Nikolay Doroxov: "Azərbaycanda balet sənəti əmin əllərdədir"

 

 

Artıq bir neçə ildir ki, respublikada xoreoqrafiya sənəti sahəsində ardıcıl səmərəli islahatlar aparılır, həm ölkə, həm beynəlxalq səviyyəli tədris-yaradıcılıq layihələri həyata keçirilir.

 

Azərbaycan Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyevin sərəncamı ilə yaradılmış Bakı Xoreoqrafiya Akademiyası qeyd olunan işlərin lokomotivi olmaqla yanaşı, yarandığı gündən təkcə xoreoqrafiya sahəsinə deyil, həm mədəniyyət incəsənətin bir çox sahələrinə töhfələr verməkdədir. Əlbəttə ki, bu töhfələr nailiyyətlərə beynəlxalq təcrübənin öyrənilməsi, tətbiq edilməsi, xarici sənət müəssisələri mütəxəssisləri olmadan az bir müddət ərzində nail olmaq çətin olardı.

 

Məhz bu səbəbdən Bakı Xoreoqrafiya Akademiyasının rəhbərliyinin, şəxsən rektor, Əməkdar elm xadimi, professor Timuçin Əfəndiyevin təşəbbüsü ilə akademiyanın 4 il aktiv fəaliyyəti ərzində beynəlxalq sənət arenasında tanınmış 17 mütəxəssisin ustad dərsi təşkil edilərək, bu sahədə müvəffəqiyyətlər əldə edilib, ustad dərslərinin bir çoxları həm akademiyanın, həm ölkənin ictimai-mədəni həyatında mühüm hadisəyə çevrilib.

Bakı Xoreoqrafiya Akademiyası bu dəfə tələbələrə ustad dərsi keçmək, müəllimlərlə təcrübə mübadiləsi aparmaq üçün Rusiyanın tanınmış balet artisti solisti, "Bolşoy Teatr"da 20 il səhnə fəaliyyəti, Moskva Dövlət Xoreoqrafiya Akademiyasında isə klassik duetli-klassik rəqs üzrə 25 il pedaqoji stajı olan Nikolay Doroxovu dəvət edib.

 

N.Doroxovun bu barədə fikirlərini təqdim edirik.

- Cənab Doroxov, Sizi Bakıda, Xoreoqrafiya Akademiyasında görməkdən məmnunuq. Bildiyimiz kimi, bu Azərbaycana ilk səfərinizdir. Təəssüratlarınız bizə maraqlı olardı.

- Əvvəla onu qeyd edim ki, Azərbaycan haqqında çox eşitmişəm. Lakin eşitdiklərim burada əyani şəkildə gördüklərim arasında xeyli fərq var. Xalqınızın qədim tarixi, mədəniyyəti, zəngin adət-ənənələri olmaqla yanaşı, şahidiyəm ki, onu müasirlik ruhu da heç zaman tərk etmir. Paytaxt Bakıda, Azərbaycanın digər tarixi-mədəni yerlərində, dilbər guşələrində gördüklərim məni həm valeh etdi, həm yaradıcı bir insan kimi ilhama gətirdi. Yəqin bilirsiniz ki, baletlə məşğul olan hər bir kəs təbiətlə daim ünsiyyətdə olur. Azərbaycanın coğrafi şəraiti, dağları, çayları əlbəttə ki, Xəzər dənizi yaradıcı insanlarda canlı obrazlar yaradır. Heç şübhəsiz ki, Qarayev, Əmirov, Məlikovun əsərləri, xüsusilə baletlərinin ərsəyə gəlməsində təbii istedadla təbii mühitin qarşılıqlı əlaqəsinin böyük rolu olmuşdur.

- 280 illik tarixi olan rus balet məktəbi dünyanın ən qocaman zəngin sənət ənənələrinə malik bir yaradıcılıq mücəssəməsidir. Bu məktəbin nümayəndəsi olmağın yəqin ki, ayrıca məsuliyyəti var. Bu haqda deyə bilərsiniz?

- Şübhəsiz ki, rus balet məktəbi qocaman olmaqla yanaşı, bu gün dünyanın ən qabaqcıl nüfuzlu sənət məktəbidir. Bildiyiniz kimi, Rusiyada balet, rəqs ümumiyyətlə, xoreoqrafiya təmayüllü ali orta ixtisas təhsil müəssisələri kifayət qədərdir, lakin klassik qanunlara sadiqliyi konservativliyi ilə seçilən A.Y.Vaqanova adına Rus Baleti Akademiyası klassik ənənələrlə yanaşı, müasir sənət prosesinin nəbzini tuta bilən Moskva Dövlət Xoreoqrafiya Akademiyası bu sahədə liderliyini qoruyub saxlamaqdadır. Rus balet Akademiyası mənim üçün bir sənət məbəddir onun tərənnüm etdiyi hər bir nümunə klassik ənənələrə sadiq qalan hər bir kəs üçün qanundur. Bu məktəbin məsuliyyəti mənim peşəkar fəaliyyətimdə, uğurla oynadığım rollar partiyalar, əldə etdiyim nailiyyətlərdə öz əksini tapır.

- Bəs təhsilinizi harada almısınız?

- Mən Moskva Dövlət Xoreoqrafiya Akademiyasının QİTİS kimi tanınan Rusiya Teatr Sənəti İnstitutunun məzunuyam. A.Prokofyev, P.Pestov, L.Jdanov kimi professional müəllimlərimə sonsuz minnətdaram ki, balet sənətinin sirlərini mənə təhsil aldığım müddət ərzində öyrədib, aşılaya bilmişlər. Aldığım baza təhsili, təbiətin verdiyi istedad əzmkarlıq nəticəsində balet artisti kimi yetişdim.

