Professional rəssam və mahir heykəltəraş
Azərbaycan təsviri sənətinin və heykəltəraşlığın
inkişafında özünəməxsus mühüm xidmətləri
olan görkəmli xalq rəssamı, professor Hüseynqulu
Əliyev çoxcəhətli yaradıcılıq fəaliyyətinə
malikdir. O, təsviri
sənətin rəngkarlıq, qrafika, teatr rəssamlığı
istiqamətlərində və heykəltəraşlıq sahələrində
professional səviyyədə məşğul olur,
özünün ustad sözünü deyə bilir.
Əzim
Əzimzadə adına Rəssamlıq məktəbində
oxuyarkən (1971-1975) çəkdiyi peyzaj rəsmləri ilə
yaradıcılığa başlayan Hüseynqulu Əliyev fərqli
baxış bucağı və rəng seçimi ilə maraq
doğuran gənc fırça sahibi kimi müəllimlərinin
diqqətini cəlb etmişdir. Azərbaycan Dövlət
İncəsənət İnstitutunun dekorativ-tətbiqi sənət
fakültəsində təhsil aldığı illərdə
(1977-1982) isə o, bu böyük sənət ocağında
ona dərs demiş Azərbaycanın görkəmli sənətkarlarından
Lətif Kərimov, Toğrul Nərimanbəyov və Tokay Məmmədovdan
rəssamlığın və heykəltəraşlıq sənətinin
sirlərini daha dərindən öyrənmiş və
yaradıcılıqla inkişaf etdirmişdir. Beləliklə,
Hüseynqulu Əliyevin sənətində iki istiqamətin - rəssamlıq
və heykəltəraşlığın əsası
qoyulmuşdur. Təsviri sənətdə
o, Toğrul Nərimanbəyov rəngkarlıq məktəbinə
aid olub, bu əlvan rənglərin palitrasından ibarət olan
sənət üslubunu yaradıcılıqla davam etdirmək
və yeni çalarlarla zənginləşdirməklə
öz dəst-xəttini müəyyən etmişdir. Xalq rəssamı Hüseynqulu Əliyevin rəsm əsərlərində
təsvir edilən nar dənələri və təbiət təsvirlərindən
kompozisiya yaratmaq bacarığı ana xətləri ilə
Toğrul Nərimanbəyov məktəbinin onun sənətində
yaşayan izləridir. Lakin
göründüyü kimi, dünya şöhrətli Azərbaycan
rəssamı Toğrul Nərimanbəyovun bədii sənətində
onun möhürünə, imzasına çevrilmiş nar
kompozisiyaları serialı Hüseynqulu Əliyevin rəsmlərində
nar dənələri fraqmentləri formatında davam
etdirilmişdir. Bundan başqa, böyük
müəlliminin rəsm əsərlərindəki nar
çiçəklərini Hüseynqulu Əliyev daha çox
payız ləçəkləri ilə əvəz
etmişdir. Mənsub olduğu məktəbin
açıq parlaq rənglərini Hüseynqulu Əliyev ala
tünd rəng çalarları ilə yeniləşdirmişdir.
Hüseynqulu Əliyevin rəsmlərindəki
ala və tünd rənglərin harmoniyası onun fikirlərini
ifadə edən əsas bədii vasitələrdir. Doğrudur, rəssamın təsvirlərində
ağ-ala, işıqlı rənglər tünd rənglərlə
müqayisədə üstünlük təşkil edir və
onun ifadə etmək istədiyi, almaq üçün səy
göstərdiyi effekti mənalandırmaq baxımından daha
funksionaldır.
