaycan
ədəbiyyatının şedevri
sayıram. Qaçaqaç
zamanı sahiblərindən
ayrı düşən,
yurdda tək qalan hekayənin qəhrəmanı sözlərini
belə bitirir: “Nə qədər anqırsam da, səsimə səs verən olmadı, heç olmasa, sən də bir ağız biz tərəfə anqır”.
Məgər vətənsizlik yalnız insanlara məxsusdur?
Daha sonra “Gözünə gün düşür” hekayəsi
gəlir. Bu hekayədə
çarəsiz xəstəliyə
tutulmuş bir həkim erməni işğalı altında
olan kəndlərinə
gedir ki, öz doğma qəbiristanlıqlarında, atasının
qəbirinin yanında
həyata əlvida desin. Bu təsirli
hekayə müharibənin
mənasız olduğunu
bir daha nümayiş etdirir.
Bəs “Balıq-adam” romanı?
Bu əsərdə elə bir məqam
var ki, hər
bir kişiyə məlumdur. Həyat yoldaşından zorla ayrılan əsərin qəhrəmanı deyir: “Hər gecə arvadımı balıq kimi tutur, səhərə
yaxın isə buraxırdım”.
Onun bəzi kəlamları sufilərin
fəlsəfəsini xatırladır:
“Keçmişi olmayanın
yaddaşı, yaddaşı
olmayanın gələcəyi
ola bilməz.
Yaddaşsız insan qoxusuz çiçək kimidir...” (“Yovşan
qağayılar”).
İstedadla yazılmış hər
bir əsər ilahi mahiyyəti əks edir: sufizmin başlıca postulatı kimi. Amma İslam asketizmini sındıraraq. Bir şey
də önəmlidir
ki, Elçin Hüseynbəyli öz əsərlərini azərbaycanca
yazır və bununla da çoxəsrlik
ədəbiyyatımıza yeni çalarlar, rənglər qatır.
Onun “Don
Juan” romanını ədəbiyyat
tənqidçiləri nəsrimizdə
“tarixi-sintetik” hadisə
kimi qiymətləndirirlər.
Elçin Hüseynbəylinin “Qırmızı
bantlı...” çoxqatlı
hekayəsi sünnət
olunan oğlanla, onun sevdiyi quzunun
qurban verilməsi fonunda təsirlidir və Naqib Məhfuzun
epik əsərlərinə
dartıb aparır: “Ev sizin doğulduğunuz
yer deyil, ev o yerdir ki,
orada sizin qaçmaq cəhdləriniz
bitir...” - deyə dahi misirli nasir
hesab edir.
Hər bir mükəmməl nəsr beynəlmiləldir, çünki zamandan və millətdən üstündür. Həm də ona görə ki, həyat, sevgi, qısqanclıq, ölüm, insan münasibətləri və xoşbəxtlik haqqındadır. Bununla belə, hər bir proza milli köklərə dayanmalıdır, əks halda heç kimə maraqlı olmayan, ikinci sort əsərə çevriləcək.
Elçinin nəsrində publisistik məqamlar da gözə çarpır. Görünür, bu, onun yaşadığı, yaratdığı çevik zamanla bağlıdır. Amma Şərq ölçüləriylə o, hələ cavandır.
Və biz inanırıq ki, bundan sonra da o, ədəbiyyatımızda dərin izlər qoyan bir çox əsərlərə imza atacaq.
6 avqust 2018
Çingiz ABDULLAYEV
Xalq yazıçısı
525-ci qəzet.- 2018.- 29 sentyabr.- S.15.