Bölgələrdən
paytaxta teatr çələngi
Son illər teatr sahəsində bir canlanma olduğunu
görməmək, danmaq mümkün deyil. Mədəniyyətin
ayrı-ayrı sahələrində olduğu kimi, teatra da
dövlət qayğısı, yaxşı mənada, göz
qabağındadır. Ancaq adamı hərdən
bir məsələ düşündürür, görəsən,
bu canlanma təkcə paytaxt ərazisinə aiddir, yoxsa
bütün ölkəni əhatə edir? Ayrı-ayrı bölgələrdə vəziyyət
necədir? Konkret teatrla bağlı
danışmalı olsaq, onda vəziyyətin hələ də
tam istənilən səviyyədə olduğunu iddia edə
bilmərik. Fəqət görülən
işləri də gözardı etmək olmaz.
İyunun 23-24 tarixlərini Azərbaycan teatr sənətində
önəmli günlər adlandıra bilərik. Həmin
gün bütün incəsənət aləminin diqqəti
rayonlardan Bakıya qonaq gələn teatr fədailərində
idi. Belə ki, bir-birindən maraqlı
tamaşaları ilə Bakının qonağı olan III
Respublika Xalq Teatrları Festivalının final mərhələsi
keçirilirdi. İki gün ərzində müxtəlif
bölgələrimizdən gələn teatrların
tamaşalarını izlədik, çoxu həvəskarlardan
ibarət olan heyətlərilə tanış
olduq, onların sənətə və teatra
baxışlarını, bölgələrdə bu qədim
incəsənət növünün hazırki vəziyyətini
özlərindən öyrəndik.
Bölgələrdən
gələn xalq teatrlarının yaradıcı kollektivləri
ilə ilk tanışlığımız festivalın final mərhələsində
- 23 iyunda Rəşid Behbudov adına Azərbaycan
Dövlət Mahnı Teatrında gerçəkləşdi. Səhəri
gün - 24 iyunda isə Azərbaycan Dövlət Gənc
Tamaşaçılar Teatrında yenidən tanış
olmaq şansı qazandıq. "Azərbaycan Xalq
Yaradıcılığının 2019-2023-cü illər
üzrə inkişafına dair Strateji Fəaliyyət
Planı"na müvafiq olaraq gerçəkləşən
festivalın baxış-seçim mərhələsi bu ilin
aprelində həyata keçirilmişdi. Əməkdar artist
Loğman Kərimovun rəhbərliyi ilə, Əməkdar
artist Azad Şükürov, Azərbaycan Dövlət Gənc
Tamaşaçılar Teatrının rejissoru Gülnar
Hacıyeva, tənqidçi, sənətşünas Atababa
İsmayılov və başqalarının daxil olduğu
münsiflər heyəti bölgə-bölgə gəzib
onların hazırladıqları tamaşaları izləyərək,
ən yaxşılarını bizlərə təqdim etmək
üçün repertuara salmışdılar.
Ölkəmizdə ümumilikdə 37 xalq teatrı
kollektivi fəaliyyət göstərir. Onların
arasından 13 kollektiv həlledici mərhələyə dəvət
qazanmışdı. Bunlar
İsmayıllı, Qəbələ, Beyləqan, Zaqatala,
Şabran, Masallı, Şərur, Füzuli, Yevlax, Mərdəkan,
Qax, Bərdə, Cəlilabad xalq teatrları idi. Xalq teatrlarının vəziyyətini nəzərə
alsaq, bu insanların orada çalışmasını əsl
fədakarlıq nümunəsi hesab edə bilərik. Etiraf edək ki, indiki zamanda heç bir gəlirin
olmayan işə vaxtını, enerjini, ürəyini həsr
etmək hər insanın bacaracağı missiya deyil. Ona görə də bu siyahı insanı daha
çox sevindirir və qürurlandırır.
İyunun
23-də Rəşid Behbudov adına Azərbaycan
Dövlət Mahnı Teatrında doqquz kollektiv
hazırladıqları səhnə əsərlərini təqdim
etdi. Əlbəttə, xalq teatrları olduğu
üçün onlardan peşəkar səhnə
performansı gözləmək ən azından sadəlövhlük
olardı. Ancaq etiraf etmək
lazımdır ki, özfəaliyyət səviyyəsində də
deyildi. Final mərhələsində səhnəyə
ilk çıxan İsmayıllı rayon Xalq Teatrı oldu.
