Peşmanlıqdan sevincə keçid
Maraqlı şeir, esse, müsahibələrilə seçilib
gənc yaşında
ədəbi aləmdə
özünü təsdiq
etmiş Fərid Hüseyn AYB-nin "Natəvan" adına
klubda keçiriləcək
kitablarının (!) təqdimatı
mərasiminə 1 həftə
öncədən məni
də dəvət etmişdi.
Təqdimat gününəcən, dəfələrlə onun
doğma səsini, işıqlı üzünü
xatırlayır, demək
olar, hər gün "birdən mənə də söz versələr..."
fikri ağlımdan keçdiyindən narahat olsam da, yaşımı
və ayaqlarımın
ağrıdığını özüm-özümə bəhanə
gətirərək kitabxana,
yaxud kitab mağazasına gedib onun kitablarını aramadım. Fəridin "Sevdiyim kitab"
layihəsində Lev Tolstoyun
məşhur "İvan
İliçin ölümü"
hekayəsilə bağlı
mənimlə sorğu
apardığını xatırladım.
O hekayəni və hekayə barəsində yazılmış həm rus, həm digər
xalqlardan olan söz, sənət, düşüncə adamlarının
dediyi, yazdığı
fikirləri yenidən
araşdırdım. Sorğu
zamanı Fərid bəyin həm "İvan İliçin ölümü", həm
də bu qüdrətli əsərlə
bağlı söylənən
fikirlər haqqında...
bu yaxınlardasa tanınmış şair
Şəhriyar Del Geraniylə
apardığı sorğuda
Fəridin verdiyi suallardan onun ədəbiyyat, söz, fikir aşiqi olaraq geniş mütaliəsi, düşüncə
dairəsinin genişliyi,
məntiqinin gücü,
vurğuladığı sənət
adamının, şəxsiyyətin
dərin qatlarına enə bilmə qabiliyyəti diqqətimi çəkdi.
Neçə il öncə irihəcmli sənədli bir romanı məndən sonra Fərid Hüseyn redaktə edərkən onun sözü, cümləni, mətni duyma hissiyyatını, bəzi faktları səbirlə araşdıraraq
dəqiq çıxarışlar
etdiyini və ciddi məsuliyyətini bir daha hiss etdim.
Təqdimata bir gün qalmış Fəridin Özbəkistan səfəriylə
bağlı yazıb
"Ədəbiyyat qəzeti"ndə
çap etdirdiyi "Xivə dəftəri"
şeirini gözdən
keçirdim. Bir neçə
misrada mənə orijinal, yeni görünən bənzətmə,
obrazlı ifadələri
kağıza köçürdüm.
Fəridin "Yalan bayramı" adlı gözəl şeirini oxuyanda dünyaca məşhur türk şairi Nazim Hikmətin ötən yüzilliyin
1949-cu ildə yazdığı
"Əllərinizə və
yalana dair" şeiri yadıma düşdü. Geniş mütaliəli Fəridin
həmin şeirdən
təsirlənib impuls
aldığına şübhə
etmirəm. Dünyada özündən
öncəki dahi sənətçilərdən təsirlənməyən, faydalanmayan
yaradıcı adamın
olduğuna inanmıram.
Məna və ideyaca bir-birinə oxşasa da, intonasiya, obraz və bənzətmələrin
orijinallığına görə
bu iki şeir
bir-birindən dağ-dərəcən
seçilən bədii
mətnlərdi...
Səhərisi gün əlimdə əsa taytıya-taytıya,
həm də tələsə-tələsə gəlib "Natəvan"
klubunda dairəvi düzülmüş stulun
birinə ərkyana yaxınlaşanda kiminsə
"ora tutulub" dediyini eşitdim. Ondan aralıdakı yerlərə
yaxınlaşanda, məndən
sonra gələcək
kimlər üçünsə
tutulduğunu bilib, suyu süzülmüş
geri qayıdaraq arxada sırayla düzülən stulların
birində oturaraq dairəvi masa ətrafında əyləşənləri
gözdən keçirdim:
Anar, Fikrət Qoca, Çingiz Abdullayev, İsa Həbibbəyli, Rəşad
Məcid, tədbirin aparıcısı olan Səlim Babullaoğlu, İrfan Çiftçi, Əjdər Ol, Azər Turan, Elnarə Akimova... Bir qədər də qısqanclıqla
"Maşallah, gənc
Fəridin işığına
nə qədər tanınmış yaradıcı
şəxsiyyət yığışıb...
Otuz yaşı ola, ya olmaya... Deməli, istedadın yaşı
olmur..." kimi fikirlər ağlımdan keçdi. Sağımda
oturmuş, üzdən
tanıyıb adını
bilmədiyim fotoqrafdan
pıçıltıyla: "Bəs bəy niyə gecikir?" soruşdum, o da məndən: - Hansı bəy? - deyə
xəbər aldı. Adı yadımdan çıxdığından bir
an duruxdum, günahkarcasına tez də sözümə davam elədim: - Tədbirin səbəbkarını
deyirəm də, Fəridi! Fərid niyə gecikir?
- Fəridin təqdimatı dünəniydi. Bu tədbir...
Bəxtiyar Vahabzadənin
anım gününə
görədi...
- Nə danışırsan?..
Bu dəfə dilxorca düşündüm ki:
"Di gəl, görəndə
Fərid bəyi inandır ki, tədbirinə gəlmişdim..."
Bir an sonra sevimli
müəllimim, gözəl
şairimiz Bəxtiyar
Vahabzadənin həmişəyaşarlığını
xatırladan misraları
öz səsində yayılaraq içimi ışıqlandırdı. Bəxtiyar Vahabzadənin
oğlu İsfəndiyar
bəyin o tədbirə
gəlməməsi isə
məni uzun müddət düşündürdü.
Azər ABDULLA
14 fevral, 2020
525-ci qəzet.- 2020.- 21 fevral.- S.8.