Aygün Səmədzadənin
yaşatdığı reallıq
Heç
qollu-budaqlı ağaca baxdınızmı? Şahanə duruşlu
yarpaqları arasından
möcüzəvi bir
gözəllik boylanan
ağaca nəzər yetirdinizmi? Ona oxşamaq istədinizmi?
Mən istəyirəm. Eyni bir ağaca yüz dəfə baxsam da, fərqli gözəlliklər
görürəm. Hər budağın,
hər yarpağın
öz sirli dünyası var elə bil.
Ona səhnədə
baxanda o şahanə duruşlu ağaclar düşür yadıma. Onu yaratdığı
musiqilərlə şaxələnən,
ucalan, bizi sehrli, məftunedici gözəlliyə aparan ağaca bənzədirəm
- musiqi ağacına.
Konsertlərdə səhnədə dayananda kökü vətən torpağında
olan musiqiləri ilə şaxələnən,
ucalan möhtəşəm
duruşlu musiqi ağacına baxıram sanki. Öz mahnılarını ifa edəndə qolunu azacıq qaldırıb ovuclarını
yana açır. Elə bil, musiqini onu
korlamaq istəyən əcaibliklərdən qorumaq
istəyir. Əslində, qoruyur da.
Aygün
Səmədzadəni deyirəm,
Azərbaycanın Xalq
artisti, sənətşünaslıq
üzrə fəlsəfə
doktorundan, onlarla elmi və publisitik
məqalənin müəllifindən,
"Türküstan", "Həsrət", "Qumsal",
"Eşq" kimi simfonik lövhələrin,
vokal instrumental kompozisiyaların,
romansların, rəqslərin
yaradıcısından, on illərin
hiti olan və olacaq mahnıların, neçə-neçə
tamaşada, filmdə heyran olduğumuz musiqilərin bəstəkarından
danışıram.
Hər il mayın
28-də qürurumuz olan
Cumhuriyyət gününü
qeyd edirik. Bu günə nə
veririk görəsən,
işimizlə, zəhmətimizlə,
var olmamızla? Təkcə tənqidlə, giley-güzarla,
gözləməklə güclü
dövlət, sağlam
cəmiyyət yaratmaq
olmaz. "Mən xalqım, vətənim, dövlətim
üçün nə
etdim?" sualının
cavabı olmalıdır
hər birimizin. Həmin cavabdadır dövlət,
xalq qarşısında
borcumuz, məsuliyyətimiz,
vəzifəmiz, gördüyümüz
işlər - sevgimiz.
Onun yaratdıqlarıdır
bu suala cavabı. "Azərbaycan
adına" - dəfələrlə müəllif
konsertləri ilə ruhumuza gözəllik qatan Aygün xanımın Cumhuriyyətin
100 illiyinə həsr
etdiyi konsert belə adlanırdı. Əmin Abid Gültəkinin sözlərinə bəstələdiyi
"İstiqlal"ın sədaları
altında düşünürdüm
bunları. Hər konsertdən,
hər bəstədən
sonra o qədər söz demək istəmişəm ki.
Çoxlu sözlərlə münasibət bildirmək
kimi bacarığım
yoxdur əslində.
Bəzən də gözəllik
qarşısında susursan.
Mənə elə gəlir
ki, o, ürəyimdən
keçənlərin hamısını
eşidir həmişə.
İstənilən halda ona demək istədiklərim
çoxdur.
Ölməz Əhməd Cavadın
sözlərinə silsilə
əsərlər yazıb:
"Ey Türk",
"Türk Ordusuna",
"Elin bayrağı",
"Mən bulmuşam",
"Şəhidlərə" və s. Müxtəlif vokal-instrumental əsərlər,
romanslar bəstələyib.
Bu əsərlərin təqdimatı
2018-ci ilin sentyabrında
Ankarada, noyabrda Bakıda, 2019-cu il
martında Eskişəhərdə
keçirilib. Əsərlərini Türkiyə Cumhurbaşqanlığı
Simfonik Orkestrası,
TRT xoru, Azərbaycan Dövlət Simfonik Orkestri ifa edib.
