Sevda Sadıxbəyova: "Xoreoqrafiya
Akademiyasının məzunları dünyanın ən
mötəbər teatr və məktəblərində
çalışırlar"
Respublikanızın
gənc ali təhsil müəssisələrindən
olan Bakı Xoreoqrafiya Akademiyasının
yaradılmasının beş ili tamam olur. Bəlkə də,
beş il kimə isə kiçik
görünə bilər. Lakin bu müddət ərzində
Akademiyanın əldə etdiyi nailiyyətləri, imza
atdığı uğurları gördükdə onun
heç də az olmadığını
düşünmək olar.
Yeni
yaradılmış ali təhsil müəssisəsinin
beş il ərzindəki fəaliyyəti ilə bağlı ətraflı
məlumat almaq üçün Akademiyanın tədris işləri
üzrə prorektoru, Əməkdar rəssam, sənətşünaslıq
üzrə fəlsəfə doktoru, professor Sevda Sadıxbəyovaya
müraciət etdik.
- Sevda
xanım, Bakı Xoreoqrafiya Akademiyasının
yaradılmasına qədər zəngin sənət ənənələrinə
malik Xoreoqrafiya məktəbi fəaliyyət göstərib. Azərbaycanda xoreoqrafiya təhsilinin tarixi barədə
nə deyə bilərsiniz?
- Bakıda
balet studiyasının mövcud olması barədə ilk məlumatlar
1922-ci ilə təsadüf edir. Bu barədə ilk sənəd
- Azərbaycan SSR Xalq Maarif Komissarlığı
Kollegiyasının 29 aprel 1922-ci il tarixli
iclasının qərarı ilə Əli Bayramov adına Mərkəzi
klubun nəzdində Balet Studiyasının
açılması barədə protokoldur. 1923-cü il avqustun 18-də Xalq Maarif
Komissarlığı Kollegiyasının qərarına əsasən
Bakıda ritm və rəqs studiyası açılmış
və "Balet studiyası" adlandırılıb. Artıq 1929-cu ildə Xalq Maarif
Komissarlığı Kollegiyasının qərarına əsasən,
bu studiya Bakı Xoreoqrafiya Məktəbinə çevrilib.
1933-cü ildə Bakı Xoreoqrafiya Məktəbində
artıq 157 şagird təhsil alırdı və təhsil
müddəti 4 ildən 9 ilə
çatdırılmışdı. Opera və
Balet Teatrının baletmeysteri V.A.Kononoviç məktəbin
direktoru təyin edilib, N.R.Soboleva, T.Pavlova-Amiraqo, V.M.Yermolayev və
İ.Q.Kostina kimi peşəkar kadrlar məktəbin pedaqoji
kollektivinə cəlb olunub. Dosent A.Muradov,
Azərbaycan SSR Əməkdar artistləri V.Smoltsov və
İ.Arbatov kimi mütəxəssislərin fəal iştirakı
sayəsində qısa müddətdə balet səhnəsi
üçün mütəxəssislər hazırlanıb, məktəbdə
tədris prosesi daha da təkmilləşib, maraqlı tədris
tamaşalarının nümayişinə
başlanılıb. Bu tədris tamaşalarının
sırasında L.Delibin "Koppeliya", Ç.Puninin
"Qozbel at", P.Gertelin "Meşə pərisi",
P.Çaykovskinin "Yatmış gözəl", Ə.Bədəlbəylinin
"Tərlan" baleti müvəffəqiyyət qazanıb.
