"Məşhur
adamın məşuqəsi" - Xanım yazardan ilginc
etiraflar
Aygül Ağayeva: "Kişilər ehtirasi, qadinlar
hisləri sevirlər..."
Bugünlərdə
Elmlər Akadmiyasının parkında "Qanun" Nəşriyyatının
dəstəyi ilə Aygül Ağayevanın yenicə
çapdan çıxan "Məşhur adamın məşuqəsi"
kitabının imza günü keçirildi. Ötən ay
"Məşhur adamın məşuqəsi" "Qanun" nəşriyatının
buraxdığı kitablar arasında ən çox satılan
"20-lik"də birinci yerə çıxdı.
Modern.az-ın əməkdaşı "Məşhur
adamın məşuqəsi"nin müəllifi Aygül
Ağayeva ilə söhbətləşib.
- Bu sizin ilk
kitabınızdır?
- Xeyr. Düzü,
ilk kitabımı yazanda çap etdirmək istəmirdim.
İlk romanım adı "Səni ürəyim sevdi"
adlanırdı. 2011-ci ildə çap olundu. Kitabı
çapdan öncə yazıçı Vidadi Babanlıya təqdim
etdim. Bir neçə tənqidçiyə də göstərərək,
fikirlərini aldıqdan sonra çap etdirdim. Ön
sözü də Vidadi Babanlı yazdı. Gözləməsəm
də, kitabın üçüncü nəşri də
gerçəkləşdi. Sonra ailəmlə bağlı
yazı-pozuya müəyyən qədər fasilə vermək
məcburiyyətində qaldım.
- Siz həm də
müğənnilik edirsiniz. İncəsənətə olan
bu sevgi hardan irəli gəlir?
- Bu sevgi məndə
uşaqlıqdan var. İncəsənətə və musiqiyə
sevgi mənim üçün hər şeyin fövqündə
dayanır. İl yarımdır müğənniliklə məşğulam
və bu sahədə də uğur qazanacağıma
inanıram.
- Necə oldu ki,
roman yazmağa başladınız?
- Həyatda etdiyim
müşahidələrlə dolu idim. Mən ilk
romanımı Vidadi Babanlıya təqdim edəndə dedim ki,
əgər pisdirsə, səmimi olaraq mənə bildirin və
bir daha yazmayım. Daha sonra insanlar mənə yazaraq fikir
bildirməyə başladılar və düşündüm
ki, kimlərinsə qəlbinə təsir edə bilirəmsə,
deməli, yazmağa və yaratmağa dəyər. "Məşhur
adamın məşuqəsi" romanında da mənə
ilk oxucu rəyi "Qanun" nəşriyatının
korrektorundan gəldi. Yazmışdı ki, gərək bizim
qızlarımızın taleyi belə olmayaydı.
- Romanda təmiz bir
qız zəngin bir adamın məşuqəsinə
çevrilir. Bu barədə fikirlərinizi bilmək
maraqlı olardı..
- Romandan
göründüyü kimi, bu xanım yüngül əxlaqlı,
yelbeyin biri deyil. Bu roman bir qadının dramıdır. Mənim qəhrəmanım Jülidə
bir qadın kimi çox cazibədardır. Ürəyimdən
gələn bütün fikirlər romanda öz əksini
tapıb və əsəri oxuyan hər kəs orada mənim
heç harda olmayan fikirlərimlə tanış ola biləcəklər.
- Jülidə
çox gənc bir xanım idi. O, istəyərək məşuqəyə
çevrildi, yoxsa hər şey bir anda baş verdi?
- Qadın istəməsə,
heç nə baş verməz. Onun bacısı xəstə
idi və bacısını müalicə üçün
xaricə göndərmək lazım idi. Bu zaman Camal ona
kömək edir və münasibətləri yaranmağa
başlayır. Camal əvvəl-əvvəl ona tifil kimi
baxırdı və heç zaman düşünməzdi ki,
Jülidə qadın kimi onu cəzb edəcək. Hər
şey zamanla dəyişməyə başladı. Camal
sonradan düşündü ki, bu qızın yerişində,
duruşunda, baxışında tam bir fahişə ədası
var. Jülidə qadın kimi Camalı çox ehtirasa gətirir və onların
münasibəti yaranmağa başlayır.
- Qadının məşuqəyə
çevrilməsinə səbəb onun yaşadığı
cəmiyyətdir, yoxsa birbaşa olaraq qadının
özüdür?
-
Düşünürəm ki, səbəb qadının
cahilliyi, təhsilsizliyi və
dünyagörüşünün məhdudluğudur. Cəmiyyətin
və həyatın sərt, yazılmamış qanunları həmişə
olub və olacaq da... Lakin mənim
qəhrəmanım kifayət qədər ağıllı
qadın idi. Təhsili olmasa da,
xeyli kitab oxumuşdu.
Jülidə düşünərək,
həyatda qalıb yaşaya bilmək üçün bu
addımı atmışdı.
- "Məşhur
adamın məşuqəsi" kitabının üz
qabığına özünüzün kifayət qədər
cazibədar şəklinizi yerləşdirmisiniz. Bu, gündəmə
gəlmək istəyinin işartıları ola bilərmi?