2019-cu ildə layihə
rəhbəri və ideya müəllifi olduğu "Azərbaycan
100 mahnıda" klavirini
hazırladı. Kitabdakı 100 mahnının not yazılarını və
sözlərini toplamaq
böyük zəhmət
tələb edir.
Bu, təkcə musiqimizi deyil, Azərbaycanımızın - vətənin
tarixini yaşadan bir kitabdır. Göz nurunun, ürək çırpıntısının, beynin məhsuludur.
Bu çətin dövrdə
sevimlimiz Xəyal Rzanın sözlərinə
bəstələdiyi "İnan,
günəş doğacaq"
mahnısı ilə ruhumuza günəş nuru səpdi. Və daha bir möhtəşəm
layihə həyata keçirdi: Cümhuriyyət
gününə üç
təkrarsız musiqi əsərinin kompozisiyaları
- klipləri çəkildi.
Gecə-gündüz işlədi. Bütün çəkilişlərdə özü
iştirak elədi.
Bu əsərlər - "İstiqlal", "Elin bayrağı", "Şəhidlərə"
xalqımıza, qürur
günümüzə layiqli
hədiyyə idi.
Hər üç klipin quruluşçu rejissoru olan Etibar Babayevin,
rejissorlar Elnur Məmmədov, Vüsal Qarayevin də zəhmətini də qeyd etməliyəm. Aranjiman isə istedadlı musiqiçi Əvəz Muradov və Şamir Şirinova məxsusdur.
Aygün xanımın ən mühüm xüsusiyyətlərindən
biri onun gördüyü hər işə, yaratdığı
əsərə, istənilən
mahnıya çox peşəkarcasına, məsuliyyət
və sevgiylə yanaşmasıdır. O, mahnının
səsini axtarır, mahnını hansı səsdəsə eşidir.
Heç
vaxt eşitmədiyi səsdə mahnının
ifasına razı olmaz. Oxunsun deyə, ya maddi marağa görə mahnını bəyənmədiyi ifaçıya
verməz. Amma çox
tanınmayan, sənətə
yeni gələn, amma istedadlı birinə mahnını etibar edər. Onun üçün mahnının
oxunması deyil, necə oxunması önəmlidir. Bu əsərlərdə
Nurlan Növrəstli,
Ayaz Qasımov, Vüsal Hacıyev, Pərviz Abdullayev, Orxan Cəlilov, Nigar Cəlilova, Günay İbrahimli, Almaxanım Əhmədli,
Emin Zeynallı, Kamilə Nəbiyeva kimi istedadlı ifaçılarla
işbirliyi təsadüfi
deyil.
Hər notu "Vətən" deyən "İstiqlal",
"Şəhidlərə" və "Elin bayrağı" ilə kövrək və möhtəşəm duyğular
yaşadım bu günlərdə yenidən.
Yazını 26 iyun Azərbaycan
Respublikasının Silahlı
Qüvvələr Gününə
yazmağım da təsadüf
olmadı. Milli Ordu Günüdür. Hər birimiz Vətən əsgəri olmalıyıq
- hər birimizin günüdür. Lazım olsa,
əlində silah səngərdə də döyüşərsən, sərhədini
də qoruyarsan Vətənin. Qələminlə, savadınla, istedadınla,
yaratdıqlarınla, sevginlə,
vicdanınla da Vətənin
əsgəri olarsan, ona xidmət edərsən. Onun haqqında
həmişə yazmaq
istəmişəm - bu
günə düşdü.
Və ürəyimin bir guşəsində yaşayan xatirələr dindi...
