ABŞ-da yaşayan rejissor Elmar Bayramov: "Amerikada uğur
qazanmağın çoxlu yolları və
üsulları var"
Müsahibimiz Amerika Birləşmiş Ştatlarında yaşayan
azərbaycanlı rejissor
Elmar Bayramovdur.
O, özünü və ölkəsini dünyada tanıtmaq, sənətin daha yüksək pillələrinə qalxmaq
arzusundadır.
E.Bayramov
əvvəlcə "Don Marleone" adlı film çəkərək Azərbaycan
kinosunda uğur qazandı. Arzusu triller və
aksiyon filmləri çəkməkdir. Amma bəzən
arzuların tam gerçəkləşməsi
üçün daha cəsarətli addımlar
atmaq lazım gəlir. Dünyanın bu başından
o başına üz tutan həmsöhbətim Elmar Bayramov belələrindəndir. Bəlkə də
çoxları bir filmdən sonra başqa sifarişlər gözləyər, yalnız
maddi gəliri düşünər və
daha böyük arzularından yan keçərdi. Amma Elmar
Bayramov arzularının
qanadında düz Amerikaya qədər getdi və heç
də peşman deyil.
- 1968-ci ildə Lənkəran şəhərində anadan
olmuşam. Atam Çernobıl əlilidir,
anam məktəbdə
laborant işləyir.
Bir bacım və qardaşım var, hər ikisi ingilis dili müəllimidir.
Məryəm və Məsumə
adlı iki övladım var. Birinin 8,
digərinin 4 yaşı
var. Həyat yoldaşım
Könül Kəngərli
rəssamdır. İki
ilə yaxındır,
Nyu-York şəhərində yaşayırıq.
- Uşaqlıqda daha çox nəyə maraq göstərmisiniz və sizdə kinorejissor olmaq arzusu nə vaxt yaranıb?
- Uşaqlıqda ailəlikcə
filmlərə baxmağı,
film bitdikdən sonra onun haqqında dərin müzakirələr
aparmağı çox
xoşlayardıq. Bizə çəkiliş
zamanı arxa planda baş verən hadisələr çox maraqlı gələrdi. O vaxtlar
"youtube" kimi
video platformalar yox idi, kino çəkilişi
zamanı arxa planda olanları görə bilmirdin. O vaxt kino çəkmək,
çəkiliş meydanında
olmaq barədə xəyallar qurardım. Fikirləşirdim ki, sən bu filmi özün
çəkirsən, bu
barədə düşünürsən
və bunun nə dərəcə əlçatmaz bir arzu olduğunu dərk edirsən. Nəhayət, illər keçdi,
biz böyüdük, əlimizə
belə bir fürsət düşdü,
kino çəkdik.
- Adətən, oğlan uşaqları uşaqlıqda
Arnold Şvartsnegger, Silvester
Stallonenin çəkildiyi
filmləri həddindən
çox sevib və izləyiblər. Siz necə, uşaqlıqdan bu tip filmləri bəyənirdinizmi?
- Təbii. Uşaqlıqdan çox sevdiyimiz, həyəcan və səbirsizliklə gözlədiyimiz filmlər
Silvester Stallone, Arnold Şratsnegger,
Jan Klod Vandam, Ceki Çan, Bryus Linin çəkildiyi filmlər idi. O filmlərə baxıb çox həvəslənirdik,
hətta döyüş
səhnələrinin zənginliyi
məndə də idmana böyük maraq yaratmışdı.
- "Don
Marleone" filmi ilə Azərbaycanda tanındınız.
Film kinoteatrlarda göstərildi. Amma
komediya janrından fərqli olaraq bu
filmə maraq elə də yüksək səviyyədə
olmadı. Sizcə, belədirmi və
belədirsə, niyə
ciddi filmlərə maraq azalıb?
- "Don Marleone" filminin
ssenarisini hazırlayarkən,
onun triller və aksiyon olmasını nəzərdə
tutmuşduq. Amma müəyyən səbəblər ortaya çıxdığı üçün
ssenariyə bir qədər komediya janrı da qatmalı
olduq. Bu, əhalinin hər zaman görməyə öyrəşdiyi bir film
deyildi. Amma düşünürəm ki, 10 ildən çoxdur, ölkədə
komediyanı və ümumiyyətlə, filmi
irəliyə aparan müxtəlif tip aktyorlar yetişib. Həmin aktyorların çəkildiyi
filmlərin uğurlu olmaq ehtimalı çoxalır. "Don Marleone" filmində də ssenariyə tam uyğun aktyorlar seçmişdik. Film Azərbaycan
kino industriyasında bir yenilik idi.
Nəticə etibarilə, film insanların
hər zaman öyrəşdiyi, təkrar
gördüyü, eyni
ritmli zarafatların olmadığı bir film idi və məncə,
məhz buna görə tamaşaçıların
marağına səbəb
olmadı. Kinoteatrlarda baxış
sayı az oldu və cəmi
3 həftə davam etdi.
- Səhv etmirəmsə, artıq iki ilə yaxındır, Amerikada yaşayırsınız.
Bu ölkəyə gəlişiniz necə oldu? Amerika arzuları gerçəkləşdirirmi,
siz də bu fikirdəsinizmi?
- "Don Marleone" filmindən
sonra bir neçə sifarişimiz
var idi. Sifarişlərin hamısı komediya janrına aid idi. Komediya isə bizim janrımız deyildi.
