Acı taleli qız
(Əvvəli ötən
şənbə sayımızda)
Qızlara mehribancasına deyirdi ki, mən sizə
heç də qəribə görünən bir şey
danışmıram. Hamınıza məlumdur ki, bir dəfə
günah işlədən qız yenidən onu təkrar etməyə
girişir. Yalançı, saxta romantika
yenidən gur çiçək açmağa
başlayır. Kiməsə vurulan qız
istəyir ki, ondakı odu şəhvət küləyi daha da
alovlandırsın, bu alov onu bütünlüklə
yandırsın. Beləliklə, şirin
sayılan, əslində isə acı sərxoşluğu
andıran bir zolaq başlayır. Yəqin
ki, siz "Stokholm sindromu" ifadəsini eşitmisiniz. Zorlanmağa məruz qalan qız sonradan onu zorlayana
vurulur və əslində, onun biabırçı cinayətinə
haqq qazandırır.
Ağıllı qız şəhvətə boyun əyməməlidir,
belə qızğın hiss yarandıqda da iradənin
gücü ilə onu söndürməyi bacarmalıdır. Çünki
intim yaxınlıq ani həzz mənbəyi olsa da, uzun
müddətdə adamın taleyinə yara vurmuş olur.
Böyük filosof Mark Avreli intim yaxınlıq
anını istehza qaydasında "iki bir-birinə
sürtüşən qarın"
adlandırmışdı. Yəqin ki, ən
saf məhəbbət platonik məhəbbətdir, lakin təbiət
nəsli artırmaq qayğısına qalaraq, məhz
hissiyyatlı məhəbbətə üstünlük
vermişdir.
Şekspir qadınları dalğaya bənzədirdi. Bu dalğa
özünü qayalara çırpmamalı, fəlakətə
aparmamalıdır. Qız, qadın şəhvətin
əsiri olmamalıdır, bu, pis nəticələr verir.
Pasifaya çar Minosun arvadı olsa da, ağ
öküzə vurulmuş və ondan yarıöküz,
yarıinsan olan Minotavrı doğmuşdu. Rus
imperatriçası II Yekaterinanın atla cinsi əlaqədə
olması barədə Qərbdə şayiələr
geniş yayılmışdır. Kişilərdə
isə zoofiliya hədd tanımır. Çinlilər
ördəklə, ərəblər dəvə ilə, şərq
ölkələrində kənd cavanları isə qoşqu
heyvanları ilə cinsi əlaqəyə meyl edirlər.
İtaliyadakı Pompeidə keçi ilə yaxınlıq edən
kişini təsvir edən freska tapılmışdır,
şəhər isə az qala 2 min il bundan əvvəl
Vezuvi vulkanının külü altında məhv olmuşdu.
Kişilərin iyrənc cinsi əlaqələri
çox hallarda diqqətdən yayındığı halda,
qadınların qaydasız intim yaxınlığı, şəhvət
nümayişi lənətlənir, təhqir obyektinə
çevrilir.
Ağıllı qız çalışır ki, nəcib
adamın məhəbbətini qazansın və ya ona cavab
versin. Heyf ki, cavanların arasında nəciblər o qədər
də böyük zümrəni təşkil etmirlər.
Vurulan yara ya çox gec sağalır, ya da
heç sağalmır. Axı
könül yaraları gözə görünmür, əzab
verir və daim onlardan qara qan axır. İnsan
könlünün dərinliyində bu yara qaysaq
bağlamır, həmişə açıq qalır.
Mən
nikahın, ailə qurmanın hər bir qız
qarşısında ali məqsəd
olduğu barədə çox danışmaq istəmirəm,
bu həqiqət ağlını itirməmiş, hissin əsarəti
altına düşməmiş qızların hamısına
ana südü kimi məlumdur. Ailə qurandan
sonra qız öz ərinə olan sədaqəti qoruyub
saxlamalıdır. Ərə xəyanət
ailənin dağılmasına gətirib çıxarır.
Mən demirəm ki, ərli qadınlar uzun
müddət ərindən ayrı düşəndə
uşaq əmələ gətirən orqanlarını
qıfılla qorusunlar. Bəzi səlibçilər
Yerüsəlimə, Müqəddəs qəbri azad etməyə
yola düşərkən arvadlarının xəyanətə
yol verməməsi üçün onların həmin nayihəsinə
qıfıl bağlayırdılar. Mən heç nikah nəğmələri,
epitalamiyalar da qoşub, sizin könlünüzü almaq istəmirəm.
Onun məşhur yaradıcısı qədim
yunan şairəsi, Lesbos adasında yaşamış və
qızlara dərs vermiş Sapfo idi. Sapfo məhəbbəti
də tərənnüm edirdi, onu çox güclü bir hiss
hesab edirdi və məhəbbəti "ondan qorunmaq
üçün heç bir vasitənin olmadığı
şirin-acı əjdaha"ya bənzədirdi. Özünü bu əjdahanın ağzına atan hər
bir qız sayıqlığını, gələcəyini
unutmamalı, həmin məhəbbəti özünün gələcək
xoşbəxtliyinin bünövrə daşına çevirməlidir.
