Azərbaycan Dillər
Universiteti: İntellektual təhsilin daimi ünvanı
Hər bir ölkənin gələcək
inkişafını, sosial-iqtisadi və digər sahələrdə
tərəqqisini onun xalqının təhsili, savadı, elmi
biliyi və bundan asılı olan dünyagörüşü
müəyyənləşdirir. Cəmiyyətin
ictimai, sosial, hüquqi və digər sahələrinin
inkişafı bilavasitə təhsillə bağlıdır.
Təsadüfi
deyil ki, "təhsil millətin gələcəyidir" kəlamının
müəllifi, Ümummilli Lider Heydər Əliyev və onun
siyasi kursunun layiqli davamçısı, Prezident İlham
Əliyev, Azərbaycanın birinci xanımı, Azərbaycan
Respublikasının Birinci vitse-prezidenti, Heydər Əliyev
Fondunun prezidenti Mehriban Əliyeva ölkəmizdə bu sahənin
inkişafına xüsusi diqqət yetirir, təhsilin tərəqqisi
üçün bütün zəruri tədbirləri, layihələri
həyata keçirirlər. "Azərbaycan
Respublikasında təhsilin inkişafı üzrə Dövlət
Strategiyası", habelə dövlət proqramları bir
zamanlar respublikamızda bu sahədə həlli vacib olan
problemləri qısa zamanda aradan qaldırdı və sürətli
inkişafa yol açdı. Respublikamızın
intellektual potensialının əsası hesab edilən
yüksək təhsilə, elmi dünyagörüşünə
malik peşəkar kadrlar ordusunun yetişməsi məhz
ölkə rəhbərliyinin gərgin əməyinin, bu sahəyə
qayğı və diqqətinin səmərəsidir.
Lakin bu məsələdə Azərbaycanda fəaliyyət
göstərən ali məktəblərin,
o cümlədən, təkcə respublikamızda deyil, onun sərhədlərindən
kənarda da nüfuzu ilə seçilən Azərbaycan Dillər
Universitetinin də üzərinə böyük vəzifələr,
milli ruhlu yük düşür.
Avropanın
ən müasir texnologiyalarının Azərbaycan cəmiyyətinə
daşıyıcısı - ADU
Xarici dil
üzrə yüksək peşəkarlığa malik
kadrların yetişdirilməsi, mütəxəssis
hazırlığı baxımından Azərbaycanın
müasir təhsil ocaqları ailəsində illərdir
öncül mövqe tutan Azərbaycan Dillər Universiteti
yalnız yüksək səviyyəli kadrların
hazırlığı ilə deyil, həm də maraqlı təşəbbüslər,
layihələrlə digər universitetlərdən
seçilir. Universitetin xarici dillər üzrə
mütəxəssisləri - peşəkar müəllimləri
beləcə qaçqın və məcburi
köçkün ailələrinin məskunlaşdıqları
ərazilərdə fəaliyyət göstərən məktəblərdə
tədrisin keyfiyyətinin yüksəlməsinə xüsusi
diqqət yetirir. Məhz Azərbaycan Dillər
Universiteti Azərbaycanda ilk dəfə qaçqın və məcburi
köçkün ailələrinin məskunlaşdıqları
bölgələrdə fəaliyyət göstərən məktəblərdə
pedaqoji təcrübə, habelə digər layihələr həyata
keçirib. Azərbaycan Dillər
Universitetinin rektoru, akademik Kamal Abdullayev tərəfindən irəli
sürülən bu ideya, həm müəllim, həm də tələbə
kollektivi tərəfindən böyük rəğbətlə
qarşılandı. Tələbələrin
bu ideya ətrafında cəm olması, müraciətlərin
hədsiz çoxluğu universitet rəhbərliyini layihənin
miqyasını daha da genişləndirməyə sövq etdi.
