Unutmağa
haqqımız yoxdur!..
Bu, Sədi
Şirazinin kəlamıdır ki, deyir: "Ermənidir yer
üzünün Əhriməni, insanlığın
düşmənidir, düşməni". Bu isə
gürcülərin atalar sözüdür: "Erməni gəldi,
yeni bəlalar gətirdi". Ermənilərin özləri
barədə bu məsəli də çox sərrastdır:
"Varteğ hay, anteğ vay - harda hay (erməni) var, orda vay
var"...
Ey mənim
ürəyiyumşaq xalqım! Ey mənim tükü tükdən
seçən, zərifdən zərif, qəlbi geniş,
duyğusal millətim! Xalq olaraq intiqamçı, irqçi
deyilik, əl tutanıq, humanistik, bağışlayanıq,
amma məncə, yetər! Hissiyyata
qapılmamalı, əndazəni aşmamalıyıq.
Adam var ki, onu yüz nəfərin yanında oğurluq üstə
tutsan, şivən qoparıb həyasızlıq edəcək,
səsini başına atıb deyəcək ki, oğurluq etməmişəm,
mənə böhtan atırsınız... İndi biz Heredotdan,
Pultarxdan bu yana dünya tarixçilərindən bir
kitablıq sitatlar gətirsək, S.N.Qilinkanın "Azərbaycan
ermənilərinin Rusiya hüdudlarına köçürməsinin
təsviri" (əslində isə ermənilərin Azərbaycana
köçürülməsi), "Rusiyanın
Ərzurumdakı baş konsulu Mayevskinin qeydləri"ni,
V.L.Veliçkonun "Qafqaz" kitabını sətir-sətir
onlara oxutsaq da, zərrəcə pəysinməzlər, əksinə,
yer üzünün ən qədim xalqı, hətta Adəm
peyğəmbərin onlara məxsusluğunu, Nuhun tufanında
"fədakarlıq" göstərdiklərini söyləyəcəklər.
O qədər ədalətsizdirlər ki, Çingiz xan,
Əmir Teymur, Şah İsmayıl, Nadir şah Əfşar
kimi türk sərkərdələrinin
varlığını belə inkar edərlər.
Ağızlarını açan kimi guya bizim eradan əvvəl
yaşamış II Tiqrandan danışacaqlar...
Bilmirəm, hansı axmaq tarixdə olmayan
"böyük ermənistan" ideyasını bunların
ağlına salıb. Bu erməniləri başa salan bir Allah bəndəsi
tapılmır ki, desin indi hansı zəmanədi, sən
hansı gücün və qüdrətinlə "dənizdən
dənizə" dövlət yarada bilərsən?!
Bu ermənilərin
son iki yüz ildə bizim başımıza açdıqları
oyunları, müsibətləri xəyalımdan keçirib
düşünürəm ki, əldə etdiklərinə
görə şükür etməyən xalq haqqında
yazmağın nə faydası! Guya onlar hardan gəldiklərini,
bizim torpaqlarda necə məskunlaşdırıldıqlarını
bilmirlər? Guya onların bir qisminin vaxtilə
İran ərazisindən köçürülmələrinin
memarlarından olan A.S.Qriboyedovun rus imperatoruna
yazdığı məktubdan xəbərləri yoxdur?
Var! Oxumayıblarsa, yadlarına sala bilərik.
A.S.Qriboyedov yazırdı:
"Əlahəzrət, ermənilərin mərkəzi
rus torpaqlarında məskunlaşmasına icazə verməyin! Onlar elə
tayfadırlar ki, həmin yerlərdə bir neçə on il
yaşadıqdan sonra dünyaya hay-küy salaraq bura bizim qədim
dədə-baba torpaqlarımızdır deyəcəklər!"
Ermənilər azərbaycanlıların "Yersiz gəldi,
yerli qaç" atalar sözlərini özlərinə
şüar seçdilər. O zamankı ictimai-siyasi proseslər,
Çar Rusiyasının Osmanlı Türkiyəsi ilə,
İranla apardığı müharibələr onların
xeyrinə işlədi. Ermənilər bu gün 10 fevral
1828-ci ildə Çar Rusiyası ilə İran arasında
bağlanmış Türkmənçay müqaviləsindən
sonra aralıq bufer-xristian dövləti yaratmaq eşqinə
düşən çar I Nikolayın onlar üçün
"erməni vilayəti" adlı inzibati ərazi vahidi
yaratdıqlarını hansı üzlə dana bilərlər?
