"Təhsilin bütün pillələri
üzrə uğurlar əldə edilib"
Dünya İqtisadi Forumu tərəfindən ötən
həftə açıqlanan "Qlobal Rəqabətlilik
İndeksi-2019" hesabatında Azərbaycan ötənilki
göstərici ilə müqayisədə 11 pillə irəliləyib.
Hazırda 141 ölkə arasında 58-ci yerdə qərarlaşan
ölkəmiz 12 indikatordan 8-i üzrə MDB ölkələri
arasında yüksək nəticələr əldə edib. Məsələn, təhsilin
kəmiyyət və keyfiyyət parametrlərinə əsaslanan
"Bacarıqlar" indeksi üzrə ölkəmiz 6 pillə
irəliləyərək 48-ci,
innovasiya bacarığı üzrə 3 pillə irəliləyərək
68-ci, işçilərin peşəkar inkişafı
kateqoriyası üzrə 22 pillə irəliləyərək
34-cü, peşə təhsilinin keyfiyyət göstəricisinə
görə 6 pillə irəliləyərək 43-cü,
bacarıqlı işçi tapmaq asanlığı üzrə
2 pillə irəliləyərək 29-cu yeri tutub. Tədrisdə tənqidi
düşüncə göstəricisi üzrə 7 pillə
irəliləmişik və ölkəmiz 20-ci yerdədir.
Təhsil
Nazirliyinin Aparat rəhbərinin
müavini Fərzəli Qədirov
deyir ki, təhsilin bütün pillələri üzrə
uğurlar əldə edilib: "Strategiya ölkədə
keyfiyyət nəticələri və əhatəliliyinə
görə dünya ölkələri sırasında
aparıcı mövqe tutan, səriştəli müəllim
və təhsil menecerlərinə, qabaqcıl texnologiyalara əsaslanan
infrastruktura malik təhsil sisteminin yaradılması məqsədinə
xidmət edir. Bu məqsədə gedən yolda isə beş strateji istiqamət müəyyənləşdirilib.
"Səriştəyə əsaslanan şəxsiyyətyönlü
təhsil məzmununun yaradılması" istiqamətində
erkən yaş dövründə inkişafın səmərəli
təhsil modelinə əsaslanan məktəbəqədər
təhsilin standart və kurikulumları, cəmiyyətin tələblərinə
uyğun səriştə əsaslı ümumi təhsil,
peşə və orta ixtisas təhsili standartları və
kurikulumları, ali təhsil müəssisələrinin təhsil-tədqiqat-innovasiya
mərkəzlərinə çevrilməsinə dəstək
verən və rəqabətqabiliyyətli mütəxəssis
hazırlığını təmin edən ali təhsil
standartlarının hazırlanması nəzərdə
tutulub.
Məzmun
islahatları çərçivəsində "Məktəbəqədər
təhsilin dövlət standartı"nın
qəbulu nəticəsində bu sahənin inkişafına əlverişli
zəmin yaranıb. 2017-ci ildə "Məktəbəqədər
təhsi haqqında" Qanun qəbul olunub. Ümumi təhsil müəssisələrində
dövlət büdcəsi hesabına 5 yaşlı
uşaqların məktəbə
hazırlığının təşkili Strategiyanın ən
uğurlu töhfələrindəndir. Nəticə
müqayisədən aydın görünür:
"2013-cü ildə 24 faiz təşkil edən bu göstərici
cari tədris ilində artıq 85 faiz təşkil edir. Bu, bizi ona görə çox sevindirir ki,
uşaqların erkən yaşdan təhsilə cəlb
olunmaları gələcəkdə onların təhsilində,
fərdi inkişafında və akademik nailiyyətlərində
böyük rol oynayır".
