Səssiz alqışlar
Səfərbərlik
və Hərbi Xidmətə Çağırış
üzrə Dövlət Xidmətinin yaradılmasının
8-ci ildönümü ilə əlaqədar gənclər
arasında keçirilən vətənpərvərlik
mövzulu hekayə müsabiqəsi böyük maraqla
qarşılandı. Təsadüfi deyil ki, müsabiqəyə
ümumilikdə 137 müəllif qatılmış, ilkin
seçimdən sonrakı əsas mərhələyə isə
73 hekayə buraxılmışdı.
"525-ci qəzet" olaraq hərbi vətənpərvərlik mövzusunun
xüsusi önəmini
nəzərə almaqla,
müsabiqə qaliblərinin
hekayələrini dərc
etmək qərarına
gəldik. Bu hekayələr,
aydındır ki, peşəkarlıqdan, ciddi
ədəbi-bədii meyarlardan
uzaq təsiri bağışlayır. Ancaq onlar
müəlliflərin mövzuya
həssas yanaşmaları,
hərarətli duyğuları,
səmimi düşüncə
tərzi ilə diqqəti çəkir və məhz bu yönlərinə görə qiymətləndirilib.
Digər tərəfdən, bu hekayələr yeniyetmə
gənclərin vətənə,
doğma torpağa bağlılıq hisslərinin
ifadəsi baxımından
diqqətəlayiqdir.
Müsabiqədə 1-ci yeri tutmuş Dilşad Fərzilinin hekayəsini təqdim edirik.
Dilşad FƏRZİLİ
Biləsuvar rayonu Çinarlı
kənd tam orta məktəbinin 9-cu sinif şagirdi
1991-ci ilin payızı
idi. Teatrın qarşısındakı insan axınının ucu-bucağı görünmürdü.
Onlar Moskvadan yenicə qayıdan aktyor Əli Məmmədovun baş rolda oynadığı "Cavanşir"
tamaşasına baxmağa
gəlmişdilər. Bu
insanların içində
Nicat Qafarov adında bir senariçi də vardı. O, Əlinin
uşaqlıqdan tanıdığı
ən yaxın dostu idi. Əlinin ondan
gizli heç bir sirri yox
idi. Onu qardaşı qədər
sevirdi. Nicatın üzü gülürdü,
axı o, Əlinin uğurlarına çox sevinirdi.
Tamaşa başlandı. Nicat birinci sırada
oturmuşdu. Salon tamamilə səssiz idi. Hamı Əlini səbirsizliklə
gözləyirdi. Və budur,
o, Cavanşir rolunda səhnəyə çıxdı.
Hamı çox həyəcanla tamaşanı izləyirdi.
O, vətən, xalq yolunda savaşır, yorulmaq bilmirdi. Tamaşaçılar qarşılarında əsl qəhrəman görürdülər. Nicat sevincindən
çığırmaq istəyirdi.
Əlinin də gözləri
onu axtarırdı.
Tamaşa sona çatdı.
Salonu alqış sədaları
bürüdü. Hamı Əli
Məmmədovun əlini
sıxmaq, onunla danışmaq istəyirdi.
Nicat da Əliyə yaxınlaşdı:
- Salam, dostum. Deyəsən, çox yorulubsan.
- Yox, Nicat, əksinə,
çox sevinirəm. De görüm, tamaşa
necə idi?
- Çox yaxşı. Sən çox məharətli aktyorsan.
- Bəsdir, bəsdir, məni tərifləmə.
Əslində, tamaşa yaxşıdır,
adamı ruhlandırır.
- Sən çox təvazökarsan, Əli.
Elə uşaqlıqdan belə idin. Məktəbdə səni kimsə
tərifləsə, sıxılardın,
dinməzdin. Məni isə
müəllim tərifləyəndə
yerə-göyə sığmazdım,
bütün uşaqları
bir yerə yığıb onlara əmr verərdim. Nə var, nə var,
müəllim məni
tərifləyib.
İki
dost teatrdan çıxıb
evə getdilər. Bir müddətdən sonra Əli və Nicat yenidən Moskvaya yollandılar və orada tamaşalar
göstərməyə başladılar.
