Əhməd Qəşəmoğlunun
şeirləri: Bir sevdanın ahəngi
İmzası oxuculara kifayət qədər tanınan Əhməd Qəşəmoğlu
həm sosioloq alim, həm də şair kimi özünəməxsusluğu
ilə seçilir.
Elmi fəaliyyətində, artıq
dünyanın bir çox qabaqcıl ölkələrində uğurla
yayılan ahəngyol
adlı yeni bir nəzəriyyəni ortaya qoyan Əhməd Qəşəmoğlu ilk dəfə
xalq şairi Rəsul Rzanın təqdimatı ilə mətbuatda şeirləri
ilə çıxış
etməyə başlayıbdır.
O gündən bu günə xeyli şeirlər və elmi kitabları çap olunan Əhməd Qəşəmoğlu
1980-ci ildə o zaman olduqca nüfuzlu olan "Gənc yazıçıların Ümumittifaq Festivalında"
mükafatçılardan biri
olmuşdur. Elə ona görə də 1985-ci ildə Moskvada, "Molodaə qvardiə" nəşriyyatında
"Vlöblennıy veter" adlı
şeirlər kitabı
böyük tirajla nəşr olunmuşdur.
2005-ci ildə "Rəsul
Rza" beynəlxalq ədəbi mükafatına
layiq görülən
Ə.Qəşəmoğlu 2015-ci ildə böyük həcmli "Sonsuzluğun ahəngi"
adlı şeirlər
kitabına görə
Azərbaycan Respublikası
Mədəniyyət Nazirliyinin
təsis etdiyi "Qızıl kəlmə"
mükafatına layiq görülmüşdür. Kitabda
şair, "Müəllifdən"
başlıqlı yığcam
yazısında öz
məram və məqsədini oxucuya təqdim edib: "...Şeirlərimə hər
zaman öz ruhi övladlarım kimi baxdım. Ona görə də onların heç zaman yalançı, yaltaq, tamahkar, şöhrətbaz
olmasına yol vermədim... Bu şeirləri həmişə
o ümidlə yazdım
ki, onlar öz vətənlərinə,
yer üzünə əllərindən gələn
qədər xidmət
edəcəklər… indi
də, illərdən
sonra da"... Oxucu müəllifin kitabı
ilə yaxından tanış olduqca onun bu təqdimatının özünü tamamilə
doğrultduğunun şahidi
olur.
Mən də öz fikirlərimi təqdim etmək istəyirəm. Bəri başdan deyim ki, Əhməd
Qəşəmoğlunun şeirlərində
sətirlər əsasən
kiçik hərflərlə
başladığından nümunələri
eynilə verməyə
çalışdım. Bu gün müasir Avropa və türk poeziyasında bu dəst-xətt geniş yayılıbdır,
hətta onlarda durğu işarələrindən
də olduqca az istifadə
edilir. Əhməd Qəşəmoğlunu heç olmasa, durğu işarələrini
yerli-yerində işlətdiyinə
görə təqdir edirəm. Belə ki:
işığın da dilavəri,
işığın da lalı var...
salam olsun o kəslərə,
onlarda
işıq
əhvalı var...
Bəli,
salam olsun
o şəxslərə ki,
onlar işıqlıdırlar,
ziyalıdırlar. İşıqlı, ziyalı şəxslər
o adamlardır ki, onlar xeyirxah, doğru, düzgün, namuslu, zəhmətkeş,
qeyrətli, vətəni,
xalqı və bütün bəşəriyyəti
sevib qiymətləndirə
bilirlər. İşıqlı adamlar o şəxslərdir
ki, sevirlər, onların sevgisində bir işıq var, bu işıqda
bir ahəngin içindədir ki, onu da duyub,
qiymətləndirmək hər
kəsin qisməti olmur.
qəlblərdə doğan
işıq
aləmdəki işıqdımı?
İlahinin bir sirridi,
işıq onun adı deyil.
bir ahəngin içindədi
bu yer üzü, bu göy üzü,
dünya
özü...
o ahəngi duya bilmək
bir qismətdi,
sadə
deyil.
