"Şeir yazmaqdan yaxşı əlimdən
bir iş gəlmir"
FƏRQANƏ
MEHDİYEVA: "ŞAİRİN ÖZ ÖMRÜNÜ
UDUZA-UDUZA YAZDIQLARINI OXUCU QAZANIR"
Gah şair olmaqdan "qaçır", gah da sözdən
"yemək bişirir". Şairin
yazdığı şeiri Tanrının yazdığı
alın yazısı ilə müqayisə edir. Sözün üstündə yarpaq kimi əsir.
Özünü unudub şeir olur. Təkcə
qələmindən deyil, gözlərindən, simasından da
şeir yağan qadındır Fərqanə Mehdiyeva... Bu gün yubiley yaşını qeyd edir. Onu bu günündə dilləndirmək,
ömrünü səhifə-səhifə vərəqləmək
gərəkdi bəlkə də, amma o, onsuz da şeirlərində
ömründən izlər qoyur.
Biz də
onunla elə şeirdən söhbətləşdik:
- Fərqanə
xanım, bəzən deyirlər, qadından şair olmaz. Siz də "qızları qoymayın şeir
yazmağa" deyərək, bu fikrə şərikmi
çıxırsınız?
-
Qadından şair olmaz fikri, məncə, çox
yalnış fikirdir. Qadın elə
doğulandan, həyatı dərk edəndən şairdir.
Laylalar anaların dilində olub hər zaman.
Bizim analarımız bizə laylalar
çalardı. Mən həmişə
deyirəm ki, mənim anam şair olub. Təəccüblənirlər,
kitabı olub, olmadığını soruşurlar. Deyirəm, anam mənə layla çalanda şair
idi. Bütün analar ailəsinə,
övladına sevgisiylə şairdirlər. Əslində, şeirin cinsi olmur. Amma qadın
yaradıcılığında hardasa o ürəyin hərarəti
hiss olunur. "Qızları qoymayın şeir
yazmağa" misrası necə yaranıb? Məncə, qələm dünyanın ən
ağır yüküdür. Qadın
üçün isə iki qat ağırdır. O həm
anadır, ailəsinin idarəçisidir, işləyirsə,
cəmiyyət içərisində bir statusa sahibdir... Bütün bunlarla yanaşı, üstəgəl,
qələmin yükünü daşımaq, tərəzini
taraz saxlamaq, əlbəttə, ağırdır. Qadın həm özünün, həm də
dünyanın dərdi çoxalanda, bu dərdə
sığışmayanda yazır, istəyir ki, dərdini
dünya eşitsin.
- Deyirsiniz
ki, qələm ən ağır yükdür. Amma kənardan
hər kəs şairlərə, yazıçılara bəxtəvərlik
verir ki, qələminiz var, dərdinizi vərəqə
boşalda bilirsiniz...
- Bəli,
qeyri-ixtisas sahibləri bunu deyirlər. Mən də həyat
yoldaşıma yazdığım şeirimdə buna
toxunmuşam:
Qıyma
gözlərinin yaşına dönüm,
Bu da qismət imiş qınaq olmağa.
Kəsmə
qabağımı, başına dönüm,
Gedirəm Tanrıya qonaq olmağa.
Bu ayıq könlümü necə yatırım?
Qələmim gecələr sınar, yorular.
Bəlkə söz-sovun var? Denən, çatdırım,
Şairlər Allaha yaxın olurlar.
Bu da bir
tilsimdi, çıxa bilmirəm,
Beləcə, qaçıram ömürə sarı.
Hünərin
çatırsa bağla yolumu,
Mən də
sənin kimi yaşayım barı...
Mən də
adam kimi
yaşayım barı...
O adamlara
elə gəlir ki, biz yazanda ürəyimizi boşaldıb bəxtəvər
oluruq. Oxucu oxuyur, alqışlayır. Şairin öz ömrünü uduza-uduza
yazdıqlarını oxucu qazanır.
-
Ananızın təndirini necə
xatırlayırsınız?
- Vaxtilə
o təndirə şeir yazmışam. Anam
dünyasını dəyişəndən o təndir elə
çat-çat qalıb, artıq ona çörək yapan
yoxdur. Təndiri o cür bərk qucaqlayan,
ona əyilən analar da yoxdur daha. O təndir anamın
öz əliylə düzəltdiyi heykəldir.
Uşaqlığımızı, qayğısız illərimizi
bizə xatırladan heykəl...
- Bir vaxt
şair Zabil Pərviz sizi "İstedad əsasdır" deyərək
ədəbi mühitə təqdim etmişdi. Siz
də bu fikirdəsiniz?
