"İndiki dünyadan xoşum gəlmir..."
Sosial şəbəkələr,
xüsusən, Feysbuk platforması bədii yaradıcılıqla məşğul
olan gənclərin
ilk qələm təcrübələrini
ictimailəşdirməsi, ədəbi
mühitdə tanınması
baxımından da əlverişli məkandır.
Bu imkanlardan istifadə etməklə qısa zamanda xeyli məşhurlaşan,
fərqlənməyi bacaran
istedadlı gənclər
az deyil.
Belə məşhurlardan biri də gənc yazar Ömər Xəyyamdır. Budəfəki həmsöhbətimiz də
elə odur.
"Hər şeyə "belə də olmalıdır"
deyə-deyə yaşlanmaq
mənlik deyil"
- Niyə ilk yazılarınızı
ədəbi mətbuat
orqanları vasitəsilə
təqdim etmədiniz,
sosial şəbəkələrə
üz tutdunuz?
- Düzü, mən sosial şəbəkələrdə
hesab açanda düşünmürdüm ki,
nə vaxtsa hansısa jurnalist bir gün bu
haqda mənə sual verəcək. İşin ciddiləşəcəyini gözləmirdim.
Eşitdiklərim, gördüklərim və
oxuduqlarım mənə
şablonlara, bütlərə,
etiketlərə təzədən
baxmağı, onları
sorğulamağı, eşib-eşələməyi
öyrədib. Vərdiş halında yaşamaq,
olan hər şeyə "belə də olmalıdır"
deyə-deyə yaşlanmaq
mənlik deyil.
Elə ilk statuslarımın
məzmunu da təxminən belə idi. Əndrəbadi fikirlər...
Əlbəttə, mənimki mız
qoymaq, cığallıq
etmək deyildi. Maraq, virtual oxucu kütləsi məni məcbur etdi ki, fikirlərimi
ütüləyim, peşəkarca
yazım, daha ciddi məsələlərə
toxunum. Həm sənət haqda,
həm də sosial-ictimai mövzularda.
- "Əndrəbadi fikirlər" deyəndə
nələri nəzərdə
tutursunuz?
- Mənim emprik kameram, özüməxas rakursum var. Olana, ölənə başqa yöndən baxmaq...
"İkinci Mahmudla mən eyni fikirli, amma
fərqli bədənlərdə
mövcud olan iki insan idik"
- Ən çox
hansı sosial şəbəkə platformasından
istifadə edirsiniz?
- Üslubuma görə, məcburən Feysbukdan istifadə edirəm. İnstaqramın şəkil
və Tvitterin limitli post funksiyaları mənim üçün sərfəli deyil.
- Rəşad Məcid deyir ki, Feysbukun
mənə tanıtdığı
ən istedadlı adam "İkinci
Mahmud" kimi tanınan
Mahmud Ağakişioğlu olub.
Bu yaxınlarda da isə bir neçə
adam bu
siyahıda sizin adınızı çəkib.
Bununla bağlı nə deyərdiniz?
- Mahmud mənim dostum idi. İndi cənnətdədir. Biz Feysbuka təxminən
eyni vaxtda gəlmişik. O vaxt
ki hələ Feysbukda 100-150 azərbaycanlı
vardı. Bu şəbəkə
məşhurlaşdıqca, bizim də izləyicilərimiz
artdı. Təfəkkürcə çox yaxın idik, dini-ictimai, sənətlə bağlı
fikirlərimiz üst-üstə
düşürdü və
elə oldu ki, real həyatda da dostlaşdıq. İkinci Mahmudla mən eyni fikirli, amma
fərqli bədənlərdə
mövcud olan iki insan idik.
Rəşad müəllimin və
onun kimi düşünən yaşıdlarının
gəncliyi bir az qarışıq
zamana düşüb.
Çərçivələr, senzura... - bir
növ, özləri edə bilməyib etmək istədiklərini,
ədəbi-ictimai cığallıqları
bizdə görürlər.
- Sizdən əvvəlki nəslin iç səsləri oldunuz yəni?..
- İç səsi
deməzdim. Senzura və ağır rejim dövründə ağıllarına gətirib,
dillərinə gətirə
bilmədikləri fikirləri
indi bizdən açıq-aydın, yüksək
səslə eşitdikləri
üçün...
"Mən xüsusi olaraq saqqal saxlamamışam ki..."
- Saqqal uzatmaq və yeni görünüş
yaratmaq hardan ağlınıza gəldi?
- Mən xüsusi olaraq saqqal saxlamamışam
ki. Özü çıxır. Bir şeyin müzakirə olunması üçün
ona müdaxilə olunmalıdır. Mən üzümə
müdaxilə etməmişəm.
- Bəs hər kəs saqqalını kəsərkən siz niyə uzatmağı seçdiniz?
- Onu kəsənlərdən
soruşmaq lazımdır.
Təbiətin işidir. Yenə deyirəm,
mən axı müdaxilə etməmişəm.
Bəlkə bu saqqal mövzusunu dəyişək?
- Bu görkəminizi qadın izləyiciləriniz necə
qarşılayır?
- Bu sualı qadınlara vermək lazımdır. Kiminsə xoşuna gəlmək üçün heç nə etmirəm. İstəsəm, daha çox
sevilərəm. Demaqogiyadan zəhləm
gedir.
- Müasir ədəbi mühiti necə təsvir edərdiniz?
- Hazırda yerli ədəbiyyatın durğunluq
dövrüdür. Əlbəttə ki, ciddi müəlliflər
var. Onlar da ya vəlvələdən,
ya zəlzələdən
jurnalist işləyir.
