"Sabaha qədər.
Öpürəm. Oskar"
Martın 24-də Gənc Tamaşaçılar
Teatrı yeni premyera ilə sənətsevərləri sevindirdi. Bu dəfə teatr fransız ədəbiyyatına
müraciət etmişdi.
Fransız yazıçısı Erik
Emmanuel Şmidtin "Oskar və
çəhrayı dama"
əsəri əsasında
hazırlanan tamaşa
"Tanrıya 14 məktub"
adlanır.
Pyesin tərcüməçisi
və tamaşanın
quruluşçu rejissoru
Əməkdar artist Nicat
Kazımov, quruluşçu
rəssamı Mustafa Mustafayev,
xoreoqrafı əməkdar
artist Nailə Məmmədzadədir. Tryukların
quruluşu İsa Əsədova, musiqi tərtibatı
Şamxal Novruzluya aiddir. Rolları Anar Səfiyev, Mirsənan Kazımlı, Əməkdar
artist Qəmər Məmmədova,
Ramil Məmmədov, Bəhram Həsənov, Zümrüd Quliyeva, Aygün Fətullayeva, Vahid Orucoğlu, Təhminə Məmmədova,
Anar Seyfullayev, Nurlan Süleymanlı, Zülfiyyə Alhüseynova,
Müşfiq Əliyev,
Araz Pirimov canlandırırlar.
Əsərin qəhrəmanı 10 yaşlı
Oskardır (A.Səfiyev). Uzun müddətdir
xəstəxanada yatan
Oskar qan xərçəngindən
əziyyət çəkir.
Vur-tut 10
yaşı olmasına
baxmayaraq, o, çox ağıllı və hər şeyin fərqində olan bir uşaqdır. Əməliyyatının uğursuz keçdiyini,
tezliklə öləcəyini
də bilir. Amma onun əhvalında nə təlaş var, nə qorxu.
Elə bəlkə belə də olmalıdır.
Axı,
o, hələ çox
balacadır. Ölümün nə olduğunun fərqində deyil.
Onu incidən
tək şey insanların ona qarşı saxtakarlığıdır. Həkimi
(A.Pirimov) də, həftədə cəmi bircə gün - bazar günü onun yanına gələn valideynləri
(B.Həsənov, Z.Quliyeva)
də, ona qulluq edən tibb bacıları da, digər palatalarda yatan xəstələr də onun ömrünün sonuna çox qalmadığını bilirlər
və hamı onunla ölüm barədə danışmaqdan
çəkinir, qaçır.
Bax, Oskar
bunu anlamır.
O, hər vəchlə
ölüm haqqında
danışmaq, həqiqətləri
eşitmək istəyir.
Onun xəstəxana
həyatı çox
fərəhsiz, maraqsız,
sıxıcıdır. Hələ bundan
əlavə öyrəndiyi
həqiqətlər onun
uşaq qəlbini daha da çox
sıxır, incidir.
Bu məqamda onun köməyinə "çəhrayı mələk"- Roza nənə (Qəmər Məmmədova) çatır. Roza nənə xəstəxanalarda xəstələrə qulluq edən könüllü tibb bacılarındandır. Onları "çəhrayı mələk" adlandırırlar. Adətən, yaşlı qadınlar olan bu "mələk"lər xəstələrlə xoş vaxt keçirir, onların tənhalıqlarını bölüşür, müalicə müddətində onlara mənəvi dəstək göstərirlər. Roza nənə də Oskarın "mələyidir". Bu yaşlı qadın əvvəlləri həftədə iki dəfə Oskarın yanına gələ bilir. Ancaq onun Oskarla keçirdiyi dəqiqələr uşağa o qədər əziz, o qədər sevimlidir ki, o, Roza nənənin hər gün yanına gəlməyini arzulayır. Onsuz da ölümünə az vaxt qalan uşağı heç kim incitməzdi yəqin ki. Xəstəxana rəhbərliyi də onun üçün qaydaları görməzdən gəlir. Və Roza nənəyə 12 gün Oskarın yanına gəlməyə icazə verilir. Deməli, Oskarın son 12 günü var...
