Naxçıvanın muxtariyyət statusu:
dərsləri və nailiyyətləri
Azərbaycanın geniş ərazilərində
mövcud olan ilk yaşayış məskənlərindən
biri kimi Naxçıvan çətin və şərəfli
çoxəsrlik yol keçmişdir.
Arxeoloji
materiallar göstərir ki, təxminən 5 min il
bundan əvvəl salınmış Naxçıvan protoşəhərində
indiki azərbaycanlıların qədim əcdadları
yaşamışlar. "Kitabi-Dədə
Qorqud" dastanlarındakı toponimlər və süjetlər
Naxçıvanın oğuzların qədim məskənlərindən
biri olduğuna şahidlik edir. Bütün
tarixi-coğrafi və arxeoloji mənbələr, hətta əsatirlər,
əfsanələr, toponimlər Naxçıvanın Azərbaycanın
qədim tarixə malik ərazilərindən biri olduğunu
göstərir. Qazma paleolit düşərgəsi,
Kültəpə neolit abidəsi, Ovçular eneolit
dövrü istehkamları burada yaşayan protoazərbaycanlıların
qədim tarixi köklərindən xəbər verir. Sonrakı tarixi inkişaf mərhələlərində
də Naxçıvan heç vaxt özünü Azərbaycandan
ayrı təsəvvür etməmişdir.
XX əsrin əvvəllərində Naxçıvan əhalisi
ermənilərin və onların havadarlarının ölkəmizin
ərazi bütövlüyünə qarşı yönəldilmiş
bütün cəhdlərinin qarşısını
almış, bu qədim Azərbaycan torpağına kimsənin
sahib çıxmalarına imkan verməmişlər. Fikrimizcə, təxminən
bir əsr əvvəl meydana çıxmış
Naxçıvan ərazisinin muxtariyyat statusu ideyası da, hər
şeydən əvvəl, bu regionda Azərbaycan
xalqının milli mənafeyini və dövlətçilik
maraqlarını qoruyub saxlamaq və daha da möhkəmləndirmək
niyyətindən irəli gəlmişdir. XIX əsrdə ermənilərin
İranın Səlmas-Xoy ərazilərindən
Naxçıvana və Dağlıq Qarabağa
köçürülüb yerləşdirilməsi, tədricən
erməni nümayəndələrinin çar
Rusiyasının hakimiyyət dairələrində özlərinə
müəyyən yer tutması onların Qafqazda, xüsusən
də Azərbaycan ərazisində özlərinə dövlət
yaratmaq iştahlarını artırmışdır. XX əsrin əvvəllərində ermənilərin
Bakı şəhərində və Azərbaycanın digər
ərazilərində, o cümlədən, Naxçıvanda
törətdikləri qanlı cinayətlər onların
çar hökumətinin məkrli siyasəti nəticəsində
Ermənistan dövləti yaratmaq niyyətlərinin təzahürləri
idi. Hətta 2 dekabr 1920-ci il
Gümrü müqaviləsinə görə Naxçıvan
ərazilərinin Ermənistana verilməsinin nəzərdə
tutulması da süni şəkildə Ermənistan dövləti
yaratmaq səylərindən doğmuşdur. Belə
gərgin hərbi-siyasi şəraitdə
Naxçıvanın Azərbaycanın tərkibində
muxtariyyat statusu uğrunda mübarizə aparmaqdan başqa
çıxış yolu yox idi.
İkincisi,
1919-1920-ci illərdə çar Rusiyasının köməyi
ilə ermənilər Zəngəzur qəzasını
işğal etməklə Naxçıvanın ana vətən
Azərbaycanla əlaqələrinin kəsilməsinə nail ola bilmişlər. Naxçıvan
regionda təklənmiş və çətin vəziyyətdə
yaşayıb mövcudluğunu qorumaq məcburiyyətində
qalmışdır. Həmin dövrdə
özü də çətin şəraitdə olan Azərbaycan
Xalq Cümhuriyyəti Naxçıvana lazımi səviyyədə
hərbi-iqtisadi köməklik etmək imkanında
olmamışdır. O zaman Naxçıvan Araz-Türk
hökumətinin yaradılması da Naxçıvanın
özünün müdafiə etmək zərurətindən
doğmuşdur. Zəngəzur hadisələri
Naxçıvanın muxtariyyatı ideyasını daha da
gücləndirmişdir.