1992-ci ilin fevralında
isə onlar yenidən vətənə
qayıtdılar. Burada Əli
dostu Nicatın şah əsərində
- "Səssiz alqışlar"
tamaşasında baş
rolda oynayacaqdı.
Tamaşa fevralın 28-də olacaqdı və Əli bu tamaşaya
çox yaxşı hazırlaşmışdı. Artıq ayın 21-i idi. Tamaşanın nümayişinə bir həftə qalmışdı. Bu gün tamaşanın son məşqi olacaqdı.
Nicat salonda oturub məşqi izləyirdi.
Məşq çox uğurlu
alındı. Amma Əli
çox narahat idi. Son vaxtlar
gecə rahat yata bilmirdi. Bir fikir onu
çox düşündürürdü:
Vətən dardadır!
Düşmən cəbhədə hücuma keçmiş, günahsız soydaşlarımızı,
dinc əhalini gülləbaran etmişdi.
20 Yanvar faciəsinin
ağrıları hələ
lap təzə idi və yenə də şəhidlər verirdik.
Əlinin qəlbi hər damla qan üçün
qisas tələb edirdi. O, döyüşə can atırdı. Amma Nicat ona getməyə qoymur, burda da vətənə
lazım olduqlarını
deyirdi. Müharibə qorxusu artıq
hər yerə yayılmışdı. Nicat Əliyə
tezliklə Moskvaya getməyin lazım olduğunu deyirdi. Əli isə razı olmurdu. Uşaqlıqdan belə idilər.
Nicat həmişə problemlərdən
qaçırdı. Əli isə
onlarla üzləşməyi
sevirdi. İndi isə vətənin
çətin günləri
idi və Əli kənardan baxa bilməzdi. Hələ Moskvada ikən Bakı üçün darıxar, tez-tez vətəni ilə bağlı şirin xatirələri yad edərdi. O, vətənini
sevirdi və vətən sevgisi onu odlu cəbhəyə
- Qarabağa səsləyirdi.
Əli Xocalıda doğulub boya-başa çatmışdı.
Nicat da əslən Xocalıdan idi. İndi onların hər ikisinin 25 yaşı vardı. Həyatlarını bir yerdə
keçirmiş, sevinclərini
bölüşüb, dərdlərini
paylaşmışdılar. Nicat Əlinin Xocalıya gedib döyüşmək
fikrini duymuşdu.
O bilirdi ki, Əli çox inadkardır, fikrindən dönən deyil. Ona görə Əli ilə cəbhəyə getməyə razı oldu. Onlar 22 fevral 1992-ci ildə
Bakıdan Xocalıya yola düşdülər.
Yolda Nicat Əlidən soruşdu:
- Əli, bəs
tamaşa necə olacaq? Bu tamaşa axı ilk dəfə Azərbaycanda göstəriləcəkdi.
- Narahat olma, Nicat.
İnşallah, Xocalını qoruyaq,
sakitlik yarananda qayıdarıq, o zaman tamaşanı uğurla göstərərik.
Nicatın içində nəsə
qəribə bir hiss var idi. Sanki heç geriyə dönə bilməyəcəkdilər.
Yolları böyük bir
uçurumdan ibarət
idi elə bil.
Onlar Xocaliya çatanda hava qaralmışdı. Hərbi hissədə yerləşəndən
sonra onlara paltar, yemək və sonra da
imkan qədər silah verdilər. Yerli şərait, mövqelər
başa salındıqdan
sonra yatmağa getdilər. Yəqin ki, səhər
onlar ilk dəfə düşmənlə üz-üzə
gələrək vuruşmalı
olacaqdılar.
Nicatın gözünə yuxu getmirdi. Əliyə baxdı. O isə
şirin-şirin yatırdı,
sanki səhər düşmən qarşısına
yox, teatra gedəcəkdilər. Əli isə
bəlkə tamam başqa yuxular görürdü. Bəlkə də
yuxusunda anası ona "Uğurlar, oğul, uğurlar! Tezliklə görüşərik..." deyirdi.
