Süveydaya məktublar
(kitabdan
parçalar)
25-ci məktub
Xəyallarımdan başqa yelkən açacaq yer yox.
Hər kəsin xoşuna gələn, eşitdiyi anda
gülümsədiyi və ya heç sevmədiyi kəlmələr
vardır.
Sevgili, sən hansı sözü və ya sözləri
sevirsən?
Mən səni xəyalımda, sükut paltarı
üstündə nurunla ətrafı günəş kimi
işıqlandırarkən və gülərkən təxəyyül
etdim həmişə.
Əslində, sən hansı çiçəyi,
hansı musiqini sevər və hansı rəngdən
xoşlanırsan?
Sən də mənim kimi yağışda gəzməyi
və pəncərə arxasından yağışın
yağmasını izləməyi sevirsənmi? Ya, qar
yağmasını və qar dənələrinin göy
üzündən bir-birinə dəymədən yerə
enişini.
Doğrudan, sən heç Füzuli oxudunmu?
Bir beytiylə yalnızlığın tablosunu rəssamlardan
daha mahir şəkildə çəkən o divan şairini.
Söylə, sən heç öz-özünlə sanki
qarşında sevgili varmışcasına dərin bir söhbətə
daldınmı və dalğalara qarşı üzərcəsinə,
döyüşü itirəcəyini və alt-üst
olacağını bilə-bilə xatirələrlə
hesablaşdınmı?
Mənim
hər günüm belə sevgili...
Mən hər şəfəqdə həyata məğlub
bir halda başlayır və gün bitənədək məğlubiyyətdən
yalnız bərabərliyi təmin etmək naminə hər
cür fədakarlığı göstərirəm taleyə.
Sən Sepetçioğlunun "Qıfıl, Açar,
Qapı, Malikanə və Çardaq" adlı
romanlarını oxudunmu heç?
Sənə daha əvvəldən mən bir
qıfılam; sən də açarsan demişdim, Süveyda.
Qıfıl
və açar dediyin boşluqda dayanmaz ki; qıfıl bir
şeyi qorumaq adına vəzifə tutar və
qıfıl dediyin boş bir anlayış deyildir. Açar adlanan nəsnə, əşyanı və
könlü qıfılın sahibi gələnə qədər
əhəmiyyətdə tutan deyildirmi?
Bəs, mən nəyin qıfılıyam, Süveyda və
sən məni niyə daima qıfıllı tutursan; mən
harada asılıyam, boşluqdamı? Yəni qapı
haradadır?
O
romanlarda anladılan, Səlcuqlu və Osmanlının
quruluşuna dair başlayan xəyalın gerçəyə
çevrildiyi və qıfılın açarla
açıldıqdan sonra malikanə və çardaq
tikilişi deyilmi?
Sən nə vaxt məni abad edəcəksən, sən
nə vaxt qapını açacaq və könül evimin
çardağında nə vaxt mənimlə həmhal olacaq;
nə vaxt xəlvətdə söhbətinlə ruhumu şad
edəcəksən?
Könül sarayımın sultanı olan sən, səndən
başqa kimsənin girməsinə icazə vermədiyim,
divarları duyğularımla hörülmüş, boyası
hüznümlə boyanmış və heç bir
gözün dahi baxışla görə bimədiyi sevda qəsrimin
könül otağını niyə ziyarət etmirsən?
Eşqə dair nə yazılıbsa, gücüm
ölçüsündə oxumağa
çalışıram, sevgili. Mövlananın Məsnəvisində
hər hekayəni, Füzulinin hər beytini və Şeyx
Qalibin hər misrasını demək olar əzbərlədim.
Şeyx Qalibin Hüsnü Eşqində:
"Əsrarımı
Məsnəvidən aldım,
Çaldımsa da miri malı çaldım".
söyləmi həqiqəti ifadə edir və Mövlananın
böyüklüyünü anladır, lakin mənim
üçün dövlət malı sənin məhəbbətindən
başqa bir şey deyil ki.
