Qadının gedişi…
Qadın
qırmızı şərabın son qurtumunu başına
çəkəndə qədəhin arxasından bir cüt
gözün ona zilləndiyini görür. Aylar əvvəl
onu tərk edən sevgilisi heykəl kimi qarşısında
dayanmışdı. Gözləmədiyi
qarşılaşmaya nə təəccüblənmişdi, nə
də təəssüflənmişdi. Kişi, “sənin də
bu ziyafətdə olacağını bildiyim üçün
gəldim” deyir. Qadın qarsona şərabı yeniləməsi
üçün işarə etdikdən sonra kişinin
üzünə baxmadan “gecikmisən” söyləyir.
Arxayınlıqla olduğu yerdə dayanaraq hərdən
uzaqdan göz-gözə gəldiyi tanışlarına təbəssüm
edir, başı ilə salam verirdi. Kişi isə gərgin
görünürdü. Əlinə düşən fürsəti
dəyərləndirərək ən sağlam cümlələri
söyləmək istəyi bəlli idi, amma necə çətinlik
çəkdiyi alnında parıldayan tər
damcılarından hiss edilirdi. Qadının
baxışları elə hey ətrafda idi. Sanki yanında
dayanan bir neçə ay əvvələ qədər dəlicəsinə
sevdiyi kişi deyil, bir stul, bir külqabı, bir boş qədəh
idi. Nəhayət, kişi söz tapa bildi, “çox
peşmanam” dedi suçluluq hissi ilə və əlavə
etdi, “gəl, yenidən başlayaq”!
Qadın
güldü, yenə də üzünə baxmadan, “içim
ölüb, içim, başa düşürsən bu nə
deməkdir?” dedi onu həyatından ayağının ucu ilə
vurub tullayana. Kişi zorla eşidiləcək səslə “səni
anlayıram, amma…” söyləyəndə qadın cümləsini
tamamlamağa imkan vermədi. Bu dəfə daha da qəzəbli
halda, “Yox, anlamırsan. Səninlə bağlı bütün
acıları çəkdim və bitdi. İndi özümlə
savaşıram. Yaram yoxdur, amma qanayıram,
ağrımıram, amma sızım-sızım
sızıldayıram!” Elə bil tikan kimi batan bu cümlələri
içindən çıxartdıqdan sonra canına sakitlik
dolmuşdu. Kişi məqamdan istifadə edib yaxınlaşmaq
istədi, qadın dərhal gözlərindən dişlərini
qıcayan quduz canavar baxırmış kimi, gəldiyindən
bəri ilk dəfə gözlərinin içinə baxdı.
Kişi ayaq saxladı, “icazə ver…” desə də, qadın
sözünü kəsdi “yox, mənə heç nə deməyəcəksən,
madəm ki, cəsarətin çataraq buraya qədər gəlmisən,
məni dinləyəcəksən” dedi. “Acı çəkirdim,
amma niyəsini bilmirdim. Tərk edilmişdim, səbəbi bəlli
deyildi. Məni hər tərəfi bağlı qutunun
içinə ataraq getdin. Gündüzlər işləmək
üçün özümü kontrolda saxlayırdım. Elə
ki, gecə olurdu qapqara zülmətlə boğuşurdum.
Darmadağın idim. Bir müddət ümid etdim. Amma ölən
tərəfimin daha dirilməyəcəyini, dirilməsinin
lazım olmadığını başa düşdüm”.
Qadının ondan
ötrü əzab çəkməyini bilmək sanki
kişiyə güc verdi, “sən mənsiz, mən də sənsiz
bir heçik. Nə sən məndən ayrı xoşbəxt
olacaqsan, nə də mən səndən ayrı…” dedi bir
anlıq məğlubluq kompleksindən çıxaraq.