Bütün innovativ təşəbbüslərə həssaslıqla
yanaşan rektor, akademik Kamal Abdullayev bununla bağlı
bütün zəruri addımların atılmasına göstəriş
verdi. Azərbaycan Dillər
Universiteti tələbələrimizin təcrübə
keçdiyi məcburi köçkün məktəblərinin
maddi-texniki bazasının güclənməsi
üçün bir sıra tədbirlər həyata
keçirməkdədir. Hazırda ADU tələbələri
pedaqoji və istehsalat təcrübəsini Cocuq Mərcanlı,
Ağdam, Füzuli, Kəlbəcər, Xocavənd, Zəngilan
və məcburi köçkün ailələrindən olan
uşaqların təhsil aldıqları digər məktəblərdə
uğurla keçirlər.
Universitetin Azərbaycan təhsilinin inişafına
verdiyi töhfə bununla yekunlaşmır. Qubanın Xınalıq,
Şamaxının ucqar Qızmeydan kəndlərində
keçirilən pedaqoji və istehsalat təcrübələri
də buna əyani misaldır. Azərbaycan Dillər
Universitetinin bu istiqamətdə həyata keçirdiyi layihələr
öz bəhrəsini verir. Təkcə onu
vurğulamaq kifayətdir ki, məhz universitetin tələbələrinin
təcrübə dövründə göstərdiyi uğurlu
fəaliyyət nəticəsində Xınalıq kəndindən
ilk dəfə bir qız Qəribova Aynurə Afər
qızı məhz Dillər Universitetini seçib. O,
hazırda universitetdə təhsil alır.
Bütün bunlar universitetin təhsil siyasətinin qayəsini
təşkil edir. Məsələ burasındadır ki,
pedaqoji təcrübənin məcburi köçkün ailələrindən
olan məktəblilər üçün təşkili gələcək
nəslin savadlı kadr kimi yetişməsinə, milli vətənpərvərlik
ruhunda tərbiyə olunmasına, onların vətəndaşlıq
mövqeyinin formalaşmasına, millət, Vətən təəssübkeşliyinə
xüsusi təsir göstərib. Elə bunun nəticəsidir
ki, bu il Cocuq Mərcanlıda, Xınalıqda
və digər bölgələrdə pedaqoji təcrübə
üçün nəzərdə tutulmuş yerlərə
onlarla tələbə ərizə ilə müraciət edib.
Azərbaycan Dillər Universiteti qaçqın və məcburi
köçkün ailələrindən olan uşaqların təhsil
aldıqları məktəblərin maddi-texniki
bazasının möhkəmlənməsini də diqqətdə
saxlayır. Adları sadalanan təhsil ocaqlarının kompyuter,
zəruri texniki avadanlıqlarla, pedaqoji vəsaitələrlə
təmənnasız şəkildə təmin etməsini qeyd
etmək yerinə düşür. Həmin məktəblərin
müəllim heyətinin təcrübə və biliyinin genişlənməsi,
onların peşəkarlıq səviyyəsinin yüksəldilməsinə
yönəldilmiş təlim kurslarının keçirilməsi
Azərbaycan Dillər Universitetinin, o cümlədən, rektor
akademik Kamal Abdullayevin məqsədyönlü fəaliyyətinin
tərkib hissəsidir.
