Afaq Vasifqızı: "Ömrün
ən vacib qərarını insan özü qəbul
eləməlidir"
"Hamının
bircə dəfə yaşadığı bu həyatı
cəza deyil, mükafat kimi yaşamaq haqqı var"
O düşünür ki, hər birimiz
dünyaya öz ali missiyasımızı icra etmək
üçün gəlirik. O
hesab edir ki, insan azad ruhunu heç kimə qurban
etməməlidir. O əmindir ki, planeti boz rəngdən sevgi,
dostluq qurtaracaq.
Publika.az-ın müsahibi
tanınmış jurnalist Afaq Vasifqızıdır.
- Deyirlər, jurnalist gəzən ədəbiyyatdır. Necə oldu ki, gəzən ədəbiyyatı
seçdiniz?
- Doğru fikirdir. Bu ədəbiyyatın
həm də səlahiyyətləri var. Jurnalistika
dördüncü hakimiyyətdir. Sən
düşündüyünü yazırsan və sənin
yazın konkret kimlərinsə həyatını
dəyişir, problemini həll edir. Gözəldir.
- Bəs yazı yazmaq qərarına necə gəldiniz?
- Jurnalistikaya gəlişim təsadüfi deyildi. Babam Nəsib Əfəndiyev yazıçı idi,
atam Vasif Nəsiboğlu türkoloq idi, həm də
hekayələr, povestlər yazırdı. Gözümü açandan evdə qəzet, jurnal,
qalaq-qalaq yazılar görmüşdüm.
- Yəni yazı ilə yoğrulmusunuz...
- Bu mühitdə böyüyən adam
başqa seçim edə bilməzdi. Mütləq
yazı yazmalı idim, özümü yazıda tapmalı
idim. Amma hər bir dövrün öz
nüfuzlu peşələri olur. Biz
məktəbi bitirəndə şərqşünaslıq
ən dəbli fakültə sayılırdı. Məktəbi qızıl medalla bitirəndə atam
kimi şərqşünas olmağa qərar vermişdim.
Özümə əmin idim. Bilirdim ki, ilk imtahandan əla qiymət alıb
qəbul olunacam. Şərqşünaslıq
fakültəsində çalışan
müəllimlərin çoxu da atamın dostları idi,
hamısı bir dövrün məzunları olmuşdular.
Sənədlərimi universitetə təqdim
edəndə komissiyanın sədri atama siyahı
göstərdi. Fakültədəki 25
yerin demək olar hamısı belə deyək, tutulmuşdu -
rüşvətlə, tapşırıqla girənlərin
siyahısı əvvəlcədən bəlli idi. Dedilər, qızın lap əla da yazsa,
keçə bilməyəcək, yerimiz yoxdur. Ağlaya-ağlaya fikrimdən daşındırdılar.
Sənədlərimi məcbur filologiya
fakültəsinə təqdim etdim. Müəllim
olmaq heç istəmirdim. Jurnalistikaya daha
çox həvəsim vardı. Ora qəbul olmaq
üçünsə iki il iş stajı
lazım idi. Amma alın yazısı deyilən bir
müəmma var. Bəxtimdən həmin il
jurnalistika fakültəsinə 25 nəfərdən 23-ü
qəbul olundu. İki yer boş qaldı. O
iki yerin birinə mən, digərinə Mirşahin Ağayev
qəbul olundu.
- Demək, hər ikiniz jurnalistikaya təsadüfən
gəlmisiniz...
- Əslində hə. Amma bütün
təsadüflər zərurətdən yaranır. Demək, bu sahəyə gəlməyimiz
zərurət imiş. Təsəvvür
edirsinizmi, Mirşahinin yoxluğu Azərbaycan mediasında
nə boyda boşluq yarada bilərdi?
- Dediniz, ailənin tək övladı olmusunuz. Mənim də oğlum tək böyüyür.
Necə düşünürsünüz,
bacı-qardaşı olmayan insanların həyatında heç
vaxt dolmayan boşluq qalır?
- Boşluq olur, təbii, amma boşluğun daim qalması
insanın xarakterindən asılıdır. Baxın,
mən sevdiklərimdən zəli kimi yapışıram.
Bu da mənim tək böyüməyimlə
bağlıdır. Təkliyin
acısını yaşamışam, xiffət
çəkmişəm ki, niyə mən təkəm? Amma bioloji olmasa da, ruh bacı-qardaşlarım
çoxdur. Yəqin ki, yalnız qalmaq
qorxusu məni ətrafıma daha çox bağlayıb.
- Dostcanlısınız...
