Ümüd Abbas Nihani: "Gənc ədəbiyyatçılarda
doğru-dürüst birlik yoxdur deyə..."
Bugünlərdə
redaksiyamızın qonağı olan gənc şair, rejissor,
qiraətçi Ümüd Abbas Nihani ilə yenicə qalib
seçildiyi Nəsimi müsabiqəsindən, İmadəddin
Nəsimi yaradıcılığına münasibətindən,
çağdaş ədəbi mühitimizdən və bir
sıra başqa mövzulardan danışdıq.
- Ümüd,
bildiyim qədərilə, hələlik sonuncu uğurun
İmadəddin Nəsimiyə həsr olunmuş universitetlər
arası festivalda birinciliyindir. Təbrik edirik! Gözləyirdin
bu uğuru?
- Mən
oraya qatılanda bunun ümumiyyətlə müsabiqə
olduğundan xəbərim yox idi. Elə bilirdim,
sadəcə adi tədbirlərdən biridir. Mən də dostlarımla bərabər bu tədbirdə
iştirak etmək üçün qatıldım. İki-üç gün qalmış bildik ki, bu,
müsabiqə imiş. Bundan sonra həmin
istiqamətdə davam etdik və birinci olduq. Bu tədbirə qələbə qazanmaq
üçün qoşulmamışdım. Qrupda olan bütün uşaqlara da
tapşırmışdım ki, iddialı olmayın, biz ora
qalib olmaq üçün getmirik, əsas məqsədimiz
yaxşı işimizlə özümüzü
tanıtmaqdır. Burda başqa gözləntidən,
qələbədən söhbət gedə bilməzdi. Səsvermə şəffaf oldu, yerlər müəyyən
edildi və bizə sonda dedilər ki, siz də qalibsiniz.
Rəşad Məcidə, Qulu Ağsəsə, Telman müəllimə,
Əlvan müəllimə, bütün münsiflərə
öz minnətdarlığımı bildirirəm. Səsverməni dürüst apardılar, "onun
tanışı, mənim qohumum" söhbəti olmadı.
İkinci, üçüncü yerin qaliblərinə nəzər
yetirdikdə görürəm ki, onlar doğrudan da müsabiqədə
fəxri yer tutmağa layiq idilər. Bizi birinci
alqışlayan Əli Əmirli və Qulu Ağsəs oldu.
Bu, bizə stimul verdi. Rəşad
Məcidin dəstəyi, diqqəti, isti münasibəti də
özümüzə olan güvənimizi artırdı.
Belə bir yanlış təəssürat var
ki, böyüklər, ağsaqqallar gənclərin
ayağından çəkirlər. Ancaq
adlarını çəkdiyim insanların bizə göstərdiyi
diqqət, dəstək bu fikirləri alt-üst elədi.
Onların bu diqqəti məni daha da ciddi işləməyə,
məsuliyyətli olmağa həvəsləndirir. Stimul verir ki, gələcəkdə daha uğurlu
addımlar atım.
-
Müsabiqədə səsləndirdiyiniz Nəsiminin şeirlərini
necə seçdiniz?
- İmadəddin Nəsimi adı, müasir kəlməylə
desək, ədəbiyyatda brenddir. Böyük şairin
yazdıqları o qədər gözəldir ki, seçim etmək
çətin oldu. Birinci turda "İstəmə"
və "Hardasan?!" qəzəllərini səsləndirdik.
Fikir verirsinizsə, qəzəllərdən biri
fəlsəfi, digəri romantikdir. Birinci
hissədə sanki dinləyicini düşündürürsən,
ikinci hissə də isə deyirsən ki, bu qədər
düşünmək bəsdir, indi istirahət edək.
Əsas məqsəd də bu idi: əvvəlcə
tamaşaçını düşündürmək, sonra isə
istirahət etdirmək. Bizə verilən 10 dəqiqə
içində etdik bunu: "İstəmə" qəzəli
ilə düşündürdük, "Hardasan?!" qəzəli
ilə istirahət ovqatı gətirdik. Qəzəli
seçdiyimiz ritmə uyğun müəyyən etdik. Düşüncə də bu idi. Bir ritm eşitdik, xoşumuza gəldi və buna da
uyğun bəhr seçdik yəni, "İstəmə"
qəzəlini.
-
Reaksiyalar necə oldu?
- (gülür) Birinci turda mənə münsiflər heyəti
deyil, tamamilə kənardan olan insanlar irad tutdular ki, bu ifada sən
bəhri qırmışdın və sair. Təvazökarlıqdan
kənar olsa da, deməliyəm ki, mən
götürdüyüm qəzəllərin bəhrini bilirəm
və bildiyim işdə səhv eləmərəm. Qəzəli götürdüm, ifa edib
çıxdım. Münsiflər heyətindəki ədəbiyyatı
bilən adamlar, əruzçular bəyəndilər və mənə
yekdilliklə 10 bal verdilər. Deməli, səhv etmədiyim üçün mənim
ifamı bəyənib qiymət veriblər. Münsiflər
ədəbiyyatı dərindən bilən insanlar idilər, əgər
səhv etsəydim,
onlar bunu bildirərdilər və bu, nəticəmə təsir
etmiş olardı. İkinci turda bəhrin dəqiqliyinə
üstünlük verdim və onlara göstərdim ki, mən
bəhri qırmıram və qəzəli sırf bəhr
üstündə deyirəm.
