"Rəssamlıq da
bir növ
asılılıq kimidir"
"MƏNCƏ, RƏSSAMLIĞI
ÖYRƏNMƏYİN ƏN YAXŞI YOLU PRAKTİKADIR"
Artıq
bir ildən çoxdur ki, sosial şəbəkədə bir gənc
rəssamın adı tez-tez hallanır, çəkdiyi rəsmlər
paylaşılır. O, əsl adı
Məhsun Hüseynov olan Maksimdir.
Özünün dediyinə görə, Məhsun adını çox zaman tələffüz edərkən
çətinlik çəkənlər
olduğundan özünə
"Maksim" ləqəbini
götürüb.
Düzü, ilk dəfə onun çəkdiyi rəsmi görəndə bunu 21 yaşlı rəssamlıq
təhsili olmayan bir gəncin çəkdiyinə inanmamışdım. Amma elə
deyirdilər.
Sonradan öyrəndim
ki, rəssamlıq təhsili olmasa da, atası və babası gözəl rəsmlər
çəkiblər. Peşəkar olmasalar da, istedadlı
insanlardır. Maksim də
bu istedadını onlardan aldığını
düşünür.
Həm də maraqlıdır ki, bu insan özü-özünü
reklam etməyə, çəkdiyi rəsmləri
harda olsa paylaşmağa elə də maraqlı deyil. Rəsmi çəkir və
öz səhifəsində
paylaşır. Qalanı onu
izləyənlərin, əl
qabiliyyətini bəyənənlərin
işidir. Düz bir
ildir ki, mən də onun rəsmlərini izləyirəm. O isə
hər əl işi ilə bizi daha çox
təəccübləndirməyə davam edir. Nəhayət, özüylə danışıb
rəssamlıq və
çəkdiyi əsərlərlə
bağlı söhbət
etmək üçün
razılaşdıq.
Suallara qısa və lakonik cavablar verməyinə baxmayaraq, söhbətimiz də onun əsərləri kimi səmimi, maraqlı və canlı keçdi:
- Maksim, iqtisadçı və rəssam. Əslində kimsiniz?
- İqtisadiyyat üzrə
təhsil alsam da, bu sahəyə
heç marağım
yoxdu, təəssüf
ki. Ümumiyyətlə, hansı sahədə
işləsəm də,
hansı sahə ilə həyatıma davam etsəm də, bir rəssam
olaraq davam edəcəm. Bu, artıq məndən asılı bir şey deyil. Bunun üçün dünyaya gəldiyimi hiss edirəm.
- Bəs nə üçün iqtisadiyyatı
oxudunuz? Maraqlıdır.
- Evdəkilərin istəyi
ilə oxumuşam. "Rəssamlar acından
ölür" düşüncəsi
bizim evdə də hökm sürürdü (gülür).
- İlk portretiniz
Sabir olub. Bu seçim hardan qaynaqlanır?
- İlk portretimi
1-ci ya 2-ci sinifdə çəkmişəm. O vaxtlar
"Oxu" kitabları
var idi, hər şeirin yanında müəllifinin
şəklini də vururdular kitaba. Orda Sabiri görmüşdüm
və niyəsə onu çəkmək istəmişdim. Təbii ki,
yaxşı alınmamışdı
o qədər də.
Nə də olsa 7-8 yaşında idim. Möhtəşəm bir şey gözləmək heç
də doğru olmazdı.
- Rəssamlıq təhsilinə
ehtiyac duyursunuz?
- Bu səviyyəyə heç
bir təhsilim olmadan gəlib çıxmışam. Məncə, ən yaxşı müəllim elə özüməm (gülür).
Düşünürəm ki, rəssamlığı
öyrənməyin ən
yaxşı yolu praktikadır. Özün işləyib,
səhv edib, o səhvi özün tutmasan, həmin səhvi həmişə edəcəksən.
- Rəsmlərinizə baxanda
mənə elə gəlir ki, dünyanız ağ-qara rəngdədir. Bəs əslində?
- Qara qələmlə çəkməyi sevirəm.
Daha klassik, daha cəlbedici,
daha incə alınır fikrimcə.
Düzdür, boya ilə
də çəkəcəm,
şəraitim olanda.
Amma qara qələmi buraxacağımı düşünmürəm.
Özümü onda tapmış
kimiyəm.
- Rəsmlərin mövzusunu,
xüsusən, portretləri
necə seçirsiniz?
- Çəkəcəyim rəsmi
bəzən günlərlə
axtarıram. İlk növbədə şəkil keyfiyyətli olmalıdır. Şəkildəki adamın siması, baxışları, cizgiləri
məni cəlb edirsə, düşünmədən
başlayıram çəkməyə.
- Adətən, görmüşük
ki, bir rəsmin
üzərində günlərlə,
hətta aylarla işləyirlər. Siz isə
bu zamanı saatla hesablayırsınız.
Necə olur bu?
- Hər zaman rəsm çəkməyə
başlayanda və bitirib duranda saata baxıram. Bəli, elə rəsmim var bir ay vaxtımı
alıb. Amma mən
bir ayın bütün saatlarını
işləməmişəm axı. Gündə 2 saat, elə
olub 5 saat, 7 saat işləmişəm
bir günə. Sonra bunların hamısını
toplayıb, bir rəsmə nə qədər vaxt ayırdığımı hesablayıb
paylaşarkən qeyd edirəm.
- Sizi tanıdan ilk rəsminiz hansı olub?
- Məni ilk tanıdan rəsmim "New York Times Squad" əsərim olub. Çox böyük maraqla qarşılanmışdı. Demək olar ki, sosial
şəbəkədə paylaşmayan
səhifə qalmamışdı
o əsəri.