Onlar vətənpərvərlik, milli mücadilə
ruhunda hazırlanmış "Əsgər papağı"
(əsərin müəllifi Elnurə Abdullayevadır)
tamaşası ilə paytaxtımızın qonağı idilər.
Hər tamaşa sonrası münsiflər
tamaşanın həllini, aktyor oyununu, səhnə manevrlərini,
rejissor yozumunu qiymətləndirir, heyətə öz
tövsiyələrindən də qalmırdılar.
Qəbələ Xalq Teatrı ilə Beyləqan rayon Xalq
Teatrı "Göyçək Fatma" tamaşası ilə
çıxış etdilər. Şabran rayon Xalq
Teatrının təqdimatında Qarabağ
xanlığının tarixindən bəhs edən
"Hökmdar və qızı" (İlyas Əfəndiyev)
tamaşası nümayiş olundu. Tamaşaya
rejissor yozumu, aktyorların peşəkarlardan geri qalmayan
ifası, səhnə texnikası, dekorasiya və geyimləri
növbəti gündə belə haqqında söz
açdırdı. Ardınca Zaqatala Xalq
Teatrının "Beş manatlıq gəlin" (Məmməd
Səid Ordubadi), Masallı rayon Xalq Teatrının ifasında
isə "Qaçqın gəlin" (İbadulla
Hüseynzadə) adlı səhnə əsərləri
nümayiş olundu.
Şərur Xalq Teatrının təqdimatında
A.Puşkinin "Motsart və Salyeri" birpərdəli
dramını izlədik. Füzuli Xalq Teatrı festivala
"Xocalı harayı" tamaşası ilə
qatılmışdı. 23 iyun Yevlax Xalq
Teatrının tamaşası ilə yekunlaşdı. Onlar festivala yazıçı Pərvinin
"Qadınlar" birpərdəli pyesi ilə
qatılmışdılar. Son dərəcə
maraqlı və həyatın içindən
götürülmüş komik situasiyalarla zəngin səhnə
əsəri və təqdirəlayiq aktyor oyunu günün
yorğunluğunu üstümüzdən atmaq
üçün ən yaxşı seçim idi.
İlk gündə təkcə tamaşaları izləməklə
yetinmir, həm münsiflər heyətinin, həm də
bölgələrdən gələn qonaq rejissorların
festival haqqındakı düşüncələrini öyrənirdik. Münsif Gülnar
Hacıyeva xalq teatrlarının işini yüksək dəyərləndirdi:
"Onlara minnətdarıq ki, bölgələrdə teatr sənətini
yaşadırlar. Tarix boyunca bizim xalq
teatrlarımızdan görkəmli sənətkarlarımız
çıxıb. Yəqin ki, bugünki
xalq teatrlarından da sabahın hansısa sənətkarları
yetişə bilər. 2017-ci ildəki
festivalın da münsiflər heyətinin üzvü idim.
O gündən bu günə çox irəliləyiş olub.
Ən xoşuma gələn hal isə məktəbli
uşaqların, gənclərin xalq teatrlarına cəlb
olunmasıdır".
Müsahibimiz
olan Rza Təhmasib adına Şərur rayon Xalq
teatrının rejissoru Nəsimi Məmmədzadə, Beyləqan
rayon Gənclik Xalq Teatrının rejissoru Rəqsanə
Babayeva, Kürdəmir regional Mədəniyyət İdarəsinin
Füzuli rayon üzrə nümayəndəsi Elşad Cəfərov
keçirilən festivalla bağlı xoş düşüncələrini
bölüşdülər, xalq teatrlarına göstərilən
qayğıdan məmnunluqlarını ifadə etdilər. Sevindirici haldır ki, müsahiblər heç bir
çətinliyi dilə gətirmək istəmir, ancaq işlərindən
danışırdlar, özü də böyük məhəbbətlə.