"Hüsnü Eşq" adlı məsnəvisində,
Şeyx Qalib məhəbbəti və sevdanı insanın
öz könlündəki səfər kimi danışarkən,
əsər kimi ilhamını Məsnəvidən
aldığını söyləsə də, real həyatda
onu ovsunlayan sərvi-rəvanı hamıdan gizlədir.
Mən sənə dair məhəbbətimi bütün əsərlərimdə
anlatdım və səni cümlə aləmə aşkar etmədimmi? Hər kəs
bu sevgidən xəbərdar olduğu halda, sən məndən
hələ də bixəbərsənmi, sevgili?
Füzuliylə ülfətim zaman-zaman qeyb aləmində
davam edir, Süveyda.
Şeirlərlə, bənzətmələrlə və
bəzən də könül könülə sevgini
danışır; əksəriyyətlə sevgilidən və
sərvi-nazından danışırıq.
Müştərək
nöqtəmiz kimsənin bizi tam olaraq hiss etmədiyi və
heç kəsin eşqə bizim nəzər nöqtəmizdən
baxmadığıdır.
İkimiz də hər şeydən əl çəkmiş,
sevda çölündə ac-susuz, eşq orucumuzu tutmaqda və
iftarı olub-olmayacağı qeyri-müəyyən bir halda
ümidlə gözləyirik.
İctimai həyatla əlaqəmiz kəsilmiş,
dostlarla yollarımız ayrılmış bir vəziyyətdə
sevgilidən gələcək vüsal küləyinə,
dolayısıyla badi-səbaya könül
bağla-mışıq. O bir beytində bu halı:
"Nə
yanar kimsə mənə atəşi-dildən özgə,
Nə açar kimsə qapım badi-səbadan qeyri".
deyə
elə bir tərif edir ki, yalnızlığımız və
əhvalımız üzərinə söylənəcək
söz qoymur.
Neçə
il oldu, neçə əsr keçdi,
Sevgili.
Sənin eşqinlə zaman deyilən məfhum, günlər,
aylar, illər və əsrlər mənasını itirdi. Səndən
qeyri hər şey mənim üçün yalan oldu.
Uzun zamandır, nə Füzuli, nə də digər
Divan şairləri mənimlə danışmırlar.
Ötən gün Füzuliyə, "Söyləsənə
Füzuli, fitrətin dənizində nədən əsməyir
rüzgar? Qapılar arxasında bizi qorxudan nə var?" deyə
soruşdum. Neçə ay keçdi, bir
cavab, bir nəfəs gəlmədi qədim dostdan.
Onsuz da
Mövlanə də Şəmsdən başqa dost qəbul
etmir. Ən son, "get müridim Şeyx Qalibə, sənə
o əl versin" dedi.
Dostlara səsləndim, Süveydamı tapmaq yolunda
mürşidim sizsiniz, məni rəhbərsiz, məni tək
qoymayın bu hicran cəhənnəmində deyə. Duyan yox fəryadımı,
bari sən məni duy, Süveyda.
Ahım
asimanda elə əks-səda verdi ki, səni
və məni bilməyən qalmadı kainatda. Səbrin
meyvəsi şirin, amma o meyvə, könül mülkü
xarab olmadan, təhəmmül köşkü
sökülüb, yerinə təvəkkül sarayı tikilmədən
yetişmir ki.
Bəzən
könül yorğunluğum elə bir hal alır və məni
elə gücsüz qoyur ki, eşq dənizinin
ortasındakı fırtınada sığınacaq bir liman
olaraq xəyallara qaçır və xəyallar aləmimin
qucağında bu misralarla ancaq rahatlıq tapıram:
Könül
quşum yoruldu artıq qaçacaq yer yox,
Xəyallarımdan başqa yelkən açacaq yer yox.
26-cı
məktub
Söhbət məclisi nərdə, toplansın dostlar nərdə?