İkinci qəzəldə keçiddə isə istədiyimi
etdim və maksimum balla qalib oldum. Bu qələbə
şəffaf səsvermə nəticəsində
qazanıldı.
- Nəsimi
və Ümüd. Səncə, sizi nə birləşdirir?
- Zənnimcə, həyata,
dünyaya, poeziyaya baxışımızda müəyyən
ortaqlıq var. Yeniliyə həvəs də bizi birləşdirir.
Fikir verin, İmadəddin Nəsimi əruza nə
qədər yeniliklər gətirib. Mən
də yenilik həvəskarıyam. Bu
müsabiqə bir şans idi düşdü əlimə və
mən bundan istifadə etdim.
- Səni
şair kimi tanıdıq, sonra rejissor və aktyor kimi
tamaşalarınla çıxdın qarşımıza, indi
isə qiraətçi kimi uğurundan
danışırıq. Bəs səncə,
Ümüd Abbas Nihani ən çox kimdir?
-
Baxın, bu da bizim böyük şairlə bir başqa bənzərliyimiz.
Ümid Abbas İmadəddin Nəsiminin
müasir bənzəridir, çünki Nəsimiyə cahanlar
sığırdı, mənə isə sənətlər
sığır, nə edim? (gülürük)
Necə görmüsünüzsə, nə
görmüsünüzsə, oyam. Aktyorluğumu
gördüyünüz zaman aktyoram, şeirimi oxuduğunuz
zaman şairəm, qiraətimi eşitdiyiniz zaman qiraətçiyəm,
tamaşa qoyduğum zaman rejissoram.
- Hazırda Azərbaycanda özünün də
nümayəndəsi olduğun gənclərin ədəbiyyatını
necə dəyərləndirirsən?
(Bu sualımdan yayınmaq istəyir. Ancaq jurnalist
marağımla icazə vermirəm. Bir
növ müsahibimi cavab verməyə məcbur edirəm.
Yaxşı ki də etmişəm.
Başlayır bu zamana kimi ürəyində
saxladıqlarını danışmağa...)
- Mən ilk növbədə şairəm.
Mənimlə yaşıd, eyni təcrübədə
olanlar artıq bir neçə kitab çap etdiriblər.
Mənim isə bir kitabım da yoxdur. Düşünmürəm ki, nə vaxtsa kitab
buraxdıraram. Kitabla, şeirlə camaatı doyuranlar
var. Redaksiyaları məşğul edənlər də var, mənə
nə hacət...
-
Cavabında ironiya hiss edirəm. Bəs niyə
şeir yazırsan?
- Mənim
üçün şeir yazmaq bir növ mənəvi
ehtiyacı ödəməkdir. Bu vaxta qədər
yazdığım şeirlər mənə bir qəpik də
qazandırmayıb. Amma mən yenə də
yazıram. Çünki öz mənəvi
ehtiyacımı ödəyirəm. Yaxınlarımla
bunu bölüşürəm. Kitabım
çıxdı və ya çıxmadı, onsuz da oxuyan
oxuyur şeirlərimi. Kitab çap etdirsəm,
oxucularım, dost-tanışım "Ümüdün
kitabı alınsın" deyə kitabımı alacaqlar.
Buna isə ehtiyac görmürəm.
- Kitabdan
imtinan bir növ etiraz üsuludur?
- Bəli,
tam da budur. Nə qədər olar
istedadsızların kitablarıyla kağız zay eləmək?
Yaza bilməyən yazmasın da. Demirəm
ki, mən belə möhtəşəm yazıram, xeyir! Ancaq hərdən elə şeirlərlə,
şairlərlə qarşılaşırsan ki, görürsən,
İlahi, nə qədər razıdır öz
yazdığından. Yazdığı isə
bir şey deyil. İnsan necə hiss eləməz ki,
istedadı yoxdur? Nə məcburdur? Elələrinin şeirlərini ancaq sevgilisindən
təzə ayrılan yeniyetmələr bəyənir, təbliğ
edirlər. Edəcəklər də.
Nə var, nə var, şeirin içərisində
bircə "ayrılıq" sözü işlənsin.
Yarası təzədir axı, gedib dəyir ora,
elə bilir ki, bu şeir şedevrdir, ciddi ədəbiyyat
nümunəsidir. Əslində, günah o
yazanlarda deyil, günah onu oxuyub təbliğ edənlərdədir.