Artıq
ikinci ildir ki, Azərbaycan Dillər Universitetinin Tələbə
Elmi Cəmiyyətinin təşkilatçılığı
ilə Ümummilli Lider Heydər Əliyevin anadan olmasına həsr
edilmiş "Heydər Əliyev və müasir Azərbaycan
təhsili" mövzusunda respublika tələbə-şagird
elmi konfransı təşkil olunur. Respublikada ilk
dəfə tələbə konfransına şagirdlərin
qatılması da məhz Dillər Universitetində baş
tutmuşdur. Tələbə və orta məktəb
şagirdlərinin birlikdə keçirdiyi konfransın əhəmiyyəti
ondan ibarətdir ki, ölkəmizin müxtəlif
regionlarını, o cümlədən, qaçqın və məcburi
köçkünlərin məskunlaşdığı məktəbləri
təmsil edən şagirdlər iştirak edir. Onların hər birini universitetin professor-müəllim
heyəti hazırlayır. Şagirdlər akademik
mühitlə, universitet həyatı ilə tanış
olur, özlərinə yeni dostlar tapırlar. Şagird və tələbələr
"Heydər Əliyev və Azərbaycançılıq məfkurəsi",
"Müasir Azərbaycan beynəlxalq münasibətlər
sistemində", "Azərbaycan tarixi və mədəniyyəti",
"Dil və ədəbiyyat", "Pedaqoqika və
psixologiya", "Multikulturalizm və tolerantlıq
ideologiyası" mövzusunda məruzələrlə
iştirak edirlər.
ADU-nun
rektoru, akademik Kamal Abdullayevin şəxsi təşəbbüsü,
diqqət və qayğısı ilə həyata keçirilən
tədbirlər universitetin ölkəmizin təhsil sahəsindəki
rolunu artırır, eyni zamanda, universitet tələbələrinin
respublikamızın ictimai həyatında daha yaxından
iştirakına rəvac verir.
Ən
geniş beynəlxalq əlaqələrə malik təhsil
ocağı
Azərbaycan Dillər Universiteti yalnız
respublikamızda əcnəbi dilli kadrların
hazırlanmasına, orta məktəblərdə xarici dillərin
mükəmməl tədrisinə deyil, beynəlxalq əlaqələrə
də mühüm önəm verir. Universitetin hədəfi həm də
dünyanın aparıcı ali təhsil
ocaqları ilə tərcübə mübadiləsi, əməkdaşlıq,
gələcək layihələr fonunda onlarla rəqabət
qabiliyyətinin yüksəltməkdir.
Ölkə rəhbərliyinin Azərbaycan təhsilində
islahat proqramına ən çevik və operativ münasibəti
Azərbaycan Dillər Universitetinin simasında
açıq-aydın müşahidə etmək
mümkündür. Belə ki, müasir dövrdə əmək
bazarında yüksək peşəkarlığa malik
kadrların hazırlığı öyrədənlərdən
başlanmalıdır. Məhz bu məqsədlə universitetin
rektoru, akademik Kamal Abdullayevin təşəbbüsü ilə
ADU-da ixtisasartırma şöbəsi yaradılıb, müxtəlif
universitetlərlə müqavilələr imzalanıb, təkmilləşmə
prosesi məqsədyönlü şəkildə həyata
keçirilməyə başlanılıb. Universitetin
müəllim heyətinin elmi bilik və təcrübəsinin
daha da təkmilləşməsi, innovativ təlim
metodlarından istifadəsi məqsədilə ixtisasartırma
kurslarında iştirakı təşkil olunub.
Kiyev Milli
Linqvistika Universitetində, Samara Linqvistika Universitetində
ixtisasartırma proqramlarında, Minsk Dövlət Linqvistika
Universitetində təcrübə mübadiləsində
iştirak edən müəllimlər təcrübə
mübadiləsilə yanaşı, həmin müəssisələrdə
ABŞ və digər ölkələrdən dəvət
olunmuş mütəxəssislərin mühazirələrində,
təlimlərində iştirak ediblər. Universitet
rəhbərliyi adı çəkilən təhsil müəssisələri
ilə yanaşı, dünyanın digər ölkələrində
də professor-müəllim heyətinin təlim və
seminarlarda iştirakını təmin edir.
