"Vətənpərvərlik
mövzusunda olan mahnılarımı ruhumla, canımla hiss edərək
yazmışam"
MƏRYƏM
ƏLİBƏYLİ: "YAZDIĞIM
HƏRBİ-VƏTƏNPƏRVƏRLİK MAHNILARI
MƏNDƏN SONRA DA YAŞAYACAQ"
-Məryəm
xanim , musiqiyə gələn yolunuz
maraqlıdır. Necə başladı bu maraq?
- Musiqi ilə
bağlılığım uşaqlıq illərimə təsadüf
edir. Ondan öncə isə şeirlər, hekayələr
yazırdım. Bu, 6-7-ci sinifə təsadüf
edirdi. İndi özümə çox təəccüblü
gəlir ki, bunlar çox ciddi, lirik-romantik şeirlər,
lirik, faciəvi hekayələr idi, necə olub o yaşda
bunları yazmışam. Hekayələr hələ
işıq üzü görməyib. Şeirlərimin
bir çoxu mahnılarda öz əksini tapıb. 8-ci sinifdən öz şeirlərimə mahnılar
yazmağa başladım. İlk
mahnılarımdan biri "Səni gözlərəm" idi.
Bülbül adına orta ixtisas musiqi məktəbinin
fortepiano sinifində oxuyurdum. Bildiyiniz kimi, ora
musiqi qabiliyyəti yüksək, istedadlı uşaqlar imtahanla
qəbul olunurdular. Xüsusi təmayüllü
məktəb olduğuna görə imkanlı,
tanınmış şəxslərin övladları orada təhsil
alırdı. Məsələn, mənim müasirlərim
Rasim Balayevin, rejissor Tofiq İsmayılovun, Müslüm
Maqomayevin, maestro Niyazinin, rəqqasə Afaq Məlikovanın
övladları idi. Onların arasında mən sadə bir şagird idim.
Mənim də fərqim yaradıcılıq
eşqim idi. Hər sinifdə fortepiano
olduğundan tənəffüslərdə uşaqlar
üçün mahnılar ifa edirdim. Hətta
illər sonra 26-27 yaşımda ilk mahnım "Səni
gözlərəm"in şəhərdə oxunduğunu eşitdim.
Soruşdum, dedilər Səyyad Əlizadədir
oxuyan. Amma o, söz və musiqinin müəllifi
kimi özünü göstərmişdi. O zamanlar
mahnımın müdafiəsinə qalxmaq heç
ağlıma da gəlmirdi, amma pis təsir etmişdi. Elə o vaxtdan indiyə kimi susdum və bunu söyləmədim.
Fikirləşdim, ola bilər ki, sinifimizə
oxuyan tar və ya kamança ifaçıları sonradan
toylarda Səyyad Əlizadəylə işləyəndə
ona bu mahnını zümzümə ediblər, o da bəyənib,
sözlərinin qismən bir hissəsini dəyişib və
öz adıyla təqdim eləyib. Bu
yaxınlarda hətta o mahnını Yutubda tapdım. Vaxtilə mənə pis təsir edən bu hadisəni
indi gülüşlə qarşılayıram.
Məktəb illərindən başlayan yol sonradan
konservatoriya dövründə davam elədi. Buranın
musiqişünaslıq fakültəsini bitirmişəm.
O zamanlar Azərinlə tanış oldum. Yaradıcılıq dostluğumuz onun səsinə
yazılmış bir neçə mahnı yazmağıma gətirib
çıxardı. Bunlardan biri də Azərinin
ifasında sonradan çox məşhur olan "Səni itirəndən"
adlı mahnım idi. 1990-cı ildə 20
Yanvar faciəsindən sonra "Odlar yurdu" festivalına
hazırlaşırdıq. Orada da mənim şəhidlərimizə
aid etdiyim sözləri Ofelya Babayevaya aid "Bakı-yanvar
1990" adlı mahnım Azərinin ifasında müsabiqəyə
çıxarıldı və çox məşhurlaşdı.
