Müəllim və şagirdlər üçün təhlükəsiz onlayn mühit - Virtual məktəb
Məktəblər
2020-2021-ci tədris ilinə hibrid təhsil formatında
başlasa da, hazırda fəaliyyətini tamamilə virtual
davam etdirir.
Şagirdlərin
öyrənmə imkanlarını artırmaq, dərslərə
əlçatanlığını təmin etmək
üçün müxtəlif yollar sınaqdan
çıxarılır, ən uğurlu variantlar tətbiq
edilir. "Mədəniyyət" və "ARB Günəş"
kanallarında yayımlanan teledərslər, "Microsoft
Teams" platformasında keçilən onlayn dərslər
mövcud tələbatı ödəyir. Artıq sosial şəbəkələrdə
də "Dərs vaxtı" var.
Bir
müddətdir ki, teledərslər Yutub kanalına da yerləşdirilir.
Odur ki, teleməkanda dərs vaxtını qaçıranlar həmin
dərsi buradan da izləyə və öyrənə bilərlər.
Təhsil
Nazirliyinin Təhsilin İnformasiyalaşdırılması
İdarəsinin rəisi Vüsal Xanlarov aprelin 2-dən istifadəyə
verilən "Virtual məktəb" platformasında
qeydiyyatdan keçən müəllim və şagirdlərin
sayının artıq 1 milyon 200 mini ötdüyünü
deyir: "22-28 noyabr tarixləri üzrə platformada
qeydiyyatdan keçmiş şagirdlərin sayı 1328168,
müəllimlərin sayı 124632, aktiv istifadəçi
sayı 940454, həftə ərzində platformada
keçirilmiş dərslərin sayı 6009195 təşkil
edib. Bu da o deməkdir ki, müəllim və şagirdlərin
böyük əksəriyyəti bu platformaya
çıxış əldə ediblər. Özü də,
sadəcə paytaxt yox, bütün ölkə ərazisində
bu iş səmərəli şəkildə qurulub.
"Microsoft Teams" platforması istifadəçi sayı və
fəallığından da göründüyü kimi, stabil
işləyir. Vətən müharibəsinin başlanması
ilə platformadan istifadə qismən məhdudlaşdırıldı.
Lakin aparılan işin nəticəsi olaraq bu vəziyyət
qısa müddət sonra dəyişdi və virtual dərslər
bərpa edildi".
"Virtual
məktəb" platformasında həm müəllimlər,
həm də şagirdlər üçün təhlükəsiz
onlayn mühit yaradıldığını qeyd edən
İdarə rəisi qeydiyyat zamanı bütün proses və
fəaliyyətin nəzarətə
götürüldüyünü vurğulayıb. Hazırda
platformada şagird və müəllimlər böyük
qruplarda formalaşıblar.
Bu tədris
ilindən platformanın idarə edilməsi də
asanlaşdırılıb və funksiyaların çoxu məktəb
direktorlarının, direkror müavinlərinin ixtiyarına
verilib. Bu yolla onlar dərslərin verilməsi və qrafiklərin
qurulmasını təmin edirlər. Bundan başqa, portalda
direktor və direktor müavinləri üçün rəhbərlik
etdikləri təhsil müəssisəsi üzrə
bütün sinifləri, siniflər üzrə aparılan
bütün dərsləri izləmək imkanı var. Məsafədən
təşkil olunmuş dərslərin keyfiyyətinin
ölçülməsi, davamiyyətə nəzarət,
icmallaşdırılmış məlumatların
toplanılması və təhlili imkanları təqdim olunur.
Həmçinin, xüsusi yaradılmış qruplarda müəllimlərlə
birgə pedaqoji şuralar və valideynlərlə iclaslar
keçirmək olar.
Bu tədris
ilindən yerli təhsili idarəetmə orqanları
üçün də onların tabeliyində olan təhsil
müəssisələrinin "Virtual məktəb"də
fəaliyyətlərinin təşkilinə nəzarət
asanlaşıb. Belə ki, rayon (şəhər) təhsil
şöbələrinin (idarələrinin) rəhbər heyətinə
təqdim olunmuş istifadəçi adı və şifrə
ilə "Virtual məktəb"də təhsil müəssisələri
üzrə statistik məlumatlar əldə etmək
mümkündür.
Qeyd edək ki, yeni
nəzarət mexanizmi
ümumi ölkə üzrə faiz göstəriciləri, ayrı-ayrılıqda
təhsil müəssisələri
üzrə qeydiyyatdan
keçmiş müəllim,
şagird sayı, siniflər üzrə şagirdlərin yaş qrupları, bölmələr
üzrə statistik göstəricilərlə tanış
olmaq və bu göstəricilər əsasında müvafiq təhlillər aparmaq imkanları təqdim edir.