Üçüncüsü,
29 noyabr 1920-ci il tarixdə bolşeviklərin tarixi Azərbaycan
torpaqlarında süni şəkildə olsa da, Ermənistan
Respublikası yaratmağa nail olmaları və dərhal ərazi
iddiaları ilə çıxış etməsi də
qonşu ərazidə yerləşən
Naxçıvanın Azərbaycanın tərkibində muxtar
respublika kimi mövcudluğunu qoruya bilməsi və fəaliyyətini
davam etdirəməsi ideyasını qüvvətləndirmişdir.
Eyni zamanda, bolşevik Rusiyasının, xüsusən
Stalin-Orconikidze-Mikoyan xəttinin təsiri ilə Azərbaycan
sovet hökumətinin Naxçıvanı Ermənistana
güzəştə getmək haqqında 1 dekabr 1920-ci il tarixdə qərar qəbul etməsi də bu
ərazidə muxtar respublika yaradılmasının tezləşdirilməsinə
təkan vermişdir.
Nəhayət, Azərbaycanın tərkibində olmaqla
Naxçıvanda muxtar idarəetmə qurumunun
yaradılması üçün yerli əhali arasında
1921-ci ilin yanvar ayında keçirilmiş referendum həlledici
əhəmiyyət kəsb etmişdir. Naxçıvan
əhalisinin doxsan faizi həmin referendumda böyük qətiyyətlə
Ermənistan SSR-in tərkibinə daxil olmağa yox cavabı
vermiş, Azərbaycanla birlikdə olmağı qəti şəkildə
təsdiqləmişlər.
Bundan
başqa, Azərbaycan SSR-in Ədliyyə komissarı və Azərbaycan
SSR-in RSFSR-də Fövqəladə və səlahiyyətli səfiri
Behbud ağa Şahtaxtınskinin Sovet Rusiyasının rəhbərləri
Bladimir Leninlə yazışmaları, İosif Stalinlə və
Georgi Çiçerinlə apardığı
danışıqlar regionda Azərbaycana bağlı
Naxçıvan Muxtar Respublikasının yaradılmasına
ciddi təsir göstərmiş, ermənilərin
iddialarının qarşısını almışdır.
Onun Leninə və Çiçerinə
ünvanladığı 13 avqust 1920-ci il
tarixli məktubunda deyilirdi: "Bu diyarın (Naxçıvan ərazisi
nəzərdə tutulur - İ.H.) daşnaklara verilməsi
xalqların özünütəyin prinsipini və Sovet Azərbaycanının
hüquqlarını açıq şəkildə pozur.
...Naxçıvan diyarının xalqı... ağlına gətirməzdi
ki, Sovet Rusiyası əhalinin iradəsinə qarşı
çıxacaq, diyarı daşnaklara verəcəkdir. Çünki onların hakimiyyəti altında nəinki
sovet quruluşu məhv edilir, həmçinin, daşnak Ermənistanının
ərazisində yüzlərlə müsəlman kəndlilərinin
başına gəldiyi kimi əhalinin fiziki mövcudluğuna
açıq-aydın təhlükə yaranır".
Naxçıvanın muxtariyyat statusu qazanmasında
xüsusi əhəmiyyətə malik olan Moskva və Qars
müqvilələrinin hazırlanmasında və
imzalanmasında da Behbud ağa Şahtaxtınskinin
böyük rolu olmuşdur. Azərbaycan Xalq Komissarları
Sovetinin sədri Nəriman Nərimanovun və Behbud ağa
Şahtaxtınskinin səyləri nəticəsində 16 mart
1921-ci il tarixdə Rusiya ilə Türkiyə arasında
imzalanmış dostluq və qardaşlıq haqqındakı
Moskva müqaviləsində Naxçıvanla əlaqədar
aşağıdakı müddəalar özünə yer
almışdır: "Razılığa gələn hər
iki tərəf bu müqavilənin əlavəsində
göstərilən sərhədlərin içərisində
Naxçıvan vilayətinin Azərbaycanın himayəsi
altında muxtar ərazi təşkil etməsinə
razıdırlar, o şərtlə ki, Azərbaycan bu
protektoratlığı heç bir zaman
üçüncü bir dövlətə güzəştə
getməyəcəkdir".