Bundan təsirlənərək silsilə hərbi
vətənpərvərlik mövzuda mahnılar yazdım.
Sözləri Vidadi Babanlıya aid olan Elxan
Əhədzadənin ifasında "Hoydu, dəlilərim,
hoydu" adlı mahnısını Xocalı faciəsindən
2-3 gün sonra təsirlənərək yazdım. Bundan sonra Flora Kərimovanın ifasında
"Gülümsə üzümə, Azərbaycanım"
adlı ölkəmizin çətin günlərinə həsr
olunmuş bir mahnı bəstələdim.
-
Dövrləri müqayisə etsək, sizcə, o dövrdə
bəstəkar olmaq asan idi, yoxsa indi?
- Məncə,
o zamanda daha asan idi bəstəkar olmaq. Çünki
bu işlə daha çox peşəkarlar məşğul
olurdular. Təkcə peşəkarlıq
deyil məsələ, həm də istedad şərtdir.
O zaman sənət aləmində əksərən peşəkarlar
və istedadlılar vardı. Onların
qarşısında heç bir sədd olmurdu. İndiki zamanda isə qeyri-peşəkarların
parlamağı daha asandı. Mənim
mahnılarım 23 yaşımdan hər yerdə səslənir.
Amma mən hələ də Bəstəkarlar İttifaqına
üzv ola bilməmişəm. Bunun çoxu mənim günahımdır, əvvəl
maraqlı olmamışam. Amma beş
il öncə dostların təkidilə sənədlərimi
təqdim elədim. Düşünürdüm
ki, bunu çoxdan eləməliydim. Çünki
30 ildir sənətdəyəm, öz ideyalarımla, vətənpərvərliyimlə
bu xalqa xidmət edirəm. Hətta özləri
dəvət etməli idilər ki, niyə bizim
üzvümüz deyilsiniz. Amma nədənsə,
mənim vaxtilə müəllimim olmuş Firəngiz
Əlizadə sənədlərimi hələ də qəbul
etməyib. Bu, acınacaqlı vəziyyətdir.
- Vaxt
vardı estrada sənətimizdə sizin və
qruplarınızın adı dillər əzbəri idi,
mahnılarınız sevilirdi. Sonra nələr
dəyişdi?
- Hələ
30 il bundan əvvəl Xəyalə
Manaflı adında 5 yaşlı balaca uşağı səhnəyə
gətirdim və o, estrada janrında oxuyan ilk uşaq oldu. Onun üçün silsilə mahnılar bəstələdim
və artıq uşaqla işləmək təcrübəsi
qazandım. Sonra Natiq Qəzənfəroğlu ilə 4
ay Bakıdakı bütün təhsil ocaqlarını gəzib
4 gənc seçdik və 5 il fəaliyyət göstərib
indiyə kimi unudulmayan "NM" adlı qrup yaratdıq. Bütün qrup rəhbərləri
yaratdığı qruplardan pul qazanmağı
düşünəndə, biz onlar üçün yeni
mahnılar hazırlayır, təmənnasız işləyirdik.
O qrupdan sonra "Can bala" uşaq qrupunu yaratdıq və
birinci heyət 8-9 il fəaliyyət
göstərdi. Onlar böyüyəndən
sonra yeni heyət yaranır və qrupun fəaliyyəti bu
formatda davam edir.
- Uşaq
ədəbiyyatı kimi, uşaq musiqisi də diqqətdən
kənar qalan sahədir. Sizin cəhdləriniz də işə yaramadı?
- Elə
bir dövrdə yaşayırıq ki, hər bir sahədə
onun təbliğatı üçün geniş təşviqat
işləri görülməlidir. İndiki
zamanda hər şey pul meyarı ilə
ölçülür, televiziyalarımız da buna daxil.
