"Adam doğma yurd
sarıdan yetim qalırmış..."
65
YAŞI TAMAM OLAN TANINMIŞ XANƏNDƏ ŞAMİL
ƏHMƏDOV İNDİ CƏBRAYIL VƏ QARABAĞ
HƏSRƏTİNİ MUSİQİYLƏ, ŞEİRLƏ
OVUTMAĞA ÇALIŞIR
16 yanvar tanınmış xanəndə, bir çox
sevilən mahnıların müəllifi Şamil Əhmədovun
doğum günüdür. Bu gün onun daha bir
yubiley yaşı - 65 illiyi tamam olur.
Artıq
uzun müddətdir, sənətdən uzaqlaşan Şamil
müəllim lent yazılarındakı əvəzsiz
ifaları ilə indi də dinləyicilərin qəlbini
oxşamaqda davam edir.
Yubiley ərəfəsində sevənlərinə ondan
bir xəbər vermək üçün Şamil müəllimlə
söhbətləşdik, gələnlərdən-keçənlərdən
danışdıq.
Müsahibimiz
söhbətimizin əvvəlində özü haqqında
kiçik arayış verməyi də unutmadı:
- Atam da,
anam da əslən Cəbrayıl rayonundandır. Atamı o vaxt Füzulinin Qaradağlı kəndinə
ferma müdiri göndəriblər. Buna
görə də ailəliklə köçüb orada
yaşayıblar. Mən də 1954-cü il,
yanvarın 16-da həmin kənddə dünyaya göz
açmışam. Amma orada çox
qalmamışam. 6-7 yaşım olanda
indiki Beyləqan rayonunun Şahsevən kəndinə getmişəm.
Ora köçməyimin də səbəbi bu
olub ki, məndən böyük olan rəhmətlik
qardaşım institutu qurtarandan sonra təyinatını ora
veriblər, o da orada torpaq alıb yurd salıb, mən də
onun yanında qalıb orta məktəbi başa vurmuşam.
1970-ci ildə orta məktəbi bitirib o
vaxtkı Azərbaycan Dövlət Pedaqoji İnstitutunun Fizika
və Ümumi Texniki Fənlər fakültəsinə daxil
olmuşam. Sənət yolum da oradan
başlayıb. Elə ali məktəbə
daxil olduğum il institutun ansamblına yazılmışam,
konsertlərdə çıxış eləmişəm. Ali məktəbə daxil olmaq da məndə bir azar
idi. Deyirdim, elə instituta girim. Əslində, sənədlərimi riyaziyyata
vermişdim, balım çatmadı deyə, Fizika və
Ümumi Texniki Fənlər fakültəsinə daxil oldum.
Tələbəlikdə pisdən-yaxşıdan oxuyurdum, sonra
7 il də müəllim işləmişəm.
Amma müəllimlikdə özümü
tapmadım. İnstitutu bitirdikdən sonra
uzun illər Cəbrayılda mədəniyyət şöbəsində
"Çinar" mahnı və rəqs ansamblında solist
olmuşam. Sənət taleyimdə
çox uğurlu hadisələr olub.
- Şamil müəllim, musiqi, sənət eşqi sizdə
nəsildənmi gəlir?
- Nəsildən
gəlir deyərdim, çünki dayım Aşıq Surxay
bizim zonanın ən böyük aşıqlarından olub. Sonralar mənim ifamı dinləyən köhnə
kişilər sən demə, uzaqdan deyirmişlər ki, oxuyan
Aşıq Surxayın bacısı oğludur. Səsim o dərəcə oxşayırmış.
- Daha
oxumursunuz?
- (gülür) O qədər oxuyan var, daha niyə oxuyum
ki? Öz məclislərimizdə, dost-tanışın
istəyilə bir ağız nəsə oxuyuram, vəssalam.
-
Darıxırsınız oxumaq üçün?
-
Artıq yox, darıxmıram. Bəlkə beş
il öncəyə kimi darıxırdım, amma daha
daxırmıram. Bir işin qulpundan otuz il
yapışmaq çətindir. Mən iki inək sağan sağıcıya da oxumuşam, min nəfərlik
zala da. Cəbrayılda ziyalılardan ibarət
"Arazbarı" ansamblı yaratmışdım. "Arazbarı" Azərbaycan Dövlət
Televiziyasında dəfələrlə canlı konsert
proqramı ilə çıxış edib, dəvətlə
məxsusi çıxışları olub. Onda fonoqram-zad yox idi, canlı oxuyurduq. "Arazbarı" ilə çox uğurlarım
olub. 1987-ci ildə, Oktyabr
İnqilabının 70 illiyi münasibətilə
dünyanın əksər dövlət və hökumət
başçılarının iştirak etdiyi Kremlin qurultaylar
sarayında Azərbaycandan dəvət olunmuş yeganə xanəndə
kimi mən çıxış etmişəm. Jak Şirak, Fidel Kastro, Marqaret Tetçer, Reyqan kimi
dünya liderlərindən ibarət auditoriya
qarşısında çıxış etmək də
böyük məsuliyyət idi.