Azərbaycan Dillər Universiteti təhsilin keyfiyyətinin
yüksəlməsi istiqamətində beynəlxalq təcrübədən
də daim bəhrələnir. ABŞ, Fransa, Çin, Hindistan,
Serbiya, İndoneziya, Norveç, Avstriya və s. ölkələrin
səfirliklərinin təşəbbüsü ilə mədəniyyət
və informasiya - resurs mərkəzləri fəaliyyət
göstərir. Ali təhsil ocağında universitetin
strukturlarının birgə əməkdaşlığı,
burada peşəkarlara özlərini təqdim etmələri
üçün hərtərəfli şəraitin
yaradılması ADU-nun Azərbaycan təhsilində, tədqiqat
və akademik idarəetmədə güclü beynəlmilləşmə
strategiyası olan ilk ali təhsil müəssisəsi
adını qazanmasına rəvac verib. Universitet
bu uğurlara özünün intellektual səviyyəli,
işgüzar və təşəbbüskar fəaliyyəti
sayəsində nail olub.
Azərbaycan
Respublikası Prezidenti tərəfindən təsdiq edilmiş
"2019-2023-cü illər üçün Azərbaycan
Respublikasında ali təhsil sisteminin beynəlxalq rəqabətliliyinin
artırılması üzrə Dövlət
Proqramı"nda nəzərdə tutulduğu kimi, universitetdə
beynəlxalq ikili diplom proqramlarının həyata
keçirilməsi Essex Universiteti ilə 01 oktyabr 2010-cu il tarixdə imzalanmış müqavilə əsasında
reallaşır, tələbələrin mübadiləsi sahəsində
Qlasqo Universiteti ilə uzunmüddətli əməkdaşlıq
edilir.
Universitet xarici dil kadr hazırlığı
üçün əsas şərtlərdən hesab edilən
kitabların, dərs vəsaitləri bazasının təkmilləşməsi
faktorunu da diqqətdə saxlayır. ADU-da fəaliyyət
göstərən Amerika Mərkəzi zəngin kitab və
dövri nəşrlər kolleksiyasına malikdir. Kitab kolleksiyası elektron kataloqda öz əksini
tapıb. Elmi bazalar: E-Library USA (Amerika Kitabxanası) və
J-STOP kimi
tammətnli elektron kitab bazalarını əhatə edir.
Əcnəbi mütəxəssislərin tədrisə cəlb
olunması universitetdə fəaliyyət göstərən mərkəz
və laboratoriyalar tərəfindən həyata keçirilir. Onlar təhsilin
keyfiyyətinin yüksəldilməsi, dünya standartlarına
uyğunlaşdırılması, rəqabətədözümlülük
baxımından təqdirəlayiq fəaliyyət göstərir.
Frankofoniya
Universitet Mərkəzi fransız dilli tələbə heyətinin
sayının artırılması, tələbələrin
kommunikasiya bacarıqlarının
yaxşılaşdırılması, müəllim və tələbələrin
pedaqoji resurslarla təmin edilməsi, müəllimlərin
peşəkar bacarıqlarının gücləndirilməsi
istiqamətində təlimlərin təşkili, Avropa
Universitetləri ilə video-konfransların yaradılması,
Fransadan müəllimlərin dəvəti, müəllim və
tələbələrin təqaüd proqramlarına cəlb
olunması istiqamətində təqdirəlayiq fəaliyyət
həyata keçirir.
Rusiyaşünaslıq
Elmi-Tədqiqat Laboratoriyası A.S.Puşkin adına
Rus dili İnstitutu ilə əməkdaşlıq proqramı
çərçivəsində "Dünyada rus dilinin səfirləri"
adlı Beynəlxalq könüllülər proqramı həyata
keçirir. Proqram çərçivəsində
Rusiyanın müxtəlif şəhərlərindən gəlmiş
könüllülər azərbaycanlı tələbələr
üçün qısa müddətli dil kursları təşkil
edir. Təlim kursu ərzində gənclər rus dili və
mədəniyyəti ilə yaxından tanış
olurlar. Tələbələrin təbii dil
mühitinə daxil olması, dilin tədrisinin qeyri-adi, orijinal
metodlar vasitəsilə təşkili onlarda yaradıcı təfəkkürün
inkişafı, təlim motivasiyasının, dilə dair maraq
və həvəsin yüksəlməsinə şərait
yaradır. Laboratoriya tədrisin təkmilləşdirilməsi
məqsədilə ADU ilə yanaşı, digər universitet
və orta məktəb müəllimləri üçün
"Pedaqogika: innovativ və yeni təcrübə"
mövzusunda təlimlər həyata keçirir.
