90 illik milli xoreoqrafiya təhsili: problemlər və perspektivlər

 

 

Məlum olduğu kimi, 2019-cu il milli xoreoqrafiya sənəti üçün əlamətdar ildir, çünki 90 il öncə Müsəlman Şərqində ilk dəfə məhz Azərbaycanda xoreoqrafiya təhsilinin əsası qoyulub, 5 il öncə isə Bakı Xoreoqrafiya Məktəbinin bazasında müasir dövrdə milli xoreoqrafiya sənəti ənənələrinin qorunub saxlanılması, öyrənilməsi, tədqiqi, təbliği gələcək nəsillərə çatdırılması fəaliyyətlərini həyata keçirən, öz çoxpilləli təhsili ilə unikal ali təhsil müəssisəsi adını qazanan Bakı Xoreoqrafiya Akademiyası Azərbaycan Prezidenti cənab İlham Əliyev tərəfindən təsis olunub.

Yarandığı gündən düz 85 il ərzində ölkədə xoreoqrafiya sənəti üzrə yeganə ixtisaslaşdırılmış orta ixtisas təhsil müəssisəsi olan Bakı Xoreoqrafiya Məktəbi nəinki Azərbaycanda, eyni zamanda, dünyanın bir çox ölkələrində tanınan, seçilən balet artistləri rəqs ustaları yetişdirib. Onlardan Qəmər Almaszadə, Leyla Vəkilova, Rəfiqə Axundova, Tamilla Şirəliyeva, Çimnaz Babayeva, Tamilla Məmmədova, Xumar Zülfüqarova, Afaq Məlikova, Roza Cəlilova, Ramazan Olqa Arifulinlər, Vladimir Pletnyov, Qızqayıt Xudaqulu qızı, Nailə Nəzirova, Rüfət Valentina Zeynalovlar, Ella Almazova kimi görkəmli sənətkarlar milli xoreoqrafiya sənəti xəzinəsinə əvəzsiz töhfələr veriblər. Bu sənətkarların əksəriyyəti Moskva Peterburqun xoreoqrafiya məktəblərində stajçəkmə ixtisasartırma kurslarını keçərək, sonralar Bakıya qayıdıb pedaqoji fəaliyyətlə məşğul olublar. Lakin Azərbaycan Dövlət Akademik Opera Balet Teatrının, eyni zamanda, Azərbaycan Dövlət Filarmoniyasının Dövlət Rəqs Ansamblı Dövlət Mahnı Rəqs Ansamblın zəngin repertuarını nəzərə alsaq, burada yüksəkixtisaslı balet rəqs ifaçılarına ehtiyac artmaqla, peşəkar pedaqoq baletmeysterlərə ehtiyac artırdı.

Əlbəttə, bir müddət sonra, yəni 90-cı illərin ortalarında baletmeyster xoreoqraflara olan ehtiyacı ödəmək üçün Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət İncəsənət Universitetində "Baletmeyster sənəti" ixtisası açılmış, universitet illər boyunca ali təhsilli baletmeysterlər hazırlayıb, müxtəlif teatr kollektivləri peşəkar kadrlarla təmin etmişdi. Lakin sənət baxımından belə bir pərakəndəlik bir çox problemlərə səbəb olmuş, sözü gedən sahədə inkişaf templərini xeyli zəiflətmişdi.

Odur ki, Azərbaycanda mədəniyyət siyasətinin əsas xüsusiyyətlərindən olan sənət bədii təhsildə konseptuallıq, Azərbaycan Respublikasında xoreoqrafiya sənəti ənənələrinin qorunması inkişaf etdirilməsi zərurətini nəzərə alaraq, xoreoqrafiya sahə üzrə yüksəkixtisaslı kadrların, o cümlədən, peşəkar ifaçı, pedaqoq tədqiqatçıların hazırlanması məqsədilə 2014-cü ildə Bakı Xoreoqrafiya Məktəbinin bazasında ümumi, orta ixtisas ali təhsil proqramlarını həyata keçirən Bakı Xoreoqrafiya Akademiyası yaradıldı. Məhz bunun nəticəsi olaraq Azərbaycanda milli xoreoqrafiya sənəti sahəsində elm, təhsil yaradıcılıq işlərinin koordinasiyasını bu sahədə olan problemlərin həllində mütəxəssislərin birbaşa iştirakının təmin edilməsini göstərmək olar.