- Bəs
indi haralardasınız, nə ilə məşğulsunuz?
- İndi dövr, zaman da başqadır, musiqilər də. Mənim də
yaşım keçib. Bundan sonra nə edəcəyəm
ki? Dostlarla günümü keçirirəm.
İndiyə qədər həyatımı
öz bildiyim kimi yaşamışam, indi isə Ramiz
Rövşənin şeirləri ilə yaşayıram.
Harda məclislərdə oluramsa,
dost-tanış arasında onun şeirlərini söyləyirəm,
bundan rahatlıq tapıram. Məşğuliyyətim
Ramiz Rövşənin kitabıdır, onun şeirləridir.
İndi oxumaqdan çox şeir deyirəm.
Ramiz Rövşənin şeirləri ilə nəfəs
alıram.
-
Deyirsiniz ki, musiqilər də başqadır. Gileydirmi
bu?
- Giley deyəndə
ki, əvvəllər bir Azərbaycan Televiziyası var idi. O
televiziya bəs edirdi. İndi isə 8-9 kanal var,
amma bəs eləmir, insan istədiyini ala bilmir. Axşama kimi çalıb-oxuyurlar, amma ortada
heç bir şey yoxdur. O çalıb-oxuduqları da
bir-birinə bəznəyir. Heç baxmağa
da bir şey olmur, günümüz kanal dəyişməklə
keçir. Divan və televizor
(gülürük). Mahnılar da söz də,
musiqi də yoxdur. Elə eyni sözlər, eyni musiqilərdir:
"Mən səni sevirəm, sən sevmirsən" və
sairə. Bizim dövrümüzdə radionu açanda elə
ilk cümləsindən kimin oxuduğunu bilirdik: Sara Qədimovadır,
Xan Şuşinskidir, Süleyman Abdullayevdir... İndi bu
aparatlar hər kəsin səsini də bir-birinə
oxşadır, adam bilmir ki, bu, kimdir. Fikir verirsinizmi, indi gənc xanəndələrin səsini
seçmək olur. Bilirsən ki, bu,
Ehtiramdır, İlkindir, Təyyardır, Babəkdir. Amma
toyxana müğənniləri, estrada
müğənniləri elə bir-birinə oxşayır.
-
Keçmişdə necə idi bəs?
-
Keçmiş cavanlığımız idi, daha həvəsli,
şövqlü idik. Musiqilərin də təmiz
vaxtı idi. İndi də, sağ olsunlar,
o musiqilərimizi yaşadan cavan uşaqlarımız var. Xanəndələr
də var, tar, kamança ifaçılarımız da. İnsan baxıb ürəyi açılır.
Hamısı da bir-birindən gözəl
oxuyurlar. Amma musiqiyə axışan bu qədər
böyük kütlənin içərisində onlar
sözünü axıra kimi deyə bilmirlər. Digərləri bir-birinə oxşayan
mahnıları ilə bütün efirləri zəbt ediblər.
Hərdən cavan xanəndələrimizin
ifasını eşidəndə ləzzət alıram, öz
gəncliyimi xatırlayıram.
- Sizin
ifanızda bir yanğı, nalə var. Hardan gəlir bu?
- Bunu mənə
çox adam deyib. Ancaq hardan
gəldiyini özüm də bilmirəm. Durub
deyim ki, oxuyanda ağlayıram, yox, elə deyil. Amma nə olduğunu bilmirəm. İndi mən
çox şey itirmişəm, valideyn, bacı-qardaş,
doğma yurd... Bu qədər itkisi olan adamın
səsindən nə gözləyə bilərik ki? Tək mən yox, Qarabağdan olan xanəndələrin
çoxunun ifasında var bu yanğı. Muğamı
oxumağa başlayan kimi Qarabağ gəlib durur
gözümüzün önündə. Adamın
bütün fikri orda qalır, o təsirdən
çıxmır.
-
Qarabağsız ömür necə gedir?
-
(köks ötürür) Bəlkə də elə
"Qarabağ şikəstəsi"ni
oxuya-oxuya itirdik torpaqlarımızı. Harda tədbirlər
olurdusa, məni çağırırdılar, "Qarabağ
şikəstəsi"ni oxuyurdum. Qarabağ heç cür yadımdan
çıxmır. Yurd həsrəti
yamandır. Ana da, ata da, qardaş da, bacı da, dost da
itirmişəm, amma yetim olmamışam. Sən demə, adam doğma yurd sarıdan yetim olurmuş. İllər keçdikcə Cəbrayıla
qovuşmaq ümidimiz də azalır. Çox
oldu e, bu ayrılıq çox uzun çəkdi. Yurd həsrətində olan adamların çoxu
dünyasını dəyişdi. Qalanlar
elə bizlərik ki, biz də bu həsrətlə nə qədər
yaşayacağıq, bilmirəm. Cavan
uşaqlar arasında vətənpərvərləri
çoxdur, amma köhnə kişilər, köhnə adamlar
bu hissləri daha dərindən duyurdu. Dağda
ki doğulub, böyüyür, orada yaşayır, oranın
havasını-suyunu udur, onlar bilir yurd nədir, Qarabağ nə
deməkdir. Biz burada doğulub-böyüyənlərə
Qarabağın, Cəbrayılın nəyini göstərib
sevgi umacağıq ki? Şəklini?