Ölkəmizdə xarici dilli kadr
hazırlığını həyata keçirən
universitet Azərbaycan dövlətinin multikulturalizm siyasətinə
hərtərəfli dəstək verir. Prezident
İlham Əliyevin "Azərbaycanda multikulturalizm dövlət
siyasətidir. Azərbaycan dünyada
multikulturalizmin ünvanlarından birinə çevrilibdir və
bu şərəfli status artıq dünya birliyi tərəfindən
tanınır. Təsadüfi deyil ki, biz mənim sərəncamımla
2016-cı ili Azərbaycanda
"Multikulturalizm İli" elan etdik" - sözlərini
özünün fəaliyyət istiqamətlərindən
birinə çevirən ADU işini həm də milli-mənəvi
dəyərlər üzərində qurub. Bu
istiqamətdə universitetdə fəaliyyət göstərən
Multikulturalizm elmi-tədqiqat laboratoriyası da həyata
keçirdiyi fərqli tədbirlərlə seçilir. Laboratoriya beynəlxalq Qış və Yay
multikulturalizm məktəblərinin təşkilini həyata
keçirir. Yeri gəlmişkən qeyd edək
ki, ADU-nu öncüllər sırasına çıxaran layihələr,
təşəbbüslər və təqdir ediləcək tədbirlər
kimi bu ideyanın da müəllifi rektor akademik Kamal
Abdullayevdir.
ADU-nun rektorunun bu maraqlı ideyası sayəsində
adı çəkilən məktəblərin
iştirakçılarına Azərbaycandakı multikultural
durum, tolerant əhval-ruhiyyə, etnik-dini müxtəliflik,
ölkəmizdə müxtəlif xalqların nümayəndələrinin,
fərqli konfessiyaların birgə yaşaması haqqında
interaktiv mühazirələr və müzakirələr təşkil
olunur. Ənənəyə çevrilən məktəblərin
nəticəsində xarici ölkələrdən dəvət
olunmuş gənclərlə azərbaycanlı tələbələrin
intellektual gənclərdən ibarət ünsiyyət
platforması yaranmışdır. İştirakçılar
tədbir çərçivəsində Azərbaycanın
müxtəlif bölgələrinə səyahət edir,
tarixi abidələr və digər görməli yerləri
ziyarət edir, yerli icmalarla görüşür, müxtəlif
mövzularla bağlı müzakirələr aparırlar.
Universitetimiz dünyaya açıqdır. Qeyd etdiyim kimi, müxtəlif
ölkələrdən dil daşıyıcıları təmsil
etdikləri ölkələrin mərkəz və
laboratoriyalarında mütəmadi olaraq mühazirə, seminar,
ustad dərsləri, tamaşalar, esse müsabiqələri,
viktorina, debat, tele-dərs, yaradıcı xarakterli tədbirlər
həyata keçirir. Mərkəzlərin fəaliyyəti
tələbələrin inkişafına təsir göstərir.
Tələbələr dil
daşıyıcıları ilə ünsiyyətə
böyük əhəmiyyət verir və təcrübə əldə
etmək üçün hər fürsətdən istifadə
edirlər.
Hər bir dövr, şərait təhsilin bütün
sahələrində olduğu kimi, xarici dil hazırlığı
üzrə yeni şərtləri diktə edir. Son təcrübələrə
əsasən demək olar ki, hazırda ingilis, alman, fransız,
ispan dilləri ilə yanaşı, Asiya ölkələrinin
dilləri də (yapon, Çin, Koreya, İndoneziya və s.) gənclərdə
maraq doğurur.