Sanki bu cümlələr
havaya qarışıb yox olmuşdu, qadının
tükü də tərpənməmişdi. Qarsona şərabını
yeniləməsi üçün növbəti dəfə
işarə etdi. Dolu qədəhi əlinə alıb
gözünü uzağa dikərək danışmağa
başladı, “Əsrlərlə davam edən
qarışıqlıq və özbaşınalıq
çöl yaxınlığında yerləşən
Allahın unutduğu balaca bir ölkənin əhalisini
ümidsizlik içində məhv edirdi. Xalq nə
krallığın zülmündən qurtula bilirdi, nə də
nəsildən nəsilə keçən əzazil, qəddar
rəhbərliyə dözməyə səbri
qalmışdı. Bir gün bıçaq sümüyə
dirənir, yığılıb gedirlər ki, dərdlərini
paytaxtın alimlərdən ibarət qurumuna söyləsinlər.
Dinləyənlər onlara haqq verərək ölkədə
dörd ildən bir kral seçilməsi üçün qərar
qəbul edirlər. Şərtləri də maraqlı olur.
Seçiləcək kral vergiləri artırıb, xalqın itaətini
tələb edib, hər gecəni fərqli qadınlarla
keçirib, qarnı partlayana qədər yeyə biləcək.
Ən gözəl geyimləri geyinib, ən gözəl atlara
minəcək. Qısacası, verdiyi bütün əmrlər
istər məntiqli olsun, istər olmasın, sorğulanmadan həyata
keçiriləcək. Amma dörd illik müddətin sonunda
taxtı-tacı təhvil verərək ölkədən
çıxıb gedəcək. Gedərkən əynindəki
paltarlarından və ailəsindən başqa heç nə
aparmayacaq. Hər kəs bunun ölüm olduğunu bilirdi.
Çünki qışda dondurucu soyuğu, yayda isə
öldürücü istisi olan çöllükdə yemək-içmək,
heç nə tapılmırdı. Ona görə də, qurum
bu cür yol seçmişdi. Bilirdilər ki, sonu ölüm
olan bu şərtlərdən dolayı krallığa
heç kim namizəd olmayacaq, beləcə, demokratik rejimi bərpa
etmək mümkün olacaq. Qərar xalqa
açıqlandıqdan sonra taxt bir müddət boş
qalır. İlk günlər xərçəng xəstəsi
olan yaşlı kişi kral olur, amma çox keçmədən
üzündə təbəssümlə canını
tapşırır. Ondan sonra yerinə bir dəli keçir,
iki ay sonra o da çıxıb gedərək
çöllükdə məhv olur. Hal belə olunca hər kəs
taxtın lənətli olduğuna inanır. Dedi-qodunun
ardı-arası kəsilmək bilmir. Heç kim taxta yaxın
durmur. Ölkə idarəsiz qalır, xaos başlayır və
yenidən aləm bir-birinə dəyir”.
Kişi diqqətlə
dinlədiyi halda birdən qadının sözünü kəsir,
“Axı, bunun bizim mövzumuza nə aidiyyatı var?” Qadın
ona cavab vermədən qaldığı yerdən davam edir:
“Qurumdakılar yenidən yığılıb yaranmış
vəziyyətə bir əncam çəkmək istəyirlər.
Amma buna ehtiyac qalmır. Elə bu vaxt evli, dörd uşaq
atası olan cavan bir kişi gələrək bütün
şərtləri qəbul etdiyini və ölkənin idarəçiliyini
öhdəsinə götürmək istədiyini söyləyir.
Digərlərinə olduğu kimi, ona da risklərdən bəhs
edir, dörd uşaq atası olduğunu xatırladırlar. Hətta
dürüst insan olduğunu görüb həqiqəti
söyləyirlər, bildirirlər ki, bu cür sərt
qaydanı hakimiyyəti despotlardan, zülmkar idarəçilərdən
uzaq tutmaq üçün tətbiq ediblər. Amma kişi qərarından
dönmür və hakimiyyətə gəlir. Ölkəni
qüsursuz şəkildə idarə etməyə
başlayır. Ədaləti bərqərar edir, qiymətləri
endirir, mövsümə uyğun xalq şənlikləri təşkil
etdirir, sənəti və musiqini inkişaf etdirir. Bir yandan da
hər gecə yüklə dolu at arabalarını şəhərdən
çöllüyə doğru göndərir. Yüklərin
üstü örtülü olduğu üçün
içindəkinin nə olduğunu görən, bilən
olmur. Ən maraqlısı isə arabalar bir daha geri
dönmür. Hər kəs elə bilir ki, kral ölkənin xəzinəsini
oğurladaraq gələcəyi üçün hardasa gizlədir.
