Böyük sənətin
reallığı və əfsanəsi
Çoxəsrlik davamlı ənənələrə
malik olan Azərbaycan musiqi və ifaçılıq
sənətində Polad
Bülbüloğlunun böyük
yeri vardır.
O, Azərbaycan aşıq musiqisindən ritmik ifa tərzini, muğam sənətindən
səslərin əruzsayağı
uzadılmasını, bəstəkar
mahnılarından melodikliyi
alaraq Azərbaycan estrada musiqisinin
və ifaçılıq
xüsusiyyətləri ilə
ahəngdar surətdə
birləşdirmişdir. Polad Bülbüloğlunun
ifaçılıq tərzindəki
ayaqüstü cəld
hərəkətlər də
milli aşıq sənəti ilə səsləşir. Caz sənəti
ilə muğam ifaçılığını sintez etmək Azərbaycan ifaçılıq
məktəbində Vaqif
Mustafazadə kimi parlaq bir istedadı
meydana çıxarmışdır.
Xalq mahnıları və aşıq sənəti ilə estradanın vəhdətindən Polad Bülbüloğlu "dünyaya
gəlmişdir". Üstəgəl, bu orijinal ifaçılıqda
muğam ünsürlərinin
olması Polad Bülbüloğlu estradasını
daha da zənginləşdirmişdir.
Bütün bunlarla bərabər, Polad Bülbüloğlu estradasının simasını
onun özünün qeyri-adi istedadından gələn fərdi özünəməxsusluqlar müəyyən
edir. Polad Bülbüloğlunun estradası əsasən bariton səs ifaçılığı üstündə
qurulmuşdur. Onun ifasındakı
bariton səs tezliyi etibarilə bas səslərə doğrudur.
Polad Bülbüloğlu Azərbaycan
ifaçılıq sənətində
tenordan uca və bas səslərə
meylli baritonun daşıyıcısıdır. Dünya şöhrətli böyük
sənətkar Müslüm
Maqomayevin ölməz
sənəti bas səslərin
qammasının bənzərsiz
ifası üstündə
köklənmişdir. Lütviyar İmanovun ifaçılığı
üçün bariton
səslərin ahəngdar
ifadəsi xarakterdir.
İosif
Kobzonun estradasında tenordan baritona doğru gedişlər üstünlük təşkil
edirdi. Polad Bülbüloğlunun estradası isə baritonla bas səsin arasında olan bənzərsiz bir ecazkarlığın qeyri-adi
təzahürüdür. Buna görədir ki, Polad Bülbüloğlunun
səsi Azərbaycan və dünya ifaçılıq sənətinin
fərqli bir axarını təqdim edir. Bariton səs onun estradanın yuxarı ritmini davamlı olaraq saxlaya bilməsini, basa meyllik isə zəruri hallarda səs ahəngini fərqli gəzişmələrlə
zənginləşdirməsini şərtləndirir. Bu, musiqi ifaçılığı
sənətində heç
kəsin təkrarı
olmayan bənzərsiz
Polad Bülbüloğluna
məxsus nadir sənət
nümunəsidir. Polad Bülbüloğlu
sənəti Azərbaycan
musiqi və ifaçılıq sənətinin
fərqli bir istiqamətidir. Eyni zamanda, dünya estrada sənətinə
da Polad Bülbüloğlu özü
özünün bənzərsizlik
möhürünü vurmuşdur.
"Məhəbbət və ölüm" baleti Polad Bülbüloğlu
ifaçılığının özünəməxsus təbiətindən
doğan böyük sənət hadisəsidir. Səslərin dili ilə ifadə
etmək istəsək,
"Məhəbbət və
ölüm" baletindəki
"məhəbbət" qütbü tenor-bariton, ölüm" tərəfi
isə sərt bas ahənginin hərəkətlərlə
ifadə olunan təzahürləridir. Bu,
Azərbaycan balet mədəniyyətində də
yeni istiqamətdir.
Və ümumiyyətlə, Polad
Bülbüloğlu öz
mahnılarını da
musiqi ilə eyni səviyyədə hərəkətləri ilə
də müşayiət
edir. Əgər Polad Bülbüloğlunun
mahnılarında sözləri
səsləndirməyib, yalnız
hərəkətlər vasitəsilə
melodiyanı pontomim üslubunda ifa etsə, yenə də onun məhz
hansı mahnısını
diqqətə çatdırdığını
müəyyən etmək
mümkündür.
