Ömrün müdrik
çağı
Hər kəsin,
o cümlədən, elmi-pedaqoji
sahənin adamlarının
uğurlu fəaliyyəti
onun həmin sahədəki praktik işi ilə çox bağlıdır.
Praktik təcrübəsi
olmayan elm, təhsil mütəxəssisi anlayışındakı
"mütəxəssis" sözü istər-istəməz
özünə dırnaq
işarəsi tələb
edir. Jurnalistika təhsili sahəsində
müəllimin praktikadan
gəlməyi onun uğurunun əsas faktorudur. Çünki
bu, elə bir sahədir ki, peşənin praktik tərəflərinə
bələd olmadan, bu sahədə müəyyən iş stajına malik olmadan tələbəni əsl media peşəkarı
kimi hazırlamaq mümkün deyil. Təkcə nəzəriyyə ilə
bağlı dəstə-dəstə
kitab yazasan, amma illərin praktik fəaliyyəti yoxdursa - qəzet redaksiyasında, televiziyada,
radioda, onlayn sistemində işləməmisənsə,
heç vaxt əsl jurnalist hazırlaya bilməyəcəksən.
Professor Şirməmməd Hüseynov, professor Nəsir
Əhmədli, professor Allahverdi
Məmmədli, professor Qulu
Məhərrəmli... kimi
şəxsiyyətlər ona
görə ustad müəllim hesab olunurlar ki, onlar
jurnalistikanın praktik
sahəsinə illər
həsr etmişlər.
Bu fikirlər bizim ağlımızda həmişə var, amma bir ustad
müəllim kimi tanıdığım Ayaz
Musayev haqqında bu yazını qələmə alanda həmin məqamı ictimai düşüncəyə
gətirmək istədim.
Çünki Ayaz müəllim
jurnalistika təhsili sahəsində müəllim
olmaqdan çox-çox
əvvəl onun praktikasında formalaşmışdır.
O, jurnalistika təhsilindən
o qədər uzaq olmayan Azərbaycan Dövlət İncəsənət
İnstitutunun teatrşünaslıq
ixtisasını bitirib.
Jurnalistikaya hədsiz marağı sonra onu Moskva Poliqrafiya
İnstitutunda redaktor ixtisası üzrə ikinci ali
təhsil almağa gətirib çıxarıb.
Bu ixtisaslar, xüsusilə
Moskva təhsili ona çox şey verib. Bizim vaxtilə çox sevdiyimiz "Müxbir", "Kitablar
aləmində" jurnallarında
bir jurnalist kimi püxtələşib,
Azərbaycanda yeni formatlı kitablar ortaya qoymuş "İşıq" nəşriyyatında
redaksiya müdiri vəzifəsində çalışıb.
Bədii
ədəbiyyatdakı uğurlarına
görə Yazıçılar
Birliyinin üzvü seçilib və nəhayət, bütün
bu praktik uğurları onu Bakı Dövlət Universiteti Jurnalistikanın
nəzəriyyəsi və
təcrübəsi kafedrasında
müəllim işləməyə
sövq edib.
...Və bu andan
biz onun bioqrafiyasının
ən yeni səhifəsinin canlı şahidləriyik. Ayaz müəllim
Azərbaycan və rus dillərini eyni səviyyədə və həm də ən yüksək səviyyədə
bilən və tədris prosesində həm Azərbaycan, həm də rus bölməsində yüksək peşəkarlıqla
dərs deyən bir ustad müəllimdir.
Başqalarını bilmirəm, şəxsən
mən rus dilinin ən çətin terminlərini
yalnız onun izahında yaxşı başa düşürəm. İndi, əlbəttə,
ingilis, fransız, alman dillərini bilmək də bir dəb halındadır.
Ancaq etiraf edək ki, jurnalistikanın müəllimləri hələlik
daha çox rus dili vasitəsilə
öz ixtisaslarını
artırırlar. Rus dilini
bilməyənlərinsə bu sahədə diletantlığı göz
qabağındadır.