İnkar etmək mümkündürmü?!
Çar və nəhayət, bolşevik
Rusiyasının maddi-mənəvi yardımı ilə tarixi
Azərbaycan torpağında yox yerdən özlərinə
dövlət yaradan bu haylar Allahlarına şükür etməkdənsə,
heç zaman sakit oturmadılar. Mir Möhsün Nəvvabın
"1905-1906-cı illərdə erməni-müsəlman
davası", Məmməd Səid Ordubadinin 1918-ci il hadisələrindən bəhs edən
"Qanlı sənələr" kitablarını oxumaq
kifayətdir ki, nə qədər qəddar, kəmfürsət
tayfa ilə qonşu olduğumuzu dərk edək. Ermənilərin
Şuşada törətdikləri ağılasığmaz vəhşilikləri
gözü ilə görən Mir Möhsün Nəvvab dəhşətə
gələrək onlara üz tutub soruşur: "Əvvəla,
bu tayfadan (erməni) sual edirəm ki, bu qədər mərdiməzarlıq
və nahaq qanlar tökməkdə, mülklərin və
malların talan və tarac edilməsində və yanıb
xarabazlığa çevrilməsində
səbəb və mətləbiniz nədən ibarətdir?
Əgər məqsədiniz padşahlıq və kral
olmaqdırsa, sizin bu təbiətinizlə və
insafsızlığınızla ağla sığan şey
deyil. Ağıllı və kamallı insanın sizin
haqqınızda düşüncəsi belədir ki, belə səfeh
hərəkətlərlə sizin tayfaya nəinki padşahlıq,
heç koxalıq və kəndxudalıq da yaraşmır.
Bu, dəfələrlə mötəbər dəlillərlə
sübut olunmuşdur.
...Siz bu vəhşi
təbiət və qəddarlıqla, beş-altı
şahı banklara toplamaqla, fəqir-füqəranı
aldadıb zorla onlardan beş-üç şahı
qopardıb cibinizi doldurmaqla, bığınızı burub
başınıza papaq qoymaqla və çiyninizə
yapıncı salmaqla padşah olmaq mümkün deyil. Nahaq qanlar töküb namərdliklə qəflətən
insan məxluqunu öldürüb, burun-qulağını kəsib,
başına nal çalmaqla və başqa növ vəhşiliklə
böyük olmaq mümkün deyildir. Belə
qəddar və vəhşi adamlar nəinki böyük olmaz, əksinə,
o, həmişə zəlil və bütün məxluqatın
ayaqaltısı olar. Siz xalqınız
içərisində əkdiyiniz qəddarlıq toxumunun
tezliklə barını görəcəksiniz. Bununla siz başqaları üçün
qazdığınız quyuya, yəqin edin ki, özünüz
düşəcəksiniz". (M.M.Nəvvab.
"1905-1906-cı illərdə erməni-müsəlman
davası" Azərbaycan nəşriyyatı, 1993, səh.
55-56).
Bu həssas
qəlbli, ağzıdualı və müdrik kişinin ermənilər
barədə yazdığı bu fikirlərdən 115 il keçib. Bu 115 ildə ermənilərin
xasiyyətində, əməlində nə dəyişib?
Heç nə! Bir az da qəddarlıq, bir
az da azğınlıq, qudurqanlıq! Belə qənaətə
gəlmək olar ki, min il də keçsə,
xasiyyəti, əxlaqı dəyişmək olmaz; irsiyyət,
qan yaddaşı hər zaman özünü göstərəcəkdir!
Yüz il bundan əvvəl, ingilis jurnalisti
ermənilərin davranışlarını müşahidə
edərək bu qənaətə gəlmişdir ki,
"Daşnaklar üçün öldürülmüş
erməni çox qiymətlidir. Əgər bu
hadisədən necə lazımdır istifadə edə bilsələr,
onda o, təbliğat üçün çoxlu xeyir gətirə
bilər". Dahiyanə müşahidədir.
İndi bildinizmi bu 44 günlük Vətən müharibəsi
dövründə, dəfələrlə müraciət
olunmasına baxmayaraq, ermənilər döyüşdə
öldürülən əsgərlərinin meyitini nə
üçün götürmürdülər... Səbəbi
- şərəfsizlik, hiyləgərlik!