Polad Bülbüloğlu
ifaçılıq sahəsində
olduğu kimi, bəstəkarlıq baxımından
da təkrarsızdır. O, ənənəvi
mahnı yaradıcısı
olan bəstəkardan çox, necə deyərlər, daha çox estrada
mahnılarına musiqi
əsərləri yazan
bəstəkar kimi qəbul olunur. Polad Bülbüloğlunun bəslədiyi
əsərlərdə musiqi
alətlərinin deyil,
mahnı ifaçısının
aparıcılığı müəyyən olunur.
O, bir bəstəkar kimi mahnıdakı sözlərin melodik şəkildə səsləndirilməsi
ilə bir sırada ifaçının
hərəkətləri də
tənzimlənir. Bu mənada o, yalnız mahnı üçün deyil, mahnı və rəqs üçün musiqi yazmaq məharətini nümayiş etdirir.
Bu deyilənlərə ən parlaq nümunə Polad Bülbüloğlunun özünün
ifa etdiyi qanadlı mahnılardır.
Polad Bülbüloğlunun mahnıları
kimi, həmin mahnı mətnlərinə
yazdığı musiqi
əsərləri də
orijinaldır. Polad
Bülbüloğlu fərqli
bir estrada
mahnıları bəstəkarı
kimi də Azərbaycan musiqi sənətində yeni yol açmışdır.
Azərbaycanda, Rusiyada və dünyada Polad Bülbüloğlunun yolunu
inkişaf etdirməklə
böyük sənət
uğurları qazanmaq
çətin olsa da, bu çətin
işi mümkün edə bilən sənət adamları vardır. Beləliklə,
dünya estrada
sənətində Polad
Bülbüloğlu ifaçılıq
məktəbi formalaşmışdır.
Polad Bülbüloğlu
sənəti Azərbaycan
ifaçılıq mədəniyyətinin
əfsanəsidir.
Azərbaycan mədəniyyətinin inkişaf
etdirilməsi sahəsində
Polad Bülbüloğlunun
böyük xidmətləri
vardır. Müstəqillik dövrünün çətin illərində
Mədəniyyət naziri
kimi Polad Bülbüloğlu Azərbaycanda
davamlı sənət
ənənələrinin qorunub
yaşadılmasına və
daha da inkişaf
etdirilməsinə məsuliyyətlə
xidmət etmişdir.
Rusiya Federasiyasında fövqəladə
və səlahiyyətli
səfirimiz kimi də Polad Bülbüloğlu
Azərbaycan Respublikasının
bütün sahələr
üzrə reallıqlarının,
o cümlədən də,
mədəniyyətimizin və
incəsənətimizin böyük
məkanda təbliğinə,
tanıdılmasına, bu
sahədə əlaqələrin
inkişaf etdirilməsinə
böyük zəhmət
sərf edir. Bu statusda da Polad Bülbüloğlu faktoru ölkələrimiz
arasında yeni əməkdaşlıq körpülərinin
yaradılmasında özünəməxsus
rol oynayır.
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
İlham Əliyevin sərəncamı ilə
Polad Bülbüloğlunun
ölkəmizin ən
yüksək təltifi
olan Heydər Əliyev ordeninə layiq görülməsi dövlət səviyyəsində
sənətə verilən
böyük qiymətin
ifadəsidir. Cənab Prezidentin aşağıdakı
sözləri Polad Bülbüloğlunun ölkəmiz
və mədəniyyətimiz
qarşısındakı mühüm
xidmətlərini bütün
dolğunluğu ilə
diqqətə çatdırır:
"Siz böyük sənətkar, böyük
bəstəkar, böyük
ifaçısınız. Siz Azərbaycan
mədəniyyətinin inkişafına
böyük töhfə
vermişsiniz. Deyə bilərəm
ki, Azərbaycan musiqi mədəniyyətində
özünəməxsus və
təkrarsız iz buraxmışsınız. Nəinki Azərbaycan miqyasında, hesab edirəm ki, dünya miqyasında siz ən görkəmli bəstəkarlardan birisiniz.
... Bilirəm ki, Azərbaycanın maraqları sizin üçün hər şeydən üstündür".
Azərbaycan Respublikasının Xalq artisti, böyük sənətkarımız Polad
Bülbüloğlu sənətdə
olduğu kimi, cəmiyyətdə də
xalqına və müstəqil dövlətinə
ləyaqətlə və
məsuliyyətlə xidmət
etməyin nümunəsini
göstərir.
Təbrik edirəm və daha böyük uğurlar arzulayıram.
İsa HƏBİBBƏYLİ
Azərbaycan Milli Elmlər
Akademiyasının vitse-prezidenti,
Milli Məclisin Elm və Təhsil
Komitəsinin sədri, akademik
525-ci qəzet.- 2020.- 7 fevral.- S.9.