"Populyarlığa çox da can atmıram"
İSTEDADLI GƏNC MÜĞƏNNİ,
"QAYA" QRUPUNUN SOLİSTİ NİGAR CƏLİLOVANIN
ƏSAS MƏQSƏDİ MİLLİ MUSİQİMİZİ
PROFESSİONAL SƏVİYYƏDƏ TƏMSİL
ETMƏKDİR
Müsahibimiz Nigar Cəlilova nəsildaşları
arasında özünün fərqli səs tembri, müxtəlif
janrlara müraciəti ilə seçilir.
Gənc yaşına baxmayaraq əldə
etdiyi uğurlar və sənətdəki iddiaları onun parlaq
gələcəyindən xəbər verir. Nigar xanımı daha yaxından tanımaq, musiqi sənəti
və yaradıcılığı haqqında fikirlərini
özündən eşitmək üçün
görüşüb söhbət etdik. Xoş, səmimi
şəraitdə keçən görüşdə
çox maraqlı mətləblərə toxunduq:
"Bu istedad ailədən gəlir"
- Nigar xanım, musiqiylə
tanışlığınız necə başladı?
- Musiqiylə
tanışlığım uşaq yaşlarımdan
başlayıb. Bu istedad ailədən gəlir. Mən rəhmətlik
sənətkarımız Elçin Cəlilovun qardaşı
qızıyam. Ailədə artıq bu sənətlə
məşğul olan var idi. Bildiyiniz kimi,
ailənin də çox böyük təsiri var.
Qardaşım da, mən də musiqiçiyik. Kiçik yaşlarımızdan muğamı, klassik
mahnıları, hər bir musiqini dinləyirdik. Sonra ailəmiz
gördü ki, biz onların yolunu davam etdirəcəyik, bizi
Bülbül adına orta ixtisas məktəbinə
qoydu. Mən muğam ixtisasında idim,
qardaşım isə musiqişünaslıq. İkimiz də orda oxumağa başladıq. Təhsil müddətində artıq bir sıra
dövlət tədbirlərində, konsertlərdə
çıxışlarımız olurdu. Bülbül adına musiqi müsabiqəsinə
qatıldım, birinci yeri tutdum. Sonra Xalq artisti, gözəl bəstəkarımız
Aygün Səmədzadə ilə tanış
olduq, onunla işləməyə başladıq. Bu günə kimi də işləyirik. Bizi ilk böyük səhnəyə o
çıxartdı. Həmin vaxt mənim
16 yaşım var idi. Heydər Əliyev
Sarayında onun yaradıcılıq gecəsində "Dəniz"
adlı əsərini səsləndirmişdim. Aygün
xanımın bizim hər ikimizin üstündə çox
böyük əməyi var. Bülbül adına
məktəbi bitirdikdən sonra 2015-ci ildə Azərbaycan
Milli Konservatoriyasına qəbul oldum. Hazırda
oranın magistr tələbəsiyəm. Orada
bakalavrda muğam ifaçılığında idim, magistrda
isə klassik estradanı seçdim. Çünki
muğamı öyrənsəm də, tərzim daha çox
estradaya yaxındır. Tələbə ikən
rektorumuz, Xalq artisti Siyavuş Kərimi məni "Qaya"
vokal ansamblına göndərdi. Rəhbərimiz Rauf
Babayevdir. Onun sayəsində hazırda tamam
başqa tərzi-cazı öyrənirəm, qrup şəklində
ifalarımız olur.
- "Qaya" bizim üçün
nostaljidir. Siz oraya getmədən
öncə bu qrupun keçmişiylə bağlı məlumatınız
vardımı, uşaqlıqda dinləmişdinizmi?
- Əlbəttə, məlumatım vardı, dinləyirdim. "Bəri bax"
ansamblı, sonra da "Qaya"
uşaqlığımızdan eşitdiyimiz, bildiyimiz qrup idi.
Klassik "Qaya"nın ifaları indiyə
qədər yadımdadır. Rauf müəllim
də vaxtıyla bu qrupun solisti olub. Onu həmin
vaxtlardan tanıyırdıq. Amma
düzünü deyim ki, nə zamansa özümün orda ifa
edəcəyimi heç vaxt düşünməmişdim.
Elə bir fikrim də yox idi. Siyavuş
müəllim məni göndərəndə dedi ki, sən
ordan çox şey öyrənə biləcəksən. Həqiqətən də elə oldu. O zamana
kimi muğamı, klassik estradanı öyrənmişdim,
"Qaya" ilə isə daha fərqli və
özümçün orijinal tərzləri öyrənirəm.