Yarı alıb gəlin ki, qalxsın gözümdən
pərdə.
Adlar və
məna...
Süveyda, hər şeyin adı sənin kimi
adlanmışdırmı, görəsən?
Sənin adının mənası qəlbin içindəki
qara nöqtə, məhəbbətin təzahür etdiyi yer
deməkdir və mənim üçün məhəbbəti
ifadə edən ən gözəl ad sənin adındır.
Sənin açdığın yer qəlbimin orta
nöqtəsi və könlümü açan, məhəbbət
cövhərindən hazırlanmış bənzəri olmayan
tək açar sənsən, Sevgili.
Çoxdandır
sadiq dostum olan kitablarla da aram yoxdu,
Süveyda.
Bir
neçə gün öncə Səid Faiqlə bağlı
bir yazı oxuyarkən, onun hekayəyə dair söylədiyi
bir cümlə diqqətimi çəkdi: "Çiçək
və balıq adlarını bilməyənlər hekayə
yazmasın",- deyir ustad.
Müxtəlif növ çiçək adını
bilirəm, amma balıq adları barədə yəqin ki, cahiləm. Hərçənd, sənin
sevgi dənizin normal dəryadan çox fərqli və sənin
sevda dənizində yaşayan balıqların adları
çox az insan tərəfindən
tanınır.
Sənin
dəryandakı tək balıq növü istisna olmaqla,
hamısının adının qarşısında
"hicran" sözü var. "Hicran Səhəri, Hicran
Axşamı, Hicran Damlası, Hicran Günəşi,
Hüznü Hicran və Hicran yenə Hicran adlı
balıqları tutmaq çox asan; amma eşq dənizində
yaşayan bir balıq var ki, onu tutmaq çox az aşiq
balıqçıya nəsib olur.
O
balığın adı da, Vüslət
balığıdır, Süveyda. Harada
yaşadığı, hansı adaları ziyarət etdiyi və
haralarda gəzindiyi mübhəm; onu tutmaq üçün
davamlı bir axtarış içində olmalı və
heç kimdə olmayan bir istəklə arzulanmalıdır.
İlk çağdan bu günə onu ovlaya bilən
çox nadir aşiq oldu; Yunus Əmrə, Mövlana və
Şeyx Qalibin onu necə tutduğu bilinmir, amma mən sənin
o Vüslət balığı olduğunu, səni ilk
gördüyüm andan bəri bilirəm.
Süveyda, nə qədər haqqı olursa olsun,
hansı fədakarlığı etmək lazım gələrsə
gəlsin, bir gün mütləq səni tutacağam və
eşqin vüsal atəşində yanıb sənə
qarışacağam.
Çiçəklər
və müşk-ənbər...
Sənin qoxun heç bir çiçəkdə yox,
Süveyda. Sən
çiçəklərin sultanısan, sənin
açdığın yer könül gülşənim; sənin
torpağın mənim cismani varlığım və mən
səni hər an hiss və xəyallarımla
suvarıram.
Sən bütün çiçəklərə sirayət
etmisən, Süveyda; bütün çiçəklərin
könlümdə sənə dair bir mənası var.
Məsələn:
Camalı Gözəl, səndən peyda olan bir çiçək;
Gecə Səfası, gecələrimi şənləndirən;
Qan Damlası, qələmimin mürəkkəbi; Xoruz Pipiyi,
şəfəqin müjdəçisi;
Müşgülüm, hər an suvarılması lazım
olan; Qırmızı yonca, səni, məni və rəqibi
izah edən; Sabun Çiçəyi, hər səhər
üzümü yuduğum; Duman rəngi,
ayrılığı və həsrəti izah edən;
Çadır Dirəyi isə mən yuxusuzkən belə, məni
ayaqda tutan çiçəkdir.
Bir
çiçək istisna olmaqla, bütün çiçəkləri
sevirəm; onu da adından dolayı heç cür sevə
bilmədim, Süveyda, o çiçəyin adı da: Torpaq Qəbul
Etməz.
