“Mən sazı, aşıqlığı
yox, saz,
aşıqlıq məni seçib”
“AŞIQ NƏ
QƏDƏR ELLƏ, CAMAATLA BİR OLSA, O QƏDƏR
YAXŞIDIR”
Müsahibimiz tanınmış aşıq İlham Aslanbəylidir. Aşıq İlhamla
müxtəlif mövzulardan
– karantin günlərindən,
sazdan, sözdən, xalq musiqisindən danışdıq.
- İlham
bəy, pandemiya, karantin dövrü, “evdə qal” çağırışı yaradıcılığınıza, mütaliənizə necə
təsir edib?
- Dövlətimizin rəhbərliyinin verdiyi qərarlar hər bir nümunəvi vətəndaş kimi, mənim üçün də müzakirəsiz əməl ediləmli qaydalardır. Ona görə də bugünlər maksimum evdə olmağa çalışıram. Bir məsələ də var ki, biz ozanıq. Baxırıq ki, Ay yerində, Günəş yerində, gecə-gündüz yerində, fəsillər yerində... Elə bu da kifayətdir ki, hər şeyin yaxşı olacağına, işıqlı sabaha inanaq. Biz ruh adamlarına qorxu yaddır. Millətimizin, xalqımızın yanında olmaq, dərdinə şərik çıxmaq işimizin bir hissəsidir. Arzum odur ki, hamımız bu çətin günlərdən salamat çıxaq. Övladlarımız, nəvələrimiz, əzizlərimizin halı kefi yaxşı olsun. Gecə-gündüz etdiyimiz dua da budur ki, bu sınaqdan alnıaçıq, üzüağ çıxaq. İnşallah, hər şey yaxşı olacaq. Azərbaycan, türk dünyası bu imtahandan da uğurla keçəcək.
Əlbəttə, mütaliə də edirəm, araşdırmalar da aparıram. Sosial şəbəkələrə vaxt da ayırıram. İstedad yetərli deyil, oxumaq, öyrənmək, inkişaf etdmək lazımdır. Yoxsa elə yerində sayacaqsan. Bir vacib məqam da budur ki, kimdənsə nəsə öyrənmisənsə, gərək qədrini biləsən, ona xor baxmaq olmaz. Aşıq sənətində ustad və şagird münasibətləri çox vacibdir.
- Yeri gəlmişkən, tələbələrinizdən
ustadına xor baxan olub?
- Hamısı gəncdir. Ona görə də bəzi məsələlərə göz yumuram. Çünki hələ cavandırlar. Özlərini sübut etməyə, “mən də varam” deməyə can atdıqları dövrdür. Hamımızın gəncliyində belə şeylər yaşanıb. Ona görə də belə nüanslara fikir vermirəm. Amma kamilləşəndən, yetişəndən sonra xor baxan olsa, o başqa.
- Bir halda ki, söhbət tələbələrdən düşdü... Sazına-sözünə ən
çox güvəndiyiniz tələbələriniz
kimlərdir?
- Əvvəlcədən demək olmaz ki, filankəs böyük sənətkar olacaq.
Çünki ola bilsin, gözəl istedada malikdir, amma iradəsi zəifdir. Sona qədər getməyə
gücü çatmaya
bilər. Bu, Allahın yazdığı
qismətdir. Bizim
kənddə elə aşıqlar vardı ki... Hamısı məndən də
istedadlı, güclüydülər.
Amma heç biri axıra qədər davam etdirmədi bu sənəti. İradələri çatmadı, həyatın
şərtləri başqa
oldu və s. Mən isə şəhərə gəldim.
Çalışdım ki,
arzumun, məqsədimin
üzərində möhkəm
dayanım...
Qaldı tələbələrə, Mehdi
var - barmaqları qızıldır, Murad var - istedadlı oğlandır, Ruslan da həmçinin. Nabat xanım
var, atası da aşıqdır, özü də. Özü də atasını yox, məni ustad hesab edir
(gülür). Çoxdur, hamısının
adını çəksəm,
xeyli vaxt gedər.
- “Aşıq
gördüyünü çağırar”
deyimi var. Sizcə, bu karantin günləri,
pandemiya aşıq yaradıcılığında nə dərəcədə
ifadə olunacaq?
- Pandemiya gözə görünmür, axı
(gülürük).
- Onda aşıq hiss etdiyini də çağırmalıdır
(yenə gülürük)...