- Bəli,
istedad əsasdır. Zabil Pərviz mən orta məktəbdə
oxuyarkən məni rayon qəzetində o məqaləylə təqdim
etmişdi. İstedad Allah vergisidir. Onsuz olmaz. Ancaq təkcə onunla
da olmur. Yazarın özündə də məsuliyyət
olmalıdır, o istedada hörmətlə, ehtiyatla
yanaşmalıdır, ondan necə gəldi istifadə etməməlidir.
- İndiki gənclərin istedadlarına münasibəti
necədir?
-
Bütün dövrlərdə ədəbiyyata gəliş
belə axınla, xorla olub. Amma onların içərisində
istedadıyla seçilənlər olub, indi də var. Artıq
10 ildən çoxdur ki, Yazıçılar Birliyində Rəşad
Məcidin təşəbbüsü ilə Gənc Ədiblər
Məktəbi fəaliyyət göstərir. Onların
da arasında öz qələmilə, orijinallığı
ilə seçilənlər var. "Ulduz" jurnalında biz
daha çox gəncləri çap edirik. Amma
bir məsələni də qeyd etməliyəm. Mənim
jurnalda bir rubrikam var. Orada bir sualı beş
yaradıcı gəncə verməliyəm. Mən bu qədər
bolluğun içərisində beş gənci
tapmağa əziyyət çəkirəm. Təəssüf
ki, azdırlar. Amma yaxşı ki, varlar.
- Sizcə,
yazıçı oxucu üçün əlçatmaz
olmalıdır?
- Bizim
istedadlı yazarlarımız kimi istedadlı
oxucularımız da var. Məncə, yazıçı oxucu
ilə ünsiyyətdə daha çox olsa
yaxşıdır. Çünki yazarın
qazancı oxucudur. Onu tənzimləyən,
ona ilham verən oxucu sevgisidir. Hətta bəzi
oxucular yazıçıya mövzu da verə bilir.
- Sizi
tanıdığımız qədərilə "dost"
sözünə qarşı çox böyük həssaslığınız
var. Hardan gəlir bu həssaslıq?
-
Doğru müşahidədir. Mən
dostluğa, dosta çox böyük önəm verirəm.
Dost ikinci məndir, mənim özümdür.
Məndə insanlara sevgi böyükdür.
Onlarla ünsiyyətim də sevgiyə söykənir.
Normadan artıq həssasam. Adi soyuq
baxışdan belə yayın günündə
üşüyüb dona bilərəm. İnsanları incitmək bəlkə də ən
böyük qorxumdur. Səhv onlarda belə
olsa üzr istəməyi, könül almağı
bacarıram.
- Mətbəxdə
yazılan şeirlərinizin dadında fərq varmı?
- Bir dəfə
həyat yoldaşımla mətbəx, qayğılar, şeir
və ədəbiyyat yönündə bir söhbətimiz
olmuşdu və mən mətbəxdə "Ehtiyac"
şeirimi yazmışdım. Son bəndləri belə idi:
Mən
düzüm sözləri vərəq süfrəmə,
Kim bilir familli, adlı çıxacaq.
Ürək
qubarından yaranan şeirin
Çox güman tikəsi dadlı çıxacaq.
Məni
qınamayın, ürək yağımla
Sözü qızardacam soğan əvəzi.
Özgə
yol tapmadım, üz tutum hara,
Qonağım
olarsız, ay mən kimilər,
Şeir
bişirəcəm sabah nahara!
Mətbəxdə yazılan şeirlər mətbəxi
də öz havasına bürüyür. Bir dəfə
oğlum Ülfət balaca olanda ona şairlik və analıq
yönündə bir sual vermişdilər. O da çox qəribə
şəkildə, az qala
yazıçı təxəyyüllü cavab vermişdi. Demişdi ki, "mənim anam məsələn,
dolmanı əyri bükür, yuxa aça bilmir, oxlovu yoxdur.
Amma onun oxlovu qələmdir".
-
Şairlik taleyi alınmasaydı, kim
olardınız?
-
Düzü, bu haqda heç düşünməmişəm.
Şair olmasaydım, kim olardım, bilmirəm.