Ağıllı qəhrəmanımız elə həmin an bu həqiqətin fərqinə varır. Nə qədər hazırlıqlı olsa da, ölümün yaxınlaşan nəfəsi onun da kiçik qəlbini təlaşlandırır. Nə edəcəyini bilmir. Həyatın məhv olduğunu, soyuq, rəngsiz xəstəxana otağında ölüb gedəcəyini düşünür. Xeyirxah Roza nənə isə ona ruhdan düşməyə izin vermir. Ona Tanrıya məktub yazmağı məsləhət görür. Tanrı? Oskar təəccüblənir. Axı, Tanrı yoxdur. Onun olmayan birinə məktub yazmağında nə məna ola bilər ki? Bir də nə yazacaq heç ünvanını belə bilmədiyi Tanrıya? Onun yazdığı tale sayəsində cəmi 10 gündən sonra öləcəyini və oturub ölümü gözlədiyini? Yox!
Roza nənə öz ağıllı və müdrik fikirləriylə öncə o balaca qəlbdə Tanrıya inam hissini yaradır. Sonra isə onu inandırır ki, əgər insan özü istəsə, bir günün 10 il kimi keçirə, özü öz həyatına rəng qata, hər günün bir-birindən maraqlı, doya-doya yaşaya bilər. Və tamaşa Oskarın ömrünün son 10 günündə "yaşadığı 100 il" və Tanrıya yazdığı məktublardan bəhs edir. O, bu 10 günə insanın yaşaya biləcəyi bütöv bir ömrü sığışdırır. Əlbəttə, bunlar onun gələcəklə bağlı xəyalları, arzuları, heç zaman yaşaya bilməyəcəyi gerçəkləri idi. Amma bunlar Oskarı xoşbəxt edir, həm də mənəvi cəhətdən böyüdürdü. O, 10 yaşında həm ilk sevgini dadan yeniyetmə, çılğın gənc, həyat yoldaşını sevən təzə ailə başçısı, xəyanətdə günahlandırılan ər, həm də həyatda yaşamaqdan yorulmuş, amma hələ də doymamış qoca ola bilir. O, Tanrıya yazdığı hər məktubunda bir gününü (yəni xəyalən 10 ilini) anladır. Ən qəribəsi budur ki, bu üsul həqiqətən də onun həyatını rəngləndirə, ona ölümün soyuq nəfəsini unutdura, "bu gün əla gün oldu, çox sağ ol, Tanrı!" - dedirə bilir.
Hər məktubunu "Sabaha
qədər. Öpürəm. Oskar" - deyə
tamamlayan balaca sabaha daha ümidli,
daha inamlıdır. Artıq başı
həyatına və məktublarına elə qarışıb ki, xəstəliyini belə unudub.
Onu ölümə
düçar edən
xəstəliyi ilə
Oskar fiziki deyil, mənəvi savaş aparır. O sübut edir ki, 10 günü
100 il kimi
yaşamaq mümkündür.
Yetər
ki, daxilində Allah sevgisi, həyat eşqi olsun. Yetər ki, yaşamaq istə!
Kədərli finalı olan əsər insanlarda Allaha inam duyğusunun
hər zaman olmasını, ən çətin anlarda belə şükür etməyi bacarmağı təbliğ edir. Və düşünürəm
ki, tamaşa əsərdə qoyulan əsas mesajı biz izləyicilərinə ötürə
bildi.
"Tanrıya 14 məktub"
maraqlı rejissor yozumu, peşəkar aktyor oyunu, sadə
dekorasiyası, fransız
sənətindən gəlmə
rəngarəng musiqi tərtibatı ilə də uğurlu idi. Amma etiraf etmək lazımdırsa, başdan sona istər musiqilərində,
istərsə də dialoqlarında uğurlu şəkildə fransız
ab-havası yaradılan,
hətta bir yerdə Tanrı olaraq, xristianların peyğəmbəri İsa
Məsihdən söz
açılan tamaşanın
sonda - Oskarın ölüm səhnəsində
"Azan"la bitməsi
bəlkə də, səhnə əsərinin
tək qaranlıq məqamı oldu.
Rejissor bununla ölüm səhnəsinin qüvvətinimi
artırmaq istəyib,
yoxsa dinindən asılı olmayaraq, qəlbində Allah sevgisi olan insanların mənəvi birliyinimi göstərib, ya da ölüm anında bütün insanların eyni qədəri paylaşdığınımı
deyib?! Səhnə təkdir, yozum
çox. Ən doğrusunu isə əlbəttə, rejissor bilir...
Bütün hallarda yeni premyera
və uğurla səhnələşdirilən
əsərə görə yaradıcı heyəti təbrik edirik!
Şahanə MÜŞFİQ
525-ci qəzet.- 2019.- 28 mart.- S.7.