Sevgi, zəriflik, ümid və sair...
Bir az müqəddəs
düşünək, necə
yaratmaq istəyərdik
kainatı? Dənizləri, adaları necə
paylayardıq? Tanrıya buna
görə qibtə etməyə dəyər.
Mükəmməl bir harmoniya, qüsursuz bir sənət əsəri yaratdığına görə. Görünür, bu müqəddəs vəzifəni tək başına davam etdirmək istəmədiyindən
o məchul yaranışın
nəticəsini - qadını
buralara, hər şeyin sakit və həvəssiz zamandan yorulduğu yerlərə göndərdi.
Qadın
xilasdı bu mənada. Bəşəriyyətin, nəhayət, öz
düşüncələrindən, içində qıvrılan
tərəddüdlərindən, sükutundan və lüzumsuz narahatlığından
xilası. Qadın yaradıcıdır.
Günahı çoxdan bağışlanmış
alilikdir. Dünya özünə
nüfuz qazanana qədər o, hər şeyin başlanğıcı,
bütün mövhumların
anası sayılırdı.
Zaman-zaman unudulan, bəzən yox edilməyə məhkum edilən, hüquqları və azadlıqları sərhədlənən, texnologiyanın
torunda ilişib qalan “ev məhbusu”na çevrildi. Bütün zamanların ən şiddətli ağrılarını
da çəkdilər.
Dediyimiz və inandığımız
kimi, məhz göylərin bir parçası olduğu üçün sonda yenə öz azadlığına qovuşa
bilirdi. Unudulmaq istəyinin arxasındakı
bütün felləri
o yaşadı.
Sevgi və şəfqətin, mərhəmət
və məhəbbətin
də ilki onlardan - qadınlardan özünə maya tapdı. Xəfiflik və zərifliyin
saçlarında, əllərində,
gözlərində sənətə
çevrilən yaradılışı
ilə qadın olub-olmamasını bilmədiyimiz
Tanrı özünün
ən gözəl əsərini yaradıb bəlkə. Biz qaranlıqdan və işıqdan yaranmışıq.
Qadın
bu dualizmin işıq tərəfində
bizi gözləyən
və bizi yenidən qaranlığa qədər ötürən
simaların cəmidir.
Zamanın harasında dayandığını
bilmirik, çünki
biz orada olmamışıq.
İblislə onun gizli dialoqundakı məsumluğun
yaşayan yeganə isbatlarıyıq. Şüurumuzdakı
bütün incə detallar, düşüncəmizə
yansıyan bütün
təbəssümlər onun
xislətindəki alma tumlarından payımıza
düşənlərdi. O, bizi əlində və yaranışında
olan hər şeylə müjdələyərkən
tarix də ona öz təqvimindən
bir gün ayırmağı fürsət
bildi. Yaradılışının gəldiyi naməlum
yerin sükutunu milyon illər öz əzəmətinə
çevirən qadın
tarixdə öz əsas missiyasının adını müqəddəsləşdirə
bildi. Ana adının qaldıra biləcəyi bütün
məna yüklərini
bəlkəsiz aliləşdirdi.
Onu diri-diri
basdırmağa cəsarət
edən bəşər
bir gün öz nankorluğunun fərqinə vardı. Fövqalədə bir heyranlığa ehtiyacı olmayan qadının qayğıları
sevgi və təsəllilərdən başqa
heç nə olmayanda, bu heç
nələrin fərqinə
varanda öz hüquqlarını istəməyə
başladı. Burada artıq
o, Tanrı ilə bizim aramızdakı yol deyildi. İndi o, özü ilə yaranışdan can
verdiyi kainatla arasında bir yol açmağa çalışdı. Ayağa qalxan
milyonlar sənayeləşən
dünyanın zərifliyini
və pozulan harmoniyasının, qarışan
rənglərinin mükəmməlliyini
özünə qaytarmaq
üçün idi.
Yəni onların özləri üçün istədikləri
hər şey elə bizim üçün verilənlərin
tamamı idi. Onlar bircə gün mətbəxdən, fabriklərdən,
beşikli otaqlardan küçələrə çıxdılar
və bütün yolların onların olduğunu bizə yox, özlərinə yenidən xatırlatmaq üçün bir az yeriməyə
başladılar. Bu tarix onların yenidən dünyaya, dünyanın içindən
dünyaya gəldikləri
gündür. Yəqinlərlə dolu olan mürəkkəbliklərini
və şübhələrdən
heç vaxt xilas edə bilməyəcəkləri yaranışlarını
şəhərlərə, adamlara göstərmək
üçün bu günü iki qırmızı dairəyə
aldılar.