Həmişə mənə sual verirlər ki,
niyə uşaq musiqiləri yazılmır? Bu sualdan yorulandan
sonra dedim ki, bunu məndən niyə soruşursunuz, mən
yaradıcılığının böyük hissəsini
uşaqlara həsr edən insanam. Uşaqlar
üçün qruplar yaratmışam, onların vasitəsilə
uşaq şeirlərimi, mahnılarımı balaca
dostlarımıza çatdırıram. Hər
mövzuda mahnılarım var. Onların bir çoxu məşhurdur,
sevilir. Amma bu, çox azdır. Bu
yaşımda ürəklə deyə bilirəm ki,
özümdən sonra gələcək nəsillər
üçün zəngin bir irs qoyub gedəcəyəm.
Məndən sonra yazdığım uşaq
mahnıları, hərbi-vətənpərvərlik
mahnıları qalacaq. Bu gün lazımi dəyərimi
almasam da, nəticədə illərlə xalqımız və
balalarımız üçün çox dəyərli
işlərlə məşğul olmuşam. Bundan xoşbəxtəm və fəxr edirəm.
Başqa ölkələrdən dəfələrlə
təkliflər gəlib, amma qısqanclıqla yanaşıram
ki, niyə başqa ölkə üçün
çalışım, bəs mənim xalqım, mənim
balalarım? O məşhur bəstəkarlardan
soruşmaq lazımdır ki, niyə bircə dənə
uşaq mahnısı yazmırsınız? Yazmırlar,
özləri bilər, mən ki yazıram, məndən niyə
bəhrələnmir, niyə dəyərləndirmirlər?
Bu gün Məryəm Əlibəyli istəyir
ki, "Münəccim" adlı uşaq verilişi
hazırlasın. Niyə yaxın qoymurlar,
böyük pullar istəyirlər, niyə deyirlər ki, buna
baxan olmayacaq? Mənim valideyn himayəsindən
məhrum körpələr üçün "Laylay"
adlı böyük bir layihəm var. Hələ də onu həyata
keçirə bilmirəm, heç kimin marağında deyil.
Karantindən öncə əsgərlərimiz
üçün gözəl bir mahnı yazdım.
Neçə xalq, əməkdar artistlərimizin, digər
müğənnilərin yanında bu mövzunu
açdım, heç kim yaxın
durmadı. Yəni problemlər çoxdur.
Bu sahələrdə işləmək istəyənlər
çoxdur, amma onları dəyərləndirən, dəstək
olan yoxdur.
-
Yaradıcılığınızda vətənpərvərlik
mahnıları da çoxdur. Bu sahədə vəziyyəti
necə dəyərləndirirsiniz?
- Bayaq da
dediyim kimi, bu mövzuda çox mahnılar yazmışam. Onları mahnı kimi deyil, ruhumla, canımla hiss edərək,
olub ki, ağlayaraq, ürəyim parçalanaraq, ya da
qürurla yazmışam. Ölkəmi
çox sevirəm. Vətənin
içində vətən üçün darıxan adamam.
Son yazdığım Azərbaycan əsgəri
üçün olan mahnımın işıq üzü
görməsini istəyirəm. Çünki
əsgərlərimiz üçün lazımlı
mahnıdır. Yazdıqlarım
arasında vətənə xidmət edən, ruhlandıran
mahnılar çoxdur. Onlardan istifadə eləmək
lazımdır. Mən həmin bəstəkaram
ki, əsr dəyişəndə 12 fərqli janrda ifa edən
müğənniyə birlikdə "Yeni dövrü gəlir
Azərbaycanın" adlı mahnı oxutdurdum. Çox çətin oldu, amma bunu elədim və
möhtəşəm alınmışdı. Təəssüf, ona da dəyər vermədilər.
Efirə gedən gün həmin hissəni kəsib
çıxardılar. Çünki Məryəm
Əlibəyli gənc idi, niyə digər bəstəkarlardan
fərqli bir şey yazmalı idi ki...
- Gənclərin
milli-mənəvi dəyərlərə münasibəti, vətən
sevgisini necə dəyərləndirirsiniz?
- Mən
hər şeydən öncə Azərbaycan vətəndaşıyam.