- Dostlarım üçün canımı da
verərəm. Bu da məhz tək qalmaq qorxusu ilə
bağlıdır...
- Ən böyük itkiniz hansı olub?
- Atamın ölümü... Təəssüf
edirəm ki, atam özümü jurnalist kimi təsdiq etdiyim
dövrü görə bilmədi. Bunu
özümə ən böyük itki sayıram. 1992-ci ildə "Azadlıq" qəzetində
çalışmağa başladım. Bir
tərəfdən müharibə, digər tərəfdən
formasiya, düşüncə, dövr dəyişirdi... Qəzetin məktublar bölməsində
çalışırdım, həm də rusca yazan
jurnalistlərin məqalələrini dilimizə
çevirirdim. Atam oxuyub deyirdi ki, bax, filan
cümlədən anladım ki, tərcümə səninkidir.
Hətta tərcümələrimlə belə
fəxr edirdi, heyf fəal jurnalistika ilə məşğul
olmağımı görə bilmədi. Biz
o vaxtlar yaşayan ustadların yanında dərhal yazı
yazmağa cəsarət eləmirdik. Bu
baxımdan indi mətbuata gələn gənclərin işi
daha rahatdır. Ən azı yazılarını
sosial hesablarında paylaşa bilirlər.
- İnanmaq istəyirəm ki, dünyadan
köçən doğmalarımız hər
addımımızda bizimlədirlər.
- Elədir, əlbəttə. Mən bu ünsiyyəti
hər zaman hiss edirəm. Hətta
güzgüyə baxanda da bəzən atamın
baxışlarını görürəm. Ən çətin anımda onunla
məsləhətləşirəm. İpək kimi insan
idi...
- Övladlarımızı bədbəxt edən sərt
ata prototipi ilə rastlaşmamısınız...
- Təbii ki, yox. Atam ziyalı insan idi.
Heç vaxt sərt münasibət
göstərməzdi. Amma təzada
baxın ki, öz ailəmdə vəziyyət başqa cür
oldu. Yoldaşım polis işçisidir,
sərt insandır. Bizim uşaqlar
"atana deyərəm" xəbərdarlığı
ilə böyüdülər.
- Yəni "səni polisə verərəm".
- (gülürük) Təxminən.
- Necə tanış olmusunuz?
- Elə bir qrupda oxumuşuq. Birinci kursun sentyabrında tanış olub, yanvarında nişanlandıq.
- İndiki həyat təcrübəniz
olsaydı, yenə o yaşda ailə qurardınız?
- Qətiyyən. 17 yaşda nişanlanmaq
olar?! Bu, ilk sevgi idi. Biz
də uşaq. Hissə qapılıb
evləndik. Böyüyüncə
problemlərimiz olsa belə, hər halda ayrılmaq
barədə düşünmədik də. Və hələ də bir yerdəyiksə,
demək, o qədər də böyük səhv
eləməmişik. Və bu övladlar,
görünür, məhz ikimizdən yarana bilərdilər.
Genetika vacib şərtdir.
- Öz ailənizdəkilər yaradıcı adamlar idi. Bəs təzə qohumlar?
- Onlar da eynən. Biz ailə qurandan sonra bir
ailədə altı jurnalist olduq. O vaxt
"İzvestiya"da haqqımızda yazı da getmişdi. Qayınatam Əməkdar jurnalist Hidayət Zeynalov
idi. Qayınanam da, qaynım da,
qaynımın xanımı da, yoldaşım da, mən də
- hamımız jurnalist idik.
- Bu qədər yazı adamının birgə
yaşaması...
- Çətin deyildi, əksinə, söhbətlər,
müzakirələr eyni mövzunu əhatələyirdi. Qayınatamla qayınanam "Kommunist"
qəzetində çalışırdılar. Evdə
də elə bil redaksiya mühiti var idi, hər iş eyni
tempdə görülürdü - düz, dəqiq,
vaxtında, operativ və yüksək keyfiyyətlə.
- Ümumiyyətlə, birgə yaşamaq
üçün rəsmi sənədlərə ehtiyac
varmı?