İlk gün sonuncu səhnəyə çıxan
Yevlax Xalq teatrı böyük kollektivlə festivala
qatılmışdı. Yevlax şəhər Mədəniyyət Mərkəzinin
direktoru, Əməkdar Mədəniyyət işçisi Eldəniz
Mustafayev yerlərdə teatrlara münasibəti, xalq
teatrlarının fəaliyyətini yüksək qiymətləndirdi:
"Hazırda Yevlax şəhər Mədəniyyət Mərkəzinin
filialı olan Şəhər Yaradıcılıq evində
iki xalq teatrı fəaliyyət göstərir: Bəşir Səfəroğlu
adına Xalq teatrı və Kukla Xalq
teatrı. Hər ikisinin
tamaşaçısı çoxdur. Bizim
bütün Aran rayonlarına qastrol səfərlərimiz olub.
Festivalın 13 mayda Kürdəmir şəhərində
keçirilən birinci turuna biz üç tamaşayla getdik:
Kukla teatrı Pərvin xanımın əsəri "Dəcəl
keçi", dram teatrında isə yenə də Pərvin
xanımın əsəri "Qadınlar" və Lev
Qraçın "Cırtqoz" əsəri. Tamaşalar
münsiflər heyəti tərəfindən yüksək dəyərləndirildi
və Bakıya dəvət olunduq”.
Yevlaxdakı
yaradıcı mühitdən və tamaşaçı
marağından razılıq edən Əməkdar Mədəniyyət
işçisi, Yevlax Şəhər Yaradıcılıq
evinin rəhbəri Zöhrə Adıgözəlova qeyd etdi
ki, hər il ən azı 2-3 yeni tamaşa hazırlayıb,
premyerasını keçirirlər: "Kukla xalq
teatrımız tez-tez məktəblərdə,
bağçalarda azyaşlılarla görüşlər təşkil
edir. Xalq teatrımız tez-tez cəbhə
bölgələrində, rayonətrafındakı hərbi
hissələrdə də olur. Çalışırıq
ki, hər zaman yeni əsərlərə müraciət edək.
Sevindirici haldır ki, bu gün Yevlaxda hər iki
teatr yaşayır”.
Yevlax Xalq Teatrının özüylə gətirdiyi "Qadınlar" pyesinin müəllifi Pərvin xanım da tamaşaçılar arasında idi. Tamaşa sonrası söhbətimizdə onun həm əsərinə verilən quruluşdan, həm də aktyor oyunundan məmnun qaldığı görünürdü: "Öncə onu deyim ki, Mədəniyyət Nazirliyinin bu cür festival təşkil etməsi xalq teatrlarımız üçün böyük stimuldur. Çünki artıq onlar öz işlərini təkcə bölgələrdə deyil, eləcə də paytaxtda, daha geniş auditoriyaya təqdim etmək şansı qazanırlar. Bu, xalq teatrları arasında hansısa yaradıcılıq əlaqəsinin yaranması üçün də gözəl fürsətdir. Budəfəki festival mənimçün ikiqat önəmlidir. Çünki mənim iki pyesim: "Dəcəl keçi" və "Qadınlar" festivalda göstərilib. Mənimçün çox maraqlı idi. Təəssüf ki, Kürdəmirdəki mərhələyə qatıla bilməmişdim. Amma çox sevindim ki, pyesim Bakıya-final mərhələsinə seçildi. Əsərlər səhnələşdirilərkən Zöhrə Adıgözəlova ilə mütəmadi ünsiyyətdə oldum və gördüm ki, burada həvəskar deyil, peşəkar yanaşma var. Bu gün tamaşaya baxarkən də eyni yanaşmanın şahidi oldum. Hesab edirəm ki, zamanla bu xalq teatrlarına dövlət teatrı statusu verilməsi şansı məsələsi də gündəmə gəlməlidir. Bu mənada, zənnimcə, Yevlax Xalq teatrı ilk nəzərə alınacaq kollektivlərdən biridir. Dramaturq üçün onun sözünün hərəkətə çevrilməsi, əsərinin səhnəyə transfer olunması hər zaman bayramdır. Zöhrə xanım başda olmaqla, bütün yaradıcı kollektivə təşəkkür edirəm".
