Qəfil gün doğdu
bir gecə...
Dekabrın
18-də Heydər Əliyev sarayının
qarşısındakı izdihamın səbəbi Xalq
şairi Ramiz Rövşənin şeirləri əsasında
yazılan mahnılar və muğam parçalarından ibarət
"Qəfil gün doğsa bir gecə" adlı konsert idi.
Öncə foyedə Ramiz Rövşənin
kitabları diqqət çəkdi. Oxucular
sevimli şairlərinin kitablarını alıb, fürsət
düşmüşkən özünə
imzaladırdılar.
Gecənin başlanmasına dəqiqələr
qalmış, hər kəs tezcə öz yerini alırdı. Təxminən iki minə
yaxın insanın toplaşdığı zalda Xalq
yazıçısı, Azərbaycan Yazıçılar
Birliyinin sədri Anar, Ramiz Rövşənlə yanaşı
əyləşib onu sevən, sevimli yazarlarını görməyin
sevinci və həyəcanı ilə onlara yaxınlaşan
oxucularına səmimiyyətlə gülümsəyirdi.
Sonra Xalq
yazıçıları Afaq Məsud, Elmira Axundova, AYB-nin
katibi Rəşad Məcid, AYB Ədəbiyyat Fondunun sədri
Əjdər Ol, Əməkdar incəsənət xadimi Hafiz
Quliyev, Xalq artistləri Flora Kərimova, Alim Qasımov,
Aygün Bayramova, Röya Ayxan, Əməkdar artistlər Lalə
Məmmədova, Münəvvər Əliyeva, müğənnilər
Nura Suri, Zamiq Hüseynov, aparıcılar,
yazıçılar, dövlət rəsmiləri və digər
sənət nümayəndələri göründülər.
Şairin
73 yaşından cəmi üç gün sonra baş tutan
konsertdə səhnəyə ilk olaraq YUĞ Dövlət Teatrının
aktyorları Qasım Nağı, Əbdülqəni
Əliyev, Natəvan Qeybani və Yaqut Paşazadə
çıxdılar. Onların ifasında dinlədiyimiz ilk
şeir "Mən bir tozam" oldu:
Mən
bir tozam, -
kim nə
bilir, axı hardan qopmuşam,
Ya əvvəldən,
ya
axırdan qopmuşam,
Yorulmuşam
toz olmaqdan, ilahi,
Bədənsiz, cansız olmaqdan, ilahi.
Mən
bir qadın bətninə yığılmaq istəyirəm
Bu
dünyada
İnsan
kimi doğulmaq istəyirəm...
Şeir bitər-bitməz, Xalq artisti Nəzakət
Teymurova özünün məlahətli ifasıyla musiqili
nömrələri açıq elan etdi. Ardınca
Əməkdar artist Ehtiram Hüseynovun səsləndirdiyi
mahnı ilə artıq hamımız Ramiz Rövşən
poeziyasının sehrinə qərq olmuşduq.
İfaçıları səhnədə Eyvaz
Haşımovun "Hicaz" qrupu müşayiət edirdi. Mahnıları da "Hicaz"
qrupunun bədii rəhbəri Eyvaz Həşimovun, "Savalan"
qrupunun bədii rəhbəri İffət Əsgərov bəstələmişdilər.
Gecə boyu aktyorların səsləndirdiyi şeir
parçalarının fonunda muğam və gecə
üçün xüsusi hazırlanan mahnılar ifa edildi.
Tamaşaçılar
da onlarla birlikdə gah:
"Xarabadır
bu ev-eşik,
Daş üstə daş olsa da.
Niyə
düşmən kəsilmişik
Hamı qardaş olsa da?!"
- gah:
"İt
olub hürmədik Aya,
Yıxdı
bizi abır-həya,
Qoyun
olmaya-olmaya
Qoyun olmaq çətin şeymiş".
Gah:
"Gözümüzün
yaşını da,
Bağrımızın
başını da
Qəbrimizin
daşını da
Yağış yuyur, gün qurudur".
