Qaranlıqda duyulan sirli sədalar
YAZIÇI
NOVRUZ NƏCƏFOĞLUNUN "YUXUYA GEDİB GECƏ..."
KİTABINDAN ALINAN TƏƏSSÜRAT
Esse
İndi
adını xatırlamadığım hansı mütəfəkkirlərdənsə
birinin sözləridir: "Həyat təəssürat
üçün yaranıb".
İnsanın ömrü boyu yaşadığı bu təəssüratlar bəs
nədən ibarətdir?
Qədim
latınların indi zərb-məsələ çevrilmiş
müdrik kəlamlarından
birini isə təəssüratlarla dolu
bu həyatda tez-tez xatırlayıram:
"Dubla plus torguent
mala" - "Naməlumluq hər bəladan ağırdır".
Tanınmış yazıçı-publisist, hörmətli qələm
dostumuz Novruz Nəcəfoğlunun bu günlərdə çapdan
çıxmış "Yuxuya gedib gecə..."
kitabındakı eyniadlı
povestinin qəhrəmanı
Həbibin bu qədim məsəldən
xəbəri varmı-yoxmu,
bilmirəm...
Bəri başdan deyim ki, bu maraqlı,
birnəfəsə oxunan
povest də məhz naməlumluq üzərində köklənib. İş bundadır
ki, yazıçı
əsərin sonuna kimi diqqətlə, intizarla oxunan mətnində hətta öz savadlı oxucusuna belə bu "naməlumluğu"
tapmağa ipucu belə vermir. Həbiblə birgə o "naməlumluğu"
incələyib tapmağı,
necə deyərlər,
elə oxucunun öz üzərinə
"yükləyir".
Əlbəttə, günümüzün adiliklərindən,
yeknəsəkliyindən darıxıb
bezən bir oxucu kimi o naməlumluğun
sirrinə vaqif olmağa çalışmaq,
axtarışlara baş
vurmaq xoş bir əzabdır.
Romantik şair Novalis deyirdi: "Gerçəkliyi
qaranlıqlaşdırın, onda o, daha aydın
görünəcək". Həbib də o səsləri qaranlıqda - yuxuda eşidir. Bir mütəfəkkirin sözləridir:
"Hər halda qaranlıq haqda aydın danışmaq olmaz. Qaranlığa işıq salmaq
olmaz. Çünki onda qaranlıq
yox olar". Həbibin o sədaları yuxudamı,
oyaqkənmi eşidir
- bəlkə də elə buna görə
yazıçı bilərəkdən
bunlara tam aydınlıq
gətirmir.
Həcmcə o qədər də iri olmayan bu
əsər əslində,
bütöv bir insan ömrünü, deyərdim ki, tam əhatə edir, tam bir insan ömrünə
işıq tutur. Povestdə bu
günümüzün adiliklərindən,
xırda-para məişət
qayğılarından tutmuş
qlobal məsələlərəcən
bir çox məqam yazıçı
qəlbinin ağrı-acısı
ilə təsvir edilir. Bir neçə il
bundan qabaq internetdə yayılan, insan taleyinə biganə qala bilməyənlərin bağrını
qan edən bir foto - ləpələrin
vurub sahilə atdığı, dənizdə
boğulmuş suriyalı
bir qaçqın qızcığazın şəkli
ürəkləri parçalamışdı.
Bəlkə də Həbibin yuxusunu qaçırıb ərşə
çəkən dənizdə
boğularkən o qızcığazın
son imdad fəryadının
hayı-harayı imiş...
Yazıçının təsvir
etdiyi epizodu həyəcansız oxumaq olmur...
Və ya erməni qəsbkarlarının Qarabağda
xalqımıza qarşı
törətdikləri ağlagəlməz
vəhşiliklər, soyqırımı...
Çovğunlu gecədə isti yurd-yuvalarından didərgin salınan kənd adamlarının qaçaraq düşmən əlindən can qurtarmağa çalışdığı bir vaxtda qucağındakı körpəsinin ağlayıb yerlərini düşmənə nişan verəcəyindən ehtiyat edən bir ananın öz körpəsini boğması... Və o körpənin səssiz çığırtısı...
Povestin sənətkarlıqla qurulmuş fabulasında yazıçının bundan əvvəlki əsərlərində toxunduğu sevimli mövzuları da nəzərə alınaraq, onun dərin leytmotivləri - tənhalıq, müxtəlif xəyallar, illüziyalar, təmiz, saf qəlb, insana hörmət, eyni zamanda, həm də nifrət, kövrək sevgi, igidin qardaşı hesab edilən ata vurğunluq və digər motivlər də əks olunur. Əsərdə əsas mövzu kimi insan tənhalığı xüsusi qabardılır. Bu fonda gündəlik həyat həqiqətləri, o həqiqətlər keçmişdə qalsa belə, mətndə diqqəti cəlb edir.
Povestin kompozisiyası bir mənəvi mərkəz ətrafında - insan həsssaslığı üzərində qurulub.
Həbibin eşitdiyi o qayibanə səslər və o səslərlə bağlı əhvalatların hər biri həm də bitkin bir insan mənzərəsidir.
Gərək naməlumluqdan gələn səsləri
vaxtında eşidib hay
verə bilək. Yoxsa o
səslər qıyyalara, haraylara çevrilib yuxularımıza haram
qatar.
Dincliyimizi-rahatlığımızı pozar.
O zaman bu sualın
cavabı da əbədi məchul qalar: Kim yatmış, kim oyaq?!
Aydın
TAĞIYEV
AYB
Şabran bölməsinin rəhbəri
525-ci qəzet.- 2019.- 4 dekabr.- S.18.