- Və deyəsən, ən çox vaxtınızı alan əsər də elə o olub.
- Xeyr, o rekordumu da yenilədim (gülür). Ən çox vaxtımı alan başqası
oldu - 70 saat. Həmin rəsmin xüsusi bir adı yoxdu.
Serge Marşennikovun əsərinə baxıb
çəkmişəm. O, boya ilə çəkmişdi
qızı, mən isə qələmlə. Amma modelin adını axtarıb tapa bilməmişdim.
- Deyəsən, emalatxananız
yoxdur. Rəsm çəkmək prosesindən danışardınız.
- Hələ emalatxanam yoxdur. Ev şəraitində çəkirəm. Amma
görürəm ki, yox, ev şəraiti bir yerə qədərdi. Böyük ölçüdə rəsmlər
işləmək üçün
geniş və rahat bir yer
lazımdı. Və bunu
mütləq edəcəm.
Musiqisiz rəsm çəkdiyim yadıma gəlmir. Qulaqcığı taxıram və
fikrimi maksimum rəsmə verirəm.
Bu, mənim dünyadan
ayrıldığım anlardı.
Həmin andakı ruh halıma
görə də bir musiqi seçirəm.
Və başımı
qaldıranda bir də baxıram ki, beş
saat dayanmadan çəkirmişəm (gülür).
- Sevdiyiniz, özünüzə
kumir seçdiyiniz rəssamlar olub?
- Sevdiyim rəssamlar bəli, çoxdur.
Hərəsini öz tərzinə görə sevirəm. Amma sırf
hansısa rəssama baxıb deməmişəm
"bunun kimi çəkmək istəyirəm".
- Rəssamlar ittifaqına üzvüsünüz? Deyilsinizsə, belə bir fikriniz,
istəyiniz var?
- Xeyr, üzv deyiləm. Amma olmaq maraqlı
olardı. Nə də
olsa, ətrafında ancaq rəssamlar olur. Fərqli tərzlərdə işləyən rəssamlar.
Əlbəttə, hər bir tərzin incəliyini məhz özlərindən
eşitmək, öyrənmək
maraqlı olardı.
Azərbaycanlı rəssamlardan elə
də münasibətim
olanı yoxdu. Çünki sadəcə rastlaşmamışam.
Rastlaşsam tanış
olar, söhbət edərəm. Rastlaşmasam, axtarmaram (gülür).
Bir az
qəribə xasiyyətim
var o cəhətdən.
- Maraqlı məqama gəldik. Ümumiyyətlə, rəssam ruhunu
daşıdığınıza inanırsız? Sizcə, rəssam
necə olmalıdır?
- Bəli, inanıram. Məncə,
rəssam nə cür şəraitdə olur olsun, ən
azı ayda bir dəfə rəsmə vaxt ayırmağa çalışan
adamdı. Və gördüyü
işin qarşılığını
gözləməməlidir. Yəni "bu rəsmi çəkdim, alan olmadı, vəssalam, buraxıram rəssamlığı" - deyən
adam heç
vaxt rəssam ola bilməz. Yəni bu işdən pul qazanmaq yaxşıdı,
həqiqətən, amma
qazanmırsan deyə atmaq da düzgün
deyil. Rəssamlıq da bir növ asılılıq kimidir, məncə.
- Sizcə, fotoaparat, şəkil çəkən
telefonlar rəssamlığa,
əllə çəkilmiş
rəsmlərə marağı
azaldıb, ya əksinə artırıb?
- Təəssüf ki, rəsmlə maraqlananların
sayı kəskin şəkildə azalır.
Hərkəs daha asan əldə edilənlərə
üz tutur. Məsələn, mənim elə
rəsmim var ki, baxanların əksəriyyəti bilmir
əl ilə çəkilib və sırf o insanlara bunun əl ilə
çəkildiyini sübut
edəndə çox
təəccüblənirlər. Çünki onlar həmişə
fotoaparatla çəkilmiş
şəkillər görüblər,
buna alışıblar.
Əl ilə belə bir şey çəkilə
biləcəyi ağıllarına
gəlmir.
Məncə, bu sahəyə marağı artırmaq üçün sənəti
tez-tez gündəmə
gətirmək lazımdır. Cəmiyyətimiz
elədir ki, 20 il rəsm
çək, səni
20 nəfər tanıyacaq,
20 nəfər sənin
işlərindən danışacaq.
Amma hansısa yüngül hərəkət
elə, bir günün içində
məşhur olacaqsan,
sonra elə öz səviyyəndəki
adamlar sənə iş təklifləri eliyəcəklər, səni
reklam edəcəklər
və beləcə
"qabağa gedəcəksən"
(gülür). Ona görə
düşüncələri kökündən dəyişmək
lazımdı. Məncə, bu, yaxın gələcəkdə mümkün
görünmür. Çünki cəmiyyət "al-ver"
cəmiyyətidir.
- Sifarişlər qəbul edirsinizmi? Yəni rəsmdən pul
qazana bilirsiniz?
- Bəli, sifarişlə də çəkirəm.
Ancaq təəssüf ki, ölkəmizdə belə
bir işdən pul qazanmaq çətindi.
Yenə də çox şikayətim yoxdur, qazanıram özümə
görə.
- Sərgi planınız varmı?
- Yaxın gələcəkdə
sərgi keçirmək
planım var. İstəyirəm
ki, 60-70 öz istədiyim səviyyədə
rəsmim olsun, sonra sərgi açım.
Şahanə
MÜŞFİQ
525-ci qəzet.- 2020.- 14 fevral.-S.8.