Yaddaş:
Aygün Bülbül
adına orta ixtisas musiqi
məktəbinə qəbul
olanda mən artıq tələbə idim. Anamla hardan gəldiyimizi
xatırlamıram. Amma
yaşadığımız binaya çatanda bütün dünyanı
qucaqlayacaqmış kimi
qollarını yana açıb anama: "Ay Şəfiqə,
Aygün Bülbülə
qəbul oldu" - deyən Ziyad Səmədzadənin üzündəki
sanki bütün qaranlıqlara bəs edəcək sevinc işığını indiyə
kimi unuda bilmirəm. Anam da hay-küylü idi. Bir-neçə dəqiqə birlikdə
sevincdən hay-küy
saldılar. Birdən
anam "Ay Ziyad, heç elmlər namizədi adını alanda belə sevinmirdin, hamı səndən çox sevinirdi" - dedi. Ziyad Səmədzadə təkcə 25 yaşında
elmlər namizədi kimi deyil, 31 yaşında İqtisad elmləri doktoru kimi də SSRİ məkanında ictimai elmlər sahəsində bu adı alan ən gənc bir neçə
alimdən biri, bəlkə də birincisi idi. Onun aldığı mükafatlar,
gördüyü işlərdən
danışmıram. Saymaqla bitməz
onsuz da. Sadəcə, bu elm fədaisini təbrik etmək istədim. Axı, 25 iyun onun doğum günüdür.
Ziyad müəllimi təbrik edənlər çox olacaq. Amma uşaq yaddaşının
məsumluğundan keçib
gələn gəncliyinin
ən şirin xatirələrinin yaşadığı
təbrik bir başqadır. O, hamımız
üçün akademikdir,
dövlətimizin iqtisadiyyatına
xidmət edən, iqtisad elmində öz yeri olan
bilim adamıdır. İctimai-siyasi xadimdir. Amma mənimçün
yarım əsrdən
çox yaşı olan ömür yaddaşımda öz izi, doğma xatirələri olan insandır. O, təkcə Aygün xanımın deyil, həm də mənə əziz olan Aytən və Elşad Səmədzadələrin atasıdır.
Həmişə "Firuzəm" deyə əzizlədiyi, itkisinə indiyə kimi ağrıdığım
Firuzə xanımın
həyatının yoldaşı
- həyat sevgisidir.
Dünyanın istənilən ölkəsində
keçirilən beynəlxalq
simpoziumlarda, konqreslərdə Azərbaycanı
layiqincə təmsil edən 500-dən artıq
elmi əsərin müəllifini, neçə-neçə
alim yetişdirən Ziyad müəllimi yubiley günündə, ömrünün yeni ilində təbrik edir, yaşanacaq günlərin, illərin
ürəyincə olmasını
arzulayıram.
Son olaraq:
Sadəcə duyğularımı bölüşmək
istədim. Az da olsa deyə bildimsə...
Musiqisi sərhədləri
aşır. Bu, istedadın
gücüdür. Bu, insanların gözəlliyə
olan ehtiyacıdır,
ruhun mənəvi tələbidir. Deyirlər, musiqi
tərcüməyə ehtiyacı
olmayan ünsiyyət vasitəsidir. Çünki dinindən, dilindən, irqindən asılı olmayaraq hamı anlayır. Çünki bütün dinlər,
dillər, xalqlar, dövlətlər musiqidən
sonra yaranıb. Hətta sözlər, nitq
olmayanda yaranıb musiqi. İbtidai insanlar öz
kədər və qorxularını, təhlükəni,
sevinclərini müxtəlif
avazlı səslərlə
ifadə ediblər.
Musiqi bütün sivilizasiyadan qədimdir. Hiss və
duyğularımızla yaşıddır.
Xalqın, ölkənin tarixini onun şəxsiyyətləri
yazır. Bir alim, sənət
adamı, aktyor, yazıçı, rəssam,
bəstəkar öz xalqını bütün
dünyaya tanıdır
və yaşadır.
Bu, reallıqdır. Bu gün özü
də sənəti böyüklükdə olan
Aygün Səmədzadənin
bizə yaşatdığı
reallıq.
Kamalə Abiyeva
525-ci qəzet.- 26 iyun.- S.17.