Rənglərin
dünyası və könlümdəki məna... Hər rəng səninlə əlaqəlidir,
Süveyda. Sən könlümdə hər
an açan göy qurşağısan.
Səndən və prizmadan keçən hər bir rəngin
saflığın sayəsində sənin rəngin olan bəyaza
dönər.
Gerçək
olan budur: ara rənglər bir yalan; əsas
rənglərsə vasitə və rənglərin mərkəzində
sən varsan, Süveyda.
Yəni günəş də sənsən, işıq
da sən; nur da sənsən, ay da sən; çiçək
də sənsən, rəng də sən. Eşq sənin
üçün var edilmiş və hər şey səninlə
bir məna tapır; sənsiz eşq kimsəsiz; işıq
nursuz; rəng rəngsiz, qısacası hər şey mənasız
olur.
Görünən
və görünməyən...
Aldanmaq və
inanmaq...
Baxma söylədiklərimə və yazdıqlarıma,
Süveyda; özümü inandırıram mən. Sənsizlik o
qədər çətindir ki, əslində, yaşayır
kimi görünən və həqiqətdə sənsizliyin
basqısında iztirab çəkərək yaşayan bir
ölüyəm mən.
Səni bir dəfə belə görüb xoşbəxtliyinə
nail olmamış olsaydım; hicrana dayana bilməyim və hələ
də ayaqda dura bilməyim mümkün deyildi.
Sənsizlik gözümə çəkilmiş bir pərdə
kimi. Sənin vüsalına çata bilsəm, gözlərimdən
pərdə qalxacaq, beləliklə, bütün kainatı və
kəlmələri və ya hər şeyi çox rahat bir
şəkildə başqa bir gözlə danışmağa
başlayacağam.
27-ci məktub
Röya aynasına baxdım ki, abı-xəyala
düşmüş Leyla.
Hissiyyatımız bizi bəzən çıxmazlara,
duyğu dəh-lizlərinə və peşmanlıq
uçurumlarına sürükləyir.
Sükutun səsini duya bilənlər, səbr zikrini
sükunətlə çəkənlərdir. Yalnız
sükut bəzən bir zəhər, bəzən bir
qaçış, bəzən də unutqanlığa uzanan
yoldur, Süveyda.
Sükut zəhərini illərdir içən aşiqin
olaraq bunu rahatlıqla deyə bilərəm ki, sükutu əzbərləmək
və sükuta alışmaq heç də asan deyil.
Özümü illərdir, sükut oxlarından və
pessimist ruh halından xəyala dair bir nəzəriyyə
inkişaf etdirərək qorudum; yoxsa başlarda cünuna
uğrayıb, dəli olmam çox çətin idi.
Bu bilginin və formulun adı, Otaqlar və Adalar nəzəriyyəsidir,
Süveyda.
Hamımızın zaman-zaman bu sosial həyatdan
qaçmaq istədiyi, xarici, xəyali və üfiqi bir
dünyanın həsrətini çəkdiyimiz anlar yoxdurmu?
Əhməd Haşimin "O Beldə"si; Orxan Vəli
"Anlada bilmirəm"i və Peyami Səfanın
"Simeranya"sı bu nəzəriyyə üzərindən
başqa aləmlərə səfər edənlərin
qaçış əsəridir əslində.
Süveyda, mən belə vaxtlarda əksəriyyətlə,
əfsunu içindəki ayna olan otağıma çəkilir
və öz xəyalımda qurduğum adama qaçıram. Məcnunun
adası Leyla; Kərəminki Əslidirsə, mənim
adamın adı da sənsən, Süveyda.
Xəlvətə çəkilmək, insanın
öz-özüylə həsb-halı və söhbəti. Aynaya baxarkən
aynada röya görmək.