Moskva
müqaviləsindən cəmi 6 ay 27 gün sonra, yəni 13
oktyabr 1921-ci il tarixdə Behbud ağa Şahtaxtınskinin
iştirakı ilə Türkiyənin Qars şəhərində
Rusiya, Türkiyə, Azərbaycan, Gürcüstan və Ermənistan
tərəflərinin imzaladıqları müqavilənin
üçüncü maddəsində həmin müddəa
bir daha təsbit olunmuşdur. Yalnız
bütün bu gərgin mübarizələrdən sonra, nəhayət,
9 fevral 1924-cü ildə Azərbaycan SSR-in tərkibində
Naxçıvan Muxtar Sovet Sosialist Respublikası
yaradılmışdır.
Göründüyü kimi, Naxçıvan Muxtar
Respublikasının yaradılması tarixi zərurətdən
doğmuş və ilk növbədə qədim Azərbaycan
torpaqları olan Naxçıvan diyarı ərazilərinin
başqa dövlətin əlinə keçməməsi
üçün atılmış mühüm
addımdır. Bu isə öz növbəsində
Naxçıvan Muxtar Respublikasının timsalında Azərbaycanın
cənub-qərb sərhədlərinin
toxunulmazlığının da təmin edilməsi deməkdir.
Bundan başqa, Naxçıvan Muxtar Respublikası 16 mart
1921-ci il tarixli Moskva müqaviləsi və
13 oktyabr 1921-ci il tarixli Qars müqaviləsi kimi beynəlxalq
müqavilələr əsasında yaradılması bu muxtar
qurumun siyasi-hüquqi statusuna tam təminat verir. Bütün
hərbi-siyasi və coğrafi əhəmiyyəti ilə bir
sırada Moskva və Qars müqavilələri Türkiyə
Cümhuriyyətinin Naxçıvan Muxtar Respublikasının
toxunulmazlığına dair cavabdehliyini təmin edən
Saziş kimi də əhəmiyyətlidir. Həm də Qars müqaviləsinin "müddətsiz"
imzalanması bu beynəlxalq sazişin regionda sülh və təhlükəsizlik
üçün təminat verən sənəd kimi faydalı
olduğunu bir daha təsdiq edir.
Məlum olduğu kimi, Naxçıvan Muxtar
Respublikası ilk növbədə eksklav ərazi prinsipi ilə
yaradılmışdır. Qeyd etmək
lazımdır ki, Rusiyada və Avropa ölkələrində
də eksklav və anklav ərazi prinsipləri əsasında
yaradılmış muxtar qurumlar mövcuddur. Ümumiyyətlə, unitar dövlətlərin tərkibində
muxtar qurumların olması təcrübəsi geniş
yayılmışdır. Deməli, nə
anklav-eksklav ərazi prinsipləri ilə muxtar qurumların
yaradılması, nə də unitar dövlətlərin tərkibində
muxtariyyat subyektlərinin təşkili beynəlxalq hüququn
normaları ilə ziddiyyət təşkil edir. Həmçinin, Qars müqaviləsi beynəlxalq
statusa malik olduğuna görə həmin çoxtərəfli
müqavilə ayrılıqda tərəflərdən hər
hansı birinin iddiası ilə, yaxud da kimlərinsə arzusu
ilə ləğv oluna bilməz.
Bütün bunlar Azərbaycanın tərkibində
Naxçıvan Muxtar Respublikasının
yaradılmasının ölkəmiz və xalqımız
üçün mühüm tarixi əhəmiyyətə
malik hadisə olduğunu göstərir. XX əsr boyu
Ermənistanın və ermənipərəst qüvvələrin
Naxçıvana qarşı ərazi iddiaları baş
qaldırdıqda Naxçıvanın muxtar respublika statusu və
onu təsdiq edən beynəlxalq müqavilələr regionda
sülhün və təhlükəsizliyin təmin edilməsi
baxımından fayda vermişdir. Ermənistan-Rusiya hərbi
birləşmələri tərəfindən 19 yanvar
1990-cı ildə Şərur rayonunun Kərki kəndi
işğal edildikdə Naxçıvan Muxtar Respublikası
Ali Sovetinin "Naxçıvan MSSR-də yaranmış
ictimai-siyasi vəziyyət haqqında" məsələni
müzakirə edərək, Qars müqaviləsinin şərtləri
pozulduğu üçün Naxçıvan MSSR-in SSRİ-nin
tərkibindən çıxması haqqında qəbul etdiyi
qərar Sovetlər İttifaqında və beynəlxalq aləmdə
erməni təcavüzkarlarına və onların tərəfdarlarına
verilmiş ən kəskin cavab kimi səslənmişdir. Azərbaycan
xalqının Ümummilli lideri Heydər Əliyev
Naxçıvan Muxtar Respublikası Ali Məclisinin Sədri vəzifəsində
işləyərkən Türkiyə Cümhuriyyətinin
Prezidenti Turqut Ozalın və Baş nazir Süleyman Dəmirəlin
dəvəti ilə Ankarada rəsmi səfər çərçivəsində
24 mart 1992-ci il tarixdə "Azərbaycana bağlı
Naxçıvan Muxtar Respublikası ilə Türkiyə
Cümhuriyyəti arasında Əməkdaşlıq
Protokolu"nu imzalayarkən bir daha beynəlxalq statusa malik olan
və müddətsiz bağlanmış Qars müqaviləsini
yenidən siyasi mühitin gündəliyinə gətirməklə
beynəlxalq ictimaiyyətə və qarşı tərəfə
zəruri mesajlarını çatdırmışdır.