- Allah bizə bu pandemiyanı
hiss etdirməsin. Amma əlbəttə,
yəqin ki, aşıq yaradıcılığına
da yansıyacaq.
- Əvvəllər
aşıqlar xüsusi
geyimlərlə ortaya
çıxardılar. İndi müasir geyimlərə
üstünlük verirlər.
Bununla bağlı narazılıq yaşanıbmı,
qarşılaşmısınızmı belə vəziyyətlə?
- Aşıq nə qədər ellə, camaatla bir olsa,
o qədər yaxşıdır.
Bax, məsələn, Aşıq
Ələsgər dövründə
ozanlar arxalıq, çuxa geyirdilər, qurşaq bağlayırdılar.
Yəni dövrə uyğun davranırdılar. Sovet dövründə
isə hərbçi
geyiminə bənzər
paltar, qalife şalvar geyinirdilər.
Daha doğrusu, o cür geyindirirdilər. Çünki kökündən uzaq salmağa çalışırdılar
xalqı. Amma aşıqlar
o geyimdə olsalar da, buxara papaqdan
əl çəkmədilər.
Etiraz edənlər, qarşı
çıxanlar da vardı. Biri elə Mikayıl
Azaflı, onu heç vaxt qalife şalvarda görməmişəm. Bəlkə də
geyinib, amma o qədər cüzi sayda olub ki,
xatırlanmır. İndi müstəqillik
dövründə yenə
xalqın içinə
qayıdır aşıq
sənətinin nümayəndləri.
Hamı kimi geyinir, hamı
kimi davranırıq.
Qaldı etirazlara, əlbəttə,
etiraz edənlər olub. Amma kütlənin
istəyi qanun ola bilməz.
Çoxluğun istəyi həmişə
doğru olmur. Eləsi də var ki,
irad kimi bildirib. Söhbətləşmişik, izah etmişəm,
məsələ nə
yerdədir. Ondan sonra
mənə haqq qazandırıb. Bəzən də
olur ki, heç nə təsir etmir. Nə qədər desən də, izah da
etsən, tutduğunu buraxmır. Beləsinə nə başa
salasan?! Demişəm ki, yaxşı, gələn dəfə nəzərə alaram (gülür).
- Qadın aşıqlara münasibətiniz
necədir?
- Əla. Ümumiyyətlə,
bütün türk xalqlarında qadınla kişi tarixən
bərabər tutulub. Qadın mətbəxə, evə
aid edilməyib heç
vaxt. Kişilərlə qoşa at çapıb,
ox atıb, qılınc
çalıblar. İndi də
XXI əsrdə yaşayırıq.
Kiməsə hansısa qadağanı
qoya bilməzsən.
Qadın
aşıqlarla münasibətim
də əladır, hamısı ilə də dostam.
- Bəzi aşıqlar estrada
musiqisi, ya da muğamlarla sintezlər edirlər. Bu sintezlərə necə baxırsınız?
- Bəzən muğam yarışmalarında münsiflər
heyətində aşıq
da olurdu, yaxud aşığın konsertinə xanəndə
dəvət olunurdu. Belə bir müqayisə aparaq. Kabab da gözəl
yeməkdir, pörtləmə
də. Gör kababı pörtləmənin
içinə atsan, eyni ləzzəti verəcək (gülür)?
Muğamın da, sazın
da öz yeri, öz gözəlliyi
var, amma ayrı-ayrılıqda. Qarışdırmaq olmaz. Aşıq konsert verir.
Ora gələnlər də hamısı saza köklənir. Bir də
baxırlar ki, səhnədəki muğam
oxuyur. Mümkün deyil ki, insan ruhu, insan
intusiyası bunu qəbul etsin. Əks vəziyyət də eynən bu cür... Üstəlik, bu iki sənət çox fərqlidir. Məni siz
aşıq kimi tanıyırsınız. Amma gəlin idman zalına, ordakıların
hər özündən
deyəni bu yaşımda – 55 yaşım
var – mənimlə yarışa girə bilmirlər. Bu, muğam sənətində
elə deyil. Oturum, oxuyum, vəssalam. Bircə İlkin Əhmədov elə deyil.
Sonda bunu da deyim ki,
mən ruha, enerjiyə, taleyə inanan adamam. İnanıram ki, mən sazı,
aşıqlığı yox,
saz, aşıqlıq
məni seçib.
Cavid QƏDİR
525-ci qəzet.- 2020.- 11 aprel.- S.19.