Amma bəlkə də ən böyük
günah bizdədir. Biz ədəbi cameənin
nümayəndələrindədir, çünki oxucuların
zövqünü "rəndələyə bilmirik" ki,
onlar da pis şeirə "pisdir" deyə bilsinlər.
-Səncə, kitab çap etdirməmək məsələnin həll yoludur?
-Elə istedadlar var ki, oxucu ondan özü tələb edir, kitab çıxartdırsın. İstəyir, gözləyir. Mənim hələ o qədər oxucum yoxdur axı. Əgər mənim də həmin istedadlar kimi oxucum olsa, mən də kitabımı çıxartdıraram və heç satmaram, paylayaram ki, istəyənlərdə, kitabxananızda mənim də kitabım olsun. Yoxdur axı.
- Niyə yoxdur?
- Sizə bir şey danışım, niyə olmadığını biləcəksiz. Bu gün səhər bir televiziya kanalına yazmışam, özüm haqqında məlumat vermişəm, Nəsimi müsabiqəsindəki qalibiyyətimi demişəm və yazmışam ki, videonu sizə göndərsəm, bəyənsəniz, efirə çıxara bilərsinizmi? Çünki hazırda buna çox ehtiyacım var. Mənə verdikləri cavab bu oldu: axı, siz məşhur deyilsiniz, niyə çıxaraq ki sizi... Necə olum məşhur? Sən, məşhur deyiləm deyə, məni efirinə buraxmırsansa, məni tanıtmırsansa, camaat məni necə tanısın, harda tanısın? Digər məsələyə baxaq: o boyda Nəsimi müsabiqəsi keçirildi, Beynəlxalq Muğam Mərkəzi kimi böyük salonda qala gecəsi oldu, amma televiziyalar çəkmirdi onu. Mütləq gərək bayağı musiqilər oxuyaq ki, gəlib çəksinlər? Ya da Nəsimini bu cür təbliğ etməyək, əksinə, tənqid edək ki, diqqət qazanaq? Nəsimiyə, klassiklərimizə hörmətsizlik edək ki, bizi çəkib göstərsinlər? Yenə sağ olsun Azərbaycan Televiziyası, "MAG" verilişi ki, diqqət ayırdılar, Qobu qəsəbəsinə gəlib hətta məşqimizi belə çəkib göstərdilər. Mədəniyyətimizə, ədəbiyyatımıza ən çox diqqət ayıran bütün zamanlarda məhz dövlət televiziyamız olub. Bəs digərləri?!
- Yeni qrup yaratmısan. Ondan da danışaq.
- Bəli, "Dərviş" qrupudur. Altı nəfərik: Namiq Abbasov (atam) və Samir Adıgözəlov zərb, Mayislə Zamin nəfəs alətləri, tanınmış xanəndəmiz Zeynal Əhmədov və bədii qiraətçi kimi mən. Musiqili bədii qiraətdir əsas istiqamətimiz. Bacardığımız qədər klassikaya üstünlük veririk və Azərbaycan klassikasıyla dünya ritmlərinin tandemini yaratmağa çalışırıq. Qarşımızdakı iki-üç il üçün daha böyük planlarımız var. Təbii ki, televiziyalar dəstək versə! Amma çətin! Düşünürük ki, gələcəkdə ifaçıların sayını artıraq və konsert verək. Əlbəttə, yenilikləri bəyənənlər də olur, bəyənməyənlər də. Biz yenilikdən deyil, şablondan qaçırıq.
- Bayaqdan cəmiyyətin ədəbiyyata, şeirə münasibətindən danışırıq. Bəs ədəbi mühitin öz nümayəndəsinə münasibətini necə dəyərləndirirsən?
- Çox yaxşı məqama gəldik. Ədəbi mühit hazırda qruplara, "kruqlara" bölünüb. Heç bir "kruq" digərini bəyənmir. Əslində isə onlar bir araya gəlsələr, gözəl mühit yaranar. Amma biz pərən-pərən düşmüşük. Hələlik gənc olaraq biz heç nə edə bilmirik. Gənc ədəbiyyatçılarda doğru-dürüst birlik yoxdur deyə, indi Azərbaycanda ədəbiyyat yaşlı və orta nəslin çiynindədir. Ədəbiyyatımızın son güclü nəsli, deyəsən, elə indiki orta nəsil olacaq. Əlbəttə, istisnalar həmişə var. O "kruq" yaradanlar bilmirlər ki, onlar əslində sevilmirlər. Bilirsiniz niyə? Çünki dost deyillər, hətta bir-birindən xoşları belə gəlmir. Ancaq o "kruqa" ehtiyacları var, adı müəyyən yerlərdə çəkilsin deyə. Təəssüf ki, hələ vəziyyət ürəkaçan deyil. Ümid edək ki, düzələcəyik.
Şahanə
MÜŞFİQ
525-ci qəzet.- 2019.- 27 aprel.- S.14.