“Azərbaycan qaytağı rəqsləri”
toplusu işıq üzü görüb
1983-cü
ildən vətənimiz Azərbaycanın rayon və kəndlərini
qarış-qarış gəzərək xalq rəqslərini
toplayan tədqiqatçı, sənətşünaslıq
üzrə fəlsəfə doktoru, Üzeyir Hacıbəyli
adına Bakı Musiqi Akademiyasının (BMA) “Şifahi ənənəli
Azərbaycan musiqisi və onun yeni istiqamətlərinin tədqiqi:
orqanoloqiya və akustika” elmi-tədqiqat laboratoriyasının
böyük elmi işçisi Rauf Bəhmənlinin
araşdırmalarının səmərəli nəticəsi
kimi “Azərbaycan qaytağı rəqsləri” toplusu,
BMA-nın rəhbərliyinin dəstəyi nəticəsində
işıq üzü görüb.
BMA-dan
AZƏRTAC-a bildirilib ki,
bu topluda qaytağı rəqslərinin
yaranma tarixi, onun növləri, ifa məziyyətləri, eləcə də, ritmik xüsusiyyətləri
geniş təhlil olunub və 30 adda, “yox olmaq
təhlükəsi” altında
olan rəqsin not yazısı işıqlandırılıb.
Topludakı qaytağı
rəqsləri vaxtilə
Azərbaycanda çox
məşhur olan, lakin illər ötdükcə unudulmağa
məruz qalan qədim oyun havalarıdır. Unudulmasının
səbəbi isə vaxtında bu rəqs növünün toplanmaması və araşdırılmamasıdır. Azərbaycanın tanınmış
musiqişünası Bayram
Hüseynli halayların
və yallıların
toplaması ilə yanaşı, qaytağıların
da toplanıb işıq üzü görməsinin arzusunda idi. Lakin zaman
keçdikcə həmin
arzunun reallaşması
R.Bəhmənliyə nəsib
olub. Rauf Bəhmənli qocaman
musiqiçilərin ifasından,
ustad sənətkarların
söylədiklərindən əldə etdiyi tarixi faktlara əsasən, bu rəqslərin istər adlarının, istərsə
də, onların musiqisinin, melodik dilinin Azərbaycana məxsus olduğunu, hansı bölgədə,
hansı tarixi ərazidə yarandığı
haqqında maraqlı məlumatlar aşkar edib.
Qaytağı rəqsinin kökü tarixin qaranlıq səhifələrinə getməsinə
baxmayaraq, müasir dövrdə bütün Qafqaz xalqları tərəfindən məişətin
bir hissəsi kimi istifadə edilən xalq rəqsinə çevrilib.
Hər Qafqaz xalqı bu rəqsi
özünəməxsus adlandırırdı
(ləzqinka, kabardinka və.s). Adının kökünü R.Bəhmənli
qədim Qafqaz Albaniyasında (indiki Azərbaycan ərazisi) yaşayan mərd, şücaətli Qaytağ
xalqı ilə əlaqələndirir.
Öz köklərinə
görə, döyüşçü
rəqsi olan qaytağı, vaxt keçdikcə məişətdən
bir sıra keyfiyyətləri özündə
ehtiva etməyə başlayır. O, yarış,
xoreoqrafiya oyunu, rəqs-duet çalarları
alır. Bunun örnəklərini “Azərbaycan
qaytağı rəqsləri”
toplusunda görmək
olar. Bu məcmuənin sonunda rəqslərin oyun qaydaları da geniş təsvir edilib.
Belə topluların işıq
üzü görməsi
mədəniyyətimiz üçün
çox vacibdir, çünki onların nəfis tərtibatda hazırlanmaları və gələcək nəsillərə
ötürülməsi mənfur
düşmənlərimiz tərəfindən
rəqslərimizin mənimsənilməsinin
qarşısını alır.
525-ci qəzet.- 2020.-
2 iyul.- S.14.