- Kağıza yox, insana, insan sevgisinə ehtiyac var. Bizim
cəmiyyət təəssüf ki, vətəndaş
nikahını qəbul etmir. Əslində, bu,
ən gözəl modeldir. Seçimində
əmin olmaq üçün, adamın xarakterini,
zövqünü, mənfi və müsbətlərini
bilmək üçün normal vasitədir. Yəni iki sevən insanın birgə yaşaması
üçün möhürə ehtiyac yoxdur. Fərq etmir, oğlunuz, ya qızınız olsun, ona
azad seçim hüququ verməlisiniz. Hələ
ki yeganə məqbul model səmimiyyət üzərində
qurulan vətəndaş nikahıdır. Dünya
artıq bu yolla gedir. Övladlarına
gözüqapalı həyat yoldaşı seçən bizim
adamları isə qətiyyən anlamıram. İnsan meyvə də alanda dadmaq istəyir,
görsün xoşuna gələcək, ya yox. Ömrün ən vacib qərarını insan
özü qəbul eləməlidir. Həyat
həm də təbii ehtiyacları ödəmək
sırasıdır axı. Ünsiyyət
də, sevgi də təbii ehtiyacdır. Hamının
da bircə dəfə yaşadığı bu həyatı
cəza deyil, həbsxana deyil, mükafat kimi yaşamaq haqqı
var.
- Afaq xanım, nəyi
bağışlamırsınız?
- Məşhur bir deyim var, qadın xəyanəti
bağışlayır, unutmur. Amma
bağışlamadığım daha ağır məqamlar
var.
- Məsələn...
- Satqınlıq, yalan, aravuranlıq... İllərlə
birgə addımladığım rəfiqəm mənə
qarşı elə bir yanlış addım atdı ki,
aramızdakı bütün körpülər sındı.
Özümə çox yaxın hesab elədiyim adamın
mənə arxadan zərbə vurması dəhşətli bir
stress yaşatdı mənə. Heç
ağlıma gəlməyəcək bir stres.
- Tolstoy deyir, sizi satan insanlar sanki
qollarınızı dibindən kəsir. Bağışlamaq
olur, amma qucaqlamaq əsla...
- Allah bizi inandığımız, etibar etdiyimiz
insanların zərbəsindən qorusun. Düşməndən
qorunmaq çox asandır.
- Xaraktercə, zahirən özünüzə tam
bənzəyən klonunuz olsaydı, yola gedərdiniz?
- (gülür) Əlbəttə,
çox sevərdim onu.
- Demək özünüzü də sevirsiniz.
- Təbii ki...
- Özünüzə görə kimlərisə,
nələrisə qurban vermisiniz?
- Çox şükür, elə bir seçim
qarşısında qalmamışam. Dilemma
olsaydı - bilmirəm qərarım necə olardı. Özümü qurban verməzdim hər halda. Ümumiyyətlə, münaqişədən
qaçan insanam. Konflikt anı mənim üçün
sanki dünyanın sonu gəlir.
- Bəs stresdən necə qurtulursunuz?
- Şopinqlə... Azərbaycanda stress atmağın
ən gözəl yolu şopinqdir. Amma xarici
ölkələrdə əyləncə növü
çoxdur. Bir müddət əvvəl
rəfiqələrimlə İstanbula getdik - qız-qıza.
Hamısı da öz mövqeyi, statusu olan
xanımlardır. Gün ərzində
gəzib yorulduq. Hamı otelə
qayıtdı. Sonda Rövşanə
Ağasəfqızı ilə mən qaldım. Dedik, gəl, gedək gecə klubuna, görək,
ab-havası necədir. Əslində, bu,
bizim beynimizdə qurduğumuz "bar", "əxlaqsız
məkan" anlamı deyil. Canlı musiqi
ifa olunur, insanlar oxuyur, rəqs edir, içki içir, əylənir.
Əxlaqa zidd heç bir şey yoxdur. Azadlıq var sadəcə. Bəlkə
də kənardan bəsit görünə bilər, amma
həqiqətən o məkanda stresdən qurtulduq.
- Deyirlər, müdrik insanların bəsit
əyləncələrə daha çox ehtiyacı olur. Çünki beyində toplanan ağır
yükdən qurtulmaq lazımdır.
- Baxın, göydə ildırım çaxır, enerji
boşalır. Bizim beynimizdəki,
bədənimizdəki gərginlik də mütləq
çıxmalıdır. Ümumiyyətlə,
azad ruhlu insanam və heç kimə görə
dəyişməmişəm, bundan sonra da
düşünmürəm ki, dəyişim.
- Afaq xanım, həyatda ən çox qürur
duyduğunuz statusunuz hansıdır.
- Analıq statusumdur yəqin. Soykökümlə,
valideynlərimlə həmişə qürur duymuşam.