Şagirdlərin virtual dərslərdə iştirakının
artırılması üçün
isə motivasiya və dərs vaxtının dəyişməzliyi
önəmlidir.
Virtual dərslərin dərs cədvəlinin hazırlanmasına
toxunan Ümumi və məktəbəqədər
təhsil şöbəsinin
müdiri Vəfa Yaqublunun fikrincə, müəllimlər çalışmalıdır
ki, dərs cədvəli tez-tez dəyişməsin: "Buna nail
olunarsa, şagirdlərin
motivasiyası yüksək
olar, dərsə qatılanların sayı artar".
Dərslərin məzmununa gəlincə,
V.Yaqublu bildirib ki, məruzə formatında olan virtual dərslər vasitəsilə
müəllimlər, sadəcə
nəzəri biliklər
ötürə bilir,
praktik bacarıqlar formalaşdırmaq imkanı
olmur.
Məktəblərin fəaliyyətinin tamamilə
virtual məkana köçürülməsi
ilə nəticələnən
COVİD-19 koronavirus infeksiyasının
səbəb olduğu
mövcud sanitar-epidemioloji
vəziyyət bu dövrdə verilən təhsilin keyfiyyətinin ölçülməsinin yol
və vasitələrini
də gündəmə
gətirib. Odur ki, Təhsil
Nazirliyi tərəfindən
şagirdlərin biliyinin
hansı formada qiymətləndirilməsi ilə
bağlı müzakirələr
aparılır. Vəfa
Yaqublunun sözlərinə
görə, ənənəvi
tədris zamanı yarım tədris ili ərzində
bir neçə dəfə kiçik və sonda böyük
summativ qiymətləndirmə
keçirilirdi və onun əsasında yarım il üzrə
düstur əsasında
qiymətləndirmə aparılırdı:
"Hazırkı vəziyyətlə
bağlı təklif
olunan model budur ki, birinci yarım
ilin sonunda böyük summativ qiymətləndirmə keçirilsin
və onun nəticəsi yarım ilin nəticəsi kimi qəbul edilsin. Amma bu, hələ
təklifdir. Bu barədə qərar qəbul edildikdə məktəblərə məlumat
veriləcək".
Pandemiya dövründə davamlı
və keyfiyyətli təhsilin təmin edilməsinə şərait
yaradan "Virtual məktəb"də
tədris və təlim-tərbiyə prosesinin
təşkilinə nəzarət
gücləndirilib. Belə ki,
onlayn dərslərin təşkilinə və müəllimlərin dərs
saatlarına nəzarət
etmək məqsədi
ilə məktəb rəhbərliyi və yerli təhsili idarəetmə orqanları
üçün yeni imkanlar yaradılıb.
Platformada məktəb üzrə bütün sinifləri görmək səlahiyyətinə
malik olan direktor və direktor müavinləri siniflər üzrə məsafədən təşkil
olunmuş dərslərə,
davamiyyətə nəzarət
edir, icmallaşdırılmış
məlumatların toplanılması
və təhlilini həyata keçirilirlər. Həmçinin, platformada xüsusi yaradılmış qruplar
üzrə müəllimlərlə
birgə keçirilən
pedaqoji şuralarda pandemiya dövründə
dərslərin onlayn formada təşkil edilməsinin vacibliyi diqqətə çatdırılır.
Yeni nəzarət mexanizmi həm də ümumi ölkə üzrə faiz göstəriciləri, ayrı-ayrılıqda
təhsil müəssisələri
üzrə qeydiyyatdan
keçmiş müəllim,
şagird sayı, siniflər üzrə şagirdlərin yaş qrupları, bölmələr
üzrə statistik göstəricilərlə tanış olmaq və bu göstəricilər
əsasında müvafiq
təhlillər aparmaq
imkanları təqdim edir.
