Ağarəhim Quliyev:
"Fleyta ruhumla
musiqi arasında körpü
oldu"
İstedadlı fleytaçı Ağarəhim Quliyev hələ çox gənc - 19 yaşında olsa da, Azərbaycanda və xaricdə qazandığı bir sıra mühüm uğurları ilə musiqi dünyasında adını tanıtmağı bacarıb.
Söhbətimizə onun sənət yolundan başladıq. Musiqiçi ailəsində
doğulan, anası və nənəsi musiqiçi olan həmsöhbətim
dedi ki, doqquz yaşından etibarən fleytada ifa etməyə
başlayıb. L. və M.Rostropoviçlər adına
21 nömrəli musiqi məktəbində təhsil alıb.
İstedadının və musiqi sevgisinin nəticəsidir ki,
hələ 9 yaşında ikən "İlin kəşfi"
mükafatını qazanıb. Sonradan o, bir neçə yerli
və beynəlxalq müsabiqəyə qatılıb. İtaliya Fleytaçılar Akademiyasının
prezidenti Salvatore Lombardi onun sənətini ən yüksək
mükafatla dəyərləndirib. Ağarəhim
Estoniyanın Narva şəhərində -"Baltika
ulduzları" IV Beynəlxalq musiqi müsabiqəsində
ölkəmizi təmsil edərək birinci yeri tutub.
2012-ci ildə Bakıda İSESCO-nun, Azərbaycan Gənclər
və İdman Nazirliyinin dəstəyi, "Kainat" Gənclik
Mərkəzinin təşkilatçılığı ilə
İslam dünyasının gənc klassik musiqi
ifaçılarının birinci beynəlxalq müsabiqəsində
"Qran Pri"yə, "Qızıl açarlar" beynəlxalq
musiqi müsabiqəsinin fleyta aləti üzrə
"Qızıl açar" mükafatına layiq
görülüb.
2016-cı ildə
Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti İlham Əliyevin Sərəncamı ilə Prezident
təqaüdünə layiq görülməklə adı gənc
istedadların "Qızıl kitabı"na
salınıb. 2018-ci ildə isə Gənclər
üçün Prezident mükafatının verildiyi 6 gəncdən
biri olub.
A.Quliyev Rusiyanın Samara şəhərində
Yuri Başmet adına Musiqi Akademyasında,
Üzeyir Hacıbəyli adına Bakı Musiqi Akademiyasında,
həmçinin, İtaliyada bir neçə il fleyta
ifaçılığı üzrə təhsil alıb. Hazırda Fransanın Ecole Normale de Musique de
Paris-Alfred-Cortot Konservatoriyasının tələbəsidir.
- Musiqi aləti kimi niyə
fleytanı seçdiniz? Bunun bir hekayəsi
varmı?
- Bu suala dəqiq cavab verə
bilmirəm. Əslində, elə bir hekayəsi
yoxdur. Nənəmin məsləhəti ilə
piano ilə məşğul olurdum. Dörd
yaşımdan piano çalırdım. Sonra
musiqi məktəbinə getdim. Musiqiyə
çox bağlandım və həyatımı musiqiyə həsr
etmək qərarına gəldim. Ancaq piano
yox, fleyta ilə daha çox maraqlanırdım. Filarmoniyada konsertlərə gedirdim. Orada Xalq artisti Rauf Abdullayevin dirijorluq etdiyi konsertdə
Müzəffər Ağamalızadə fleytada solo ifa edirdi.
Onun ifasını çox sevirdim. Konsertdən
sonra Rauf Abdullayev məni səhnə arxasına apararaq gələcək
müəllimimlə tanış etdi. Beləliklə,
Mstislav Rostropoviç adına 21 saylı
musiqi məktəbində fleyta sinfinə getdim. Müəllimim
hər zaman mənə yaşımdan yuxarı proqram verirdi.
Bütün klassik alman əsərlərini
öyrətdi. Filarmoniyada, konservatoriyada,
müxtəlif konsertlərdə ifa etməyə
başladım. Məktəbi bitirib
Bakı Musiqi Akademiyasına daxil oldum. Sonra müəllimim
mənə təhsilimi xaricdə davam etdirməyi məsləhət
gördü. Həm də hazırda Fransada təhsil
alıram. Mənə elə gəlir ki, məhz fleyta mənim
ruhumla musiqi arasında körpü oldu.