Qadın həm də ümiddir. Sonun başlanğıca çatdığı nöqtədir.
O, davam edən hər şeyin səbəbkarıdır. Biz bütün ağrılarımızı,
ümidlərimizi, içimizdə
gizlətdiyimiz həqiqətlərimizi,
sevgiləri ona borcluyuq. Qadının özünü sübuta
ehtiyacı yoxdu.
Ona istər bioloji, istər sosioloji ehtiyacımız var və qalacaq. Çünki bu ehtiyacın
təməlində bizi
öz yaranışımıza
bağlayan bütün
amillər var. Tarixin və başqa məchulların bizim üçün yazdığı
və işlədiyi həyatı qadın bizə təqdim edir. Biz onun
izləyiciləriyik, yəni
həm də özümüzün. Haradan gəldiyimiz
onun gözlərində
və səsində
var. Buna görə, bu
tarix həm də bizim lap əvvələ qayıdış
tariximizdir. Qoca Şərqin,
elitar Qərbin, nağıllar aləmindən
hələ də bu dünyaya ayaq basmağa cəsarət etməyəm
digərlərinin gəldikləri
və bəlkə də gedəcəyi yerə yenidən qayıdış üçün
sayılan ilk gün idi, ilk gün olaraq da qalır
səkkiz mart.
“Yeməyini yeməsən, evdən çıxmaq yoxdu!”, ya
da “Darıxmışam...”
cümlələrindəki səmimiyyətin içindədir
onun məzmunu. Gülüşünün ən qəhərli
halında, kipriklərinin
arxasındadı. Bəzən özünü
unudan, bəzən də ən çox özünə qayğı istəyən
iqlimlərindədi. Bəşər bütün məsumiyyəti
ilə onu və onun yaratdığı,
lap elə onun olan övladlarını üzərində gəzdirmək
üçün var. Tanrı
onun misalında daha gözəldi. Bu qədər tərifə
layiq olmasını çəkdiyi ağrılar
təsdiq edər yəqin.
Bir az da qadınlar üçün
və qadınların
dünyası üçün
arzularımı danışım.
Qərarların və ədalətin, ən ali həqiqətin həmişə qadının yanında olmasını, dünyanın bütün rənglərində, bütün himnlərində onların azadlıq və xoşbəxtliyini tərənnüm edən çalarların və səslərin yaşamasını, mahiyyətlərinin sadəcə məişət tablosunda görünməməsini, bütün ictimai-sosial, siyasi proseslərin mərkəzində dayanmasını, öz analıq missiyasını həm də yeni ruh, yeni intellekt şəklində icra etməsini, bütün sahələrin ən fəal, ən güclü fərdlərindən olmağını, hüquq və vəzifələrinin təyininində özlərinin iştirakını arzulayıram. Digər bütün məhfumlar və şeylər onların azad yaşadığı, gülə-gülə yaşadığı, qayğısız və sevgiylə yaşadığı cəmiyyətlərdə olacaq. Əgər bir toplumun qadın fərdləri rahat və ideal yaşaya bilirsə, yüksək təhsil ala bilirsə, yüksək mədəniyyətə sahib olursa, sənətin və elmin üfiqi altında ümidlə gəzə bilirsə, o toplum artıq inkişaf etmişdir. Qadının yüksək mövqedə durduğu bəşəriyyət özü də alidir.
Dünya mavi
rəngdədir və adamların hamısının qanadı
olacaq. Hər kəsin içində qoruyub saxladığı arzuları bir gün öz
səmasını və öz şəhərini
tapır. Yerin cazibə qüvvəsinə
tabe olan səadət kimi onu da
qoruyub bir ömür dənizə atacağıq. Kaş yaşamaq dua etməkdən
və sevməkdən ibarət olaydı. Hər kəs salamlaşandan sonra öz dualarının necə eşidildiyindən,
öz sevgilərini necə onları
xoşbəxt etməsindən danışardı. Məncə,
bu dünyanın elə bir
halı olub. Və o,
qadınların sevgi və
gülüşlərində göylərdən mirasdı.
Rəvan
CAVİD
525-ci qəzet.- 2019.-
8 mart.- S.23.