- Bunu sizdən gizlətməyəcəyəm.
Düşündüm ki, bu faktın məhz mənim
müğənnilik fəaliyyətimə də köməyi
olacaq. Əgər əsəri mən yazmışamsa və mənim
xarici görünüşüm kitabın üz
qabığında çap olunmağıma imkan verirsə,
niyə də olmasın?
- Bəs şəklinizin
kitabın üz qabığında verilməsindən sonra əsərdə
yaratdığınız məşuqə sürətinin real
həyatdakı təcəssümünün məhz siz
olduğunu düşünənlər oldumu?
- Bu sualı mənə
ünvanlayanlar çox oldu. Eyni zamanda, bu sualı
baxışlarından oxuduğum üzlər və gözlər
də vardı. Bəlkə də bəzi insanlar risk edib
sualı məndən soruşmaqdan çəkindilər.
Artıq bu sualın mənə ünvanlanmasına
alışmışam və bu məni narahat etmir. Özümü
heç vaxt məşuqə kimi təsəvvür etmirəm,
amma deyim ki, romanda təsvir olunanların bütün motivləri
birbaşa olaraq həyatdan götürülüb.
- Jülidə və
Camalın real sürətləri həyatda var?
- Əlbəttə...
Mən o kişini də, o qızı da real olaraq
görmüşəm. Eynilə onlar mənim romanda
canlandırdığım kimidirlər. Əsərin ana xətti
hər iki tərəfin dramıdır. Yəni ailə
dramlarıdır.
- Əsərdə
1990-cı ildən sonra Azərbaycanın yenicə müstəqilik
qazandığı acı illər təsvir olunub. Həmin illərdə
sizin özünüzün yaşadığınız
acı xatirələr varmı ki,
birbaşa olaraq romanda əks olunsun? O illər sizin
üçün nə ilə yadda qalıb?
- Mən həmin
illərdə yaşamışam və o zaman baş verən
bütün çətinlikləri görmüş insanam. Mən
o zaman rayonda yaşayan məktəbli idim. Ən çox
yaddaqalan o idi ki, həmin illərdə qatarla Bakıdan
rayonumuza çörək gətirilirdi və həmin
çörək bir göz qırpımında yoxa çıxırdı.
Çörək ala bilmək üçün insanlar günlərlə
növbələrə dururdular. Bəzən çörək
paylanılan zaman mübahisələr və münaqişələr
olurdu. Çörək əldə etmədən məyus
halda evə qayıdan insanlar görürdüm. Qurd
basmış unlar satılırdı və ondan məcburən
çörək bişirirdilər. Hətta onu belə
tapmayanlar olurdu. Bu mənim yaddaşımın həmin illərlə
bağlı ən ağrılı xatirələridir.
- Sizə görə
bu gün Azərbaycan cəmiyyətində məşuqəyə
çevrilə bilən Jülidə tipli qadınların
sayı çoxdurmu?
- Mən əminliklə
deyə bilərəm ki, bu gün cəmiyyətimizdə
Jülidələrin sayı çox deyil. Orxan Kamalın
"Nazanları"nın sayı çoxdur. Bunu ürək
ağrısı ilə deyirəm. Cahil, təhsil almayan və
ərəblərin qurbanına çevrilən
qadınların sayı artmaq üzrədir. Bir azərbaycanlı
kimi belə qadınlara yazığım gəlir. Onlar qurbandırlar.
- Romanın sonunda
ehtirassız bir qadın ehtiraslı bir qadına çevrilir.
Sizcə, qadın ən çox nəyin qurbanı olur, şəhvətin,
yoxsa ağılsızlığın?
-
Düşünürəm ki, qadın ən çox öz
sevgisinin qurbanına çevrilir. Kişilər qadınlarla
eyni cür sevmirlər. Kişilər ehtirası, qadınlar isə
hissləri sevirlər. Qadınlar çox sevdikləri zaman hər
şeylərini qurban verməyə hazır olurlar. Qadınlar
ağılla sevə bilməyəndə, qurbana çevrilirlər.
Bunun sonu isə qadının faciəsidir.
- Romanın digər
qəhrəmanı olan Camalı Azərbaycan kişisinin
prototipi kimi təsvir etmisiniz. Əsərdə mental dəyərlərə
toxunmanız nə ilə bağlıdır?
- Kişi
psixologiyasını yaxşı bildiyim üçün deyə
bilərəm ki, dünyanın heç bir yerində Azərbaycan
kişisi kimi kişi yoxdur. Azərbaycan kişisi kifayət qədər
dürüst, ədalətli və mərhəmətlidir. Mən
dünyanın bir çox ölkələrində olub,
qadın-kişi münasibətlərini müşahidə edən
biri kimi bunu tam əminliklə deyirəm. Bizim kişilər
namus və qeyrəti həyatlarının heç bir
anında unutmurlar. Həmişə Allahıma təşəkkür
edirəm ki, məni məhz Azərbaycanda yaradıb. Camal həyatının
sonunda başa düşür ki, onda Jülidəyə
qarşı olan sevgi imiş. İlk başda isə onu məşuqəsi
kimi görürdü.