Qeyd edilənlər göstərir ki,
Naxçıvanın muxtariyyat statusu eksklav ərazi prinsipinə
(ölkənin əsas ərazisindən ayrı düşmə
prinsipinə - İ.H.) istinad edilməklə əldə edilsə
də, həm də mühüm siyasi xarakter
daşıyır. Azərbaycanın tərkibində Naxçıvan Muxtar
Respublikasının yaradılması və fəaliyyəti Azərbaycanın
Türkiyə, Rusiya və Gürcüstanla əlaqələrinin
formalaşdırılması və inkişafında, ərazi
bütövlüyünün qorunmasında, regionda sülh və
təhlükəsizliyin təmin olunmasında mühüm əhəmiyyətə
malikdir. Moskva və Qars müqavilələri ilə
Naxçıvan Muxtar Respublikasının ərazilərinin
müəyyən edilməsi burada ərazi mübahisələrinə
son qoymuş, tərəflərə öz sərhədlərini
konkretləşdirmək imkanı yaratmışdır.
Azərbaycan xalqının Ümummilli lideri Heydər
Əliyevin aşağıdakı fikirləri
Naxçıvanın muxtariyyat statusunun əhəmiyyətini
çox dolğun şəkildə ifadə edir:
"Naxçıvanın muxtariyyatı tarixi nailiyyətdir. Biz bunu qoruyub saxlamalıyıq. Naxçıvanın
muxtariyyatı Naxçıvanın əldən getmiş
başqa torpaqlarının da qaytarılması
üçün ona xidmət edən çox böyük bir
amildir. Biz bu amili qoruyub
saxlamalıyıq".
Bütün
bunlara görə, hazırda Azərbaycanda dövlət
müstəqilliyimizin inkişaf edib daha da möhkəmləndiyi
bir şəraitdə müəyyən şəxslər tərəfindən
beynəlxalq statusa malik olan Qars müqaviləsinin müddəalarını
və Naxçıvan Muxtar Respublikasının
yaradılmasını şübhə altına almaq, bu
müqaviləyə və onun əsasında
yaradılmış muxtar quruma keçici bir razılaşma
qismində yanaşmaq siyasi cəhətdən də, elmi
baxımdan da qətiyyən obyektiv reallığı əks
etdirmir. Müstəqilliyimizin başlanğıc illərində
AXCP-Müsavat cütlüyünün Naxçıvanın muxtariyyat
statusunun ləğv edilməsi haqqındakı bəyanatları
siyasi savadsızlıqdan başqa, həm də
Naxçıvanda ulu öndər Heydər Əliyevin çətin
şəraitdəki məqsədyönlü siyasəti sayəsində
yaradılmış sabitliyə və inkişafa qarşı
paxıllıq, qısqanclıq meyllərinin ifadəsi idi. Ermənistan tərəfinin vaxtaşırı Qars
müqaviləsinin ləğv edilməsi haqqında səsləndirdiyi
bəyanatların kökündə isə Naxçıvana
qarşı əsassız ərazi iddiaları dayanır.
İstənilən halda, xüsusən də Ermənistanla
müharibə apardığımız indiki çətin
şəraitdə özümüzdə
Naxçıvanın muxtariyyat statusuna şübhə ilə
yanaşmaq, onun əhəmiyyətini azaltmağa, beynəlxalq
müqavilələrin müddəalarını başqa səmtə
yönəltməyə cəhd göstərmək
anlaşılmaz və qəbuledilməzdir.
