Qəlblərdə, yaddaşlarda yaşamaq xoşbəxtliyi
Müasir Azərbaycan mədəniyyətində
şair, nasir, jurnalist və dramaturq kimi özünəməxsus yer
tutan, ədəbiyyatımıza
çox dəyərli
töhfələr verən
Aqşin Babayev bugünlərdə dünyasını
dəyişərək əbədiyyətə
qovuşdu.
O, yaradıcılığa tələbəlik
illərindən başlamışdı.
"Cazibəli üfüqlər" adlı
ilk hekayələr kitabı
1964-cü ildə çap
olunmuşdu. 1967-ci ildə
"Həmişəbahar", 1971-ci ildə "Bir parça həyat",
1977-ci ildə "Ağ
ulduzlar" hekayə və povestlər kitabları, 1978-ci ildə
"Nazim Hikmət"
monoqrafiyası, "Bir
ürəyin hərarəti"
(1979), "Kişilər az
yaşadı" (1981), "Ayrılıq" (1982), "Dünya
vəfalıdır" (1984), "Sünbül ətri"
(1986), "Söz gülləsi"
(1989), "Dünyanın axırı"
(1992), "Başımıza gələnlər" (1994), "Azərbaycan və türk dünyası"
(1998), "Müasir türk
dramaturgiyası" (1998), "Yanan Zürafə"
(1999) və digər elmi-nəzəri, ədəbi-bədii
monoqrafiyaları isə
sonralar nəşr edildi.
"60-cılar" adlanan yeni ədəbi nəslin örnək nümayəndələrindən olan Aqşin Babayev poeziya sahəsində də qələmini sınamış,
müxtəlif mövzularda
gözəl şeirlər
yazmışdı.
Hekayələri isə onu ilk tanıdan qiymətli sənət nümunələri
idi. Onun qələmə
aldığı mövzular
ilk baxışda sadə
görünsə də,
onların daşıdığı
məna yükləri
ağır, təbliği-təsir
gücü zəngin,
müasir tələb
və ehtiyaclarla bağlılığı olduqca
möhkəmdir, xüsusən
də yüksək sənətkarlıqla, təbii,
səmimi şəkildə
təqdim olunması onları həqiqi sənət nümunəsi
səviyyəsinə yüksəltmişdi.
Belə uğurlu başlanğıc
Aqşin Babayevin əksər hekayələrində
də yüksək səviyyədə davam etdirilir. Yazıçı, insanın insana
olan saf, dərin məhəbbətini
vətənə, yerə-yurda,
doğma ocağa köçürməklə yeni
nəsrin tematika cəhətdən də yüksələn xətt
üzrə inkişaf
etdiyini bütün sağlam hisslərin bir kökdən, bir qaynaqdan, mənəvi-əxlaqi kamillikdən
qidalandığını, əbədiliyini nümayiş
etdirirdi. Onun "Bir
ürəyin hərarəti",
"Ayrılıq" kitabında,
"Seçilmiş əsərləri"
I cildində yatmış
hissləri oyadan, daş qəlbləri silkələyən, müasir
cəmiyyətin əxlaq
və tərbiyə üsulu haqda düşünməyə məcbur
edən hekayələri
çoxdur. "Şehli
çəmən", "Unutmaq olmur", "Heyva ağacları"nı həyəcansız
oxumaq olmur.
"Saat" hekayəsi
heç bir səhifə də deyil. Amma burada nə
qədər dərin bədii ümumiləşdirmə,
dastan, povest və roman səviyyəsində
təbii, bədii həyat materialı var. Saat o qədər də diqqəti cəlb edəcək bir əşya deyil. Amma hekayədə onun
daşıdığı məna
yükü həm hissi, mənəvi-əxlaqi
kamillik, həm milli ailə-məişət,
əxlaq-tərbiyə qanunları,
həm də türkçülük-islamçılıq-azərbaycançılıq
baxımından çox
böyükdür. Bu hekayədə insanların
özlərindən daha
çox onların məhəbbət, sədaqət,
etibarla dolu həyəcanları, mənəvi-ruhi
hiss və duyğuları
iştirak edir və obrazlaşır.
Bu itirilmiş yadigar saatın sahibi olan qadını
görmürük, tanımırıq
da. Yazıçı, saatın qiymətini, qızılmı, gümüşmü
olduğunu da demir. Bunları hisslərə, duyğulara
köçürür. Bu kiçik əşyanın
daşıdığı, təbliğ etdiyi məna o qədər dərin, o qədər böyük, qiymətli, o
qədər təbii,
ruhi hisslər, düşüncələrlə bağlıdır ki, oxucu uzun müddət
onun təsirindən çıxa bilmir.
A.Babayevin nəsri hekayədən povestə, povestdən romana doğru maraqlı və dinamik, sürətli inkişaf prosesi keçmişdi. Bədii nəsrin hər üç janrında yazdığı əsərlər
A.Babayevin nəsr
sənətkarlığını öyrənmək və tədqiq etmək baxımından eyni səviyyədə zəngin
material verir. A.Babayevin
müxtəlif vaxtlarda
çap olunmuş
"Bir ürəyin hərarəti" (1979), "Ayrılıq"
(1982), "Dünya vəfalıdır"
(1984), "Sünbül ətri"
(1986), "Dünyanın axırı"
(1992), "Dalan" (1992), "Söz gülləsi"
(1989) və digər kitablarında "Kişilər
az yaşadı",
"Ayrılıq", "Xalqın oğlu",
"Mən də bir əsgərəm",
"Halal çörək", "Çovğunlu yollar",
"Sabahı görən
gözlər", "Söz
gülləsi" "Ceviz
ağacı", "Başımıza
gələnlər" kimi
sənədli povestləri,
"Zəlzələ", "Dünyanı axırı"
romanları da onun yazıçı ustalığını
göstərir.
Aqşin Babayev mənalı ömrünün yarıdan
çox hissəsini, yaradıcılığının qırx üç ilini ictimai-siyasi vəzifələrə, jurnalistika,
mətbuat, digər kütləvi sahələrə
həsr etmiş, nümunəvi xidmətləri
ilə həm xəlqi, həm də dövlət səviyyəsində böyük
hörmət qazanmışdı.
Şərəfli, yaradıcı ömür
yaşayan, öz ədəbi-bədii irsi, ictimai fəaliyyəti ilə nümunə göstərən Aqşin
müəllim əsl vətəndaş-ziyalı sənətkar,
məğrur insan, ictimai xadim və
nümunəvi şəxsiyyət
idi. Öz əsərləri
və işıqlı
əməlləri ilə
Aqşin müəllim
qəlblərdə və
yaddaşlarda yaşamaq
xoşbəxtliyinə nail olmuşdu.
Onun əbədiyyət qazanan və müəllifinə
də ölümsüzlük
qazandıran ədəbi
irsi Azərbaycan mədəniyyəti, ədəbiyyatı
və jurnalistikası
üçün nümunədir,
gələcəkdə belə
qalacaqdır.
Sevinc ABDULLAYEVA (ABASOVA)
BDU-nun müəllimi,
filologiya üzrə fəlsəfə doktoru
525-ci qəzet.- 2020.- 17 iyun.- S.17.