Azərbaycan Dövlət
İqtisad Universitetinin "UNEC Extern" Mərkəzi
14 Nəfərlik inzibati
heyətlə il ərzində 20 mindən artıq
tələbəyə ali təhsil vermək imkanı
"Rəqəmsal
iqtisadiyyat ali təhsili ciddi sürətdə
təsnifatlaşdırmağı tələb edir.
Düşünürük ki, rəqəmsal iqtisadiyyat tələblərinə
cavab verən ali təhsil kütləvi ola
bilməz. Bu təhsil elitar olmalı və ancaq
cəmiyyətdə intellektilə seçilmişlərin
seçimi olmalıdır. Ali təhsilin kütləviliyini
də qəbul edərək düşünürük ki,
kütləvi ali təhsil XXI əsrdə,
əsasən, distant olsa, daha məqsədəuyğundur".
Bu fikirləri
Azərbaycan Dövlət İqtisad Universitetinin - UNEC-in
rektoru, professor Ədalət Muradov Vergilər Nazirliyinin Azərbaycan
İqtisadçılar İttifaqı və Auditorlar
Palatasının birgə təşkil etdiyi "Kölgə
iqtisadiyyatına qarşı mübarizə - iqtisadi
inkişafın mühüm amili kimi" mövzusuna həsr
olunan beynəlxalq elmi-praktiki konfransda səsləndirib.
Professor
Ədalət Muradov rəqəmsal iqtisadiyyat şəraitində
ali təhsilin üzləşdiyi əsas
çağırışlardan söz açarkən, yeni təkliflə
çıxış edib: "XXI əsrin ən vacib özəlliklərindən
biri təhsilin qloballaşmasıdır. Bununla əlaqədar
olaraq, həm istedadlı gənclər uğrunda, həm də
dəyərlərin yayılması uğrunda rəqabət sərtləşir.
Təsadüfi deyil ki, qlobal təhsil məhsulları,
kütləvi on-line kurslar, eləcə də təhsil keyfiyyətinin
beynəlxalq müqayisəsi, universitetlərin reytinqi geniş
vüsət alır. Dünyada özünəməxsus
təhsil ierarxiyası formalaşır və bu ierarxiyanın
aşağısında olan universitetlər heç
şübhəsiz ki, ən perspektivli alim və tələbələrin
emiqrasiyası, özlərinin təhsil brendinin dəyərdən
düşməsi ilə üzləşəcəklər.
Düşünürük ki, rəqəmsallaşma ali təhsilimizdə zəif yerlərimizi
güclü tərəflərimizə çevirmək
üçün real imkanlar yarada bilər. Məhz bunu nəzərə
alaraq, il ərzində 20 min tələbəyə distant təhsil
verə biləcək müasir texnologiyalarla təchiz
edilmiş UNEC EXTERN yaratmışıq və təklif edirik
ki, ölkəmiz bu prosesə ən qısa vaxt ərzində
qoşulsun və ilk olaraq distant təhsil forması əcnəbilərə,
təkrar ali təhsilə, yenidən hazırlığa və
əlillərin təhsilinə tətbiq edilə bilər".
Beləliklə,
göründüyü kimi, UNEC rektoru Azərbaycan ali təhsili üçün inqilabi sayıla
biləcək mütərəqqi bir dəyişikliyin həyata
keçirilməsini təklif edir. Hansı ki, inkişaf
etmiş ölkələrdə bu təhsil formalarından
artıq xeyli müddətdir istifadə olunur...
Qeyd edək ki, UNEC rəhbərliyi tərəfindən
distant təhsilin vacibliyi dəfələrlə gündəmə
gətirilsə də, nədənsə bu istiqamətdə
real addımlar ləngiyir. Elə ölkənin
elm ictimaiyyəti tərəfindən də distant təhsilə
qarşı gözlənilən reaksiyanın şahidi
olmadıq. Bunun, əlbəttə, müxtəlif səbəbləri
var. Bunlardan biri də, fikrimizcə, bir çoxlarının hələ
də distant təhsilin mahiyyətini başa düşməmələri,
ona, əsasən, qiyabi təhsilin alternativi kimi
yanaşmaları ilə bağlıdır.
Ancaq
distant təhsilin mahiyyəti, reallaşdırılması
mexanizmləri ilə tanış olduqda
görürsən ki, bunu qiyabi təhsillə müqayisə
etmək belə düzgün deyil. Hətta bir çox
komponentlərinə görə ali təhsilin
distant forması əyani formasından belə yüksək əhəmiyyətə
malikdir. Mübaliğəsiz demək olar ki, yaxın gələcəkdə
distant təhsil əyani ali təhsilin
alternativi kimi çıxış edə bilər.