Bir əmim məşhur filosof olub - Asif Ata, bir
əmim bəstəkar - Rəşid Nəsiboğlu. Yəni ziyalı mühitdə
böyümüşəm. Amma bu
məqamda mənim payım yoxdur axı. Məsələn,
cinayətkar ailəsində də doğula bilərdim. Övladların necəliyi isə birbaşa anadan da
asılıdır. Mənim ali
missiyam, görünür, iki başarılı insanı
dünyaya gətirmək imiş. Bununla qürur
duyuram. Ananın övladına görə duyduğu
iftixar qədər gözəl hiss yoxdur, inanın.
- Zənnimcə, bizi ən yaxşı anamız
tanıyır. Qaraqan ləqəbi ilə
tanınan oğlunuz Elxanın istedadının fərqinə
nə vaxt vardınız?
- O, bu həyatla vuruşmağa başlayandan. Gah rəsm çəkdi, gah breyk-dansla
məşğul oldu, gah idmanla, gah musiqi ilə. Çox tez şeir yazmağa başladı. Bilirdik ki, bu uşaqdan nəsə olacaq.
İstedadı var. "A" adlı ilk
romanını 17-18 yaşında yazdı. İlkini
mən oxudum. Amma bir hərfini belə
dəyişməmək şərtilə. Oxudum və anladım ki, genetika öz
sözünü deyib. Gördüm
peşəkar rəyinə də ehtiyacım var. Romanı
istedadlı dostumuz Rəşad Məcidə göndərdim.
İki gündən sonra sms yazdı ki,
təbrik edirəm, sən yazıçı anasısan.
Cavab verdim ki, bəs informasiyanı qəbul elədim
eləməyinə, amma mənə təbrik düşür,
yoxsa halıma acımalısan, onu
bilmirəm.
- Bəs sizcə?
- Elxan replə gəlmişdi gündəmə. Tam sosial mövzular, insan taleləri və
talesizlikləri, problemlər - bunlardan yazırdı. "Mənim Esmeraldam" trekini, yadımdadır,
gecə dinlədim. Studiyadan gələn
kimi dinlədim. O qədər duyğulandım ki,
Elxanın əllərindən öpüb hönkürdüm.
Çünki o sözləri yazan zaman keçirdiyi
ağrıların hamısını hiss elədim. "Başqasının ağrı-acısı
səni niyə belə incidir?" - deyib
ağladım.
- Pikassonnun anası onu o qədər mükəmməl,
qüsursuz sayırdı ki, ömür boyu bədbəxt
olmağına, rastlaşdığı qadınların
həyatını cəhənnəmə
çevirməyə təkan yaratdı. Özünüzü
oğlunuzun fanatı sayırsınız?
- Onun yazdıqlarını sevirəm, təbii, amma
dəli fanatlardan deyiləm. İstedadına da
tam obyektiv yanaşıram. Elxandan
istedadlı gənclər də var, istedadsızlar da. Bu rəfdə hər kəsin öz yeri var.
Ədəbi zövqlər də müxtəlifdir. Düşünürəm, Qaraqanın ən
böyük xidməti Milli Kitab Mükafatının qalibi
olması deyil, yox. O zaman Qaraqan "undergraund" musiqisi
dinləyən gəncləri kitab mağazalarına
yönəltdi. "A" bəlkə
minlərlə gəncin öz puluna mağazadan alıb
oxuduğu ilk bədii əsər oldu. Uğurlu roman
yazanlar az deyildi. Qaraqan
qədər oxucu toplayan isə o zaman yox idi. Mən bunu Elxan oğlum olduğuna görə
demirəm. Sadəcə həqiqəti
dilə gətirmək lazımdır. Bu,
bir düşüncə hərəkatı idi, gənclər
onu özlərinə kumir seçmişdilər. "A" ilə başlayan mütaliə
həvəsi gənclərə kitabı sevdirdi. Vacib iş
idi, məncə, çox vacib.
- "Maşın şou"dakı cəsarətli
çıxışları da xarakteri haqda az
şey demədi...
- Əslində, o, tamamilə haqlı
idi. İştirakçılar
sadəcə özgəfikirliliyi qəbul
eləmədilər. Elxan hamı kimi
görünsə də, hamı kimi
düşünmürdü. Onun həmin
çıxışındakı o mətləbi tutmaq
üçün sadəcə mütaliəli və
məntiqli olmaq və gözəlim ana dilimizi bilmək
lazım idi. Anlamamışdılar
dediyini.
- Vicdan cümləsi də sonradan sitata çevrildi...
- Hə, adam anidən
düşünüb dəqiq cavab verməyi yaxşı
bacarır.
- Uşaqlıqda da belə qanı qara olub?