Mövcud şərtlər daxilində nəsə yazmaq ciddi məsələdir.
Təfəkkür etibarilə
acıq, ac qarın sentimental emosiya doğur. Necə ki, bir həkimimiz,
texnoloqumuz, riyaziyyatçımız
dünyaya çıxa
bilmir, elə yazıçılarımız da onun kimi
Dübəndi-Qazax arasında
vird edir.
- Musiqi ilə, yoxsa yazıçılıqla
daha çox izləyici kütləsi yığmısınız?
- Əlbəttə, ifaçı
kimi... Amma o kütlə ciddi
kütlə deyildi.
İndiki kütlə daha
ciddi, daha etibarlıdır. Coysun
Blumuna kədərlənən
bir adam
"Ana" segahına ağlayan
10 adamdan daha ciddi, daha faydalıdır.
"Mən uzun-uzadı susan adamam"
- Yazmağa marağınız
nə vaxtdan yaranıb?
- Əslində, belə
bir məqsədim, həvəsim olmayıb. Mən uzun-uzadı susan
adamam. Ümumiyyətlə, çox danışmaqdan
zəhləm gedir.
Çox
danışan adamlardan
da zəhləm gedir. Elə bilirəm, susmaq
məni daha dərinə apardı və sözə gətirdi. Bir növ, yazıyla danışmaq, yazıb danışmaq...
- Nə vaxtsa, özünüzü peşman
hiss etmisiniz?
- Əksinə, zaman
keçdikcə yazmaq
eşqi alovlanır. Yazılarımın üstündə günlərlə
işləyirəm. Hətta yazıb
bitirdiyim bir romanımı bütöv
sildim. Təzədən yazacam. Hələ nəşr
olunmamış, ancaq çoxdan tamamlanmış
hekayələrim, xeyli
yarımçıq mətnlərim
var. Çox işləməliyəm.
Oxuduqca, texniki yeniliklərdən, üslublardan agah olduqca sözlərin rəqsi məni həvəsləndirir, yazı
prosesinin özündən
zövq alıram.
İstəyirəm ki, ilk oxucu kimi öz mətnimdən
də zövq alım. Zövq alıramsa, dərc
edirəm. Bir növ,
həmin mətn məndən çıxır,
növbəti mətnə
keçirəm.
"Kiminsə bayağı xatirə sicilləməsinə ayırası
vaxtım yoxdur"
- Son zamanlarda nəşr olunan kitablardan hansı diqqətinizi çəkir?
- Düzü, mən dəstək olmaq üçün hamının
kitabını alıram,
amma hamını oxumuram. Bu, mənim
şəxsi qənaətimdir.
Artıq
ömrün elə yerindəyəm ki, kiminsə bayağı xatirə sicilləməsinə,
səfsətəsinə ayırası
vaxtım yoxdur. İndi məni məzmun yox, üslub çəkir, texniki gedişlər həyəcanlandırır.
Yerli yazıçılardan
ən son oxuduğum kitab Aqşin Yeniseyin kitabıdır. Bəyəndim. Haqqında yazacağam.
- Kimi "Yaxşı yazıçı" adlandırırsınız?
- Əvvəla, onu
deyim ki, mən yazıçını
yox, yazının özünü oxuyuram. Yazıçının kimliyi yazıya münasibətimi dəyişə
bilməz. Mənə görə
məzmun yox, üslub önəmlidir.
Məsələ nə
yazmaqda yox, necə yazmaqdadır.
Bizdə bu ənənə hələ yeni başlayıb. Düzdür, bizə 50 il
böyük bir yol kimi görünür,
amma tarix üçün 50 il heç saniyə də deyil. Bizdə poeziya yüksək səviyyədədir. Artıq Avropada
şeir yazılmır.
Amma mən bizdə poeziyanın yüksəlişinə sevinmirəm.
Şeir yeniyetməlik, cavanlıq sevdasıdır. Dünya müdrikləşib.
Dünyada bu proses bitib, dünya
şeirdən nəsrə
keçib və xeyli qabaqdadır. Biz isə hələ
də qafiyə axtarışında - müjgan
oxuyla vurulmaqda, qara saçları gecəyə oxşatmaqdayıq.
Böyüyürük. Ümidim də böyüyür.
"Bu gün reallıqla virtuallığın
sərhədi itib"
- Sosial şəbəkədə
qazanılan şöhrətə,
dostluğa nə dərəcədə güvənmək
olar?
- Münasibətlər, hisslər
sintetikləşir, texnikiləşir...
Bizdən sonrakılar da
göyün altında,
yerin üstündə
olacaqlar, amma bugünkü kimi doğulmayacaq, bugünkü
kimi ölməyəcəklər.
Yeni insan heyrətlənmir, həyəcanlanmır - emosiyalardan
arınmış, qupquru,
sintetik canlı.
Reallıqla virtuallığın sərhədi itib. Virtualda evlənənlər, boşananlar,
doğulanlar, ölənlər
var. Bu mənada elə
indiki dostluqlar da virtual olmalıdır və olacaq. "Duz-çörək", "dost sözü hecaya bölünmür" - kimi
məşhur deyimlər
artıq öz milli-fəlsəfi keyfiyyətini
itirib. Heç mən bilmirəm, kim realda
virtualdır, kim virtualda real. Ünsiyyət vasitələri çoxaldıqca,
ünsiyyət azalır.
İndiki dünyadan xoşum
gəlmir. Hər şeyin
adiləşməyindən böyük faciə yoxdur.
Günel ABBAS
525-ci qəzet.- 2020.- 12 fevral.- S.14.