Distant təhsil
universitetlərin öz tələbə kontingentini
artırmağa, çox az xərclə
daha çox tələbəyə ali təhsil imkanı verməyə,
xarici ölkələrdən çoxlu sayda tələbə
cəlb etməyə imkan verir. Bu, universitetlərin
maddi vəziyyətinin düzəlməsinə, öz müəllimlərinin
əmək haqqını əhəmiyyətli dərəcədə
artırmasına şərait yaradır. Həmçinin,
distant təhsil başqa ölkələrdə
çalışan tanınmış elm adamlarını Azərbaycana
gəlmədən yerli universitetlərlə əməkdaşlığa
cəlb etməyi, onların bizim gənclərimizə də dərs
deməsini də mümkün edir.
Əlbəttə, distant təhsil üçün
universitetlərdə müvafiq infrastrukturun olması vacibdir. Belə
infrastruktura malik olan universitetlərimiz isə var. Azərbaycan
Dövlət İqtisad Universitetində - UNEC-də bunun
üçün hər bir şərait yaradılıb.
"UNEC Extern" Mərkəzində distant təhsil
üçün hətta Qərbin ən reytinqli universitetlərindən
belə daha mükəmməl infrastruktur yaradılıb. Ən müasir texnoloji
avadanlıqlarla təchiz edilən, dünyanın
aparıcı universitetlərinin təcrübəsi əsasında
hazırlanan "UNEC Ekstern"in üstünlükləri
sırasına onlayn dərsə istənilən yerdən
qoşulmaq, tələbələrin mövzunu daha dərindən
mənimsəmək üçün müəllimə sual
vermək, müzakirələrdə iştirak etmək, dərslərin
video bazasına istənilən vaxt və istənilən yerdən
yenidən baxmaq imkanları daxildir. Burada elə
bir şərait yaradılıb ki, müəllim və tələbə
ayrı-ayrı məkanlarda olmasını belə hiss etmir.
"UNEC Extern"də 6 tədris studiyası, 12 inzibati
və 1 müzakirə otağı mövcuddur. Mərkəz cəmi 14 nəfərlik
inzibati heyətlə il ərzində 20
mindən artıq tələbəyə distant formada yüksək
keyfiyyətli təhsil vermək mümkündür. Halbuki bu qədər tələbəyə əyani
və qiyabi formada təhsil vermək üçün ən
azı 1200-1300 inzibati heyətə (müəllimdən əlavə)
ehtiyac var.
Bu isə
o deməkdir ki, tədris studiyalarının və inzibati heyətin
sayını bir qədər artırmaqla il ərzində 50
min, 60 min, hətta 100 min tələbəyə distant formada
yüksək keyfiyyətli təhsil vermək
mümkündür.
Ancaq təəssüf ki, Azərbaycanda bu qədər
üstünlüklərə malik təhsil formasından
istifadə olunmur. Distant təhsil "Təhsil
haqqında" Qanunda təhsilin bir forması kimi təsbit
edilsə də, universitetlərin bundan istifadə edə bilməsi
üçün müvafiq mexanizmlər hazırlanıb, qəbul
edilməyib.
Milli Məclisin
Elm və təhsil komitəsinin sabiq sədri, təhsil üzrə
tanınmış ekspert, professor Şahlar Əsgərov Azərbaycanda distant təhsilin
tətbiqini çox vacib hesab etdiyini, bu ideyanın
reallaşdılması üçün hər cür şəraitin
mövcud olduğunu deyir: "Artıq Azərbaycanda distant təhsil
formasının tətbiqi üçün kifayət qədər
baza yaranıb. Yadımdadır, 10-15 il
bundan qabaq Azərbaycan məktəblərində 1030 şagirdə
bir kompüter düşürdü. İndi
hardasa 20-30 şagirdə 1 kompüter düşür.
Ölkədə kompüteri olmayan, internetdən istifadə
etməyən çox az ailə tapılar.