Gah
da:
"Demə
ki, biz quş deyilik,
Allaha tanış deyilik.
Ruhum, dur,
yığış, gedirik,
Sən
yuxarı, mən aşağı"
- dedilər. Sonda isə "Bu Ramizi kim aparar, Bu Ramiz olmayan yerə" şeirinin sədaları
altında Xalq şairini səhnəyə
"apardılar". Şairin sevinci, fərəhi
üz-gözündən oxunsa da, dilində də gizlətmədi:
"Rəngarəng konsertdir. Dostlarım
hazırlayıb. Qarışıq
estetikalar var. Adətən, şeir yazanda onun
melodiyasını da hardasa eşidə bilirik. Amma etiraf
edim ki, bu konsertdə elə şeirlərimə mahnılar
yazılıb, bunu
heç vaxt gözləməzdim. Mahnıların
müəllifi Eyvaz Haşımovdur. Gözəl
musiqiçidir. Bu konsertin qəhrəmanları
Nəzakət xanım Teymurova ilə Ehtiram bəy
Hüseynovdur. Bəzən həssas insanlar
sevdikləri şeiri musiqidə dinləmək istəmirlər.
Çünki fikir musiqiyə gedir, sözlər
diqqətdən yayınır və ya əksinə. Amma sevinirəm ki, bu musiqilərdə, məncə,
o müşahidə olunmadı. Musiqiylə
sözlər bir-birini tamamladı".
Konsertdən sonra tamaşaçılardan, dəyərli ziyalıların bəzilərindən fikirlərini öyrənmək istədik. AYB-nin katibi, "525-ci qəzet"in baş redaktoru Rəşad Məcid konsertdən məmnunluğunu vurğuladı: "Yarım əsrdən çoxdur, Ramiz Rövşənin şeirləri ən müxtəlif sənət sahiblərinin, onun poeziyasını sevənlərin dilində bir-birindən tam fərqli şəkildə səslənir. Ramiz Rövşən poeziyasına hərənin öz baxışı və təbii ki, bu baxışdan doğan öz ifa tərzi var. "Qəfil gün doğsa bir gecə" adlı bu möhtəşəm konsertdəki təxminən iki min nəfərə yaxın tamaşaçı Ramiz Rövşən sözünün sehrinə düşmüşdü. Ola bilsin, dəvət olunanlar da vardı, amma bu insanların hamısı Ramiz Rövşən şeirinin işığına toplaşmışdı. Bu konsertdə Ramiz Rövşən poeziyası bir başqa aurada təqdim olundu. Ola bilər, bu, kiminə təzə, kiminə də şairin söz dünyasına indiyəcən gördüklərindən tam fərqli yanaşma təsiri bağışladı. Amma bütün hallarda böyük, möhtəşəm salondakı iki minə yaxın insanı Onun sirli-sehirli poeziyası bir yerə yığmışdı.
"Hicaz" qrupunun bədii rəhbəri Eyvaz Həşimovun, "Savalan" qrupunun bədii rəhbəri İffət Əsgərovun bəstələdiyi mahnılar Ramiz Rövşən yaradıcılığına yeni baxış idi. Xalq artisti Nəzakət Teymurovanın içdən, ürəkdən ifasında sənətkar kimi peşəkarlıqdan başqa, həm də onun Ramiz Rövşən poeziyasına xüsusi sevgisi və rəğbəti hiss olunurdu. Əməkdar artist Ehtiram Hüseynovun öz ifalarında Ramiz Rövşən poeziyasına müraciət etməsini çox görmüşəm. O, həmişə Ramiz Rövşən yaradıcılığına məxsusi sevgisiylə seçilib və mahnıları hər zaman zövq verib. Təəssüf ki, bu konsertdə Ehtiramın xəstəhallığı hiss olunurdu. Amma sağlamlığındakı problemə rəğmən konsertdə sona kimi ifa etdiyi gözəl mahnılarla o sevginin daha bir nümunəsini göstərdi.