Bundan başqa, Hüseynqulu Əliyevin palitrasında
tünd rənglər heç də qara rəng mənasını
daşımır. O, tünd rəngin bənövşəyi, çəhrayı
və sair çalarları ilə ala-açıq,
açıq mavi rənglərin harmoniyası vasitəsilə
kətan üzərində maraqlı, cəlbedici, fərqli və
baxımlı mənzərələr, portretlər
canlandırmağı bacarır. Bu fərqli və
uğurlu rəng həlli Hüseynqulu Əliyevin demək olar
ki, əksər rəsm əsərlərinin danışan
dilidir. O, yalnız ciddi, sərt ictimai-siyasi mövzularda,
məsələn soyqırım mövzusunda tuşla çəkdiyi
rəsmlərdə tünd qara rənglər istifadə etməklə
kifayətlənir. Qalan bütün hallarda
Hüseynqulu Əliyevin fırçasında düşünülmüş
tündvari rənglər ciddilik, möhkəmlik,
bütövlük effektləri yaradan fondan uzağa getmir.
Yaradıcılığında sabitləşmiş
rəng effektləri onun həmin rənglərin sintezinə
meydan açan kompozisiya seçimini müəyyən edir.
Fikrimcə, Hüseynqulu Əliyevin yaradıcılığında
yazqabağı və qış ərəfəsi fəsillərinə
həsr olunmuş fraqmentlərin, mənzərələrin
kifayət qədər çox olması rəssamın sabitləşmiş
rəng sistemi ilə təbiətin həmin
çağlarının uyğunluğundan, harmoniyasından
irəli gəlir. Nisbətən
açıq rənglərdən, yasəmən effektlərindən
o, əsasən natürmort yaradıcılığında
bacarıqla istifadə edir. Bu məqamda o,
rəsmlərində yaz fəslini, bahar əhval-ruhiyyəsini
çox təbii və bənzərsiz şəkildə ifadə
edə bilir. Beləliklə, xalq rəssamı
Hüseynqulu Əliyevin palitrasında təbiətin gözəllikləri
fərqli bir şəkildə təsvir olunur. Fikrimcə, seçilmiş rənglərin
özünəməxsusluğu və onlardan yaradıcı
istifadə Hüseynqulu Əliyevin fərdi üslubunu müəyyən
edir. Fərqli üsluba malik olmaq isə incəsənətin
bütün növlərində, o cümlədən də rəssamlıqda
əsl sənətkar olmağın əsasını təşkil
edir. Azərbaycan Respublikasının xalq rəssamı
Hüseynqulu Əliyev ölkəmizin zəngin ənənələrə
malik təsviri sənətində özünəməxsus
yeri, mövqeyi və üslubu olan görkəmli sənət
xadimlərindən biridir.
Hüseynqulu Əliyevin mövzu dairəsi geniş və
rəngarəngdir. O, siyasi portretlərdən tutmuş, dövlət
müstəqilliyi ideallarına, Azərbaycan xalqının
başına gətirilmiş soyqırım həqiqətlərinə,
müasirlərimizin həyatına, təbiət mənzərələrinə
qədər demək olar ki, xalqımız və ölkəmiz
üçün əhəmiyyətli olan əsas mövzularda
fırçasını böyük uğurla sınaqdan
çıxarmışdır. Mövzusundan
asılı olmayaraq Hüseynqulu Əliyevin bütün rəsmlərində,
hətta portretlərində də müəyyən kompozisiya
vardır. Bütün hallarda o, insanı və
təbiəti mühitinin səciyyəvi detalları və
dinamikası ilə birlikdə təsvir edir. Xalq rəssamının mahir fırçası ilə
yaratdığı “Ümummilli lider” portretində görkəmli
dövlət xadimi Heydər Əliyevin müstəqil Azərbaycan
dövlətini dünyada tanıtmaq uğrunda
apardığı mübarizə istedadla seçilmiş
detallarla ifadə olunmuşdur. Başı
üzərində dalğalanan dövlət
bayrağımızın və addımlamaqda olan yer kürəsinin
təsviri ümummilli liderin mübariz ruhunu və dünya
şöhrətini çox dolğun şəkildə mənalandırır.