Bu onu göstərir ki, biz informasiya-kommunikasiya
texnologiyasından kifayət qədər də yaxşı
istifadə edirik. Düzdür, mən
internetin Estoniyadakı kimi ya pulsuz, ya da çox ucuz
olmasını arzu edərdim. Belə olsa,
internet daha kütləvi yayılardı. Ancaq biz bu
gün də internetdən ali təhsil
bilikləri əldə etmək üçün istifadə edə
bilərik. Bunun üçün Azərbaycan
Dövlət İqtisad Universitetində - UNEC-də nümunəvi
şərait yaradılıb. UNEC rektoru,
professor Ədalət Muradov Azərbaycanda distant təhsilin tətbiqi
üçün böyük və uğurlu işlər
görüb. Düzdür, əvvəllər
də müxtəlif ziyalılarımız, müəllimlərimiz
tərəfindən Azərbaycanda distant təhsildən istifadə
edilməsinə çağırışlar olub. Hətta bu məqsədlə qrantlar da alınıb.
Amma bunlar epizodik xarakter daşıyıb, real iş görülməyib.
Hörmətli Ədalət müəllim isə
UNEC-də distant təhsili ən yüksək səviyyədə
həyata keçirmək üçün nə
lazımdırsa edib. Ona görə də
bu məsələni haqlı olaraq gündəmə gətirir.
Təbii ki, mən bunu alqışlayıram.
Çox böyük işdir". Ş.Əsgərov hazırda distant təhsilin Azərbaycan
üçün çox böyük əhəmiyyətinin
olduğunu vurğulayıb.
Azad
Müəllimlər Birliyinin sədri, təhsil üzrə
tanınmış ekspert Məlahət Mürşüdlü
də distant təhsilin tətbiqinin vacib olduğu bildirib:
"Bizim "Təhsil haqqında" Qanunda da təhsilin
distant formasının həyata keçirilməsi var.
Artıq Azərbaycan Universitetlərində distant təhsilə
imkan verilməsinin vaxtı çatıb. Hətta
mən deyərdim ki, bu sahədə biz qonşu ölkələrin
universitetlərindən geri qalırıq. Düşünürəm
ki, maddi-texniki bazası imkan verən universitetlərə
artıq vaxt itirmədən distant təhsil tədbiq etməyə
imkan verilməlidir.
Elə UNEC-in özündə distant təhsil
üçün çox zəngin maddi-texniki baza, müasir tələblərə
cavab verən ayrıca mərkəz, təhsil studiyaları,
savadlı müəllim heyəti mövcuddur. Bütün bunlar
imkan verir ki, Azərbaycanda ilk olaraq UNEC-də bu təhsil
formasından istifadə edilsin. Düşünürəm
ki, Təhsil Nazirliyi bu istiqamətdə hərəkətə
keçməli, distant təhsil tətbiqi üçün
müvafiq mexanizmlər hazırlanaraq qəbul edilməlidir".
M.Mürşüdlü
də distant təhsilin tətbiqinin çoxlu sayda
üstünlüklərinin olduğunu vurğulayıb:
"Bu, təhsilin müasir bir formasıdır. Həm ölkə
daxilində işləyən gənclərə, maddi vəziyyəti
aşağı olan ailələrə ali
təhsil almaq imkanının yaradılması, həm də
xarici tələbələrin bizim universitetlərə cəlb
edilməsi baxımından distant təhsil böyük əhəmiyyət
daşıyır. Eyni zamanda, universitetlərin
maddi vəziyyətini yaxşılaşdıracaq, xeyir gətirəcək
bir təhsil formasıdır. Ümumiyyətlə,
müasir dövrdə distant təhsil formasından istifadə
etmək bizim gənclərimizin də haqqıdır,
hüququdur. Bu hüququ onlara vermək
lazımdır. Paytaxtdan uzaqda yaşayan,
şəhərə gəlib yaşaya bilməyən gənclərimizin
də təhsil almasına şərait
yaradılmalıdır".
M.Mürşüdlünün
sözlərinə görə, distant təhsil həm ali təhsil alan gənclərin sayını
artıracaq, həm də ali təhsilin keyfiyyətini: "Bu,
təhsilin yeni bir forması olaraq keyfiyyətin artmasına
şərait yaradacaq. Bunun üçün
universitetlərdə həm maddi-texniki baza, həm də
peşəkar professor-müəllim heyəti
yaradılmalıdır. Bu baxımdan
UNEC-in distant təhsil üçün tam hazır olduğu qənaətindəyəm.
UNEC-də hər bir şərait var".
Tanınmış hüquqşünas, Konstitusiya Araşdırmaları Fondunun rəhbəri Əliməmməd Nuriyev də distant təhsilin Azərbaycanda hələ tətbiq edilməməsinin doğru olmadığını bildirir: "Bilirsiniz ki, təhsilin müxtəlif formaları var. Onlardan biri də distant təhsil formasıdır. Təəssüf ki, Azərbaycanda distant təhsil formaları indiyə qədər tətbiq olunmur. Halbuki distant təhsil həm də fasiləsiz təhsilin alətlərindən biridir. Həm bu baxımdan və həm də ümumiyyətlə nəzərə alsaq ki, Azərbaycanda bütünlükdə ali təhsil alan şəxslərin sayı Cənubi Qafqazda ən azdır, distant təhsilin bir an öncə tətbiqinə başlamaq lazımdır...