Belə bir konsert proqramının ərsəyə
gəlməsinə görə, rejissor Mir Sahib Ağazadənin
böyük zəhmətini isə ayrıca qeyd etmək
lazımdır. Təsadüfi deyildi ki, konsertin
sonunda çıxış edən Ramiz Rövşən mərhum
rejissor Vaqif İbrahimoğlunu xatırladı. Ötən əsrin
90-cı illərində Vaqif İbrahimoğlu rəhbəri
olduğu "YUĞ" teatrında şairin şeirlərindən
ibarət qeyri-adi tamaşalar səhnələşdirmişdi.
Konsertin rejissoru Mir
Sahibin quruluşunda da "YUĞ" estetikası hiss edilirdi.
İki saat ərzində məhz səhnədəki
dinamikanın, hərəkətliliyin sayəsində heç
bir darıxmaq olmadı. Fərqli janrlarda rəngarəng
musiqi nömrələri gecəyə bir ayrı sehr qatdı.
Həm xalq musiqisi, həm muğam, həm rep və
rok çalarlı elementləri, tamaşa estetikası Mir Sahib
Ağazadənin yozumunda həllini çox gözəl
tapmışdı.
Bu konsert proqramı bir yandan, əvvəldə dediyimiz
kimi, Ramiz Rövşən şeirlərinin bir ayrı formada təqdimatı,
bir yandan da fərqli düşüncəyə sahib
insanların təxminən yarım əsrdən bəri
öz ürəklərində qoruyub saxladıqları ədəbiyyat,
söz sevgisinin təntənəsi idi. Fikrimcə,
son illər Azərbaycanda sözün, şeirin belə fərqli
təqdimatı olmayıb, ən azından, mənim yadıma
gəlmir. Uzağa getməyək, təxminən
bir il-ilyarım qabaq belə möhtəşəm salonda belə
bir tədbirin keçirilməsi real görünmürdü.
Ramiz Rövşən poeziyasının o möhtəşəm
salonda səslənməsi həm də bu gün cəmiyyətdə
yaranmış müəyyən nəfəs genişliyinin təcəssümü
idi və müsbət ovqat yaradırdı.
Bəzən səhnədə ifa vaxtı müğənnilərin
dilindən şairin şeirlərindəki müəyyən
söz və misralar tam aydın başa düşülməyəndə
o şeirləri zaldakı tamaşaçılar öz-özlərinə
pıçıldayırdılar. Mən son illər
heç bir şairə insanların bu qədər
böyük sevgisinin şahidi olmamışdım. Bu böyük sevgiyə görə Ramiz Rövşəni
təbrik edirəm!"
Tanınmış
publisist Zemfira Məhərrəmli dedi ki, Ramiz Rövşən
böyük Türk dünyasının, Türk ədəbiyyatının
ən sevilən şairlərindən biridir: "Bu möhtəşəm
gecə mənə bir daha bu fikirləri təlqin elədi. Şairə, sənətkara, ölməz misralar
yaratmış qələm adamına olan xalq sevgisini görmək
çox xoş, sevindirici idi. İstər
konsertin əvvəlində, istərsə də sonda Ramiz
Rövşənin oxucularının, başqa sözlə orda
iştirak edən tamaşaçıların şairi dövrəyə
alıb gül-çiçəklə onu
qarşılaması, onunla ünsiyyətə can atması
çox qürurverici idi. Ramiz Rövşən
yaradıcılığıyla bağlı belə bir layihə
ilk dəfə idi və çox uğurlu
alınmışdı. Konsertin təşkilatçıları,
musiqiçilər, rejissor, ifaçılar, aktyorlar çox
mizan-tərəziylə işləmişdilər. Şairin ən mükəmməl və oxucular tərəfindən
çox sevilən şeirlərinə musiqilər bəstələnmişdi.