1935-ci ildə Xoreoqrafiya Məktəbi Azərbaycan SSR Xalq
Maarif Komissarları Şurasının qərarı ilə
Bakı Xoreoqrafiya Texnikumu, 1962-ci ildə isə Azərbaycan
SSR Nazirlər Sovetinin Ali və Orta İxtisas Təhsili Komitəsinin
qərarı ilə Azərbaycan SSR Mədəniyyət
Nazirliyi nəzdində Bakı Xoreoqrafiya Məktəbi
adlandırılıb. Bu dövr ərzində Bakı
Xoreoqrafiya Məktəbində pedaqoji fəaliyyət göstərən
Qəmər Almaszadə, Azərbaycanın xalq artistləri
Leyla Vəkilova, Rəfiqə Axundova, Tamilla Şirəliyeva,
Çimnaz Babayeva, əməkdar artist Tamilla Məmmədova,
Vera Tsiqnadze və digər məşhur balet ustalarını
yetişdirmişdi. Məhz bu illərdə milli rəqs adət-ənənələrinin
qorunması və təbliği, gənclərdə milli rəqsin
professional öyrənilməsi hissinin aşılanması zərurətindən
Bakı Xoreoqrafiya Məktəbində xalq bölməsi fəaliyyətə
başlamış və bu illər ərzində Azərbaycanın
xalq artistləri Xumar Zülfüqarova, Roza Cəlilova, Afaq Məlikova,
Təranə Muradova, Cəmilə Bayramova, əməkdar
artistlər Nailə Mahmudova, Səbinə Qasımova, Elizbar
Osmanov və başqaları təhsil almışlar.
- Beş il ərzində keçdiyi inkişaf yolunu necə
qiymətləndirirsiniz?
- 2015-ci tədris
ilində ali təhsil pilləsində cəmi
12 tələbə Akademiyaya qəbul olunmuşdu. Bu gün, 2019-cu ildə 300-dən çox tələbə
burada təhsil alır. Bu illər ərzində
Akademiyada xoreoqrafiya ixtisasının müxtəlif
ixtisaslaşmaları, milli rəqs, baletmeyster, klassik rəqs,
modern rəqs və rəqs müəllimliyi ixtisası
açılmışdır və fəaliyyət göstərir.
Bildiyiniz kimi, ixtisasın, ixtisaslaşmanın fəaliyyəti
üçün Dövlət Təhsil Proqramları tərtib
olunmalı, müvafiq fənlər üzrə proqramlar, metodik
vəsaitlər yazılmalı və təhsil qanunlarına
uyğunlaşdırılmalıdır. Bu,
böyük zəhmət, bilik və təcrübə tələb
edir. Xoreoqrafiya çox incə və zərif
incəsənət növüdür. Bunu
hər addımda çalışırıq ki, nəzərə
alaq.
-
Akademiyanın strukturu, buradakı qurumlar barədə hansı
məlumatları verə bilərsiniz?
-
Hazırda bizdə doktorantura və magistratura şöbəsi,
"İncəsənət" fakültəsi, 7 kafedra və
Akademiyanın ali qərarverici orqanı
olan Elmi Şura fəaliyyət göstərir. Bununla
bərabər Akademiyada Bədii Şura, Elmi-Metodiki Şura,
kollec və tam orta məktəbin Pedaqoji Şuraları da
mövcuddur. İnkişaf etdikcə
Akademiyanın strukturu da dəyişir, genişlənir.
-
Akademiyada hansı pedaqoqlar dərs deyir?
-
Akademiyanın klassik rəqs bölməsində Azərbaycanın
görkəmli balet ustaları - Xalq artisti Kamilla Hüseynova,
Əməkdar artistlər Rimma İsgəndərova, Tamilla Məmmədova,
Yuri Lobaçov, Əməkdar müəllim Pulumb Aqalıu,
Əməkdar mədəniyyət işçiləri Mayra
Almaszadə və Lyudmila Qutlyanskaya, milli rəqs bölməsində
Xalq artistləri Təranə Muradova, Yusif Qasımov, Əməkdar
artistlər Səbinə Qasımova, Eteri Cəfərova, Sənan
Hüseynli, Gülməmməd Şahverdiyev, Tamilla Əliyeva,
Nigar Şahmuradova və başqaları elmi-pedaqoji fəaliyyətə
cəlb olunmuşlar.
-
Akademiyada ustad dərsləri keçirilir. Bir qədər də
bu dərslər haqqında məlumat verərdiniz...