Məktəbəhazırlıq qruplarında tədris
aparan müəllimlərin ibtidai sinif müəllimləri
olması isə təhsildə varisliyin təmin edilməsi
baxımından əhəmiyyətlidir. F.Qədirovun
sözlərinə görə, məhz bunu nəzərə
alaraq "Ümumi təhsil haqqında" Qanunda 5
yaşlıların məktəbəhazırlığı
ümumi təhsilin bir mərhələsi kimi nəzərdə
tutulub. UNISEF-lə birgə həyata keçirilən 32
rayonda, 320 icmada 6197
uşağı əhatə edən 3-4 yaşlı
uşaqların məktəbəqədər təhsilə cəlb
edilməsi də son illərin nailiyyətlərindəndir.
Təhsil sahəsində ən böyük uğurlardan
biri də həyata keçiriləcək hər bir
islahatın əsasında qanunvericilik bazasının
durmasıdır. F.Qədirovun sözlərinə görə,
"Peşə təhsili haqqında", "Ümumi təhsil
haqqında" qanunların qəbul edilməsi, "Ali təhsil
haqqında" Qanunun hazırlanması təhsilin
bütün pillələri üzrə çevik idarəetmə
və dəyişikliklər üçün hüquqi baza
yaradıb. Gələcəyin
çağırışlarına cavab verməsi və
innovativ inkişafın təmin edilməsi baxımından təhsilin
məzmununun yenilənməsi mühüm prioritetlərdəndir.
Bu istiqamətdə "Peşə təhsili üzrə
dövlət standartları" təsdiq edilib, ümumi təhsilin,
ali və orta ixtisas təhsilinin dövlət
standartları hazırlanıb. Müzakirələrdən
sonra sənədlər hökumətə təqdim ediləcək.
Strategiyanın hədəflərindən biri də tam
orta təhsil səviyyəsində təmayülləşmənin
təşkilidir. Bu istiqamətdə islahatlar strategiyanın ən əhəmiyyətli
nəticələrindən biridir: "Təmayülləşmə
məzunların gələcək ixtisaslarını müəyyənləşdirməsi,
həmin ixtisaslar üzrə daha dərindən bilik, bacarıq və
kompetensiyalar əldə etməsi baxımından çox
vacibdir. Müxtəlif təmayül istiqamətləri
üzrə X-XI sinif şagirdlərinin 30 faizindən çoxu
təmayül siniflərinə cəlb edilib. İlkin nəticələrin təhlili göstərir
ki, bu istiqamət özünü doğruldur".
Dünyada təhsilin inkişaf tendensiyaları təmayülləşmə
istiqamətlərinin genişləndirilməsini tələb
edir. Bununla əlaqədar ümumi təhsil müəssisələrində
həm ayrı-ayrı fənlər, həm də peşə
istiqamətləri üzrə təmayül siniflər
yaradılıb. Təhsilalanların peşə
seçiminə və əmək
fəaliyyətinə hazırlanması, məşğulluğunun
təmin edilməsi məqsədi
ilə cari tədris ilindən 20 ümumi təhsil müəssisəsinin
X siniflərində peşə təmayüllü siniflər
açılıb: "Kənd təsərrüfatı,
iaşə xidməti, inşaat
və məişət texnikası sahələri üzrə
zəruri infrastruktur və təcrübə sahələri
yaradılıb. Həmin şagirdlər tam orta
təhsil haqqında şəhadətnamə ilə yanaşı,
öyrəndikləri peşə üzrə təhsil sənədi
də əldə edəcəklər. Bu isə
onlara əmək fəaliyyətinə başlamalarına imkan
verəcək".
11 il ərzində həyata keçirilən məzmun
islahatlarının bir mərhələsi cari ildə başa
çatıb, yeni fənn kurikulumları üzrə təhsilə
başlayan şagirdlər XI sinfi başa vurub. Bununla
əlaqədar Təhsil Nazirliyinin yaxından iştirakı ilə
Dövlət İmtahan Mərkəzi tərəfindən
buraxılış imtahanlarının yeni modelinə
keçilib. "Əminik ki, yeni imtahan
modeli təhsilalanların bilik və kompetensiyalarının
daha səmərəli qiymətləndirilməsinə imkan
verməklə yanaşı, məktəbin və müəllimin
həm məsuliyyətinin, həm də nüfuzunun
artmasına əhəmiyyətli şəkildə təsir edəcək,
cəmiyyətdə ümumtəhsil məktəbinə
etibarlı inam formalaşdıracaq". Eyni
zamanda, cari tədris ilində I-XI siniflərdə istifadə
edilən 400-dən çox dərsliyin məzmununun yenilənməsi
prosesi başa çatıb.