Sadə
deyil, çünki
"taleyimizə axan işıqlar" hardan gəlib hara gedir fəlsəfəsini anlamayınca qismətimizdə
nələr ola
biləcəyini də
dərk etməyimiz çətinləşir. Bir
çiçəyə, bir
gülə vurula bilirik, bir qızı,
bir qadını sevə bilirik, vaxtsız yağmurunu üstümüzə ələyən
bir buluda qəzəblənirik, bizi
sərin kölgəsində
əyləndirən, yaxud
dadlı meyvələri
ilə ağzımızı
tama gətirən bir ağacın nazını
çəkirik, alqışlaya-alqışlaya
dənizin qoynuna giririk, sonra da hamısını
atıb gedirik. Çiçəyin, gülün kövrəkliyi,
ağacın həsrəti,
buludun qəzəbi, dənizin pıçıltısı,
sevgili qızın, qadının yanğısı
bizi rahat buraxarmı?! Ağacı,
daşı, buludu, dənizi hissiyatsızmı
sanırıq?!. Hələ sevgili bir qız, qadın
necə?!. Bəs onların ruhundan qopub gələn sirli işıqlar necə?! Görə
bilirikmi onu?!.
ağaca, daşa,
dənizə,
buluda,
ulduza,
ya bir gözəl qıza, sözə
bağlanan adam!
onlar da, ayrısı da
sənə bağlana
bilər...
sənə hirslənə
bilər...
səndən xəbərsiz
sənə vurulan, sənə açıqlanan
hər
şeydən
işıqlar axır,
qaranlıqlar axır
ilahi dalğalar axır
taleyimizə...
"Taleyimizə axan
işıqlar" "duman
içində işıq"
kimidir. Dumana bürünmüş İblis içərimizə
soxulub əbədilik qazanmaq istəyir. İnsanlar səksəkə içərisindədirlər,
avaralar, dilənçilər,
dəlilərlə doludu
məmləkətlər. Hər yerdə zülüm, qan və vəhşət
vardır. Toz-duman içində
yanan saraylar, xarabaya çevrilən yurd yerləri, ağlayan körpələr,
bədəninin əzalarını
itirmiş, sürünən
insan qalıqları, çirkli, üfunət qoxuyan dağılmış
kəndlər, yaşayış
məskənləri cəhənnəmi
xatırladır. Bir çiçək
görə bilsəydim
bu cəhənnəmin
içində sevinərdim.
Nə yazıq ki çiçək
də yoxdur. Amma o toz-dumanın içindən ruh kimi peyda olan,
ilahi bir mələyə bənzəyən
kimsə var. O kimsə,
qəlbindəki, ən
dərində gizlənən
ümidləri ən doğma duyğularla dilləndirən bir varlıqdır...
sən bu dumanın içində
ilahi mələk kimisən,
küsdüyüm bu dünya ilə
barışdırırsan məni
sən.
Sanki "dünya bir
eşq içində"
çalxalanır. Demək, məni
də sevən var. Mən də sevdim... sevdim sənin qara gözlərini, "gözlərin
and yerim oldu".
"Əlində şamın işığı"
yollarımı aydınlatdı.
Sevdamı ürəyimdə gizləməyə çalışdım,
bacarmadım. Boynuna asdığın
silsiləyə yarışıq
verirdin və mənimsə gizlətmək
istədiklərim gözlərimdən
oxunurdu.
boynunda var silsilə
asmısan bilə-bilə?
ha gizlətdim sevdamı
ürəyim verdi ələ...
Olmaya "sən
çiçəklərin ruhusan", "mənə
ən doğma qadın!" "bir
bax, qurtarır ömür"... Bu vüsala yetməmiş, bu nisgili başından
aşan ömrümüzün
sona yetməsinimi istəyirsən? Sənin də
həsrətini anlayıram,
"sən bu dünyadasan - duyuram bunu". "Bu qəfil sevda" qəlbinə yatmadımı?
"bu Allahdan
bir paymı, ya imtahandı, bəlkə"? Həsrət
dolu qınayıcı
baxışlarının ağırlığını
qaldıra bilmirəm,
elə baxma, onsuz da "mənim sevdalarım mənə qənimdi",
"sındı əlimdəki
piyalə"... İndi dəniz
sahilinə tək gedirəm. Bilirsənmi,
"səni soruşdu
dəniz"... "səndən salam dedim dənizə",
"qəlbimdəki gözəl".
sənin qüdrətinlə
yazdım,
bu dünyada sənə həsr elədim,
bütün
sevgi şeirlərimi...