Bilirsiniz, insanın iki baxışı vardır, biri bədən
baxışı, digəri isə könül baxışı. Adi gözlə
sezə bilmədiyini ağıl süzgəcindən
keçirməlisən, araşdırmalısan,
götür-qoy edib qərara gəlməlisən. Burada da ifrata varmaq ağılsızlıqdır.
Bizans imperatorunun vurub gözünü
tökmüşdülər, kor olmaq onun üçün faciə
idi. Bir yepiskop isə ona gülüş
doğuran təskinlik vermişdi və demişdi ki, bu,
imperatorun xeyrinədir, onun zəka gözləri
açıldı. Bu da yepiskopun irəli
sürdüyü və olduqca qəribə bir təsəlli
idi.
Professor əlavə edirdi ki, qızları bədbəxtliyə
sürükləyən oğlanları və yaşlı
kişiləri mən həşərata bənzədirəm. Bitki həşəratları ağaclar hesabına
yaşayırlar, özgə şirələri ilə
qidalanırlar. Qızları bədbəxtliyə
sürükləyənlər də ani həzz hesabına
öz əclaf hərəkətləri ilə məhz parazitləri
yada salırlar.
Vicdan hamı üçün vacibdir, qızlar
üçün isə daha böyük əhəmiyyət kəsb
edir. Qədim romalılar demişkən, yalnız təmiz
vicdan nə yalanlardan qorxur, nə də şər və
böhtandan. Siz vicdanınızın təmizliyini
qoruyun, onda şər və böhtan sizə
ünvanladığı zərbəni vura bilməyəcəkdir.
Yaddan çıxarmayın ki, hər bir səhvin
eybəcər izi qalır. Zamanın
qumları bu izlərin silinməsinə imkan vermir, onları
qoruyub saxlayır. Ərdə olanlar
nikahlarına sədaqətli qalmalıdır, xəyanətə
yol verməməlidir, baxmayaraq ki, hətta yunan ilahəsi
Afrodita da öz çolaq əri Hefestə sadiq qalmamış,
məşuqa malik olmuşdu.
Südabə xanım qızlara, istedadlı tələbələrə
nə qədər qayğı ilə yanaşırdısa,
savadsız kolleqalarını, küt tələbələri
müvafiq qaydada sevmirdi, hətta onlardan zəhləsi getdiyini
də gizlədə bilmirdi. Tələbələrə
bilik vermək əvəzinə, mühazirələrini
lağlağıya, primitiv klounadaya çevirən müəllimləri
heç cür bəyənmirdi, tələbələrdə
biliyə allergiyanın yaranmasında onları da günahkar
hesab edirdi. Bu müəllimləri dövlətdən
əməkhaqqı deyil, əsl sinekura almaqda ittiham edirdi.
Savadsız müəllimlər də onu rahat
buraxmırdılar, addımbaşı ona söz atır,
qıcıqlandırır, haqqında təhqiramiz ləqəblər
uydururdular və bu atmacalar çox geniş
yayılırdı. Pis oxuyan tələbələr
şayiə yaymaqda müsəlləh əsgərlərə
çevrilirdilər.
Bir dəfə
elmi konfransda çıxış edən bir professor Südabə
Səfərlini aşıq Ələsgəri də
Şekspirdən dərs alan şagird kimi qələmə
verməkdə ittiham etdi. Südabə xanım cavab verdi ki, hətta tələbəlikdən də
aşıq poeziyası ilə məşğul olmamış,
aşıq Ələsgərin maraqlı təşbehlərinə
və poetik dilinə heyran olsa da, onun
yaradıcılığı barədə bir sətir belə
yazmamışdır. Bunu da mənə günah
hesab etmək olar. Bir rəfiqəm daim
şikayətlənir ki, ərim ayaqlarındakı padaqradan əziyyət
çəkir. Mən ona təskinlik verirəm
ki, yaxşı ki, xəstəlik ayaqlarındadır, adamlar var
ki, başdan padaqradır, vay onların halına.
Professor heç nə başa düşmədi, onu
daha da qıcıqlandırmaq üçün dedi:
- Şekspirdən başın açılır ki,
folklorumuzla da maraqlanasan?
Südabə
xanım yenə cavab verməli oldu:
- Mən
Şekspiri özümə kumir hesab etdiyimi gizlətmirəm,
inkar etmirəm. Şekspir məşhur
dramaturgiyası ilə yanaşı, Çoserdən sonra
ingilis ədəbi dilini xeyli inkişaf etdirmiş və zənginləşdirmişdir.
Dante Aligyeri XIII əsrdə ədəbi italyan
dilini yaratmışdısa, bu iki ingilis öz ədəbi dillərinin
təşəkkül tapmasına böyük töhfə
vermişdir. İndi dindar müəllimlər
də Dantenin adını çəkdiyimə görə məndən
narazı qalacaqlar. Çünki o, öz məşhur əsərində
islam müqəddəslərini xoşa gəlməyən
tərzdə və yerdə təsvir etmişdir. Lakin o, qədim yunan filosoflarını da cəhənnəmdə
yerləşdirmişdir və heç kəs bunu da ona ciddi
irad tutmur. Əksinə, Dantenin "İlahi
komediya"sını Qərb alimləri çox vaxt Homerin
ölməz əsərləri il
müqayisə edirlər.