Ümumi təhsildə həyata keçirilən layihələrin
önəmini də qeyd edən F.Qədirov hesab edir ki, XXI əsrdə
süni intellekt və rəqəmsal bacarıqlar həyatın
bütün sahələrinə nüfuz edir. Bu
bacarıqların yüksək olduğu ölkələr daha
çox uğur qazanır. Bu səbəbdən
də həmin istiqamətlər üzrə layihələrin
Azərbaycanda da icrasına başlanılıb.
"Təhsilalanların
fərdi xüsusiyyətlərini nəzərə alan innovativ təlim metodları və
texnologiyaları vasitəsilə təhsilin məzmununun səmərəli
mənimsənilməsini təmin edən yüksək
nüfuzlu təhsilverənin
formalaşdırılması" istiqamətində
aparılan islahatların nəticələri çox
uğurlu olub. Müəllim peşəsinin nüfuzunun
artırılması istiqamətində Təhsil Nazirliyi iki
istiqamətdə iş aparır: "Birinci istiqamət mövcud ümumi
təhsil müəssisələrində çalışan
müəllimlərin peşəkarlıq səviyyəsinin
artırılması və müəllim heyətinin keyfiyyətinin
yaxşılaşdırılmasıdır. İkinci istiqamət
isə pedaqoji kadr hazırlığı həyata keçirən
ali təhsil müəssisələrində
ilkin müəllim hazırlığının təkmilləşdirilməsidir.
Birinci istiqamət üzrə əsas hədəfimiz,
ilk növbədə, müəllim seçiminə, məktəblərə
daha peşəkar müəllimlərin cəlb edilməsinə
diqqəti artırmaqdır. Təhsil Nazirliyi tərəfindən
müəllimlərin işə qəbulu üzrə şəffaf,
obyektiv bir mexanizm
tətbiq edilir. Son illərdə müəllim
peşəsinə marağı artıran bir çox amillər
sırasında məhz bu mexanizmin uğurla tətbiqi və
etimad qazanması xüsusi qeyd edilməlidir".
F.Qədirov
müəllimlərin peşəkarlıq səviyyəsinin
artırılması istiqamətində görülən
işlərə də toxunub: "Dövlət
Strategiyasının qəbulundan sonra təhsildə modul kredit
sisteminə əsaslanan ixtisasartırma sisteminin tətbiqinə
başlanılıb. Tamamilə yeni baxış, yeni yanaşma olan bu sistem
müəllimlərin ehtiyacına uyğun müxtəlif
istiqamətlər üzrə təlim proqramlarının
hazırlanması və təlim proqramlarının modul
xarakter daşıması,
müxtəlif istiqamətləri əhatə etməsi
baxımından yenilikdir".
İdarəetmənin
əsas istiqamətlərindən biri məhz təhsilin keyfiyyət göstəriciləridir.
F.Qədirov deyir ki, hər il artım
müşahidə edilən göstəricilər məzunların
nəticələrində özünü göstərir.
2013-cü ildə qəbul imtahanlarında 300-dən çox
bal toplayanların sayı 26.5 faiz, 400-dən çox bal
toplayanların sayı 35.1 faiz, 500-dən çox bal
toplayanların sayı 51.5
faiz, 600-dən çox bal
toplayanların sayı isə 81.3 faiz artıb. İstedadlı şagirdlərlə
bağlı həyata keçirilən tədbirləri
xüsusi qeyd edən F.Qədirovun fikrincə, Strategiyanın
icrası dövründə fənn olimpiadalarının təşkili,
respublika və beynəlxalq fənn olimpiadalarına
hazırlıq sahəsində kəskin dönüş olub.