Bu qədər ülvi
duyğular ilə yaşayan, yazan, yaradan şair özündən asılı
olmayaraq bir günah da işlədir. Bəlkə bütün
şairlər belədir,
günahlarıyla baş-başadır,
etiraf etməyə utanırlar, yaxud özünü görməzliyə
vururlar. Amma Əhməd
Qəşəmoğlu, günahını
görür və etiraf edir. Bakının qışı
mülayim keçəndə
"badam ağacları
aldanıb çiçəklədi"yi
kimi, o da yer üzündəki bir gözəli, ömrü boyu qəlbindən boy verən
o "qəlbindəki
gözəl" hesab
edib, ona inanmışdı. Qəlbindəki gözəl
ülvi sevgisi ilə ilahi bir gözəl idi... inandığı gözəlsə maddiyyat,
şöhrət dumanında,
həmin ülvilikdən
uzaq olan birisi imiş... Şairin günahı vardı.
Qəlbindəki ülvi
gözəli bu bəsit hisslərlə yaşayan hesab etmişdi...
qəlbimdəki gözəl!
bağışla məni...
sən məni hər zaman
ucalarda saxladın,
mən
yer üzündə
axtardım səni...
Bu səmimi etirafdan sonra şair, başqa bir şeirində yazır: "o mənə dedi ki, hava soyuqdu"... "günün günortasında" soyuyan hava iki qəlbin arasında pozulmuş işıq nizamını xatırladır. Bir-birini cəzb etməyən cisimlər kənarlaşdığı kimi iki qəlbin telləri biri-birindən ayrılır. Hava soyumur, könüllər soyuyur, isti məhəbbət hissləri yerini soyumuş havalar ilə dəyişir. Peşiman olmuş lirik mənin mənəvi dünyası dağılır, nəsə demək istəyir. Deyə biləcəkmi?
... mən sənə o gün
bir söz demək istəyirdim
o söz hər dəfə
qəlbimdə doğulanda
dünyada görmədiyim
ən gözəl işığa bənzəyir.
gəlib-gəlib boğazımda
büllur kimi çiliklənir,
dağılır...
Əhməd Qəşəmoğlunun işıqlı sevda dünyasında dərdləri böyüyür. Üzünü Tanrısına tutan şair "dünyanın nəfs əlində, qan gölündə çırpınan zamanında, işıqların kölgələrə əsir düşdüyü vaxtda mən də dünyadayam, İlahi!" - deyir. Dünyanın ahənginə inanır, zamanın ahənginə inanır, hərəkətdə olan, hərəkəti görünməyən hər şeyin ahənginə inanır. Bu ahəngi pozmağa çalışan adamlar var. Nə qədər çalışsalar da, əlahəzrət zaman yenidən hər şeyi ahəngə tabe etdirir. Şair "ümid" ilə yaşayır. "Ah, gözəl işıq"... sən yenidən gələcəksənmi?
ah, gözəl işıq, qəlbim işıq...
mavi dənizlərdən qalxan dumanın
gün işığıyla
sevdasına bənzəyən işıq...
harda qaldın, niyə yubandın?..
Şair ümidlidir, bir də nə zamansa gül kimi, çiçək kimi bir qucaq torpağın üstündə pöhrələnib göyərəcəyinə inanır. Rəssama çevrilib ümidlərinin şəklini çəkməyə çalışır, yandırdığı ümidlərin alovu üzünə işıq salır. Bu adam bir rəssamdımı, yoxsa şair özüdür? "Alov dilimləri işıq salıb gözləri suallı, ağzı dualı bu kişinin üzünə"...
Əhməd Qəşəmoğlu, bəlkəsiz o rəssam elə sənin özünsən. "sSən bu yer üzünü ögey şəhər kimi gəzmə... bu, həm də sənin yer üzündü"... Bir də sənin "Azərbaycanım" dediyin Vətənin var. İşığıyla, oduyla, həyatımızın başladığı doğma Azərbaycan. Axı, bu sözləri sən yazıbsan, bu ruh sənin canında yaşayır.
... ilk səndən başlayır...
türk səndən başlayır
tarixim tarixlərə
tarix olanım, işıq salanım
doğma Azərbaycanım...
Yolun işıqlı olsun, Əhməd Qəşəmoğlu!
İşığının ahəngi pozulmasın. Bu dünya sevənlərin
sevdalar ölkəsidir.
İşığıyla, ahəngiylə, sözüylə...
Nizami
MURADOĞLU
525-ci qəzet.- 2019.- 15 iyun.- S.15.