Universitet bir sıra beynəlxalq layihələr, o
cümlədən, TEMPUS, ERASMUS və ERASMUS mobillik
proqramları çərçivəsində Avropa Birliyi
universitetləri ilə ikitərəfli münasibətlər
qurmuş, Türkiyə universitetləri ilə Mövlana
mübadilə proqramı çərçivəsində əməkdaşlıq
edir. Bu
sazişlər İspaniyanın Mursiya Universiteti, Fransanın
ITIRI Strasburq, İtaliyanın Fondazione Milano SCM, Türkiyənin
Həsən Kalyoncu Universiteti, Fransanın Bordo Universiteti,
Türkiyənin Hacəttəpə Universiteti və digər təhsil
ocaqları ilə imzalanıb.
Universitetdə AUL Channel fəaliyyət göstərir. ADU-nun televiziyası
universitet həyatının tədris, elm, beynəlxalq
münasibətlər, humanitar və s. sahələr üzrə
keçirilən tədbirlərin
işıqlandırılması, müxtəlif çəkilişlərin
aparılması ilə yanaşı, tələbələrin
iştirakı ilə maraqlı video layihələr üzərində
işləyir.
Müasir dünyanın ən son yeniliklərinə,
müasir texnologiyalarına ölkəmizdə ən çox
açıq olan Azərbaycan Dillər Universitetində dil
baxımından mütərəqqi yenilikləri daha çox
mənimsəmək imkanı var. Bu nöqteyi-nəzərdən
universitet Qərbin müasir texnologiyalarını Azərbaycan
təhsilinə, cəmiyyətinə daşıyır.
İyirmidən artıq mərkəz və laboratoriyanın fəaliyyət göstərdiyi Azərbaycan Dillər Universiteti yalnız xarici dilin tədrisinə, bu sahə üzrə kadr hazırlığına deyil, habelə azərbaycançılıq məfkurəsinin təbliği, yayılmasına da xüsusi diqqət ayırır. Azərbaycanşünaslıq elmi-tədqiqat laboratoriyasının fəaliyyət istiqamətlərindən biri də buna yönəlib. Azərbaycanşünaslığın təbliği, milli ideologiyamızın yayılması, milli məfkurəmizin daha geniş çərçivədə cəmiyyətə çatdırılması, müxtəlif ölkələrdə, o cümlədən, İndoneziya, Çin Xalq Respublikası, Serbiya universitetlərində Azərbaycanşünaslıq Mərkəzinin açılması, universitetin milli məsələlərə həssas yanaşmasından yaranan reallıqdır. Hazırda Rumıniya, Macarıstan və Rusiya ilə bu sahədə danışıqların aparılması Azərbaycan Dillər Universitetinin xarici dillərin ölkəmizdə tədrisi və milli maraqların çulğalaşması fonunda fəaliyyətin təkmilləşdirdiyini əyani şəkildə sübut edir. Bir sözlə, universitetin fəaliyyəti geniş, aydın və çoxşaxəlidir. O, həm Azərbaycanda xarici dil üzrə peşəkar kadr hazırlığı, həm də Azərbaycanın milli maraqlarının, Azərbaycançılıq ideyalarının yayılması məfkurəsini özündə birləşdirir. Bu cür çətin və mürəkkəb funksiyaları yerinə yetirmək yalnız bircə şərtlə mövcud olub - Universitetin işgüzar, bacarıqlı, peşəkar rəhbərliyinin və kollektivin birgə, əlaqələndirilmiş fəaliyyəti sayəsində...
Nigar ZEYNALOVA
Azərbaycan Dillər Universitetinin
Pedaqogika kafedrasının müdiri, dosent
525-ci qəzet.-
2019.- 13 fevral.- S.8.