- Fleytanı heç görməyən,
dinləməyən birinə onu sözlərlə necə təqdim
edərsiniz?
- Fleytanı sözlərlə
anlatmaq mümkün deyil, məncə.
- Gənc yaşınıza
rəğmən uğurlarınız
heç də az deyil. Sizcə,
yaxşı fleytaçı olmağınızın səbəbləri
nədir?
- Uğurlarıma diqqət ayırdığınız və dəyərləndirdiyiniz
üçün təşəkkür edirəm. Məncə,
bu da insanın özündən asılıdır. Digər tərəfdən
lazımi anda lazımi yerdə olmaq da böyük rol
oynayır. Məsələn, mənim müəllimlərim və
oxuduğum məktəbin direktoru kimi. Onların mənim sənətimdə
və uğurlarımdakı rolu əvəzsizdir. Mənəvi anlamda isə hesab edirəm
ki, mənim yolum məhz Tanrı tərəfindən müəyyən
olunub. Mən sadəcə nə etməliyəmsə, onu da
edirəm. Məncə, əsas səbəb Allaha inam və
gündəlik məşqlərdir. Mən heç nəylə
kifayətlənmirəm, bacardıqca hər zaman öz üzərimdə
işləyirəm, daha çox öyrənməyə
çalışıram. Elə Fransaya gəlməyimin səbəbi
də bildiklərimlə kifayətlənməmək, daha
çox öyrənmək eşqi idi.
- Azərbaycan və Fransa musiqi mühitini heç müqayisə
etmisinizmi? Ortaya necə bir mənzərə
çıxır?
- Azərbaycan, Rusiya, Gürcüstan və sair - bu, bir məktəbdir.
Avropa, Amerika və digərləri - bu isə başqa məktəbdir.
Fransada musiqi ilə pul üçün deyil, sadəcə onu
sevdikləri üçün məşğul olurlar. Burda təhsili
olmayan musiqiçilər də var ki, bu səbəblərin
ikisi üçün də bunu icra edirlər. Qabağa isə
təhsilindən asılı olmayaraq, öz fikri, öz
baxışı və bu sferaya aid olmaq üçün
inanılmaz istəyi, məqsədi olanlar gedirlər. Burda bu
cür insanlara maddi və mənəvi dəstək olan təşkilatlar
da var. Mən Fransada yeni fikirlərə qarşı daha
artıq azadlıq və açıqlıq hiss edirəm.
Heç kim yeniliyin əleyhinə deyil, əksinə, daha
çox dəstəkləyirlər. Fransada mənim klassik
musiqiylə bağlı anlayışım axır 50 ildə
olan yeniliklər səbəbindən daha da dərinləşdi.
- Fleytada ifa etməkdən ən
çox zövq aldığınız əsərlər
hansılardır?
- Bu suala cavab kimi mən ancaq bəyəndiyim
bəstəkarların adlarını çəkə bilərəm,
bəstələrin deyil. Çünki əgər bəstələrdən
danışsam, siyahı bitməyəcək. Bəstəkarlardan
ən çox sevdiklərim İohan Sebastian Bax, Georg Filipp
Telemann, Dominiko Skarlatti, Frakis Poulenk, Qabriel Faure, Sergey Raxmaninov,
Dmitri Şostakoviç, Sergey Prikofiev və
başqalarını misal göstərə bilərəm.
Ümumi şəkildə desəm, hər şeydən
çox klassik musiqinin ifasından həzz alıram.
- Fleyta bir Qərb musiqi alətidir. Bəs
Şərq musiqisi fleytaya necə yaraşır?
- Mənim fikrimcə, musiqi alətinin Qərb və ya Şərqə
məxsus olması elə də vacib deyil. Vacib olan
musiqiçinin istedadının çoxyönlü
olmasıdır. Hətta sən bambukdan hazırlanmış
fleytada belə çala bilərsən. Amma onunla
auditoriyanı valeh edərsən.
- Səhnədə ən çox həyəcanlandığınız
hansı çıxışınızı
xatırlayırsınız?
- Səhnə elə bir yerdir ki, orada həyəcanlanmamaq
mümkün deyil. Əgər sənətinə qarşı
məsuliyyətin varsa, o zaman həyəcanın da olur. Hər
çıxışıma belə məsuliyyətlə
yanaşdığım üçün elə bir
çıxışım olmayıb ki, həyəcanlanmayım.
Az və ya çoxu isə deyə bilmərəm.