Bu janra xüsusi
marağım yox idi. Artıq Amerikaya getməyi
planlaşdırmışdıq. Corciya ştatının Atlanta şəhərində
fəaliyyət göstərən
"Robert" prodakşn bizimlə
işbirliyi qurmaq istəyirdi.
Biz Los-Ancelesə gəldik və bir neçə günümüzü şəhəri
tanımağa sərf
etdik. Daha sonra prodakşının
təklifi üzərində
düşündük və
qərar verdik ki, bu təklifi
dəyərləndirək. Görüşdük, danışdıq və qərar verdik ki, Amerikada
qalaq və işimizi burda davam etdirək. Çünki Amerikada istənilən sahədə
- istər kino sahəsi olsun, istər digər sahələr - uğur qazanmağın çoxlu
yolları və üsulları var. Qərara
gəldik ki, məşğul olduğumuz
sahəni Amerikada daha çox inkişaf etdirə bilərik və daha faydalı olarıq.
- Burada rejissorluq təhsilinizi artırmaq fikriniz varmı?
- Amerikada rejissorluqla bağlı xüsusi təhsil almaq fikrim yoxdur. Məqsədim Amerikada böyük
prodakşnlarda filmlərin
çəkilişi ilə
bağlı təcrübə
əldə etməkdir.
Film təcrübəsi bizim üçün çox lazımdır, çünki biz artıq
film çəkməyin strukturunu
bilirik. Bizə dünyanın bir
nömrəli ölkəsi
olan Amerika kino təcrübəsini bilmək lazımdır.
Bir il
"Frend the film" kursunda
təhsil aldım. Bu təhsil mənə
filmdən əvvəlki
və sonrakı prosesləri, film sektoruna daxil olmağın üsullarını öyrətdi.
- Bildiyimizə görə, Amerikada "Black Qarden"
adlı şirkət açmısız, şirkətin
işi nədən ibarətdi və orada yaşayan azərbaycanlılarla işbirliyiniz
varmı?
- İl yarımdır,
"Black Garden Company" adı altında fəaliyyət göstəririk. İlk uğurumuz keçən il oldu və biz qısametrajlı
film istehsal etdik.
"Oops" adlı qısametrajlı
filmimiz "Ən yaxşı döyüş
filmi" nominasiyasında
qalib olub. Digər filmimizin montaj işlərini bitiririk.
Komandamızda təbii
ki, azərbaycanlılar
var, amma onlarla yanaşı ruslar, ukraynalılar, amerikalılar da az deyil.
- Şirkət sizə
maddi olaraq istədiyinizi qazandırırmı?
- Şirkətimizdə qısametrajlı filmlər,
reklam çarxları,
şəxsi tanıtım
videoları hazırlayırıq. Bu işlərdən
gələn qazanc xərclərimizin bir
hissəsini ödəyir.
Gəlirimizin digər hissəsini
online sifarişlərdən və satışlardan əldə edirik.
- Həyat yoldaşınız
rəssamdı və
o da sizinlə
birlikdə çalışır.
Xanımınızın həm
də iş yoldaşınız olması
işinizə necə
təsir edir?
- Artıq 3 ildən çoxdur, həyat yoldaşım Könül
Kəngərli ilə
birlikdə çalışıram.
"Don Marleone" filmi və digər
bütün filmləri
birğə işləmişik.
O, bu işin içindədir, işimizin
prinsiplərini bilir, mənə çox dəstək olur.
- Amerikada diqqətçəkən
rejissor olmaq asandırmı və bunun üçün nələr etmək lazımdır?
- Amerikada insanların marağına səbəb
ola biləcək
filmlər çəkmək
üçün ilk növbədə
bu ölkədə yaşayan insanların həyat prinsiplərini öyrənmək lazımdır.
Çəkəcəyimiz filmlərdə
aktyorların yaratdıqları
obrazlar, cərəyan
edən hadisələr,
seçilən mövzular
amerikalıların ruhuna,
xarakterinə uyğun
gəlsə, işimizin
keyfiyyət göstəriciləri
yüksək olsa, tamaşaçıların, kinosevərlərin
marağına səbəb
ola biləcək
məhsul ortaya qoymaq mümkündür.
- Çəkdiyiniz və yaxud çəkəcəyiniz
filmlərdə Azərbaycanla
bağlı hansısa
məqamlar varmı?
- Ümumiyyətlə, həyat
prinsipimiz cəmiyyətə
və insanlığa
faydalı ola
bilən işlər görməkdən ibarətdir.
Mövzularımız Azərbaycan
haqqında, dünyada
baş verən müxtəlif hadisələr
haqqında da ola bilər.
Amma məqsədimiz cəmiyyətə
və insanlığa
faydalı olan mesajları çatdırmaqdır.
- Azərbaycan həqiqətlərini
dünyaya çatdırmaq
üçün hansısa
bir ideyanız varmı və varsa, onu necə gerçəkləşdirmək istəyirsiniz?
- Azərbaycan zəngin tarixə və mədəniyyətə malik
bir ölkədir. Biz bunu çox
gözəl bilirik.
Onu da bilirik ki,
bu zənginliyi bütün dünyaya çatdırmaq və göstərmək lazımdır.
Düşünürəm ki, gələcəkdə
Azərbaycanın tarixi,
mədəniyyəti, musiqisi
və sairə barədə film çəkə,
bu yolla ölkəmizi tanıda bilərik.
Aynur NADİRQIZI
525-ci qəzet.- 2019.-22 iyun.- S.12.