Ayaz müəllim
kafedranın media nəzəriyyəsi
sahəsində ən
yeni fənləri tədris edir. Çünki indi onlayn, virtual aləm kimi sahələrin tədrisi dünya dillərindən ən işlək olanını bilməyi tələb edir ki, Ayaz müəllim
onlardan birini bəlkə elə ən güclü rus alimi qədər
bilir. Onun tədris etdiyi KİV-də menecment və reklam, Nəşriyyatda praktik iş, Çap məhsullarının ədəbi
redaktəsinin əsas
prinsipləri, Müasir
nəşriyyat işinin
aktual problemləri və s. fənlər müəllimdən son dərəcə
informasiyalılıq tələb
edir. Biz yenə
də ən müasir kitab nəşri, poliqrafiya terminlərini bu sahədəki izahlı lüğətlərdən daha
çox ondan soruşub öyrənirik.
Onun tədris etdiyi fənlərə dair proqram və metodik vəsaitləri, çoxsaylı məqalələri
tələbələrin çox
köməyinə çatır.
Bu yerdə belə bir cəhəti də qeyd edim
ki, bu gün
jurnalistika təhsil sistemində hərtərəfli
bilgilərə malik mütəxəssis-pedaqoqlara çox
ehtiyac var. Bizim kafedrada Alxan Məmmədov, Zaur Babayev, Sevinc Əliyeva, Könül Niftəliyeva, Mirakif Babayev, Osman Gündüz kimi son dərəcə müasir
təfəkkürlü, tələbə
auditoriyasında informasiya
texnologiyasının tətbiqi,
xüsusi təlim proqramları ilə seçilən müəllimlər
var. Ayaz Musayev bu sahədə özünü çoxdan
təsdiq etmiş bir alim-pedaqoq kimi bizim və
tələbələrimizin güvənc yeridir.
Ayaz müəllim
həm də üslubu ilə, yazı manerası ilə seçilən jurnalistdir. Onun Kanadaya səfərindən
yazdığı "51 gün
ağcaqayın yarpağı
ölkəsində" səyahət
oçerki bədii publisistikanın mükəmməl
nümunəsi kimi qiymətlidir. Oçerkin
bir çox məqamlarındakı dəqiq
və ustalıqla yaradılmış epizodlarda
oxucu özünü bir anlığa müəlliflə birlikdə
Kanadada - "ağcaqayın
yarpağı ölkəsində"
hiss edir, bu ölkənin Toronto kimi yüksək mənəviyyatlı
şəhəri ilə
tanış olur. Bir neçə
səhifəlik (kitabda)
bu oçerkdə Kanadanın şəhər
dünyası, ölkənin
geosiyasi vəziyyəti,
məşhur Niaqara şəlaləsi, Toronto universitetinin
təhsil sistemi, ölkənin yol mədəniyyəti və
s. onlarca məqamların
peşəkarlıqla ifadəsindən
səyahət oçerkinin
mükəmməl bir
nümunəsi yaranmışdır
ki, tədris prosesində ondan istifadə etmək olar. Onun "Dialoq" adlı
kitabında toplanmış
məqalə və oçerklərin, resenziyaların,
araşdırmaların, xatirələrin
hər birini beləcə janr sistemi ilə bağlı dərslərdə
maraqlı nümunələr
kimi tələbə jurnalistlərə təqdim
etmək olar.
Ayaz müəllimi
tələbələri - həm
Azərbaycan, həm də rus bölməsindəki
tələbələri çox
sevirlər. Çünki Ayaz müəllim
geniş biliyi, pedaqoji səriştəsi
ilə bərabər,
çox xarizmatik və iddiasız insandır. O, keçmiş
dövrə nisbətən
bu gün fakültədə çox
zəifləmiş rus
dilinin nadir bilicilərindən
biri kimi digər əməkdaşlara
öz məqalələrini
bu dilə tərcümə edib, beynəlxalq arenaya çıxarmasında təmənnasız
köməyi ilə də çoxlarının
hörmətini qazanmışdır.