Bir dəfə bir rəssam kitablarımdan birinin
təqdimatında çıxışında demişdi ki, Fərqanə
rəssam olacaqmış, "Anam şəhərə
gedir" şeirində kəndin mənzərəsini rəssam
dəqiqliyi ilə təsvir edib. Mən də təşəkkür
edəndə dedim ki, əslində, mən düz xətti belə
çəkə bilmirəm, məndə rəssamlıq
qabiliyyəti yoxdur. Uşaq vaxtı müğənniliyə
həvəsim böyük idi. Sonralar orta məktəbdə
müəllim də işlədim. Amma
baxdım ki, dərs bir kənarda qalırdı, mən elə
şeirdən danışırdım. Rejissorluğu
da bitirmişəm, o sahədə də işləmişəm.
Amma əgər yaxşı demək olarsa, şeir yazmaqdan
yaxşı əlimdən bir iş gəlmir.
- Uzun illərdən
bəri Azərbaycan Yazıçılar Birliyində
çalışırsınız. Bu qurumu ən
çox təbliğ edən, hətta lazım gələndə
müdafiəsinə qalxan adamlardan birisiniz. İş yerindən başqa, sizi buraya bağlayan
amillər nələrdir?
- "Aşıq Pəri" məclisi təzə yaranan vaxtlarda rayon-rayon, kənd-kənd gəzib qoşma, təcnis yazan gənc qızları yığırdılar. Məni də ora Hüseyn Arif, Narınc Xatun, Əzizə Cəfərzadə seçib dəvət etmişdilər. İlk dəfə açılışı burada "Natəvan" klubunda oldu. Mən də həmin məclisdə çıxış etdim. Sonra Əlfi Qasımov haqqında bir tədbirə məni rayondan dəvət etdilər. O tədbirdə mən Əlfi Qasımov haqqında çıxış elədim, ona həsr etdiyim şeiri oxudum. Sonra Nəriman Həsənzadə çıxış elədi, yoldaşı Sara xanıma həsr etdiyi şeiri oxuyub ağladı və mən onun çıxışına cavab olaraq bədahətən şeir dedim. Axırı belə idi:
Dönməsə də o gün, o çağ,
Eşqin, sevgin yaşayacaq.
Demirəm ağlama, ancaq,
Belə ağlama, ağlama belə.
Fikrət Qoca, Qabil kimi böyük şairlərimiz məni sevgiylə qucaqlayıb, təbrik elədilər. İsmayıl Şıxlı alnımdan öpdü, "özündən muğayət ol" dedi. Həmin an gözümün önündən heç getmir. Sonralar Yazıçılar Birliyinə gəlib, gedirdim, "Pərvanə" ədəbi məclisində iştirak edirdim. Bura mənimçün həmişə əziz, doğma olub. Qəribə bir aura, nəfəs var burda. Əlbəttə, əli çatmayanlar həmişə daş atırlar. Mən də müsahibələrimdə, yeri düşəndə onlara həmişə cavab vermişəm. İş olan yerdə qüsur da ola bilər. Amma onun Azərbaycan ədəbiyyatındakı yerini danmaq olmaz. Yazıçılar Birliyi mənimçün öz evim qədər doğmadır.
- Bu gün yubiley yaşınızı qeyd edirsiniz. Bu münasibətlə sizi təbrik edirik! Geriyə boylananda nə görürsünüz?
- 50 yaşımı səhhətimdəki problemlərə görə keçirə bilməmişdim. Demişdim, İlahi mən 55 yaşımı görərəmmi? Arzum vardı ki, bu yaşımı görüm və bu yubileyimi təntənəli keçirim. Şükür ki, Allah arzuma çatdırdı. Hərdən deyirdim ki, "kitabdan beş aldım, həyatdan iki". Amma görürəm ki, yox, həyatdan da "iki" almamışam. Dostlarım, ailəm, sənətimlə ömrümü gözəl yaşadım. Geriyə baxanda ən çox uşaqlığıma, gəncliyimə qayıdıram. Onda da mənim xoşbəxt anlarım çox olub. Tələbə vaxtı qatara minib Ağdama gedirdim. İndi də hərdən arzulayıram ki, kaş, o qatara minib yenə də Ağdama gedə biləydim. Mənim ən yaralı yerim valideynlərimi və Qarabağı itirmək oldu. Həyat qəribədir, bir tərəfdən itirib, bir tərəfdən isə qazana-qazana gəlib bu günlərə çıxdıq. Bu yubileyimdə bir şeir və haqqımda yazılan yazılardan ibarət kitab çap etdirməyi düşünürəm. Bundan başqa isə yəqin ki, dostlarıma, oxucularıma yaradıcılıq hesabatı gecəsi də keçirərəm.
Şahanə
MÜŞFİQ
525-ci qəzet.- 2019.- 19 fevral.- S.8.