Bir filmin
yaşatdıqları: keçmişdə qalanların
sorağında
Baxacağım film, oxuyacağım kitabla bağlı öncədən
məlumat almaq kimi bir vərdişim
yoxdur. İşin sehrini qaçırmaq
istəmirəm, hər
halda.
Elə "Üçüncü
günün adamı"
filmini də öncədən izləməmişdim,
heç saytlarda haqqındakı yazılara
da diqqət yetirməmişdim. Halbuki film çoxdan nümayişə
də çıxıb,
haqqında da yazılıb, müxtəlif
festivallarda uğurlar da qazanıb və qazanmaqda davam edir. Mən "Üçüncü
günün adamı"nı yanvarın 22-də
"Yarat" Müasir
İncəsənət Mərkəzində
izlədim.
Film nümayişlərində çox iştirak etməsəm də, bu filmi izləməyi
bir borc kimi hiss edirdim. Məsələ filmin mövzusunda idi. Qarabağa həsr olunduğunu
bilirdim. Elə film haqqında
tək bildiyim də bu idi.
Amma bunun özü belə məndə maraq oyatmağa yetmişdi. O ki mövzu burdan başladı, filmə keçid etmədən öncə "Üçüncü
günün adamı"nın yaradıcı
heyətinin timsalında
Azərbaycanın qanayan
yarasını - Qarabağı
uzun illərdir unutmayan, unutdurmayan insanlara bir daha
təşəkkür etməyi
də təxirə salmayaq!
"Üçüncü günün
adamı" tammetrajlı
bədii filmi Azərbaycan Respublikası
Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyinin dəstəyi ilə Cəfər Cabbarlı adına "Azərbaycanfilm" kinostudiyasında
lentə alınıb.
Filmin ssenari müəllifi Maqsud Qarayşa, quruluşçu rejissoru Babək Şirinsifət, quruluşçu operatoru Rafiq Quliyev, quruluşçu rəssamları Rafiq Nəsirov, Arif Niftiyev, bəstəkarı
Firudin Allahverdi, icraçı prodüserləri
Tərlan Babayev, Arif Səfərov, prodüseri Müşfiq Hətəmovdur.
Filmdə
baş rolları Hikmət Rəhimov, Rasim Cəfərov, Kamran Ağabalayev, Nicat Həbibov, Vidadi Əliyev, Mehriban Zəki, Mətanət Abbasova, Kamran Yunis, Xalidə
Quliyeva, Zarina Qurbanova, Məmməd Səfa və Ayşad Məmmədov canlandırırlar.
Bayaq da dediyimiz kimi, film Qarabağ mövzusundadır. Baş qəhrəman
Sadiq (Hikmət Rəhimov) 17 illik məhbusluqdan sonra nəhayət, azadlığa
çıxanda doğulub,
boya-başa çatdığı
torpaqların ermənilər
tərəfindən işğal
olunduğunu, doğmalarının
öldüyünü görür.
Qatarla Gəncəyə
gələn keçmiş
məhbus burada Moskva bazarında alver edən həmyerlisi (Rasim Cəfərov) ilə tanış olur. Bu tanışlıq
heç də təsadüfiyə oxşamırdı.
O da, tamaşaçı
da artıq Sadiqin həyatında yeni bir səhifə
açıldığını, nəsə fövqəladə
bir şey baş verəcəyini
hiss edir. Bu hissiyyat
özünü doğrultmaqda
gecikmir. Sən demə,
Sadiqin yeni tanışı tez-tez sərhəddi keçib işğal olunmuş torpaqlara, əzizlərinin
məzarlarını ziyarət
etməyə gedir.
Bu məlumat Sadiqin
illərdən bəri
daşlaşmış qəlbində
ümid işığı
yandırır. O da
öz torpaqlarına gedəcək, valideynlərinin
qəbrini ziyarət edəcək, düz 17 ildir onu məşğul
edən, yaxasını
buraxmayan suallara cavab tapmaq şansı
qazanacaq. Hər şey də o çətin qərarı
almaqla başlayır:
bu iki eloğlu
öz torpaqlarına, onların dili ilə desək, öz evlərinə gedəcəklər.