Murdar erməni
"ideoloq"u Zori Balayan iyrənc sətirlərlə dolu
"Ruhumuzun canlanması" kitabında azərbaycanlı-türk
uşağına vəhşicəsinə işgəncə
vermələrini, onu ağlasığmaz amansızlıqla qətlə
yetirmələrini yalnız ən yırtıcı məxluqların
duya biləcəyi bir məmnunluqla təsvir edir. Bəs
Xocalı qətliamının iştirakçısı
olmalarıyla fəxr edən, illərcə havasını
udduqları, suyunu içdikləri, nemətlərindən
barındıqları, vətəndaşı olduqları
ölkəyə arxa çevirən, tökdükləri azərbaycanlı
qanı üzərindən atlanıb Ermənistanda
"prezident" kürsüsündə oturan Robert
Köçəriyan, Serj Sarkisyan bu azğın Zori Balayandan rəhmli
idilərmi? Əsla!
Özlərini
dünyaya məzlum, zülmə məruz qalmış "ali
irqin" nümayəndələri kimi tanıdan bu üzdəniraq
düşmən 44 günlük Vətən müharibəsində
məğlub olub diz çökəndən sonra 28 il
işğal altında saxladıqları kənd və şəhərlərimizdə
törətdikləri vəhşiliyi, vandalizmi, əxlaqa
sığmayan faşist xislətlərini görüb də
unutmaq olarmı?! Bir xalqın xislətindəki
qərəzi, hiyləni, paxıllığı, torpaq hərisliyini
sınamaq üçün bizə neçə əsr
lazımdır? Nə edək, dəyişmirlər, dəyişmək
istəmirlər! Özlərinə məxsus
olmayanı özlərinki hesab edən, tarixi kənd və
şəhərlərimizə qondarma adlar qoyan, yeraltı,
yerüstü sərvətimizə, tarixi abidələrimizə
qənim kəsilənlərlə hansı dildə
danışmalıyıq? Cavab verməkdə
çətinlik çəkirəm. Əgər
bir xalqın din xadimi də cəllad kimi davranırsa, onda
onların verdiyi vədə, anda inanmaq olarmı? Belə bir qənaətə gəlmək daxilən
məni incidir, amma qriqoryan kilsəsinin patriarxını
incitmir. Müqəddəs Qüdsdəki
erməni kilsəsinin patriarxı Rusiya prezidenti cənab Putinə
müraciət edib ki, "Şuşa və Hadrutu bizə geri
qaytarın, Şuşa bizim ruhumuzdu". Sən
ey kilsəyə sığınmış gerizəkalı, əgər
sənin olmayanı sənə qaytarmaq belə asandırsa,
soydaşların da bizə Zəngəzuru, Göyçəni,
İrəvanı qaytarsın. İrəvan da bizim
ruhumuzdu!
Söz tapmıram,
axı Pənahəli xan Cavanşir tərəfindən tikilən,
abad edilən Pənahabad - Şuşa
qalası sizin necə ruhunuz ola bilər? Ruhunuz
varsa, dünya ermənilərini çağırın
özünüzə müqəddəs bir şəhər
tikin, ruhunuzu orada tapın. Yoxsa bu
ağılla, bu düşüncə ilə nə əldə
etmək olar? Nə olar, Ququ quşuna bənzəməyin.
Yoxsa ququ quşunun əməlindən xəbəriniz
yoxdur? Ququ quşu özgə bir quşun
hazır yuvasına bircə dənə yumurta qoyur. Bu yumurtadan çıxan Ququ quşu öz genetik
xüsusiyyətinə görə tez böyüyür və
müxtəlif üsullarla yuvadakı ögey quşları
bir-bir yerə atır və özgə quşun yuvasına
sahib çıxır. Əlbəttə,
iyrənc xasiyyətdir. Vəhşi və ev
heyvanlarının hər birinin özünə xas cəhətləri
olduğu kimi, insan cəmiyyətində də müxtəlif
xalqlar, tayfalar və hər birinin də özünəməxsus,
heç zaman dəyişilməyən dəyərləri,
xüsusiyyətləri var. V.L.Veliçkonun yazdığı
kimi:
"Xalqların tarixində cisimlərin adları dəyişilir,
amma çətin dəyişilə bilən köhnə
faktlar yeni sözlər altında yaşayır".
Biz də - Azərbaycan xalqı olaraq - gərək
bu bəlli həqiqətləri, aşkar həyat dərslərini
unutmayaq!
Mustafa
ÇƏMƏNLİ
525-ci qəzet.- 2020.-
16 dekabr.- S.19.