Səhər komandirin səsi onları oyatdı. Toparlanan kimi
əmr aldılar və birağızdan
"Oldu, komandir"
- dedilər. Hər kəsin
yeri aydınlaşdırılandan
sonra hazırlıq başlandı. Onlar silahlarını
yoxlayıb, mümkün
qədər çox
patron götürdülər. Əli yaxşı atıcı olduğundan onu ən önə - düşmənlə üzbəüz
səngərə göndərdilər.
Nicat da onun yanında
olacaqdı.
Bir saatdan sonra artıq onlar düşmənlə
üz-üzə mövqe
tutmuşdular. Düşmənlər sanki bunu gözləyirdilər. Az sonra öz yerlərindən çıxıb döyüşçülərimizə
tərəf hücuma
keçdilər. Əli qorxu
bilmədən döyüşür,
aslan kimi çarpışırdı. Heç bir təhlükə, üstünə yağan güllələr onu qorxutmurdu. Bu anlarda onu düşündürən
yalnız vətənin,
torpaqlarımızın taleyi
idi. Nicat da dostuna baxaraq ruhlanırdı.
Beləcə xeyli döyüşdülər. Əli yaralı
idi. Ayağından və qolundan
dəyib keçmişdi
güllələr. Amma
yaralarının ağrısını
hiss etmirdi, var qüvvəsilə düşmənə
müqavimət göstərirdi.
Nicat da ayağından yaralandı. Güllələri azalırdı.
Birdən Əli səngərdən
sıçrayıb, düşmənin
üzərinə yüyürməyə
başladı. Nicat nə qədər
çağırsa da,
Əli onu eşidib ayaq saxlamadı. O, indi qarşıdakı düşməndən
başqa heç nə görmür, yağlara atdığı
güllələrin səsindən
başqa heç nə eşitmirdi.
Nicat da onun ardınca səngərdən irəli
atıldı. Düşmən onların bu
cəsarətini görüb
artıq geri çəkilməyə başlamışdı.
Birdən Nicat dostunun
yıxıldığını gördü. Dayanmadan yüyürüb
özünü ona çatdırdı. Əlinin vəziyyəti
ağır idi. Nicat onu geriyə çəkərək səngərə
gətirdi. Düşmən yerində oturdulmuş, indi araya hüznlü
bir sakitlik çökmüşdü.
Nicat Əlinin
başını dizinin
üstünə aldı. Əli yavaş-yavaş gözlərini
açdı:
- Nicat... Mən... deyəsən... mən...
- Yox, Əli, narahat olma. Biz
düşməni geri
oturtduq. Yaran ağır
deyil. Sən sağalacaqsan. Eşidirsənmi, dostum Əli...
Qanı
qaçmış dodaqlarına
xəfif təbəssüm
qondu Əlinin:
- Bilirəm... Yox, Nicat... Təsəlli vermə... Gecdi artıq...
Nicatın gözləri doldu. Əli isə işığı
get-gedə azalan gözlərini onun üzünə dikmişdi:
- Nicat... Mən
görürəm... Sənin "Səssiz
alqışlar"ın səhnədədir... Baş rolda mənəm...
Bizi... alqışlayırlar. Sən
eşidirsən?
Nicat
göz yaşlarını saxlaya bilməyib üzünü
yana çevirdi, güclə: - Hə, Əli, eşidirəm -
dedi.
- Mənsə eşitmirəm... Amma
görürəm. Alqışlayırlar bizi...
Belə də olmalıdır. Axı.. bu,
sənin tamaşandır.. "Səssiz
alqışlar"dır... ona görə...
Nicat
dostunun başını sinəsinə sıxıb
hönkürdü.
... Sonralar Nicatın öz qəhrəman dostunun
xatirəsinə həsr etdiyi "Səssiz
alqışlar" tamaşası vətənin neçə-neçə
bölgəsində göstərildi. Ancaq
bir vacib fərq
vardı: tamaşa səssiz yox, gur alqışlarla
qarşılanırdı.
525-ci qəzet.- 2020.- 19 fevral.- S.22.