“Akademik Zərifə xanım Əliyevanın
portreti” adlı rəsm əsərində alim-ana təbəssümü
ilə interyerdə yer almış tər çiçəklər
bir-birini tamamlayır. Cəlil Məmmədquluzadənin
portretini Nəriman Nərimanovla birlikdə təqdim etmək
şəxsiyyəti zəmanəsi və tarixi simaları ilə
əlaqədə təsvir etmək baxımından mükəmməl
alınmışdır.
“Şair Elman Həbibin 60 illik yubileyinə həsr
olunmuş portret” də istedadlı qələm sahibinin
yazdığı kitabların onun yazı masasının
dayaqları kimi təsvir edilməsi sənət dili ilə desək,
düşünülmüş bir tapıntıdır. Bu rəsm əsəri
dünyadan vaxtsız köçmüş şair Elman Həbibin
obrazını çox dolğun və mənalı şəkildə
ifadə edən orijinal portretdir.
Sadə əmək adamı olan “Əli ustanın
portreti” onun peşə-əmək mühiti ilə birlikdə
təqdim olunur. Hətta ailə silsiləsindən olan “Həyat
yoldaşım”, “Mənim Leylam”, “Qızımın portreti” rəsmlərində
də kompozisiya əlamətləri ifadə edilmişdir. Maraqlıdır ki, Hüseynqulu Əliyev
özünün avtoportretlərini də kompozisiya çərçivəsində
çəkmişdir. Biz həmin
avtoportretlərdə xalq rəssamını ailə üzvləri,
nəvələri və sənət dostları ilə bir yerdə
görürük. Kompozisiyalı rəsm əsərləri
yaratmaq, portret rəsmlərində də səciyyəvi
kompozisiya detalları əks etdirmək rəssamın təkcə
həyatı, təbiəti və insanı təqdim etməklə
qalmayıb, həm də hər dəfə yeni bir fikir ifadə
etmək istedadını da nümayiş etdirir. Bu mənada Xalq rəssamı Hüseynqulu Əliyevin
rəsm əsərləri, xüsusən də portret rəsmləri
obrazın fərqli görünüşü ilə
yanaşı, həm də onu tamamlayan fikir və mətləbləri,
detalları və ideyaları da canlandırır.
Xalq rəssamının
Azərbaycan romantizminin banisi Hüseyn Cavidə həsr etdiyi rəsm
əsərini “Hüseyn Cavidin kompozisiyalı obrazı”
adlandırması onun özünün də portret rəsmlərinin
kompozisiya zəminində yaratdığının fərqində
olduğunu göstərir. Fikrimizcə, müxtəlif
janrlarda çəkilmiş rəsm əsərlərində
kompozisiya yaratmaq istiqaməti Hüseynqulu Əliyev sənətinin
fərdi özünəməxsusluğunun səciyyəvi
xüsusiyyətlərindən biridir.
Xalq rəssamı Hüseynqulu Əliyevin mənzərə
janrında çəkdiyi rəsm əsərləri də
özünəməxsus rəng çalarlarına və
kompozisiya elementlərinə görə təsviri sənətin
fərqli səhifələri təəssüratı
yaradır. Peyzaj rəsmlərində müşahidə olunan əlavə
bir cəhətdə rəssamın realist təsvirlərində
romantika elementlərinin olmasıdır. Yağlı boya
ilə çəkilmiş “Naxçıvanda bahar” rəsmində
təbiət gözəlliklərinin fonda
təsvir edilmiş qürurlu dağların timsalında
canlandırılması, hətta yaşıl çəmənlikdə
sanki yel qanadlı ağ atların diqqət mərkəzinə
çəkilməsi cizgilərdəki reallıqlara romantik
görkəm verir. Xalq rəssamının Azərbaycan
Dövlət İncəsənət Universitetində diplom
işi kimi təqdim etdiyi “Mənim Naxçıvanım”
monumental barelyef tablosu rənglərin qamması ilə
romantikasının üzvi sintezindən yoğrulmuş mənalı
və qiymətli təsviri sənət nümunəsidir.