Final mərhələsinin ikinci günü - iyunun 24-də daha 4 kollektiv məharətini göstərdi. Mərdəkan Xalq Teatrının "Dadaşbala əməliyyatı" (Rəhman Əlizadə) tamaşasında bir məhəllədə baş verən hadisələr nümayiş olunurdu. Qax rayon Xalq Teatrı isə "Məhəbbət bir bəladır" (Əhməd Orucoğlu) tamaşası ilə çıxış etdi. Bərdəlilər "Çimnaz xanım yuxudadır" tamaşası ilə maraqlı anlar yaşatdı. "Əsgər papağı" tamaşası ilə vətənpərvər ruhda başlayan festivalı eyni ab-havada Cəlilabad Xalq Teatrı bitirdi. Onlar son dərəcə maraqlı və fərqli hazırlanmış "Biz qayıdacağıq, Xocalı!" tamaşası ilə iki günün yekununu vurdular.
Həmin gün də rejissorlar öz təəssüratlarını bizimlə bölüşdülər. Mərdəkan Xalq Teatrının rejissoru Aysel Tağıyeva, Qax Xalq teatrının rejissoru Gülşad Paşayeva da festivalın təşkilinə görə Mədəniyyət Nazirliyinə təşəkkürlərini bildirdilər.
Cəlilabad rayon Xalq Teatrının rejissoru Buludxan Umudov xalq teatlarından başlayan gənclərin böyük səhnələrdə də təmsil olunduğunu dedi: "Bu, artıq Azərbaycanda Üçüncü Xalq teatrları Festivalıdır. Biz İman Abdullanın "Əsrlər" poeması üzrə mənim hazırladığım "Biz qayıdacağıq, Xocalı!" birpərdəli faciəsini gətirmişik. Baş rollarda Xeyrulla Şahbazlı, mən və kiçik həvəskar aktyor kollektivimiz iştirak edirik. Biz mütəmadi festivallarda iştirak etmişik, nəaliyyətlər qazanmışıq. Mən iki dəfə Xalq teatrları festivallarının laureatı olmuşam. Bizim kollektivdən çıxıb hazırda böyük səhnələrdə iştirak edənlər, Mədəniyyət və İncəsənət Universitetində təhsil alanlar da var. Bütün bunlar bizi çox sevindirir".
13 tamaşanın nümayişindən sonra zaman gəlib çatdı mükafatlandırma mərasiminə. Yekun mərhələdə Mədəniyyət Nazirliyinin müvafiq əmri ilə müəyyən edilmiş münsiflər heyəti tərəfindən fərqləndirilənlər, o cümlədən, müxtəlif həvəsləndirici nominasiyalar üzrə qaliblər mükafatlandırıldı. Komediya janrında uğurlu tamaşaya görə Qax, Bərdə, vətənpərvərlik mövzusunda uğurlu tamaşaya görə İsmayıllı, Masallı, Füzuli xalq teatrları diploma layiq görüldülər. Uşaq tamaşalarının quruluşuna görə Qəbələ, Beyləqan, uğurlu kukla tamaşasına görə Yevlax teatrları mükafatlandırıldı. Əsas mərhələ isə qaliblərin açıqlandığı an idi. Beləliklə, Birinci yerə Şabran rayon Xalq Teatrı, ikinci yerə Cəlilabad və Şərur xalq teatrları, üçüncü yerə isə Mərdəkan, Zaqatala və Yevlax xalq teatrları layiq görüldülər.
Yüksək səviyyədə
hazırlanmış festivalın təəssüf doğuran
tək məqamı tamaşaçı marağının
azlığı idi. İki gün boyunca zalda boş qalan yerlər
aktyordan oyun, rejissordan əsər tələb edən bizlərin
hələ də teatra, mədəniyyətə qarşı
laqeydliyimizi bir daha sübut etdi. Halbuki, təbliğat da
getmişdi, günlərlə dəvətlər də
olunmuşdu. Gəlmək lazım idi, ən azından bu fədakarlara
mənəvi dəstək göstərmək
üçün...
Şahanə
MÜŞFİQ
525-ci qəzet.- 2019.- 26 iyun.- S.18.