- Uşaqlıqdan özünə qapalı idi. Ümumiyyətlə, insanın mənliyi,
düşüncəsi körpəlikdən formalaşır.
Sizə maraqlı bir məqamdan danışacam.
Mahnı oxumağı çox sevirəm. Körpəliyindən ona mahnı oxuyurdum.
Cəmi beş-altı aylıq idi,
bütün mahnıları oxuyurdum, gülürdü, elə
ki, keçirdim "Bülbül sənin işin
qandır" - uşağın gözündən yaş
axırdı. Hansısa notun kədərini
duyubmuş görünür. Uşaqlıqdan
elə idi - həssas.
- Demək siz sənət məcnunu
böyütmüsünüz.
- Sadəcə ədalətli adam
böyütmüşəm. Qalan
keyfiyyətlər Allahın lütfüdür. Yaşıdlarından tam fərqli
düşünürdü. Onu
cəzalandırmaq, qulağını burmaq olmazdı. Çox güclü xarakteri
formalaşmışdı.
- Qızınızdan danışmadınız...
- Enerjimizin çoxunu Elxana sərf edirdik - istedadlı
və həssasdır deyə. Düşünürdük
ki, qızımız da gözəl, tərbiyəli
uşaqdır. Böyüyüb ailə
quracaq. Sən demə, bu
ayrı-seçkilik uşaqlıqdan Nərmini motivasiya edib.
Oxudu, çox çalışdı. Türkiyədə, İtaliyada təhsil aldı.
Çox savadlıdır. Yerin
altını da bilir, üstünü də. İndi Amerikada yaşayır. Jurnalistdir.
Uğurları ilə, qabiliyyətilə
qürur duyuram.
- Əminəm ki, fəaliyyətiniz boyu sizinlə az müsahibə etməyiblər. Cavablandırmaq istədiyiniz sual olubmu?
- Çoxdandı Qaraqan haqda
danışmaq istəyirdim. Amma icazə vermirdi. İstəmirdi
onun haqqında danışım. Mən
də qərarına hörmətlə yanaşırdım.
Nəhayət ki, razılığını
aldım və sizinlə bu haqda danışdıq. Mənim də ana kimi haqlarım var axı.
- İçinizdə sizi ruhdan düşməyə
qoymayan dahi qadın obrazı yaşayır?
- Yox! Özüm
özümə kifayət edirəm. Adekvat və pozitivəm.
Daxili enerjim hesabına müvazinətimi qoruyuram. Boz
rəngləri sevmirəm. Həyatı da rəngli
yaşamağa üstünlük verirəm - daha maraqlı.
- Hazırda dövlət
televiziyasında çalışırsınız. Baş verən
dəyişikliklər sizi qane edir?
- AzTV-də baş
verən yeniliklər, sözsüz ki, ürəyimcədir.
Heç zaman olduğum məkanı tərif etməyə
ehtiyac duymamışam. İndi də belə bir ehtiyac yoxdur. Sadəcə
AzTV-dəki müsbət dəyişikliklər efirə də
yansıyıb, yəni adi tamaşaçı da görür
ki, efir setkasında xeyli maraqlı kreativ yeni layihə var.
- Artıq "Sevilənlər"i
hazırlamırsınız deyəsən?
-
"Sevilənlər"i Nərgiz Cəlilova ilə
hazırlayırdıq. Proqram üç il yarım efirdə
oldu, cəmiyyətin ən sevilən insanlarını
çəkdik. Amma layihələr də insanlar kimidir.
Doğuldu, yaşadı və getdi bizim arxivə.
Düşünürəm, bu proqram bizim komandaya da,
kanalımıza da yetərincə müsbət dividend
qazandırdı.
- Bəs indi? Nə
edirsiniz?
- Bayaq
kanalımızdakı dəyişiklikləri soruşdunuz. Bax
tamaşaçının sezmədiyi əsas dəyişiklik
kanallardakı kadr dəyişiklikliyidir ki, bunun da
nəticəsi ekranda görünür. Belə
dəyişikliklərdən biri Azərbaycan
televiziyasının canlı klassiki Ramiz Həsənoğluna
yüksək səlahiyyətin verilməsi oldu. Uzun fasilədən
sonra yaradıcılıqla məşğul olmağa
başlayıb. Nə xoş ki, mən də bu işdə
onun komandasında, onun yanındayam. Azərbaycantelefilm YB-nin
redaksiya kollegiyasına rəhbərlik edirəm.
İnanıram ki, uğurlu işlərimiz çox olacaq.
Leyla SARABİ
525-ci qəzet.- 2019.- 10 iyul. S. 16.