"Qaya" Mədəniyyət Nazirliyinin nəzdindədir,
oranın bütün dövlət tədbirlərində
iştirak edirik. Ondan öncə isə Azərbaycan
Televiziyasının solisti idim, amma indi
çıxmışam, ehtiyac olsa, yenidən qayıda bilərəm.
- Elçin Cəlilovun qohumusunuz. Onu necə xatırlayırsınız?
- O, rəhmətə
gedəndə uşaq idim, cəmi səkkiz yaşım var
idi. Amma onu mehriban, dəyərli insan, əmi
kimi xatırlayıram. Müğənni
olaraq da çox dəyərli sənətkar idi. İndi özüm bu mühitin içərisinə
gələndən sonra həmişə onun haqqında xoş
sözlər eşidirəm, onunla fəxr edirəm. Həmişə onun ifalarını dinləyirəm
və hər dəfə yeni nələrsə öyrənirəm.
Hər tərzdə, hər janrda oxumağı
bacaran sənətçi idi. İndi gənclər
var ki, onlar da ondan öyrənirlər. Elçin
Cəlilov Azərbaycan musiqi sənətində məktəb
idi.
- Dediniz ki, qardaşınız da bu sənətlə
məşğuldur. Birgə ifa etdiyiniz olurmu, ya
da planınız varmı?
- O, məndən
bir yaş böyükdür. Mənim kimi
Bülbül məktəbini bitirdi, musiqişünasdır.
Bakı Musiqi Akademiyasında oxudu, bitirdi. Hazırda Avstriyanın Viyana şəhərində
Konservatoriyaya daxil olub, təhsilini orada davam etdirəcək.
İkimiz də ifaçıyıq, tərzlərimiz
də hardasa eynidir. Amma o, əsasən,
klassik ifaçıdır, vokal, opera oxuyur. Səsimizin
tembri uyğun gəlmədiyi üçün birgə iş
görə bilmirik. Ancaq Aygün xanımın
sayəsində olub ki, bir neçə əsər birgə ifa
etmişik.
"Muğamı bilmək ifaçı
üçün avantajdır"
- Sizcə, müğənni
üçün əsas istedaddır, yoxsa musiqi təhsili də
şərtdir?
- Əlbəttə, şərtdir. Əgər özünü musiqiçi
adlandırırsansa, ali təhsilin
olmalıdır. Tək ali təhsil deyil,
not bilmək, ifa etdiyin janrı tanımaq vacib şərtlərdəndir.
Bu zaman bir pillə öndə olursan. Doğrudur, indi elə ifaçılarımız var
ki, musiqi təhsili yoxdur, ancaq çox gözəl oxuyurlar.
Ancaq musiqi təhsili, məncə, vacibdir,
olmalıdır.
- Janr fərqliliyi sizə necə təsir
edir? Özünüzü əsasən hansı
janrda tapırsınız?
- Janr fərqliliyinin
çox təsiri var, bu, xoşuma gəlir. Hazırda
hansı janrı ifa edirəmsə, elə özümü də
o janrda tapıram. Muğamı öyrənmək
çox gözəldir, lazımdır, amma özümü
muğamda tapmadım. Sadəcə bu,
ifaçı üçün avantajdır, lazımdır deyə
onu öyrəndim, heç də peşman deyiləm. Tədbirlərdə, konsertlərdə sırf
öz tərzimdə ifa etmişəm. Klassik estrada, retro mahnıları, bəstəkar
mahnıları və sair.
- Gələcəkdə hansısa layihə
çərçivəsində oxuduğunuz bütün
janrları birləşdirməyi
düşünürsünüzmü?
- Bəli, mənim
istiqamətim belədir ki, bu cür fərqli janrlarda oxuyan
ifaçılar azdır. Mən də bunu
özümdə genişləndirmək və gələcəkdə
konsertimdə özümü hər sahədə göstərmək
istəyirəm. Bu yaxınlarda gözəl
sənətçimiz Sərxan Sərxanla "Qaya" qrupunun
birgə konserti oldu. O konsertdə bütün janrlarda ifa
etdim. Hələ ki, öyrənməyə davam
edirəm. Gələcəkdə fərqli
layihələr, fərqli ifalar olacaq.
- Hansı ifaçıları dinləyirsiz?
-
Çalışıram yaxşı olan bütün
ifaçıları dinləyim. Əsasən caz, klassik estrada, muğam, xarici musiqilər dinləyirəm.
Öyrənmək üçün isə klassik estrada, retroya üstünlük verirəm. Şövkət Ələkbərova, Rəşid
Behbudov, Müslüm Maqomayev və başqalarını dinləyirəm.