Rejissor tamaşaçını
başdan sona qədər gərginlik içərisində saxlamağı
bacarır. İki nəfərin öz
torpaqlarını görmək,
valideynlərinin qəbrini
ziyarət etmək üçün qatlaşdıqları
çətinliklərə, fədakarlıqlara, öz
canlarını odun-alovun
içərisinə atmağına,
ölümü belə
gözə alaraq, bu yoldan dönməməklərinə
nəfəs dərmədən
baxırsan.
Nəhayət, Sadiq bir çox
çətinliklərdən sonra xarabaya çevrilmiş evlərinə
gedib çıxa bilir. Burada onu uşaqlıq xatirələrindən
başqa qarşılayan
heç kim
yoxdur. Anasını görmək üçün
içində yanmış
kiçik bir ümid də sönüb gedir. Anasının işlədiyi məktəbin
də digər tikililərdən fərqi
qalmayıb. Müharibə od-alov saçan nəfəsi ilə tədris ocağının
da altını üstünə çevirib.
Qəhrəmanlarımızın qarşılaşdıqları
balaca məktəblinin
skeleti faciəni bütün ağırlığı
ilə hayqırır
sanki. Onu azərbaycanlıların qəbiristanlığında basdıran
qəhrəmanlarımız isə burada qarşılaşdıqları mənzərə ilə yeni həqiqətlərin qapısını açmış
olurlar. Buradakı təzə qazılmış
boş məzar nədir, görəsən?
Erməni üçün qazılıbsa, niyə azərbaycanlıların qəbiristanlığında,
yox, azərbaycanlınındırsa,
onda deməli, burada hələ də yaşayan həmyerlilərimizmi var?
Bu suala tapılan cavablar filmi bir az da maraqlı və həyəcanlı edib.
Qəhrəmanlarımızın tərk edilmiş, talan olunmuş kənddə qarşılaşdığı
hadisələr, "arı
pətəklərinə skripka
çalan qız",
erməni zabitinin (Kamran Ağabalayev) dolayı yolla da olsa həqiqəti
etiraf etməsi gerçəyin özüdür. Çünki film öz mövzusunu illər öncə öz ağrılı talelələri, başlarına
gətirilən müsibətlərlə
hələ də hər birimizin qəlbində ağrı
kimi yaşayan kəlbəcərli girovların-
Dilqəm Əsgərovla
Şahbaz Quliyevin həyatından götürüb.
Dilqəm də, Şahbaz da, "Üçüncü günün adamı" da öz yurd-yuvalarından didərgin salınmış hər bir azərbaycanlının dünyaya ucalan haqq səsidir. Film göstərir ki, onlar əliyalın, başıaçıq, heç nədən, heç kimdən qorxmadan öz yurd-yuvalarını ziyarət etmək üçün hər cürə çətinliyə qatlaşırlar. Onlar erməni üzərinə davaya deyil, torpaqlarını görməyə, uşaqlıqlarını xatırlamağa, valideynlərinin məzarlarını ziyarət etməyə gedirlər. İnsanın keçmişini axtarmasından, ona can atmasından təbii nə ola bilər ki?! Bəs onlar kimi keçmişi əllərindən alınanlar nə etsinlər?
Film mükəmməl aktyor oyunu ilə də yadda qalır. Hikmət Rəhimovun səbri, Rasim Cəfərovun çılğınlığı, Mehriban Zəkinin qadınlıq vüqarı, analıq hissiyyatı, Kamran Ağabalayevin qüruru canlandırdığı rolları ayrı-ayrılıqda xarakterə çevirə bilir.
Tam əminliklə demək
olar ki, "Üçüncü günün
adamı" son illərdə Qarabağ mövzusunda
çəkilmiş ən yaxşı ekran
əsərlərindəndir. Bu münasibətlə
yaradıcı heyəti təbrik edir, filmin yeni
uğurlarını gözləyirik!
Şahanə MÜŞFİQ
525-ci qəzet.- 2019.- 24 yanvar.- S.7.