Olimpiada hərəkatının genişlənməsi nəticəsində
cari ildə respublika fənn olimpiadalarında 33 mindən
artıq şagird iştirak edib: "Bu sahədə işin
düzgün təşkilinin nəticəsidir ki, olimpiadalarda
nailiyyətlərimizin sayı və çəkisi
artıb. Şagirdlərimiz
2013-cü ildən indiyədək beynəlxalq olimpiadalarda
160-dan çox medal əldə ediblər. Qanunvericilikdə
aparılan dəyişiklikdən sonra 100-ə qədər respublika
və beynəlxalq olimpiada qalibinin, beynəlxalq müsabiqə
və yarışların bu tədris ilindən etibarən
müsabiqədənkənar ali təhsil müəssisələrinə
qəbul olunması isə olimpiadalara marağın daha da
artacağına əminlik yaradır".
"Müasir tələblərə cavab verən və
ömürboyu təhsili təmin edən təhsil infrastrukturunun
yaradılması" istiqamətində də mühüm tədbirlər
həyata keçirilib.
F.Qədirov
deyir ki, bu tədbirlərin nəticəsidir ki, ümumi təhsil
müəssisələrinin 72 faizinin infrastrukturu əsaslı
şəkildə
təkmilləşdirilib: "3200-dən çox məktəb
tikilib və ya əsaslı təmir edilib. Son
illərdə məktəb tikintisi sahəsində modul tipli təhsil
müəssisələri təcrübəsi tətbiq edilir.
Kəndlərdə, çətin relyefi olan ərazilərdə
belə məktəblərin quraşdırılması asan və
əlverişlidir. Şagird sayından
asılı olaraq məktəbin böyüdülüb-kiçildilmək
imkanı verməsi onun üstünlüyüdür. Ölkəmizdə
2017-2018-ci illərdə 243 belə məktəb
artıq istifadəyə verilib. Cari ilin sonunadək
daha 50 məktəb quraşdırılacaq. Məktəb tikintisi sahəsində əldə edilən
bu böyük uğurlarda ölkə Prezidentinin bu sahəyə
xüsusi diqqət və qayğısı, təsdiq etdiyi
proqramların çox böyük rolu olub. Birinci vitse-prezident Mehriban Əliyevanın və onun
rəhbərlik etdiyi Heydər Əliyev Fondunun davamlı dəstəyi
də məktəb tikintisində mühüm nəticələr
əldə olunmasının əsas səbəblərindəndir.
Məhz bu dəstəyin nəticəsidir ki,
ölkədə bir milyondan çox şagirdin təhsil şəraiti
yaxşılaşdırılıb. Strategiyada
nəzərdə tutulan "Təhsilin dayanıqlı və
müxtəlif mənbələrdən istifadə olunmaqla yeni
maliyyələşdirmə mexanizminin yaradılması"
istiqamətində mühüm addımlar atılıb. Sadəcə onu demək kifayətdir ki, dövlət
büdcəsindən təhsilə ayrılan xərclər ildən-ilə
artır. Təhsil xərcləri
2013-cü ildə 1.4 milyard manat təşkil etmişdisə,
bu göstərici 2019-cu ildə 2.3 milyard manata
çatdırılıb. 2020-ci ilin büdcəsində
isə təhsil xərcləri 3.1 milyard manat
proqnozlaşdırılıb ki, bu da 2019-cu ilə nisbətən
38.3 faiz artım deməkdir. Təhsil şəraitinin
yaxşılaşdırılması ilə yanaşı, təhsilin
əlçatanlığının təmin edilməsi istiqamətində
də dövlət öz vətəndaşlarının yanındadır".
S.QARAYEVA
525-ci qəzet.- 2019.- 26 oktyabr.- S.8.