Kütləvi
informasiya vasitələrində Naxçıvan Muxtar
Respublikasının ali vəzifəli
şəxsi haqqında səsləndirilən fikirlər də
gerçəklikdən uzaqdır. Çünki hər kəsə
yaxşı məlum olduğu kimi, muxtar respublikada ali vəzifəli şəxsin hansı qurumun rəhbərinin
yerinə yetirməsi ayrı-ayrı şəxslərin arzusu
ilə deyil, Konstitusiya ilə müəyyənləşdirilir.
Məsələn, Acarıstan Muxtar
Respublikasında bu hüquq Konstitusiya ilə hökumətin
başçısına şamil edilmişdir. Ayrı-ayrı ölkələrdə fərqli təyinatlar,
seçkilər nəzərdə tutulur. Statusu
həmin vəzifəni daşıyan şəxs yox, ölkənin
və ya muxtar respublikanın referendum yolu ilə qəbul
edilmiş Konstitusiyası, yaxud da ona bərabər tutulan
hüquqi sənədlər, məsələn, ölkə
qurultaylarının qərarları və sair müəyyən
edir. Naxçıvan Muxtar Respublikasında da ali vəzifəli şəxsin Naxçıvan
MR Ali Məclisinin sədri olması Azərbaycan Respublikası
Konstitusiyasının 136-cı maddəsi ilə müəyyənləşdirilmişdir.
Ölkəmizin Əsas Qanununda həmçinin,
Naxçıvan MR Ali Məclisinin tərkibi, müəyyən
etdiyi ümumi qaydalar və həll etdiyi məsələlər
də 137, 138 və 139-cu maddələrdə ifadə
olunmuşdur. Naxçıvan Muxtar
Respublikası da öz fəaliyyətini Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin siyasi xətti və Konstitusiyanın
yaratdığı təməllər üzərində
qurmaqla, yolunu uğurla davam etdirməkdədir.
Məlumat üçün deyək ki, Sovet hakimiyyəti
illərində Naxçıvan Muxtar Respublikasına fərqli
qurumlar rəhbərlik etmişlər. Belə ki, Naxçıvan Muxtar
Respublikasının yaradılması haqqındakı tarixi qərar
Naxçıvan Diyar Komitəsinin 27 fevral 1923-cü il tarixdə çağırılmış
üçüncü qurultayında qəbul olunmuşdur. Naxçıvan Muxtar Respublikasının fəaliyyətə
başladığı 1924-cü ildə isə muxtar
respublikaya Naxçıvan MSSR Mərkəzi İcraiyyə
Komitəsinin sədri rəhbərlik etmişdir. Təxminən
XX əsrin otuzuncu illərindən etibarən Naxçıvan
Muxtar Respublikasında ali vəzifəli
şəxs Azərbaycan Kommunist Partiyası Naxçıvan
Vilayət Komitəsinin birinci katibi olmuşdur. SSRİ-də
1990-cı ildə prezidentlik institutu tətbiq edildikdən sonra
kommunist partiyası arxa plana keçdiyi üçün muxtar
respublikada da hakimiyyət seçki yolu ilə formalaşan
Naxçıvan Muxtar Sovet Sosialist Respublikası Ali Soveti tərəfindən
idarə edilmişdir. Məlum olduğu kimi, on ikinci
çağırış Naxçıvan Muxtar Sovet Sosialist
Respublikası Ali Sovetinin 17 noyabr 1991-ci il tarixli iclasında
görkəmli dövlət xadimi Heydər Əliyevin sədrliyi
ilə keçən rəsmi yığıncaqda ulu öndərin
təşəbbüsü ilə hələ sovet hakimiyyətinin
dağılmasından on bir ay qabaq muxtar respublikanın
adındakı "Sovet Sosialist" sözləri
çıxarılmış, "Ali Sovet" sözləri
isə "Ali Məclis" sözləri ilə əvəz
edilmişdir. Xalq deputatı Heydər Əliyevin
təklifi əsasında Azərbaycanın üçrəngli
bayrağının dövlət rəmzi kimi qəbul edilməsi
haqqındakı tarixi qərar da ölkəmizin istiqlalına
muxtar respublika statusunun yaratdığı imkanlar zəminində
bəxş edilmiş mühüm nailiyyətdir.
