Karantinin yaşatdığı
teatr həsrəti
Pandemiyanın yer üzündə
at oynatdığı bu
karantin günlərinin
birində - yazıların,
kitab-dəftərin içərisində
itib batdığım,
evdən çöldəki
həyatı az qala unutmağa
başladığım zamanda
telefonuma mesaj gəldi.
Bir həmkarım yazıçı,
jurnalistlər, ziyalılar
arasında sorğu keçirirmiş: karantin günlərində ən
çox hara üçün darıxmısınız?
Bir anlıq duruxub düşündüm:
Doğrudan da, mən ən çox hara üçün darıxmışdım?
Yadıma ilk düşən teatr oldu. Adi zamanlarda həftənin ən az iki günündə getdiyim, istirahət anlayışıma
birbaşa daxil olan, hər dəfəsində təəccübləndirən,
sevindirən, bir yığın hissi bir anda yaşamağıma
səbəb olan teatr üçün burnumun ucunun göynədiyinin fərqinə
vardım. Hər dəfə fərqli teatrlarda baxmadığım
yeni tamaşalar, səhnə, tamaşa sonrası müzakirələr...
Gözlə görə bilmədiyimiz,
cüssəsi kiçik,
oyunu böyük virus
bizi hər şey kimi teatrdan
da məhrum edib.
Karantin öncəsi
teatra olan son dəvətnaməm Gənc
Tamaşaçılar Teatrının
"Xortdanın cəhənnəm
məktubları" əsərinə
idi. Martın 8-i günü Beynəlxalq
Qadınlar Bayramını
öncə şəhəri
gəzərək, sonra
isə tamaşaya baxaraq qeyd edəcəkdik.
Amma məlum səbəblərdən
tamaşa təxirə
düşdü. Və günlər
keçdikcə bu təxirlər uzadıldı...
uzadıldı... qeyri-müəyyən
vaxta qaldı.
Mədəniyyət Nazirliyi və "Mədəniyyət" kanalının
birgə təşəbbüsü
ilə tamaşalar televiziyada yayımlanır,
teatrlar sosial şəbəkələrdə canlı yayımlar vasitəsilə tamaşalarını
nümayiş etdirirlər. Bu xüsusda teatrlarımızın
fəaliyyəti həqiqətən
də təqdirəlayiqdir.
Belə ki, onlar koronavirus
pandemiyasına qarşı
elan edilmiş xüsusi karantin günlərində əvvəlcədən
müəyyən edilmiş
repertuar əsasında
virtual tamaşalar nümayiş
etdirirlər. Paytaxt və
bölgə teatrları
"Evdə qal, özünü və yaxınlarını qoru",
"Biz birlikdə güclüyük"
şüarları ilə
həyata keçirilən
sosial izolyasiya tədbirlərinə dəstək
göstərirlər. Evində oturan, darıxan, fərqli nələrsə
arzulayan, incəsənətə
və mədəni tədbirlərə ehtiyac
duyan insanlar üçün bu, həqiqətən də böyük fürsətdir.
Düzü, onlar bu təşəbbüsə başlayarkən
mən də sevindim, teatrsız qalmayacağıq deyə düşündüm. Hətta ayrı-ayrı
teatrların repertuarına
nəzər salıb,
baxmadığım tamaşaların
günlərini də
qeyd etdim. Amma... Böyük bir "amma"
məhz bundan sonra yarandı məndə. Elə ilk tamaşaya
baxarkən anladım ki, teatr məhz
canlı ünsiyyət
sənəti imiş və mənim kimi illərdən bəri tamaşa zalından səhnəni seyr etməyə öyrənmiş insan üçün telefondan,
komputerdən əsər
izləmək çətindir.
Aktyor və aktirsaların vəziyyətə uyğun
üz mimikaları, jestləri, hərəkətləri,
səhnənin yaşatdığı
fərqli aura, qarşında
canlı-canlı dəyişən
həyatlar teatrı özəl edən əsas cəhətləridir,
mənə görə.
Deyəsən, bu sənəti
mənə sevdirən
əsas xüsusiyyət
də məhz budur - gözünün qarşısında dəyişən
həyatlar. Bir kənarda
oturub başqalarının
həyatını izləmək
necə də xoşdur. Etiraf etməliyəm ki,
kitab və film bu hissləri tam yaşatmır. Kitabı oxuyarkən
obrazları, hadisələri
özün təsəvvür
edirsən və onlar sadəcə xəyalında canlana bilir, filmdə isə hər şey qurulub və çəkilib, səni ondan ekran deyilən soyuq güzgü ayırır. Ekranın soyuqluğu
filmin aurasına da hər zaman
təsir edir. Film gerçəklik hissini sona kimi
qoruyub-saxlaya və aşılaya bilmir. Teatr isə bu ikisinin
ortasında bir yerdədir. Teatrda kitabda oxuduğun
hadisələr və
obrazlar bir anda gözünün önündə canlanır,
sən hər şeydən əvvəl onların nəfəsini
hiss edə bilirsən.
Və bu nəfəs səndən sadəcə
bir neçə metr uzaqdadır. O, həqiqətən var. Teatr
mənə bizdən kənarda fərqli həyatlar yaşandığını,
insanların hamısının
öz problemləri, öz düşüncələri,
öz istəkləri,
öz ağrıları,
öz sevincləri olduğunu əyani sübut edən sənət hadisəsidir.
Buna görə də doğmadır, əzizdir, özlənəndir.
Böyük rejissor Tarkovski deyirdi ki, özünüzü
özünüzlə yalnız
qalarkən darıxmayacaq
şəkildə yetişdirin. Lap çoxdan eşitdiyim və qulağımdan sırğa kimi asdığım bu fikirlər bəlkə də ən çox bu karantin
günlərində gəldi
köməyimə. Bu günlər sübut elədi ki, mən həqiqətən
də özümlə
sıxılmayan, darıxmayan,
saatları və günləri təkbaşıma
da olsam, rahatlıqla və səmərəli şəkildə
keçirməyi bacaran
insanam. Çöldəki həyatı çox
da axtarmır, arzulamıram. Amma bu karantin günləri mənə bunu da sübut etdi
ki, mən qapıdan çöldəki
həyatda ən çox teatra bağlıyammış. Və bu
günlərdə bircə
teatr üçün
darıxırammış.
Ümidliyəm, yenə də ümidliyəm ki, bu günləri ölkəmiz ən az itkiylə
arxada qoyub, daha gözəl, daha fərqli və daha rəngarəng
dövrə qədəm
qoyacaq. Bax elə o günlərdə
insanlar karantin zamanlarında onları yalnız qoymayan, hər vasitə ilə onların evlərinə qədər
gələ bilən incəsənətə, teatra,
musiqiyə, ədəbiyyata,
kitaba əvvəlkindən
daha çox bağlanacaq, daha çox sevəcəklər.
Bu günlər sübut etdi ki, dünyanın xilası elmdədirsə,
insanlığın xilası
incəsənətdədir.
Tezliklə görüşmək ümidiylə, əziz Teatr!
Şahanə MÜŞFİQ
525-ci qəzet.- 2020.- 15 aprel.- S.17.