Bu adda hətta uşaqlar üçün
şeir, mahnı da yazmışam. Hazırda
ən nifrət elədiyim insanlar xaricdə oturub Azərbaycanı
təhqir edən, əskiklərinə lağ edən
insanlardır. Sosial şəbəkələrdə
onlara bacardığım qədər cavab verirəm. Məncə, orda oturanların bizim pisimizi belə təhqir
eləməyə haqqı yoxdur. O pisin onlara aiddiyyatı
yoxdur, o pis də bizimdir. Vətənini sevməyən
insan harda olsa da, dinclik tapa bilməz. Heç
vaxt ölkəmdən, vətənimdən şikayətçi
olmamışam. Bizim adətlərimiz kimi
gözəl adət heç yerdə yoxdur. Çox heyif ki, unudulur, dəyərlər öz mənasını
itirməyə başlayır. İnsanlar dəyişməyə
başlayırlar.
- Sizcə,
bu hisslərin inkişafı, təbliğatı
üçün cəmiyyətimizdə nə
çatışmır? Nəyə ehtiyac var?
- Ailədən
çox şey asılıdır. Uşağa
vətənin nə olduğunu anlatmalıyıq. İki ildir radio üçün
hazırladığım "Bax, bu, vətənimizdir"
adlı layihəm var. Görək, harda yayımlanacaq. Orda uşaqlarımıza vətənin nə
olduğunu öyrətmək istəyirəm. Bunları uşaqlıqdan təbliğ etmək
lazımdır. Mən bunun tərəfdarıyam
ki, erməninin düşmənliyini, əsl üzünü
uşaqlıqdan başa salmalı, öyrətməliyik.
Kimsə buna qarşı çıxa bilər,
olsun. Mən öz vətənimi bu cür
qorumağı bacarıram. Hamı öz vətənini
bacardığı səviyyədə qorumalı və
uşaqlara vətənin nə olduğunu öyrətməlidir.
- Uşaq
qruplarınızda balacalar daha çox hansı mövzulu
mahnılara meyl edirdilər? Onların
zövqünü necə formalaşdırırdınız?
- Məşğul
olduğum uşaqlara nə mahnı təqdim etsəm, cani-dildən
sevirlər, oxuyurlar. Ümumiyyətlə, dünyada
ən çox təşəkkür edə bilən məxluqlar
uşaqlardır. Mən də onlara
qarşı vicdanlı olmağa çalışıram.
Onlarla işin əsasında sevgi, dostluq durur.
Mən onların hər birini özünəməxsus
dərəcədə sevə bilirəm. Ən
böyük fəxrim şagirdlərimin təkcə musiqidə
yox, fərqli sahələrdə də qazandıqları
uğurlarıdır. Sevinirəm ki,
onların həyata, yaradıcılığa, sənətə
addımlarının ilkin təməllərindən biri də
mənəm. Ən kövrəldiyim məqam
isə odur ki, onlar böyüyəndən sonra da məni
axtarıb tapırlar, sevgilərini bildirirlər. Bundan böyük gözəllik yoxdur.
- Uşaq
bəstəkarı kimi tanınmağınızın
yaradıcılığınıza hansı müsbət və
mənfi təsirləri oldu?
- Bu
cür tanınmağım ürəyimcədir. Amma bunun başqa tərəfi də odur ki, bundan
sui-istifadə edənlər də var. Məsələn,
hardansa təklif gələndə, ciddi musiqi yazmaq istəyəndə
adım çəkilən kimi bəziləri "o,
uşaqlar üçün yazır" deyib, yoluma daş itələyirlər.
Onlar anlamırlar ki, uşaq musiqisini yazmağı hər adam bacarmır. Onların
çoxu hələ səhnədə olmayanda, mən
artıq ciddi musiqilər, şeirlər yazırdım.
Bunun özü də maraqlı faktdır ki, onların
arasında vaxtilə kömək elədiyim, sənətin
sirlərini öyrətdiyim insanlar da az
deyil. Bizim silahımız musiqidir. Çalışmışam vətəndaşlıq
mövqeyimi hər zaman hər sahədə göstərim.
Bu, mənim qəlbimin səsidir.
Şahanə Müşfiq
Şərq.- 2020.- 12
avqust.- S.20.