Fəaliyyətə başladığı gündən Bakı Xoreoqrafiya Akademiyası hər hansı bir əsərin xoreoqrafik təcəssümünü həyata keçirmək üçün tələb olunan peşəkar kadrların hazırlanması məqsədilə zəruri ixtisasların açılması ilə bağlı müvafiq dövlət qurumları qarşısında əsaslı olaraq vəsatət qaldırıb. Xoreoqrafiya sənəti (klassik rəqs, baletmeyster sənəti, milli rəqs, modern rəqs, balet rejissoru) ilə yanaşı, akademiyada rəqs müəllimliyi, sənətşünaslıq (səhnəqrafiya tarixi, geyim tarixi, xoreoqrafiya tarixi), dizayn (səhnə tərtibatı, milli klassik rəqslər üçün geyim dizaynı) digər əlaqəli ixtisaslar açılıb.

"Rəqs müəllimliyi" ixtisası üzrə peşəkar kadr hazırlığı tarixən formalaşmış mədəniyyət baxımından mühüm olan klassik xoreoqrafiya sənəti sistemi vasitəsilə həyata keçirilərək, ali orta ixtisas məktəblərində rəqs fənləri üzrə müəllimlər, eyni zamanda, paytaxt regionlarda fəaliyyət göstərən balet truppaları, teatrlar, professional rəqs ansamblları konsert təşkilatlarında çalışan balet ansambl artistlərinin peşə bacarıqlarını artıran, səhnə çıxışlarına hazırlayan məşqçi müəllimlərin hazırlanmasını təmin edir. Bunları nəzərə alaraq, Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabineti 10 aprel 2017-ci il tarixli 135 nömrəli Qərarı ilə  "Rəqs müəllimliyi" ixtisasını dövlət tərəfindən tanınan ixtisasların təsnifatına daxil etmişdir.

Balet ya ansambl artistlərinin səhnə fəaliyyəti zaman etibarı ilə çox məhduddur 38-39 yaşına çatdıqda onların səhnə karyeraları bitmiş hesab olunur. Lakin pedaqoq kimi fəaliyyət göstərmələri üçün onların səhnə fəaliyyətlərindəki uğurları kifayət etmir, onların mütləq xoreoqrafiya sahəsində pedaqoji təhsili, bilik bacarıqları olmalıdır. "Rəqs müəllimliyi" ixtisası da məhz buna xidmət edir.

Bununla belə xoreoqrafiya sənətinin yaşadılması inkişafı üçün fundamental elmi tədqiqat işlərinə böyük ehtiyac vardır. Buna görə akademiyada fəaliyyətdə olan magistratura doktorantura təhsil səviyyələrinin rolu böyükdür.

Bakı Xoreoqrafiya Akademiyası 90 illik xoreoqrafiya sənəti ənənələrinin keşikçisi olsa da, çox gənc bir ali təhsil müəssisəsidir. Ümidvarıq ki, çox yaxın gələcəkdə əsası son beş il ərzində qoyulan çağdaş xoreoqrafiya təhsili ənənələri öz bəhrəsini verəcək və hamımız bunun canlı şahidi olacağıq.

 

Əbülfəz BABAZADƏ

Bakı Xoreoqrafiya Akademiyasının İnformasiya və ictimaiyyətlə əlaqələr şöbəsinin müdiri

 

525-ci qəzet.- 2019.-  27 sentyabr.- S.10