- Peşəkar səhnəyə gəlişiniz necə oldu?

- 1976-cı ildə məzun oldum nailiyyətlərim nəzərə alınmaqla "Bolşoy Teatr"a balet artisti vəzifəsinə qəbul olundum. Bir müddət sonra teatrın repertuarına uyğun olaraq əsas partiyaların ifaçısı kimi balet solisti kimi fəaliyyətə başladım. 20 il ərzində Bolşoy Teatrın səhnəsində ilk dəfə səhnələşdirilmiş "Eşqlə eşq naminə" baletində, daha sonra "Qusar balladası", "Çippolino", "Hind poeması", "Daş gül", "Balaca şahzadə", "İvan Qroznı", "Yeniyetmə" digər baletlərdə aparıcı rollarda çıxış etmişəm. 1982-ci ildə Bolşoy Teatrın Özbəkistanda qastrol səfəri zamanı Özbəkistan Respublikasının Əməkdar artisti fəxri adına layiq görülmüşəm. Bu, fəxri adların çətinliklə verildiyi zamana təsadüf etdiyinə görə sevincimin həddi-hüdudu yox idi. Ümumiyyətlə qeyd etməliyəm ki, mən xoşbəxt balet artistiyəm: səhnədə görkəmli balerina Yekaterina Maksimova ilə bir tamaşada çıxış etmək, tanınmış balerina Lyudmila Semenyakanın tərəf müqabili olmaq hər kəsə nəsib olmur. Bu baxımdan bəxtim gətirib.

- Pedaqoji fəaliyyətiniz barədə deyə bilərsiniz?

- Pedaqoji fəaliyyətim əsasən Moskva Dövlət Xoreoqrafiya Akademiyasında olub. Burada 10 il ərzində müəllim vəzifəsindən kafedra müdirinin müavini vəzifəsinə qədər yüksəldim, bir neçə nəsil balet artisti yetişdirməyə müvəffəq oldum. Pedaqoji fəaliyyətimin səmərəliyi səbəbindən xaricə tez-tez dəvət alırdım. Odur ki, bir müddət Seuldakı Koreya Milli Balet məktəbində Pekin Rəqs Akademiyasında çalışmışam.

- Bu cür nailiyyətləri olan bir balet artistinin quruluşçu-xoreoqraf kimi fəaliyyəti maraqlıdır.

- Bəli, haqlısınız. Bu baxımdan ən məhsuldar xoş əks-sədaya səbəb olmuş işim dünya şöhrətli xoreoqraf, Rusiya Federasiyasının Xalq artisti Yuri Qriqoroviçin "Daş gül" baletinin quruluşunda ustadın assistenti qismində çıxış etməyim həmin əsərin 2017-ci ildə Mariinsk Teatrında səhnəyə qoyulmasında bilavasitə iştirakım olub.

- Məlumdur ki, fevralın 18-dən Siz Bakı Xoreoqrafiya Akademiyasında 40 günlük ustad dərslərinə başlamısınız bu gün bu ustad dərsləri uğurla davam edir. Akademiya haqqında fikirləriniz maraqlıdır.

- Ümumiyyətlə, xoreoqrafiya sənəti üzrə Şərqdə ilk çoxpilləli unikal təhsil sənət ocağı olan Bakı Xoreoqrafiya Akademiyasında olmağım, buradakı professor-müəllim şagird-tələbə heyətləri ilə ünsiyyətə görə akademiyanın rəhbərliyinə dərin təşəkkürümü bildirirəm. Bir tərəfdən yüksək qonaqpərvərlik mədəniyyətiniz, digər tərəfdən akademiyada yaradılmış tədris-yaradıcılıq mühiti burada təlim-tərbiyə prosesini asanlaşdırır. Müəllimlərinizin peşəkarlığına söz ola bilməz. Lakin müasir dövrün tələbləri mütləq nəzərə alınmalıdır. Akademiyanızın dostu olaraq arzu edərdim ki, burada klassik rəqs dərslərinə diqqət daha da artırılsın fənn müəllimləri aparıcı müəssisələrdə stajçəkmə ixtisasartırma kurslarına mütəmadi olaraq qatılsınlar. Bu, həm müəllimlərin, həm onların şagird tələbələrində özünü büruzə verəcək. Tələbələriniz isə məncə, bir qədər əzmkarlıq çalışqanlığını artırmalıdır. Bununla belə, xüsusi istedada malik tələbələriniz az deyil. Ustad dərsləri metodiki təlimlər zamanı həm müəllimlərin, həm tələbələrin fəallığı xoreoqrafiya sənətinə böyük marağın olduğundan xəbər verir. Bir , nailiyyətlərinizin daha çox olması üçün dövlətin dəstəyi yaxından iştirakı da vacibdir: uzağa getmədən bu yaxınlarda fəaliyyətə başlamış Qazax Milli Xoreoqrafiya Akademiyasında olduğu kimi, tələbələrin yaradıcılıq laboratoriyası olan tədris teatrı, yataqxana yeni tədris korpusları inşa edilib istifadəyə verilsə müəllim-tələbə fəaliyyəti daha məhsuldar geniş olar. Ən əsası, burada olduğum müddət ərzində anladım ki, Bakı Xoreoqrafiya Akademiyası timsalında Azərbaycanda balet sənəti əmin əllərdədir. 

 

Əbülfəz BABAZADƏ

BXA-nın İnformasiya və İctimaiyyətlə əlaqələr şöbəsinin müdiri

 

525-ci qəzet.- 2019.- 19 mart.- S.8.