“Babaların yolu”, “Ağ at”, “İpək yolu”, “Kənd mənzərəsi”
rəsmlərində də rənglər real təsvirləri,
dağlar isə məğrurluq və qürurun
romantikasını çox dolğun ifadə “Kənddə
toy” tablosu isə süjetli rəsm əsəri kimi kənd
toylarının görünüşünü, ritmini və
romantikasını bütün təbiiliyi ilə əks
etdirir. Bu Azərbaycan kəndistanının toy ənənəsinin
rənglərlə ifadə olunmuş orijinal tablosudur.
Eynilə də “Bağda” tablosunu təbiiliyinə görə mahir
fotoqrafın çəkdiyi fotodan seçmək çətindir.
Hüseynqulu Əliyevin böyük məharətlə
yaratdığı “Göygöl” silsiləsi Azərbaycan təsviri
sənətində realist-romantik rəssamlığın nadir
nümunələri hesab edilməyə layiqdir. O, real gerçəklikdə
təbiətdəki dörd fəslin də gözəlliklərini
özündə əks etdirən Naxçıvan
Göygölünün timsalında kətan üzərində
bütün rənglərin cazibədarlığını
canlandırmağı bacarmışdır. Bu,
Hüseynqulu Əliyevin fırçasının uğurlu
nümunəsi olmaqdan başqa, ümumiyyətlə, rəng və
torpaq ovqatı mənasında Azərbaycan təsviri sənətinin
gömgöy, rəngbərəng Göy gölüdür.
Natürmort silsiləsi Hüseynqulu Əliyevin peyzaj rəsmlərinin
üzvi tərkib hissəsidir. Natürmort rəsmlərindəki
təsvirlər sanki onun çəkdiyi mənzərələrdən
seçilib ayrılmış və bir qədər
böyüdülmüş tablolardır. Bundan
başqa, Hüseynqulu Əliyev natürmort əsərlərində
də kompozisiyaya meylli sənətkar missiyasını həyata
keçirir. “Dolça ilə natürmort”, “Limonla
güllər”, “Şərab ilə balıq”, “Alma ilə yasəmənlər”,
“Meyvələrlə qızılgüllər”, “Küpə ilə
natürmort”, “Xalça ilə natürmort” və nəhayət,
“Venera ilə natürmort” rəsmlərinin adlarındakı
“ilə” qoşması natürmortla kompozisiyanın digər tərəf
müqabilini bir-biri ilə əlaqələndirən əlamətdir.
Hüseynqulu Əliyevin yaradıcılığında
heykəltəraşlığın da özünəməxsus
yeri vardır.
Onun müəllifi olduğu Koroğlu heykəli
milli azadlıq hərəkatı ərəfəsində
(1988) Naxçıvan şəhərində
ucaldılmış və xalqımızın dövlət
müstəqilliyi uğrunda mübarizəsinə ton vermişdir.
Hüseynqulu müəllimin yaratdığı böyük
demokrat ədib Cəlil Məmmədquluzadənin ədəbiyyatımıza
gətirdiyi “kiçik adam”ların - Məhəmmədhəsən
əmi, Novruzəli, Usta Zeynal və başqalarının
plastik heykəlləri həmin obrazların zahiri görkəmini
və mənəvi aləmini aydın surətdə ifadə
edir. Naxçıvan şəhərinin Şəhidlər
xiyabanında 2014-cü ildə ucaldılan “Ana abidəsi”
daşdan yonulmuş portret təsiri bağışlayır.
Bu mənada Hüseynqulu Əliyev rəssam-heykəltəraş
qismində çıxış edir.
Azərbaycan teatr rəssamlığının
inkişafına da Hüseynqulu Əliyev məsuliyyətlə
xidmət edir.