- Bu bizim
pedaqoji fəaliyyətimizin ən vacib cəhətlərindən
biridir. Ustad dərsləri keçirilmədən həqiqi
inkişafa nail olmaq mümkün deyil. Akademiyada hər tədris
ili ərzində bütün dünyada
tanınan balet, rəqs ustaları və pedaqoqları ustad dərsləri
keçirlər. Onların arasında Rusiya
Federasiyasının xalq artistləri Vladimir Vasilyev, Nikolay
Tsiskaridze, əməkdar artistlər Sergey Moxnaç, Vitali
Axund , Nikolay Doroxov, pedaqoqlar Yelena Perlina, Tatyana Solomyanko,
ABŞ-dan olan müasir rəqs ustası, dünya şöhrətli
Mark Morris, Belarusdan Aleksandra Tixomirova, İngiltərəli rəqs
ustası Uilyam Pratt və başqaları da vardır. Bundan başqa xoreoqrafiya sahəsinə son illər
maraq çox artır. Azərbaycanın müxtəlif
bölgələrində Akademiyanın müəllimləri hər
il ustad dərslər keçir. Akademiya fəaliyyətə başladığı
ilk günlərdən etibarən beynəlxalq məkanda
tanınıb və bu sahədə əlaqələrini
genişləndirib. İndi bizim müxtəlif ölkələrin
nüfuzlu sənət ali məktəbləri
ilə əlaqələrimiz var. Bu, tələbə
kontingentinə də aiddir. Akademiyada Rusiya, Özbəkistan,
Türkmənistan, Yaponiya, Gürcüstan və digər xarici
ölkələrdən tələbələr təhsil
alır. Diqqətinizə çatdırım
ki, Bakı Xoreoqrafiya Akademiyası Avropa İncəsənət
İnstitutları Liqasının daimi üzvü seçilib.
- Yəqin
ki, məzunlarınız xaricdə yaxşı tanınır
və orada fəaliyyət göstərirlər.
- Bu
gün Akademiyanın məzunları dünyanın ən
mötəbər teatr və məktəblərində səhnə
və pedaqoji fəaliyyətlə məşğuldurlar.
Onların arasında Rusiyanın Mariinsk Teatrının solisti,
beynəlxalq festival və müsabiqələr laureatı, Azərbaycan
Respublikasının Əməkdar artisti Timur Əsgərov və
solist Şamala Hüseynova, Rusiyanın Mariinsk teatrının
Primorsk səhnəsinin baş baletmeysteri və xoreoqrafı
Eldar Əliyev və başqaları var. Onların sənət
nailiyyətləri bizi çox sevindirir.
- Bakı Xoreoqrafiya Akademiyasının elmi potensialı
barədə nə deyə bilərsiniz?
- Akademiyada mütəmadi olaraq elmi-praktiki konfranslar, ustad sənətkarların yubiley gecələri keçirilir, konfransların materialları nəşr olunur, tədris planları və proqramları yenidən işlənilir, xoreoqrafiya sənətinin ayrı-ayrı sahələri üzrə metodiki vəsaitlər, təlimatlar və digər materiallar hazırlanır. Burada "Elmi əsərlər", "Magistr" topluları və Azərbaycan Respublikası Prezidenti yanında Ali Attestasiya Komissiyasının tövsiyə edilən nəşrlərin siyahısına daxil olan "Sənət Akademiyası" beynəlxalq elmi-nəzəri jurnalı nəşr olunur. Fəaliyyət dövrü ərzində Akademiyada "Xoreoqrafiya sənətinin aktual problemləri" mövzusunda respublika elmi-praktiki, "Heydər Əliyev və Azərbaycan incəsənəti" mövzusunda respublika elmi-nəzəri, "Multikulturalizmin Azərbaycan modeli: tarix, mədəniyyət və incəsənət" mövzusunda respublika elmi-praktiki, "Azərbaycançılıq fəlsəfəsi və qloballaşma dövründə mədəniyyətlərin dialoqu" mövzusunda elmi, "Müasir dövr humanitar sahənin elm, təhsil və yaradıcılıq problemləri üzrə elmi və elmi-tədqiqat fəaliyyətinin istiqamətləri və mühüm nəticələri" mövzusunda respublika elmi-praktiki konfransları keçirilib.
- Akademiyanın tələbələri başqa təhsil müəssisələrində oxuyanlardan nə ilə seçilirlər?