Onun çoxsaylı məqlələri
klassik və ən müasir jurnalistikamızın problemlərinə
həsr olunur və beynəlxalq konfranslarda əks-səda verir. Ayaz müəllimi klassik
jurnalistikaya yönləndirən
bir faktı da qeyd edərdim.
Bu, onun ailəsindən,
Azərbaycan bədii ədəbiyyatının və
publisistikanın ustadı
kimi tanınan Qılman Musayevin - Qılman İlkinin övladı olmasından irəli gəlir. Belə bir ailə mühitində
böyümüş övlad
üçün Azərbaycan,
Vətən sevgisi hər şeydən öndədir. Ayaz müəllim öz dərslərində dünya
praktikasına söykənməklə
yanaşı, milli publisistika ənənələrimizi
klassikaya sədaqət
prinsipi ilə hər an dilə gətirən bir azərbaycançıdır.
Ayaz müəllim
tez-tez səyahətə
çıxmağı çox
xoşlayır. Amerika Birləşmiş Ştatları, Türkiyə,
Kanada, Rusiya onun səyahət nöqtələridir. Əziz balalarından
biri Kanadada oxuyub, orada yaşamaqda,
çalışmaqdadır. Bizim də az-çox tanıdığımız bu
övlad - Orxan xaricdə vətənimizi
ləyaqətlə təmsil
edən bir oğuldur. Əlbəttə,
böyük azərbaycançı,
əsərlərində milli
dəyərlərimizin daşıyıcısı,
ustad yazıçımız
Qılman İlkinin nəvəsi kimi bu oğul başqa
cür ola
bilməzdi. Amma bütün bunlarla belə
atanın - Ayaz müəllimin tez-tez onun yanına səfəri
və Orxanın tez-tez Bakıya gəlməsi, həm də
onda Azərbaycan sevgisini daha da gücləndirmək məqsədi
güdür. Bəzən bir Kanada səfərindən
qayıdan Ayaz müəllimin söhbətlərində
oğluna verdiyi nəsihətlərin də hansı yöndə
olduğunu duyuruq. Bu nəsihətlərin zirvəsində Vətən
sevgisi, Azərbaycan ləyaqəti ilə yaşamaq,
Kanadadakı azərbaycanlı tələbələrlə
birlikdə yeri düşən anda Qarabağ problemini gündəmə
gətirmək kimi fundamental məsələlər dayanır.
Kanada
mükəmməl ölkələrdən biridir. Ayaz müəllim
hər dəfə yay tətilində Kanadaya gedir və
qayıdanda bu səfərdən ürək dolusu
danışır. Amma hər dəfə də bu söhbətlərinin
sonunda müqəddəs bir cümləsi olur: "Hara gedirsən
get, harda yaşayırsan yaşa, unutma ki, sənə şəraiti
müstəqil Azərbaycan yaradıb. Ögey yerlər nə
qədər cazibədar olsa da, bu dünyada Azərbaycandan, Vətəndən
gözəl, əziz və müqəddəs yer yoxdur". Mənim
Ayaz müəllimə hörmətimin əsas məğzində
onun bu son sözləri dayanır.
Ayaz müəllim şəxsiyyətdir.
O, təmiz bir müəllim - alim ömrü
yaşamaqdadır. Heç nədə gözü olmayan,
paxıllıqdan uzaq, iddiası ilə
müddəası üst-üstə düşən,
zamanın yeni
çağırışlarına cavab
verən maraqlı bir İNSAN-dır. İndi Ayaz müəllimin
72 yaşı tamam olur.
Bu yaş tələbələrinin
sevimlisi, fakültə əməkdaşlarının
dərin hörmətini qazanmış bir
insanın müdrik
çağıdır. Mən ona elə
indiyə qədər yaşadığı təmiz ömür dünyasını bu
gündən sonra da
beləcə davam etdirməsini
arzulayıram.
Cahangir MƏMMƏDLİ
BDU Jurnalistikanın nəzəriyyəsi və təcrübəsi kafedrasının müdiri, filologiya elmləri doktoru, professor
525-ci qəzet.- 2019.- 12 fevral.- S.6.