Onun Cəlil Məmmədquluzadənin “Ölülər” və
“Dəli yığıncağı” tragikomediyalarına,
Hüseyn Cavidin “Şeyx Sənan” və “Xəyyam” faciələrinə,
Adil Babayevin “Koroğlunun Çənlibel səfəri”
dramına və başqa dram əsərlərinə çəkdiyi
dekorasiyalar, hazırladığı geyim eskizləri
tamaşanın mahiyyətinin açılmasında və daha
təsirli şəkildə ifadə olunmasında mühüm
əhəmiyyət kəsb edir. Hüseynqulu Əliyevin tərtib
etdiyi dekorasiyalara və geyim eskizlərinə baxıb,
tamaşanı görmədən də səhnəyə
çıxarılan əsərin ideya-məzmununu başa düşmək
mümkündür.
Son illərdə Hüseynqulu Əliyev karikatura
yaradıcılığı ilə də ardıcıl surətdə
məşğul olur. Cəlil Məmmədquluzadənin əsərlərinə
çəkilmiş illüstrasiyalarla başlanan
karikaturaçılıq genişlənərək “Molla Nəsrəddin”
karikatura məktəbi ənənəsinin müasir dövrdəki
uğurlu davamına çevrilmişdir.
Naxçıvan Muxtar Respublikası Rəssamlar Birliyinin
sədri kimi Hüseynqulu Əliyev 2000-2011-ci illərdə Bəhruz
Kəngərli diyarında rəssamlıq sənətinin
inkişaf etdirilməsinə bacarıqla xidmət etmişdir. Hazırda
Naxçıvan Dövlət Universitetinin Təsviri incəsənət
kafedrasının müdiri vəzifəsində
çalışan professor Hüseynqulu Əliyev Muxtar
Respublikada müstəqillik dövrü Azərbaycan rəssamlığının
yeni nəslinin yetişdirilib hazırlanması yollarında fəaliyyətini
uğurla davam etdirməkdədir. O, elmi-təşkilatı
fəaliyyətlə yaradıcılıq işini
uzlaşdıraraq, təsviri sənət sahəsində də
müasir dövrün ritmlərini əks etdirən rəsm əsərləri
ilə yeni izlər salır.
Fikrimcə, peyzaj janrında çəkilmiş “Torpaq və adamlar” tablosu xalq rəssamı Hüseynqulu Əliyev sənətinin rənglərini və mahiyyətini tam şəkildə ifadə edən ümumiləşdirilmiş rəsm əsəridir. Hüseynqulu Əliyevin yaradıcılığı başdan-başa doğma torpağın adamlarına və gözəlliklərinə həsr olunmuşdur. O, Azərbaycan torpağını, yaşayıb-yaratdığı Naxçıvan diyarının gözəlliklərini ilhamla və istedadla rəsm etmişdir. Rəsm əsərlərində ifadə edilən qürurlu, ilhamlı adamlardan biri də Azərbaycan Respublikasının xalq rəssamı Hüseynqulu Əliyevin özüdür. Müəllifi olduğu rəsm əsərləri qalereyası və yetirdiyi yeni nəsil 70 yaşa gəlib çatmış Hüseynqulu müəllimin doğma torpaq və müqəddəs ölkə qarşısında dərin mənalı hesabatıdır. Görkəmli rəssam və mahir heykəltəraş Hüseynqulu Əliyevi tərcümeyi-halının əlamətdar tarixi hadisəsi olan ad günü münasibətilə ürəkdən təbrik edir, ona daha böyük sənət uğurları və möhkəm cansağlığı arzulayıram.
4 fevral 2019-cu il
İsa
HƏBİBBƏYLİ
Azərbaycan
Milli Elmlər Akademiyasının vitse-prezidenti, Milli Məclisin
Elm və Təhsil Komitəsinin sədri, akademik
525-ci qəzet.- 2019.- 9 fevral.- S.10-11