Bir çox insanımızın hər gün gəlib dərsdə oturmaqla təhsil almağa imkanı yoxdur. Distant təhsil belə insanlara da ali təhsil əldə etmək imkanı verir. Burada əsas məsələ distant təhsili yaxşı təşkil etməkdir. Əgər proses yaxşı təşkil olunarsa, tələbələrin ya virtual, ya da auditoriyalarda birbaşa təhsil almasının heç bir fərqi yoxdur. Distant təhsildə də tələbə müəllimlə bilavasitə ünsiyyətə görə, suallarını verə bilir. Hətta bu zaman əlavə olaraq sualları müəllimə yazılı göndərmək də mümkündür. Məqsəd peşəkar kadr yetişdirmək, təhsil verməkdirsə, tələbənin auditoriyada birbaşa oturmasının və ya virtual olaraq auditoriyaya qoşulmasının heç bir əhəmiyyəti olmamalıdır. Çünki bunlar arasında elə ciddi fərq də yoxdur. Bu baxımdan hesab edirəm ki, müasir təhsilin formaları Azərbaycana da gətirilməlidir, tətbiq olunmalıdır".
Ə.Nuriyevin sözlərinə görə, distant təhsil üçün hazır olan ali məktəblər də var: "UNEC-də çox yaxşı bir imkan yaradılıb, bütün infrastruktur qurulub. Ona görə də, mən hörmətli Ədalət müəllimin fikirlərini tam bölüşürəm. Artıq bu təhsil Azərbaycan təhsil sisteminin ayrılmaz hissəsi olmalıdır. Biz dünyada olan trendlərlə ayaqlaşmalıyıq. Nəzərə almalıyıq ki, informasiya kommunikasiya texnologiyalarından istifadə etməklə təhsilin müxtəlif formalarının tətbiqi həm də ölkənin bilik-elm potensialının güclənməsinə gətirib çıxara bilər. Bu gün artıq hansı ölkənin böyük olub olmaması məsələsi ciddi önəm daşımır, əsas məsələ təhsilin, elmin hansı səviyyədə olması, bilikli cəmiyyətin formalaşmasıdır. Ölkənin inkişaf baxımından da bilikli, təhsilli insanların sayının artması önəmlidir".
Ekspert bir çox məsələlərlə bağlı universitetlərə müstəqilliyin verilməsinin tərəfdarıdır: "Ali məktəblərə yeni təhsil formalarından istifadə etmək müstəqilliyi verilməlidir. Universitetlər gözləməməlidirlər ki, nə vaxtsa qanunvericilikdə dəyişikliklər baş verəcək, ondan sonra hansısa addımları atacaqlar. Mütərəqqi təhsil formalarına sürətli keçid baş verməlidir. Ümumiyyətlə, universitetdə akademik təhsilin təşkiliylə bağlı müstəqillik çox vacib bir məsələdir. Çox təəssüf ki, bu günlərdə Azərbaycan universitetlərində müstəqillik çatışmır. Nə akademik müstəqillik, nə də maliyyə müstəqilliyi təmin olunur. Bunu hələ də görə bilmirik. Mərkəzləşmədən qaçmaq lazımdır. Universitetin hər biri müstəqil təhsil mərkəzinə çevrilməlidir. İnzibati qaydada, bir mərkəzdən onların fəaliyyətini tənzimləməyə ehtiyac yoxdur".
Ə.Nuriyevin sözlərinə görə, informasiya kommunikasiya texnologiyalarının imkanlarından yararlanaraq, təhsilin müxtəlif formalarının tətbiqi ölkədə ali təhsilin kütləviləşməsinə, universitetlərin beynəlxalq reytinqinin yüksəlməsinə də şərait yaradar: "Odur ki, mən UNEC rektoru, professor Ədalət Muradovun bu istiqamətdə təkliflərini dəstəkləyir və distant təhsilin tətbiqini vacib hesab edirəm. Ümid edirəm ki, müvafiq dövlət strukturları və təhsil ictimaiyyəti də bu ideyanın gerçəkləşməsinə lazımi dəstəyini nümayiş etdirəcəklər".
S.QARAYEVA
525-ci qəzet.- 2019.- 27 sentyabr.- S.9.