Zaman-zaman ruhumun daraldığını hiss edəndə
və səni görmə arzuma məğlub olduğum anlarda
heç kimi almadığım otağıma qaçır;
yatağıma uzanır və gözlərimi yumuram.
Bir az sonra üstündə yatdığım
örtüyün nağıllardakı uçan xalçalara
bənzər şəkildə tərpəndiyini hiss edirəm.
Süveyda, həqiqətdən xəyala keçid;
mücərrədə konkretdən keçidə bərabərdir. Bədənin
deyil, ruhun səyahətidir adama gedişlərim.
Bu səfər öz içimdə sənə doğru bir
yol alışı, qəlbimin sənə doğru
qaçışı və könül pərvanəmin atəşi
səfəri kimi açıqlana bilər.
Adama gediş üçün başda,
otağımdakı röya aynasına baxmağım
lazımdır; çünki adanın giriş qapısı o
ayna. Dünya miqyasında məhəbbət tezliyinə
yol o aynadan keçir, Süveyda.
Bəzi insanların özəlliklə də
könlünə eşq atəşi dü-şənlərin
xüsusi və seçilmiş olduğunu
düşünürəm. Yəqin ki, sənin
eşqinlə kamala çatmağa başladım mən.
Əvvəllər səbrsiz biriydim, indi isə qədərə
razı bir qənaətkarlıq və təslimiyyət
halı var məndə.
Keçmişdə sözlərim insanları incidəcək
deyə düşünməz, doğru bildiyimi hər yerdə
deyərdim, ancaq sənin məhəbbətinlə məndə
elə bir mərhəmət ortaya çıxdı ki,
qarışqanı belə incitməməyə diqqət edən
oldum.
Keçmişdə özünü sevən və eqoist
bir cəhət vardı məndə; indi isə hər şeyə
sevgi, təvazökarlıq və tolerant məqamından baxa
bilirəm.
Sən mənim kimyamı da, könlümü də,
dilimi də xülasə, hər şeyimi dəyişmisən,
Süveyda. Sən məni sevginlə başdan yaratdın sanki.
Otağımı və adama maraq göstərdiyini bilirəm,
Sev-gili. Mənim üçün ikisi də bir əmanət;
çünki otağımın və adamın həqiqi
sahibi sənsən. Mən, gülzarına
yaxşı baxmağa çalışan bir bağbanam
yalnız.
Nə vaxt istəsən çıx gəl, könül
əmlakımı darmadağın edən gözəl. Nə vaxt istəsən
gəl. Otağımın elə çox
fərqli olduğunu güman etmə; içində masam,
kitablar, çarpayım, kreslom və röya aynam var.
Unutma ki, Süveyda, görünüş hər zaman bizi çaşdırır, əsl olan məzmundur. Otağımın divarları hüzn qoxuyur, qapımın qolu sahibini gözləyir və nurani bir tilsimə sahib olan aynam heç bir cövhər və ya səbəblə ölçülməyəcək qədər qiymətlidir.
Sevgili, insanlar bu aynadan xəbərdar olsa, ona sahib olmaq üçün nələr verməzdi. Mən sənə həyatımı verdim; mən sənə ömrümü, mən sənə mənim olan hər şeyi verdim.
Mən bu yola, eşq macərama nə olursa olsun, peşman olmayacağam deyə başladım, Sevgili.
Dünyada və xəyalda bənzəri olmayan adamı bəyənəcəyindən əminəm.
Dediklərim və yazdıqlarım əgər sənə çatarsa, abı-xəyala düşmüş Leyla kimi bir dəfə belə o aynadan görə bilmək üçün hər işini qoyub mənə qa-çacaqsan, Süveyda.
Sənin sevginlə mən röyanın
içində röya görürəm, Sevgili; Həqiqət
dediyimiz də əslində, röyanın içində bir xəyal
deyilmi?
Mehmet Nuri
PARMAKSIZ
525-ci qəzet.- 2019.-18 dekabr.- S.23.