Hardan başlanır
teatr?
“Əsa”
teatrının son tamaşasından...
AND olsun ki, biz bir-birimizə
münasibətdə çox
xəsisik...
“Əsa”nın bədii rəhbəri, rejissor Nihad Qulamzadənin Molyerin “Xəsis” pyesi əsasında quruluş verdiyi tamaşa “And” adlanır...
Əslində biz Nihadı elə andı ilə tanıdıq. Ölkədə
ilk inklüziv teatrı
yaradarkən, dövlətdən
dotasiya alan bütün teatrların böhran içində çabaladıqları bir
zamanda, evdən çölə çıxmaq üçün
yardıma ehtiyacı olan istedadları bir yerə toplayıb
onlara ümid, sevinc bağışlayarkən
Nihad bir and verdi – nə olursa olsun, “Əsa”nı ayaqda saxlayacaq... Ki, bu gün
“Əsa”nın ayağa
qaldırmaq gücü
var. Yüzlərlə tamaşaçının
truppanı ayaq üstə, davamlı alşıqladığının növbəti dəfədir
ki, şahidiyəm...
Belə
heyrətləndiyimsə ilk dəfədir...
Azərbaycanın ən böyük teatr səhnəsi. Tamaşa
başlanır, alaqaranlıqda
səhnəyə bir az da dərinlik verən ağ pərdələr arasından insan siluetləri görünür.
Ritmik musiqinin sədaları altında, kimi arabada, kimi qaçaraq
irəli şığıyır...
öz kiçik taxt-tacında bərqərar
olmuş qocanın başına dolanırlar.
Qoca əvvəl xoşhal olur, uzanan ovuclara pul da basır...amma dövrə vuranların rəqsi get-gedə qorxunclaşır,
əcaib sifətlər
sədəqəyə qane
olmurlar, qocanı param-parça eləməyə
hazırdılar...üzlər
getdikcə sərtləşir,
cizgilər silinir...bu başlanğıc məni də diksindirir...nə yaxşı ki, kabus tezliklə bitir...
Xəyalın gerçəyi isə tamaşanın sonunacan səhnədə qalacaq. Xəsis Qarpaqonun
mərhum xanımı
zərli çərçivəyə
alınmış tablodan
elə hey boylanacaq...Hadisələrə şahid
kimi baxacaq, bəlkə real qəhrəmanlardan
daha hökmlü olacaq. Bircə kəlmə kəsmədən,
yalnız baxışları
ilə oynayacaq...
***
“Əsa”nın aktyorlarına publika ilə canlı təmas gərəkdir. Məşhur
komediyadakı məzəli
replikalar tamaşaçını
dirçəldir, zaldan
gülüş, alqış
səsləri gəlir...
Bircə
əsərin qəhrəmanı
xəsis Qarpaqon sirrini kimsəyə vermir...
... İlk şeirlər söylədiyi vaxtdan bəri səsini bəyəndiyim, sonra dostlaşıb çox sevdiyim, şəxsiyyətinə
hörmət etdiyim Elşənə diqqətlə
baxıram... Onun qəhrəmanının dərdi başqadı.
Hiss edirəm ki, truppanın ilk dəfə
çıxdığı səhnədə bütün
boşluqları güclü
enerjisi ilə dolduran Elşən zahiri oyununun alt qatına başqa məna
yükləyib. Və
bu məna yalnız əhvalatın axırına yaxın, bütün müşküllər
həll olunandan sonra ortaya çıxır...varını, dövlətini
hər kəsdən gizli saxlayan “xəsis” Qarpaqon itmiş mücrüsünü
dəli kimi axrataranda...
Özünü səhnədən zala atır. Tamaşaçılar arasında tanış
üzlər tapır,
ümidlə yaxınlaşır...
- İlqar
müəllim, mücrünü
görməmisiz?
- Əzizim,
bəlkə siz bilirsiz, hardadı mücrü?
- Ona söz vermişəm, heç vaxt itirməyəcəm, qoruyacam...
İtkinin ağırlığı deyəsən hər kəsə mənim kimi təsir edir. Zalı səhnəyə qatıb
həyəcanla var-gəl
edən Elşənin
nigarançılığı hamımıza sirayət edir... elə bil biz də nəsə itirmişik axı...
***
Hə, belə... Bəlkə elə bilirdiz
tamaşanı başdan-ayağa
danışacam? Yanvarın
15-də premyeradır, özünüz
baxarsız, məndən
bu qədər...
Bircə onu bilməyinizi istərdim ki, bu gözəl tamaşanı hazırlayan
“Əsa” teatrının
nə öz binası var, nə məşq zalı. Milli Dram teatrının
səhnəsində cəmi
bir “proqon”dan sonra, işıq, geyim və dekora
adaptasiya keçmədən
belə bir möhtəşəm iş
ərsəyə gətirməyi
bacardıılar. Həm
də dövlətdən
yardım almadan, maliiyələrini özləri
taparaq, normal qiymətə
bilet sataraq, hər tamaşa ilə peşəkarlıda
bir addım əvəzinə 10 addım
irəli ataraq... Nə deyəsən? Bravo!
Uzun illərdir
böyük sənətkarlar
“teatr nədən başlanır?” sualına
cavab axtarırlar. Asılqandanmı? Məncə yox! Teatr insandan başlanır.
“Əsa” teatrının
özəlliyi bu truppanı yaradanlar arasında özəl
münasibətinə bağlıdır.
Birlik, qardaşlıq
ruhu, sənət eşqi, yaratmaq həvəsi...Sevgi!!! İtərsə,
teatr da bitər... xəsislik hər şeyi məhv edər...
***
Qarpaqonun mücrüsündən nə
çıxdı, bilirsizmi? Bir vaxtlar Sevgisinə verdiyi AND...
LALƏ
525-ci qəzet.- 2019.- 27 dekabr.- S.8.