Naxçıvan Muxtar Respublikasına hansı dövlət
qurumunun rəhbərlik etməsi Konstitusiya ilə tənzimlənir. Burada hər
hansı bir ölkənin tətbiq etdiyi modeli olduğu kimi təkrarlamaq
və ya başqa format seçmək ölkənin daxili
işidir. Belə məsələlər
haqqında hər hansı bir şəxsin, xüsusən də
siyasətçinin öz variantına dair qənaətlərində
israrlı olması heç cür məntiqli deyildir.
Naxçıvan
Muxtar Respublikasının hazırkı mərhələdəki
sosial-iqtisadi və mədəni inkişaf səviyyəsi
haqqında isə təkcə onu qeyd etməyi lazım bilirəm
ki, Azərbaycanın ayrılmaz tərkib hissəsi olan,
özünü enerji və ərzaqla təmin edən bu diyar
2017-ci və 2018-ci illərdə rəqabətədavamlı inkişaf göstəricilərinə
görə iki dəfə ölkə üzrə birinci yeri
qazanmışdır.
Türkdilli Ölkələrin Dövlət
Başçıları Sammitinin 2009-cu uldə
Naxçıvanda keçirilməsi, Naxçıvan şəhərində
İslam Ölkələrinin Mədəniyyət paytaxtı tədbirlərinin
2018-ci ildə yüksək beynəlxalq səviyyədə təşkil
edilməsi hadisələri muxtar respublikadakı hərtərəfli
inkişafı əyani surətdə təsvir etməyə
imkan yaradır. Naxçıvan Muxtar Respublikasındakı müasir
tipli kənd mərkəzləri kompleksləri, tikilən məktəblər,
geniş miqyaslı sosial obyektlər və açılan
çoxsaylı daimi iş yerləri buradakı yeni həyat
ritmlərini diqqət mərkəzinə çəkir.
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin
yaratdığı Əlahiddə Ümumqoşun Ordusunun
Naxçıvan Muxtar Respublikası ərazisində həyata
keçirdiyi uğurlu hərbi əməliyyatlar nəticəsində
böyük əraziləri işğaldan azad etməsi və
mühüm strateji əhəmiyyətə
malik mövqeləri ələ keçirməsi böyük
iftixar hissi yaşamağa əsas verən tarixi hadisədir.
Naxçıvanın inkişaf etmiş universitetlər
və Akademiya şəhərinə çevrilməsi,
Naxçıvan teatrının davamlı sənət ənənələri,
yaradıcılıq təşkilatlarının fəaliyyəti
diyarda ümumi mədəni səviyyənin və milli
ziyalılığın inkişafını təmin edir.
Bütün bunlar ilk növbədə Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin məqsədyönlü
rəhbərliyi ilə ölkə miqyasında
qazanılmış böyük nailiyyətlərin
mühüm göstəricilərindəndir. Həmçinin,
Naxçıvan Muxtar Respublikası Ali Məclisinin Sədri
Vasif Talıbovun yorulmaz fəaliyyəti, yüksək
cavabdehlik hissi, müstəqil dövlətçilik
ideallarına dərin sədaqəti də bu diyarın
bütün istiqamətlər üzrə yenidən
qurulmasına və yeni tarixi mərhələnin
yaradılmasına uğurla xidmət edir. Bu gün
müstəqil Azərbaycan dövləti, o cümlədən,
Azərbaycanın ayrılmaz tərkib hissəsi olan
Naxçıvan Muxtar Respublikası və bütün
regionlarımız sözün həqiqi mənasında
özünün yeni intibah dövrünü yaşayır.
Düşünülmüş proqramların
uğurla həyata keçirilməsi hesabına
qazanılmış bu böyük nailiyyətləri və
ölkəmizdəki möhkəm ictimai-siyasi sabitliyi qoruyub
saxlamaq, daha da inkişaf etdirmək üçün möhtərəm
Prezidentimiz İlham Əliyevin apardığı
ardıcıl və müdrik siyasəti ürəkdən
dəstəkləmək, həmin ali siyasətin uğurla həyata
keçirilməsinə dərin vətəndaşlıq borcu
ilə və məsuliyyətlə xidmət etmək hər
bir azərbaycanlının borcudur.
İsa
HƏBİBBƏYLİ
Azərbaycan
Milli Elmlər Akademiyasının vitse-prezidenti, Milli Məclisin
Elm və Təhsil Komitəsinin sədri, akademik
525-ci qəzet.- 2019.- 27 fevral.- S.4.