Din
prizmasından yanaşıldıqda, onda çox sayda dahilərin
üstündən xətt çəkilməlidir, ateizminə
görə Volter, dini xalq üçün nəşə
hesab etdiyinə görə Marks mütəfəkkirlər
sırasından silinməlidir. Ümumiyyətlə,
dahilərə öz zəka ölçülərimizlə
yanaşmamalıyıq, onların uca dağlara bənzəyən
əlçatmaz miqyaslarını hökmən nəzərə
almalıyıq. Onlar heç də adi,
öləri insanlar deyillər, öz dühaları ilə
ölməzliyə qovuşmuşlar. Onlar heç də
III Daranın Makedoniyalı Aleksandrla döyüşdə
öz adını doğrultmayan on minlik "ölməzlər"
qoşununun da əsgərləri deyillər, zamanın sərhədlərindən
kənara çıxmağı bacarmaqla, zəkanın
göy qübbəsini işıqlandıran ulduzlara bənzəyirlər,
axı ulduzları dərk etməsək də, heyranlıqla
seyr edirik, onların sehri bizi əsir edir.
Dinə gəldikdə, insanlar qədim dövrlərdən
indiyədək tanrıya, kömək umduqları ilahi
qüvvələrə sitayiş etmişlər. Yaponlar təbiətə,
onun adi nümunələrinə da sitayiş qaydasında
yanaşır, ağacın, daşın da ruhu olduğunu
güman edirlər. Din lap əvvəldən insanları
birləşdirmək vasitəsi olmuşdur və ilahi qüvvələrə
həsr olunmuş məbədlər öz
görünüşü ilə dövlətin qüdrətindən
xəbər verirdi. Lakin ingilis ərəbşünası
T.E.Lourensin bir sözünü də nəzərə
almalıyıq, o yazırdı ki, bütün semit
inanclarına aid olan dinlərin ümumi əsası, insan həyatının
məqsədə malik olmaması barədəki dəyişilməyən
bir ideyadır. Dindarlar bunu süngü ilə
qarşılasalar da, bu sözlərdə bir hikmətin
olduğunu da inkar etmək çətindir..
Dini cəhalət
alətinə, silahına çevirənlər isə dinə
xidmət göstərmək pərdəsi altında gizlənsələr
də, səhv mövqeləri ilə adamların
şüuruna zərbə vurmaq kimi xoşagəlməz bir
iş görürlər. Din xadimlərindən kimsə
saatın əqrəbini geri çəkmək və saatı
dayandırmaq istəyirsə, bununla, əslində, dinin ali məqsədlərinə də xələl
gətirirlər. Bütün ideoloji vasitələr
xalqın ruhuna oxşar olmalıdır, yeniliyi təbliğ
etməlidir, ehkamların daşa çevrilməsi heç də
uğur hesab edilməməlidir. Təəssüf
ki, bəzi dəyişiklik fermentləri də güclü
qıcqırma əmələ gətirir və adamlar da bu təsiri
hiss edirlər.
Şekspirə
gəldikdə, əgər Makedoniyalı Aleksandr Şərqin
bir neçə ölkəsini tutmuşdusa, Yuli Sezar
Qalliyanı işğal edib, ilk dəfə Britaniyaya ayaq
basmışdısa, Xristofor Kolumb Amerikanı kəşf etməklə,
əslində isə vikinqlər ondan beş əsr əvvəl
Şimali Amerikaya gəlib çıxmışdılar,
dünyanın xəritəsini xeyli genişləndirib,
bütövləşdirmişdisə, Şekspir ilk
populyarlığını öz vətənində qazansa da,
XIX-XX əsrlərdə bütün dünyanı fəth edə
bilmişdi. Şekspir dünyası Böyük
Aleksandrın, Sezarın işğal etdikləri, Kolumbun
tapdığı qitənin ərazilərindən daha
böyükdür. Normandiyalı Uilyam 1066-cı ildə
İngiltərəni işğal etdiyinə, Osmanlı sultanı
II Mehmet 1453-cü ildə Konstantinopolu tutduğuna görə
"Fateh" adlandırılırdılarsa, Makedoniyalı
III Aleksandrdan başlayaraq sonrakı cəsur sərkərdələr
və uğurlu dövlət başçıları - Roma sərkərdəsi
Pompey, Qərbin impertoru Karl, İran şahı Abbas, Rusiya
çarı Pyotr, Prussiya kralı II Fridrix, Russiya
imperatiçəsi II Yekaterina "Böyük" tituluna
sahib olmuşdularsa, Şekspir dünya mədəniyyətinə
verdiyi töhfələrə görə bu iki fəxri titulu
birgə daşımağa daha çox layiqdir.
(Ardı var)
Telman ORUCOV
525-ci qəzet.- 2020.- 12 dekabr.- S.15.