- Yaradıcı adam digərlərindən hər zaman fərqlənir, bu, xüsusən gənclərə aiddir. Xoreoqrafiya sahəsi hər zaman "gənc" olaraq qalır, çünki bu sahədə səhnə təcrübəsi qısa ömürlüdür. Balet artisti və yaxud ansambl artisti səhnədən hələ gənc olaraq, 30-35 yaşlarında getməli olur. Bu baxımdan Akademiya səhnə fəaliyyəti bitən artistlər üçün böyük imkanlar yaradır. Onlar pedaqoji fəaliyyətlə məşğul olurlar, öz təcrübəsini gənclərə öyrədirlər. Bizdə ali təhsil pilləsində təhsil alan tələbələrin əksəriyyəti solistlər, əməkdar artistlər, laureatlardır. Respublikamızda xoreoqrafiya sahəsinin bir çox tanınmış simaları - xalq artistləri, əməkdar artistlər, solistlər həm dərs deyirlər, həm də təhsil alırlar. Yəqin ki, maraqlı görünə bilər: axı səhnədə artıq öz sözünü demiş artistə təhsil nəyə lazımdır?! Biz çox maraqlı və yeniliklərlə zəngin dövrdə yaşayıb fəaliyyət göstəririk. Mədəniyyətimiz daima inkişaf edir. Ölkə rəhbərliyinin mədəniyyətə göstərdiyi qayğı və diqqət hər zaman göz önündədir. Bu qayğıya, eyni zamanda peşəkarlıq sahəsində artan tələblərə cavab olaraq xoreoqraflar öz bilik səviyyəsini yüksəldir, ali təhsil almağa can atırlar. Zənnimcə, insan ömrü boyu öz üzərində işləməlidir. Bu, həm də dövrün tələbidir.
Digər tərəfdən, BXA fasiləsiz təhsil kompleksidir ki, bu da onu digər sahələrdən fərqləndirir. Baxın, bura 6 yaşından uşaqlar təhsil almaq üçün gəlir. Burada tam orta məktəbi bitirdikdən sonra təhsilini davam etdirmək üçün orta ixtisas pilləsinə qəbul olurlar. 3 il müvəffəqiyyətlə oxuduqdan sonra ali təhsil pilləsinə də qəbul oluna bilərlər. Kiçik yaşlarından yeniyetməlik və daha sonra, yetkin dövrlərinə qədər doğma divarlar içində, bir müəssisədə oxuyurlar. Artıq bu yer tələbələr üçün doğmalaşır, müqəddəs sənət məkanına çevrilir. Başqa təhsil müəssisələrində belə deyil.
-Qeyd etdiniz ki, Akademiya 5 ildir fəaliyyət göstərir, bəs 5 il sonra Akademiyanı necə görmək istərdiniz?
- Ötən beş ildə nailiyyətlərimizin az olmadığını demişəm. Akademiyada hazırda böyük işlər görülür. Orta təhsil pilləsinin şagirdləri daim Azərbaycan Dövlət Akademik Opera və Balet Teatrında müxtəlif tamaşalarda iştirak edirlər, bir çox dövlət tədbirlərində, beynəlxalq müsabiqələrdə qalib olurlar. Orta ixtisas təhsil pilləsinin tələbələri Q.Qarayevin "Yeddi gözəl", P.Çaykovskinin "Şelkunçik" baletlərini səhnəyə qoyublar. Habelə, Ali təhsil pilləsini bitirən ilk dəfə olaraq diplom tamaşaları "Sevgi nəğməsi", "Məchul pilləkən", "Ülvi məhəbbət" (rəhbərlər: Xalq artisti Kamilla Hüseynova, Əməkdar artist Zakir Ağayev) şəhərimizin teatrlarında səhnədə nümayiş olunub. Belə fərəhli faktları çox sadalamaq olar. 5 ildən sonra Akademiyanın 10 yaşı olacaq. Mən onu necə görmək, nələri görmək istərdim? Hər şeydən öncə, əldə olunan bu nailiyyətlərin qoruyub saxlanılmasını və inkişaf etdirilməsini, Akademiyanın maddi-texniki bazasının möhkəmlənməsini, ölkə daxili və beynəlxalq əlaqələrinin daha da genişlənməsini, güclü kadr potensialının yetişməsini görmək istərdim. Akademiya öz inkişafında böyük addımlar atıb, böyük layihələr reallaşdırıb. Düşünürəm ki, bu, gələcəkdə də davam etdiriləcək. Mən Akademiyanı məhz belə görmək istəyirəm və bu arzuya çatmaq üçün səylərimizi əsirgəmirik.
Zeynəb ƏKBƏR
525-ci qəzet.- 2019.- 20 noyabr.- S.18.