- Əsərdə
Jülidənin haram yolla qazandığı pullar onun rahat
yaşayaraq, arzularına doğru getməsinə yol
açır. Sizcə, doğrudanmı məşuqə kimi
qazanılan pullar qadını xoşbəxt edə bilər?
- Pulu necə
qazanması və qazandığı pulla xoşbəxt
olub-olmaması yalnız qadının özündən,
böyüdüyü mühitdən, düşüncəsindən
və düşdüyü vəziyyətdən
asılıdır. Jülidə Camalın ona verdiyi pulları
haram yolla qazanmır. Hətta Camalın evini tərk edərkən
onun üçün aldığı bütün hədiyyələri
orada qoyub gedir. Jülidəni Camalın pulu yox, sevgisi
maraqlandırırdı. Onun həyatı, yəni bakirəliyi,
arzuları Camala qurban getmişdi və bunun fövqündə
Camal səfil vəziyyətdə onu çölə
atmalı deyildi. Günümüzdə pulsuz yaşamaq
mümkün deyil. Bu qadının yaşamaq üçün
nə evi, nə də işi var. Qeyd etdiyim kimi, Camalın
böyüklüyü də ondadır ki, vicdanını
unudub qızı bir qəpiksiz çölə atmadı.
- Mental
düşüncə ilə götürsək, bir Azərbaycan
qadınının gələcək yaşamı
üçün bakirəliyini qurban verməsi elə də
rahat qəbul olunmaz. Bu gün bizim çox cüzi maaşla
çalışan gözəl qızlarımız var ki, məşuqəyə
çevrilmirlər. Səbirli olub yaxşı bir gələcəyə
ümid edirlər. Bəs sizin qəhrəman bu tipli zəhmətlə
ucalan qadınlarımızın qınağına səbəb
ola bilərmi?
- Həyatda və cəmiyyətdə
hər tip qadın olur: zəhməti ilə
çalışan, məşuqəyə və hətta
fahişəyə belə çevrilən qadınlar. Bu,
qadından və onun tutduğu yoldan asılıdır. Ola bilər
ki, bəzi insanlar onu ittiham etsinlər, amma mən yenə də
deyirəm ki, mənim qəhrəmanım ittiham olunacaq bir hərəkət
etməyib. Sadəcə dəlicəsinə sevib... Mənim qəhrəmanım
aldadılacaq bir qadın deyildi. O, sevdiyi üçün həmin kişiylə münasibətə
razı oldu.
Romanda bir epizod var:
Camal ona deyir ki, "əgər gedirsənsə, get. Narahat
olma, mən sənin bacını müalicəyə göndərəcəyəm".
Lakin Jülidə getmir, onunla bərabər olmağı
seçir.
Jülidənin
ilahidən bədən quruluşunda, baxışında və
yerişində bir kişini ehtiraslandıracaq hərəkətlər
var və o, getdikcə kişini
başdan çıxarır. Əsərdə Jülidə
obrazı təbii ki, qınağa səbəb olmaq
üçün yaranmayıb. Mən Jülidənin taleyini təsvir
etmişəm. Romanı oxuyan ağıllı bir xanım
bundan kifayət qədər düzgün nəticə
çıxaracaq. Düşünmürəm ki, bu romanı
oxuyan savadsız və düşüncəsiz bir qız, gələcəkdə
hər hansı bir yanlış addım atacaqsa, bunun
günahı məndə olacaq.
Mən romanda
Jülidənin keçdiyi bütün çətinlikləri
göstərmişəm. Yeniyetmənin fikirlərini
qarışdırmamaq üçün romanın üzərində
16+ yazılıb. İnanıram ki, romanı oxuyan və
yaşı 16-nın üzərində olan gənclərimiz o
səhvləri etməzlər. Jülidə isə çox
ağıllı bir qadın idi və ağlı ilə
düşdüyü çətin vəziyyətdən
çıxa bildi. Bu əsər təbii ki, ibrət dərsidir.
- Əsərdə
pul faktoru xeyli vurğulanır. Bəs siz - Aygül Ağayeva
üçün pul həlledici əhəmiyyət
daşıyır? Pulsuz da xoşbəxt olmaq olar?
- Şəxsən
mənim üçün pulsuz yaşamaq faciədir. Sən xəstələnə
və həkimə düşə bilərsən. Bu zaman pulun
olmasa, ölə bilərsən. Ümumiyyətlə,
kapitalizmdə pul çox həlledici faktordur. Camal içindəki
təəssüfü yatızdırmaq üçün pulu o
qıza verdi ki, qız həyatda qala bilsin və mən də
bunu oxucuya ötürdüm ki, oxucu sonda təəssüflənərək
məni söyüb deməsin ki, niyə Jülidə aciz
şəkildə küçədə qaldı?
Leyla ƏSƏDULLAYEVA. Modern.az
525-ci qəzet.- 2019.- 17 iyul. S. 24.