Gərək Cəbrayılda ayaqyalın gəzəydi
ki, torpağı da sevəydi.
-
Bildiyimiz qədərilə, özünüz də mahnı mətnləri,
musiqiləri yazırdınız. İndi də
yazırsınızmı?
- Bəli,
ara-sıra yazırdım. Rəhmətlik Məhəbbət
Kazımovun "Dur gedək" mahnısının sözləri,
"Yuxum çin olmaz" mahnısının söz və
musiqisi, "Sarı bülbül, xarı bülbül"
mahnısının musiqisi mənimdir. Heç
zaman özümə şair, bəstəkar deməmişəm,
təb gəlib, yazmışam. Təxminən 10 il öncə elə "525-ci qəzet"də
silsilə şeirlərim çap olunub. İndi
də ara-sıra şeir yazıram, öz-özümə
oxuyuram.
- Sənət
adamlarından kimlərlə dostluq edirsiniz?
-
Süleyman Abdullayevlə, rəhmətlik Yaqub Məmmədovla,
Vahid Abdullayevlə yaxın dost olmuşuq, digər xanəndələrlə
də gözəl münasibətimiz vardı. Ədəbiyyatdan
Ramiz Rövşən, Vaqif Bayatlı, Rəşad Məcid,
Rüstəm Behrudi və digərləri həm sevdiyim
şairlər, həm də dostlarımdır.
- 65 illik
ömrünüzün, otuz illik sənət taleyinizin ən
böyük fərəhi nəyi hesab edirsiniz?
- 1972-ci
ilin sonu, 1973-cü ilin əvvəli Berlində keçirilən
Ümumdünya Tələbə Festivalında iştirak
etmişəm. Azərbaycanın ali məktəblərinin
içərisindən yeganə xanəndə tələbə
kimi mən çıxış eləmişəm və həmin
festivalın laureatı olmuşam. Bir az təvazökarlıqdan
uzaq olsa da, qeyd eləməliyəm ki, Azərbaycanda
Ümumdünya Tələbə Festivalının yeganə
laureatıyam. Ondan sonra Moskvadan qayıdanda mənə
qarşı sanki bütün ölkədə münasibət
dəyişdi. Mən orda olanda bunu dərk
eləmirdim. Moskvada "Vremya"
proqramı vardı, Moskva vaxtilə saat 9-da, Bakı vaxtlə
isə saat 10-da televizorda nə göstərilir göstərilsin,
kəsilirdi, "Vremya" göstərilirdi. Mənim də
festivalda növbəm saat 10-a işləmiş
gəldi çatdı. Özüm səhnəyə çox
rahat şəkildə çıxdım ki, onsuz da bizdə
televizorda göstərmirlər, necə oxusam da, azərbaycanlılar
qulaq asmayacaq, ruslar da nə bilir, muğam nədir,
qüsurlarımı heç kim bilməyəcək.
O rahatlıqla sərbəst oxudum. Amma bura
qayıdanda gördüm ki, sən demə, birinci konsert olub
ki, onu televizorda kəsməyiblər, axıra kimi veriblər və
Azərbaycanda, rayonumuzda hamı baxmışdı.
Əlbəttə, azərbaycanlı nümayəndə heyətinin
Kremlin Qurultaylar sarayında çıxışı heç
də balaca iş deyildi. Bütün ölkəyə
sədası yayılmışdı. Gələndə
mənə qarşı olan diqqətdən özüm də
xoşlandım (gülürük).
- Bəs ən böyük peşmanlığınız nədir?
- Cavan vaxtlarımda rəhmətlik Əliağa Quliyev Sabir Mirzəyevlə birgə bizim rayona konsertə gəlmişdi. Mən orda "Çahargah" muğamı oxudum. Əliağa Quliyev nə qədər elədi, hətta iki gün də artıq Cəbrayılda qaldı ki, məni razı salsın, gəlib Bakıda bu muğamı lentə yazdırım, gəlmədim. Kaş ki, o vaxt, səsim əlimdə olarkən bir neçə muğamı yazdıraydım. Düzdü, 10-15 il öncə Qulu Məhərrəmli AzTV-də "Səhər" proqramının baş redaktoru olarkən getdim orda üç-dörd mahnı oxudum, qalan da elə onlar oldu. İndi cəmi 7-8 mahnımın yazısı var. Özüm üstünə düşmədim, getmədim, nədənsə həvəs göstərmədim, heç kimə ağız açmadım. İndi olan-qalan lent yazılarıma şükür edirəm ki, nə yaxşı, heç olmasa bunlar var. Hərdən xəlvətə düşəndə internetdə açıb o lent yazılarımı dinləyirəm, fikirləşirəm ki, yox, elə də pis oxumamışam (gülür).
Şahanə MÜŞFİQ
525-ci qəzet.- 2019.- 16 yanvar.- S.8.