Mirzə Cəlil irsinin
tədqiq və təbliğinə yubiley
töhfəsi
Hər bir azərbaycanlının öz
Mirzə Cəlili var və ya
hər bir azərbaycanlı Mirzə
Cəlilin prersonajlarındandır
deyə bilərik. Bir sözlə,
Mirzə Cəlil bu millətin canında, qanındadır.
Kiçikli-böyüklü hər əsərində böyük ədib bu millətə mesaj verir, təki
onu anlayan ola, anlamaq
istəyən ola.
"Usta Zeynal"
hekayəsində Muğdusi
Akop yadınızdadır. O, Muğdusi
Akop ki, hüquq təhsili alan oğlunun
gəlişini gözləyir,
bu münasibətlə
evi təmir etdirir. Hərçənd gözümüzü açıb ustaları qonşu millətə mənsub olan görmüşük, amma
burada diqqətə çatdırılan məsələlər
başqadır. Onlardan biri
dünyanın o vaxtında
erməninin oğluna hüquq təhsili verməsidir. Nə gizlədək
ki, elmə, təhsilə münasibət
bizdə o qədər
də ürəkaçan
olmamışdır. Digər nəzərə
çarpan məsələ
isə keçmişdə
söz adamı kimi tanınan millətin nümayəndələrinin
tədricən işində
axsayan, sözünə
əməl etməyən
bir qövmə çevrilməsidir. Özgələri daha naqisdir? - Bəli, amma Mirzə Cəlili öz həmvətənləri
daha çox maraqlandırmışdır. Belə ümumiləşdirilmiş
obrazların xalqı aşağılamaq istəyi
kimi yox, bir islahedici vasitə kimi qəbul edilməsi gərəkdir.
Bu gün, Mir Cəlal Paşayevin təbiri ilə desək, yazıçılarımızın çıxdığı "Poçt qutusu" ilə səsləşən
elə hallarla rastlaşırıq ki, demək istəyirik bəs deyirsiniz daha bizdə novruzəlilər yoxdur?
Çox
sevdiyim "Nigarançılıq"
hekayəsi zahirən cansıxıcı, eyni söhbətlərin, eyni mətləblərin təkrarı
kimi görünsə
də, əslində,
böyük bir bəlanın nümayişidir:
"Bu nigarançılıq yaman pis şeydir"
qənaətindən uzağa
gedə bilməyən
bir toplumdan ümummilli, azadlıq, hüriyyət kimi ümumbəşəri məsələlər
haqqında düşünməyi
gözləmək əbəsdir.
Deyilənlərə görə,
Y.V.Çəmənzəminli Cəlil Məmmədquluzadəyə
gileylənir ki, Mirzə, bu milləti avam, nadan hesab etmək
yetər, novruzəlilərin
Avropa mədəniyyətindən
geri qalmayan mədəniyyətləri var. Amma
tutduğu yol ilə, yanaşması ilə Mirzə Cəlil "öz eyiblərini görən xalq böyükdür"
fikrini bir daha təsdiq etmiş oldu.
Mirzə Cəlil yaradıcılığını
hər tədqiqatçı
öz çapında,
öz baxış bucağından araşdırmış,
onun aləminə baş vurmuşdur. Bu təmas nəticəsində
monoqrafiya, məqalə,
esse, şeir, hətta poema yaranmışdır. Müxtəlif zamanlarda, müxtəlif janrlarda yazıları bir yerə toplamaq,
yubiley ilində oxuculara ərməğan etmək romantik bir şücaət təsiri bağışlayır,
bu niyyəti ancaq alqışlamaq olar. İstər nəhəng qələm
sahiblərinin, istərsə
də orta və gənc nəslin nümayəndələrinin
yazıları oz dövründən,
mövqeyindən Mirzə
Cəlilin necə göründüyünü bilmək
baxımından qiymətlidir.
Mirzə Cəlilin dili üzərində müşahidələr
aparmaq bir ayrı zövqdür. Sevə-sevə
qələmə aldığım, iş prosesində sürprizlərlə qarşılaşdığım
məqaləni klassiklərin
və müasirlərin
yazıları ilə
bir sırada görmək çox xoş oldu. Bu
topluda imzasını görmək hər kəsi qürurlandırar.
Mən də istisna olmadım. Düşünürəm ki, Mirzə
Cəlil dilinin lüğəti hazırlanması
vacib olan müəllif lüğətlərindəndir.
Bu sahədə iş
yalnız yubiley ili ilə
məhdudlaşmamalıdır.
Oxucuların ixtiyarına verilən toplunun tərtibçisi Elxan Nəcəfovdur. Ömrünü maarifçiliyə, məktəbdarlıq
işinə həsr etmiş gənc tədqiqatçı həm
də AMEA-nın Ədəbiyyat İnstitutunun
dissertantıdır. Elxan
Nəcəfov bu yaşında bir çox uğurlara imza atmağa, "Hədəf" kurslarının
quruculuğunda iştirak
etməyə, ali məktəbdə
ədəbiyyatdan mühazirələr
söyləməyə, bir
çox dərs vəsaitlərinin müəllifi
və redaktoru olmağa imkan tapmışdır. Bu toplu onun həyatında,
elmi fəaliyyətində
ən önəmli yelərdən birini tutur və tutacaq.
Bu toplunun bir
çox tədqiqatçının
elmi araşdırmalarına
təkan verəcəyinə
inanıram. Əməyi
olan bütün heyətə: redaktor akademik İsa Həbibbəyliyə, elmi
redaktor professor Asif Rüstəmliyə, məsul
redaktor filologiya üzrə fəlsəfə
doktoru Elçin İbrahimova, rəyçilərə
- AMEA-nın müxbir
üzvü Tehran Mustafayevə,
dosent Şəmil Sadıqa təşəkkür
edirik.
Mirzə
Cəlillə daha bir görüşümüz
mübarək!
Şəhla
ƏHMƏDOVA
Bakı
Slavyan Universitetinin dosenti, Filologiya üzrə fəlsəfə
doktoru
525-ci qəzet.- 2019.- 1 noyabr.- S.15.