Amma görürlər ki, kral ölkədən
çıxmır, çıxsa da ən yaxındakı təpənin
başına qədər gedib ətrafı seyr edərək
geri qayıdır. Bir də əmin olurlar ki, gedən karvanlar
üstündəki insanlarla birlikdə onsuz da məhv olacaqlar.
Çünki o çöllükdə hələ
üç-dörd gündən artıq sağ qalan insan
olmayıb. Hər kəs səbrini basıb gözləyir.
Dörd ildən sonra kralın hakimiyyət müddəti
tamamlanır. Xalq uzun müddətdən sonra bu qədər
adil və ədalətli idarəçinin getməyinə kədərlənir.
Amma yenə də verilən qərardan dönməyin
mümkün olmadığını dərk edirlər. Ailəsini
götürüb ölkəni tərk etmək zamanı gəlir.
Arvadı deyir ki, “mən səninlə gələrəm, amma
uşaqlar qalsın, heç olmasa onlar yaşasınlar”.
Əri sakitcə, “olmaz” deyir. Qadının boyun əyməkdən
başqa çarəsi qalmır. Hamısı taleləri ilə
barışmalı olur və ölkəni tərk edib
çöllüyə çıxaraq ölüm
sonsuzluğuna doğru üz tuturlar. Qadın bir kəlmə
danışmır, uşaqlar nə baş verdiyini anlamır,
kişi dərin fikrə dalaraq elə hey
düşünür. Bir neçə təpəni
aşırlar, axırda yorularaq qıvrılıb yatırlar.
Şəfəq söküləndə qadın yuxudan
oyanır. Həyatının son günlərində doyunca nəfəs
alıb, günəşin doğuşunu seyr etmək istəyir.
Təpənin başına çıxanda gördükləri
qarşısında heyrətdən dili tutulacaq kimi olur.
Qarşısında əvvəlkindən daha gözəl,
modern, həyatın axarı ilə davam etdiyi balaca bir şəhər
uzandığını görür. Məlum olur ki, sən
demə, hər gecə şəhərdən çıxan xəzinə
deyil, taxıl, toxum, ağac, taxta, heyvan və torpağı
qazıb su çıxartmaq üçün lazımi alətlər
imiş. Geri dönməyən insanlar isə artıq bu şəhərin
sakinləri olmuşdular. Yuxudan oyanıb arvadının
yanına gələn ər əlinin onun çiyninə
qoyaraq “bu, sənin krallığındır” deyir və əlavə
edir: “Qurumun qərarını eşidəndə yüzillərdir
davam edən zülmün, özbaşınalığın, ədalətsiz
idarəçiliyin dörd ildə heç kimin düzəldə
bilməyəcəyini bilirdim. Amma əmin olduğum tək
gerçək var idi: hər zaman yeni bir başlanğıc
etmək mümkündür”.
Kişi qadına
şübhə ilə ağlını itirmiş kimi
baxır və qorxa-qorxa sual verir, “sən yaxşısan?”
Qadın bu
reaksiyaya təəccüblənməmişdi. Təbəssüm
edərək, “çətin olsa da, hər şeyə rəğmən
yeni bir başlanğıcın mümkün olduğunu
anladım və bunu bacardım” söyləyir. Bu vaxt telefonu zəng
çalır, ekrana baxanda gözləri
işım-işım işıldayır, sevincək halda “gəlirəm,
əzizim” deyə cavab verir və çantasını
götürüb gedir!
Türkan Turan
525-ci qəzet.-2020.-22
fevral.-S.15