Həmin gecənin ifaçılar Xalq artisti Nəzakət
Teymurovanın və Əməkdar artist Ehtiram Hüseynovun
ifaları da böyük sevgiylə, maraqla
qarşılanırdı. "Nə var
Allahdan yuxarı", "Yağış yuyur, gün
qurudur", "Qara paltarlı qadın" və digər
şeirlərinə bəstələnən mahnılar
çox uğurlu idi. Ən əsası
mahnılarıyla, şeirləriylə, tamaşaları ilə
bütünlükdə gecə insanı
düşündürən bir gecə idi. Çünki düşündürücülük
elə Ramiz Rövşən poeziyasına xas xüsusiyyətdir.
Bütün bunlar Ramiz Rövşən sənətinə, yaradıcılığına xalq sevgisinin, ehtiramının daha bir göstəricisi idi. Fikrimcə, bu konsert Ramiz Rövşənin xalqı qarşısında bir hesabat gecəsi idi. Zəhməti olan hər kəsə təşəkkür edirik".
Tamaşaçılardan müəllim Fərqanə Mahmudova bu konsertin ənənəvilikdən uzaq olduğunu vurğuladı: "İstər bu salonda, istərsə də, digər konsert, tamaşa zallarında çox tədbirlərdə, yaradıcılıq gecələrində iştirak etmişik. Adətən, hələ Sovet dövründən də başlayaraq, konsertlərin, gecələrin ssenariləri hardasa bir-birinə yaxın, bəzən eyni olur: aparıcı çıxır, insanları salamlayır, ifaçıları təbrik edir, ara-ara da oxunacaq mahnıları təqdim edir, bəzən qonaqlara söz verilir, çıxışçılar əlavə olunur. Bu konsertdə belə bir şey yox idi. Səhnədə beş aktyor və üç ifaçı, əlbəttə musiqiçilərlə birlikdə iki saatlıq gecəni idarə etdilər. Nə kimisə təqdim etməyə ehtiyac qaldı, nə boşluq yarandı. Mən bunu konsert deyil, Ramiz Rövşən yaradıcılığından ibarət böyük bir kompozisiya adlandırardım. Ramiz müəllimin şeirləri hər birimizin qəlbində öz yerini çoxdan tutub. İnsan o şeirlərə musiqi bəstələnə biləcəyini heç zaman düşünməzdi. Amma deməli, olurmuş. "Hicaz" qrupu, Nəzakət xanım, Ehtiram bəyin bənzərsiz ifaları bunu bir daha təsdiq elədi. Şairə, sənətkara sağlığında qiymət verilməsi onun üçün ən böyük hadisədir. Bu baxımdan da konsert çox böyük əhəmiyyət daşıyır. Zəhmət çəkənlər var olsun!"
Türkiyə səfirliyinin Mədəniyyət və Tanıtma müşaviri İrfan Çiftçinin düşüncələri də maraqlıdır: "Bir neçə mahnı var idi ki, xoşuma gəldi. Gözəl bəstələnmişdi və gözəl də ifa olundu. Amma ümumilikdə Ramiz Rövşən poeziyası pıçıltılı poeziyadır. Onu uca səsdən dinləmək insana narahatlıq verir".
Sonda Ramiz Rövşənın
sirli-sehrli, ecazkar poeziyasının ənginliklərinə bizi
qonaq etdikləri üçün "Hicaz" qrupunun bədii
rəhbəri Eyvaz Həşimov, Əməkdar artist, tarzən
Əliağa Sədiyev, rejissor Mir Sahib Ağazadə, Xalq
artisti Nəzakət Teymurova, Əməkdar artist Ehtiram
Hüseynov, Əməkdar artistlər Əbdülqəni
Əliyev, Yaqut Paşazadə, Qasım Nağı, aktrisa Natəvan
Qeybaniyə təşəkkür edirik. Əlbəttə, ən
böyük təşəkkür isə bu möhtəşəm
şeirlərin müəllifi Xalq şairi Ramiz Rövşənə
düşür.
Şahanə Müşfiq
525-ci qəzet.- 2019.- 21 dekabr.- S.14.