- Yəqin ki, insanın ifa zamanı
özünü dinləməsiylə sonradan səsyazmadan, ya
da videodan dinləməsi fərqli olur. Siz
heç evdə öz ifanızı yazıb dinləyirsinizmi?
- Əlbəttə. Bu, bilavasitə bizim iş
prosesimizə aiddir. Məşqlərimizin böyük hissəsi
ondan ibarətdir ki, ən yüksək səviyyədə təmiz
və xoşagələn səsə nail olaq. Xüsusi səsyazmanın
üzərində işləməsəm, qulaq asmasam, analiz
etməsəm və o səsyazmadakı səhvləri düzəltməsəm,
inanmıram ki, öz ifamda ən yüksək peşəkarlığa
nail ola bilərəm.
- Hansı fleyta ustalarını daha
çox dinləyirsiniz?
- Jeyms Galvey, Emanuel Pahud,
Denis Bouriakov, Sevverino Qazzeloni, Maksans Larrieu ən çox dinlədiyim
və öyrəndiyim fleyta ustalarıdır.
- Fleyta daha çox orkestr aləti
kimi tanınır. Siz isə indidən bir
sıra solo konsertlər vermisiniz. Yəqin ki, bunu gələcəkdə
də davam etdirəcəksiniz?
-
2013-cü ilin iyun
ayında Kremlin Georgiyevsk sarayında orkestrlə birlikdə
Rusiya prezidenti Putinin qarşısında polkovnik Orlovun
dirijorluğu altında Demersmanın fleyta və orkestr
üçün yazılmış konsertini ifa etdim və
uğurlu alındı. 2016-cı ildə Heydər Əliyev
Fondunun vitse-prezidenti Leyla Əliyevanın təşkil etdiyi
"Söz" poeziya gecəsində solo ifa etdim. 2016-cı
ildə ölkəmizdə "Multikulturalizm ili" çərçivəsində
Beynəlxalq Muğam Mərkəzində Prezident təqaüdçülərinin
konsertində çıxışım oldu. 2017 və 2019-cu
illərdə UNESCO-nun Parisdəki mənzil qərargahında
solo ifa ilə çıxış etdim. Parisdə məşhur
Salle Cortotda konsertim olub. Fransanın ən böyük kilsələrində,
Azərbaycanın Fransadakı səfirliyində və Azərbaycan
Mədəniyyət Evində konsertlərlə
çıxış etmişəm. Əlbəttə, bu
cür solo çıxışlarımı gələcəkdə
də davam etməyi düşünürəm.
- Fleyta ifaçılığının yaşı və ya hansısa fiziki tələbləri
varmı, yəni barmaqların, dodaqların quruluşu və
sair mənasında...
- Bu, insanın özündən
asılıdır. Elə insan var ki, yaş keçdikcə
onunçün fleytada ifa etmək çətin olur.
Çünki həqiqətən də fiziki hal musiqiçiyə
mane ola bilər. Amma elələri də var ki, yaş mane olmur
və əksinə, yaş artdıqca, təcrübə
çoxaldıqca daha da peşəkarlaşırlar.
Yaxşı musiqiçi olmağa isə əsasən, hisslər,
duyğular və aldığı təhsilin keyfiyyəti təsir
edə bilər. Mən şəxsən bunların
hamısını vacib hesab edirəm.
- Sizcə, fleytaya hansı janrdakı musiqi daha yaxşı
yaraşır?
- Bu, daha çox musiqi alətindən
və musiqiçinin bacarığından asılıdır.
Amma məncə, fleytaya klassik və ya caz daha çox yaraşır.
- Nə zamansa fleyta
ifaçılığına hansısa yeniliklər gətirəcəyinizi
düşünürsünüzmü?
- Məncə, mən fleyta ifaçılığına yeni olaraq
ancaq özümün musiqi duyğularımı gətirə
bilərəm. Musiqi alətin ətrafında fırlanmır.
- Fleyta və muğam... Belə
bir sintez, sizcə, necə alınar?
- Fikrimcə, alınmaz. Onun
üçün balaban var. Muğam balabanda daha gözəl səslənir.
- Fleyta ilə özünüzü
xəyal etdiyiniz ən son nöqtə nədir?
- Arzuları ucadan deməzlər... Yoxsa onlar heç
vaxt həyata keçməz.
MEHRİ
525-ci qəzet.- 2020.- 29 aprel.- S.12.