Əməkdar elm xadimi, professor Şahlar
Əsgərovun sözlərinə
görə, Təhsil
Nazirliyi tərəfindən
"Virtual məktəb" layihəsinin yaradılması
pandemiya ilə bağlı yaranmış
mürəkkəb vəziyyətdə
təhsilin məzmun keyfiyyətini qorumaqla tədrisin formatında dəyişiklik etmək zərurətindən irəli
gəlib. "Virtual məktəb"
layihəsi şagirdlərə
məsafədən tədris
almaq üçün
əlavə bir imkan verib: "Virtual məktəb" layihəsi
şagirdlərin təhsildən
kənarda qalmamaları
üçün Təhsil
Nazirliyi tərəfindən
həyata keçirilən
uğurlu bir layihədir. Bu layihə
teledərslərin davamı
kimi təqdim olunub. "Virtual məktəb" şagird
və müəllimlərin
rahatlıqla qeydiyyatdan
keçərək elmi
biliklər əldə
etmək və onlayn dərslərdə iştirak imkanı yaradan uğurlu bir layihədir. Bu platformada bütün
elektron kitablar, video dərslər, əlavə
təhsil proqramları
və mərkəzləşdirilmiş
test nümunələrini tapmaq
mümkündür. Bütün bu
resurslar üz-üzə
görüşləri təmin
etmək, tapşırıq
və müzakirələri
bir-birinə inteqrasiya
etmək üçün
vahid bir mərkəzdə cəmləşdirilib.
Bu gün milyondan
çox şagird və 100 min müəllim
platformada qeydiyyatdan keçərək ondan aktiv şəkildə istifadə edir. Təhsil Nazirliyi
"Virtual məktəb" layihəsini daimi fəaliyyət göstərən
bir layihə olaraq qalması, şagirdlərə dəstək
və təhsildən,
öyrənmə mühitindən
kənar düşməməsi
üçün bütün
lazımi işləri
görür".
Təhsil Nazirliyi yanında İctimai Şuranın sədr müavini, təhsil eksperti Nadir İsrafilov deyir ki, "Virtual məktəb" layihəsi əsas üstünlüyü ondan ibarət idi ki, hər bir şagird öz yaşına uyğun sinifə təyin olunmaqla yanaşı, tədris olunmuş mövzulara uyğun hazırlanmış ev tapşırıqlarını yerinə yetirərkən, eyni zamanda, öz yoldaşları ilə görüntülü və səsli əlaqə yaratmaq imkan əldə edə bilirdi. Bu isə onlarda, sanki canlı dərs prosesinin yaratdığı psixoloji durum formalaşdırırdı: "Üstəlik, müəllim istəsə, hansısa dərsi canlı da keçə bilirdi. Ya da evdə oturub yazıb yükləyə bilirdi ki, şagirdlər izləsinlər. Yəni həm canlı, həm də videoyazı vasitəsilə dərslər yazmaq mümkün olurdu. Təhsil müəssisələrinin bağlanması təhsildə fəaliyyətsizlik demək deyil, fəaliyyəti düzgün təşkil etmək, əlaqələndirmək və səmərəli tənzimləmək deməkdir".
Təhsil eksperti Qoşqar Məhərrəmov vurğulayıb ki, virtual məktəb layihəsi nazirlik tərəfindən şagirdlərin istifadəsinə verilmiş məsafədən tədris üçün əlavə bir vasitədir, əvəzedilməz bir üsuldur: "Teledərslər bir dəfə televiziyada verilir. Əgər şagird ona baxa bilmirsə, o, dərsi buraxmış olur. Amma virtual məktəb bir portaldır. Və dərslər yaddaşda qalır. Uşaqlar istədiyi qədər həmin dərslərə baxa biləcəklər. Teledərslər virtual məktəb portalına yüklənir və bu, karantin dönəmindən sonra da şagirdlərin köməyinə çatır. Virtual məktəb əyani təhsili dəstəkləyəcək çox önəmli və lazımlı platformadır".
"Virtual məktəb"in üstünlüklərindən danışan ekspert vurğulayıb ki, bu platforma şagirdlərə müəllimlər ilə, sinif yoldaşları ilə interaktiv əlaqə qurmaq və müəllimə dərslərlə bağlı sullar vermək, ona aydın olmayan mövzuların izahını almaq kimi bir sıra imkanları təqdim edir: "Virtual məktəb" layihəsinin üstünlüyü ondan ibarətdir ki, vaxt və zaman fərqi olmadan qeydiyyatdan keçmək olur. "Virtual məktəb" portalından daha rahat istifadəni təmin etmək və yaranan sualları cavablandırmaq məqsədilə "Virtual bələdçi" xidməti də mövcuddur".
Sevinc QARAYEVA
Yazıdakı materiallar Azərbaycan
Respublikası Prezidenti yanında Kütləvi
İnformasiya Vasitələrinin
İnkişafına Dövlət Dəstəyi Fondunun maliyyə dəstəyi ilə çap olunur
525-ci qəzet.- 2020.- 4 dekabr.- S.13.