Göyün Yerə qələbəsi  

 

 

 

Yaşı mini ötən qoca Yaroslavlın sərin sabahlarından biridir. Günəş yenə üstünə qara buluddan yorğan çəkib bizdən gizlənir. Bu nədir axı, yəni o, hələ oyanmayıb? Qanım qaralır: qədər tənbəldir bu qız? Amma eybi yox, quşların canı sağ olsun, budur, parkımızın səmasında ciggildəşə-ciggildəşə gəzişməkdə, uçuşmaqdadılar. Günəş yoxsa, quşlar var. Baxıram, baxıram... get-gedə quşlar gözümə insan kimi görünməyə başlayır, sanki qara paltarlı xırda insanlar uçur, bəzən yerə qonub nəsə axtarır, yenidənpırreləyib havalanırlar... Yoxsa bu, bir şoudur?!

Qanım durulmağa başlayır, mənsə düşünürəm: İnsan quş. Quşun ayaqları insanın maddi, təbii, yer tərəfi, qanadları isə onun mənəvi, ilahi göy tərəfidir. birdən ağlıma gəlir ki, insan eyni zamanda, həm yeriyə, həm uça bilən varlıqdır. Lakin uçmaq həmişə daha çətindir, nədən ki, uçmağın başqa adı - yerin cazibə qüvvəsi ilə çarpışmaqdır.

Bəli, insan yerli göylü yaradılışdır. Kanta görə, insan tam yerli (yer qanunlarına uyğun) varlıq kimi yaşayanda çirklənir, çünki yer qanunları çirklidir, onlar insana belə deyir: çap, tala, yırt, doğra, yetər ki, güclü ol, yetər ki, həyatda ol, yetər ki, hər şey sənin olsun, eyni ilə heyvanlardakı kimi. Kant deyir ki, yer qanunları, bir yandan baxanda, məntiqli qanunlardır, məntiqə sığmayan - göy qanunlarıdır: rəhmin gəlsin, başqalarını qabağa sal, dürüst ol, tamahını öldür s. Belə səmavi prinsiplərlə yerdə yaşamaqmı olar? Ona görə biz çox yaxşı adam görəndə deyirik ki, adam elə bil, bu dünyanın adamı deyil.

Pəncərəmə düşən əksimə baxıb özümdən soruşuram: bəs sən, sən qədər yer, qədər göy adamısan? Axı, bir ana kitabın dediyiAllahla aldadanlar” var. Allahla, yəni mənəviyyatla, əxlaqla, dürüstlüklə, mehribanlıqla... Yəni onlarda olan bütün ali xüsusiyyətlər, əslində, daha çox qazanmaq, daha çox mənimsəmək, daha çox sevilmək üçündür... Allah-Allah deyib şeytanı xoşnud edənlər, bəlkə ən təhlükəli varlıqlarıdır bu kainatın!

Ehh, əzizim, qəribədir, quşlar göylərdə uçsalar da, onların yemi (qidası) yerdədir bəlkə, onları yerə bağlayan yeganə şey elə budur, yoxsa əlbət ki, gözdən itənə qədər uçar, uçar, səmanın ənginliklərinə dalıb yox olardılar. Siz deyirsiz, quşlar azaddır. Allah bilir neynir.

Pəncərəni azca açıb sərin havanın otağıma dolmasını istərkən ala-bula göyərçinlərpırrreləyib uçuşur elə bu uçuş, bəlkə , “pırrrsəsi mənim zehnimin səmasına durna qatarı kimi silsilə suallar düzür:

Görəsən, quşların həyat hədəfi nədir? qədər uçmaq olar axı, bəs sonra?

Yaşamaqdan yorulan insanlar görmüşük, bəs quşlar... onlar da uçmaqdan yorulurmu?

Mənə elə gəlir ki, quşlar uçuşlarını bizə nümayiş etdirsələr , ölümlərini bizdən gizlədirlər. Əlinizi alnınıza qoyub baxın: səmada minlərlə quş var... bəs bu qədər quş harda ölür? Niyə tez-tez rastımıza ölü quş çıxmır? Yoxsa ölüm vaxtları gələndə onlar səmanın ənginliklərinə çəkilib yox olurlar?..

Bəlkə , bəlkə kefimizi pozmaq istəmədikləri üçün belə edirlər - göz yaşlarını qrim otağına saxayan klounlar kimi. Bir , əlbəttə ki, qürur var, axı, necə olsa azadlıq rəmzidirlər; Azadlıq ölüm? Azadlıq və xəstəlik? Yaraşmır, axı...

Məsələn, göy qanunlarıyla yaşayan mərhum Fuad Poladovun xəstəykən heç kimlə görüşmək istəməməsinin də səbəbi, məncə, buydu; gücün, heybətin, qüdrətin simvolu özünə sığışdırmırdı zəif görünməyi... Və mənə elə gəlir, dərdini gizlətmək insana xas cəhət deyil.

Qanım yenidən qaralır, fikirlərimin arxasına sısqa bir nöqtə qoyub pəncərəmdən çəkilirəm:

Həyat, yerlə göyün əbədi və əzəli çarpışmasından ibarətdirsə, ildırımlar - Tanrının səsi, ölüm - göyün yerə qələbəsidir.

 

 

 

İlqar KAMİL

 

525-ci qəzet.- 2019.- 26 yanvar.- S.19.