Müasirlərdən də dinlədiklərim
olur. Gənclər arasında çox
sevdiyim ifaçılar var. Ümumiyyətlə, gənclər
arasında tanınan, tanınmayan çox istedadlı
müğənnilər var.
- İlk uğurunuz nəyi hesab edirsiniz?
- İlk uğurum elə məktəb zamanlarımdan
başladı. Müsabiqədə birinci yeri tutmağım,
Aygün xanımla dövlət tədbirlərində
iştirakım, Konservatoriyaya qəbul olmağım,
magistratura təhsilim-bunların hamısını
uğurlarım hesab edirəm. Tələbə
ikən 2018-ci ildə Latviyada Beynəlxalq Musiqi Festivalına
qatıldım və ikinci yeri tutdum. Məncə,
yaşıma görə uğurlarım çoxdur. Bundan sonra da çalışacam daha çox olsun.
- Bu yolda qarşınıza nə cür
çətinliklər çıxır?
- Mən ta
uşaqlığımdan qarşıma qoyduğum məqsədlərlə
yaşamış və onlara doğru getmişəm. Heç vaxt harasa baxıb "kaş ki, mən də
orda olaydım" deməmişəm, "mən də orda
olacağam" demişəm və olmuşam da. Məncə, uğurun birinci sirri elə məqsəddir.
Məqsəd olandan sonra çətinliklər
elə bir önəm daşımır, bir yolla öhdəsindən
gəlirsən. Çox da populyar
müğənni olmaq istəmirəm. Hazırda
əsas məqsədim magistraturanı bitirib Azərbaycan
musiqisini professional şəkildə təmsil etməkdir.
Doğrudur, maddiyyat baxımından bunlar kifayət
etmir, bunlar üçün də maddi dəstək
lazımdır. Müğənninin də
gəlir yeri toylar, restoranlardır. Mənsə,
bunu istəmirəm. Dövlət tədbirləri,
qastrollar mənimçün əsasdır. İstəyim klassik musiqimizi dünyada təmsil etmək
və gələcək nəsillərə ötürməkdir.
- Muğam Müsabiqəsi keçirilirdi,
qatılmaq fikriniz olubmu?
- Bir ara istədim mən də qatılım, hətta
hazırlaşırdım da. Sonra fikrimdən
daşındım, ehtiyac görmədim. Axı
mən muğamı davam etdirmək istəmirdim. O
müsabiqə ilə özümü məhdudlaşdırmış
olacaqdım, sonra hamı məni trio ilə dəvət edəcəkdi.
Müsabiqələr istərdim ki, çox
olsun. Bizdə çox keçirilmir.
Əsas Beynəlxalq müsabiqələri nəzərdə
tuturam, amma yenə də əvvəl daha çox idi. Məsələn, "Yeni ulduz", "Xalq
ulduzu" vardı. Uşaq vaxtı baxıb, "Xalq
ulduzu"na gedəcəm deyirdim, amma mən
böyüyənə qədər müsabiqə bitdi
(gülürük).
"Çox
istərdim ki, gələcəkdə həyatımda olacaq
insan mənim sənətimə qadağa qoymasın"
- Bir xanım olaraq bu sənətdə irəliləyərkən
narahatlıq yaradacaq durumlarla
qarşılaşırsınızmı?
- Bəzən
olur elə şeylər. Mən pozitiv insanam,
deyib-gülənəm. Hərdən bunlar
yanlış anlaşılır, bundan çox məyus oluram,
yoruluram. Amma deyim ki, bu da insanın
özündən asılıdır. Yanlış
anlaşılmaya da bilərik. İnsanlar fərqlidir,
düşüncələr fərqlidir. Bunların
qarşısını ala bilmərik ki. Bəzən
olur, deyirəm daha belə davranmayacam, kimsəylə səmimi
olmayacam, amma bir müddətdən sonra yenidən eyni vəziyyətə
qayıdıram. Görünür, bu,
artıq xasiyyətdir, dəyişə bilməz. Bir tərəfdən xoşdur, səmimiyyət,
gülərüzlülük hər zaman yaxşıdır,
amma həqiqətən yorulduğum, çox enerji sərf
etdiyim də olur.
- Bir insan kimi Nigar Cəlilova kimdir?
- Nigar Cəlilova Azərbaycan musiqisini professional şəkildə
təmsil edə biləcək biridir. Bir insan olaraq çox güclüyəm.
Məyusluğumu, ruh
düşkünlüyümü heç kimə göstərməməyə
çalışıram. İnsanlığa
böyük önəm verirəm. Hər
mühitə uyğunlaşmağı bacarıram. Oxuduğum tərzlər fərqli olduğu kimi, bu tərzdəki
ifaçıların da hər biri fərqli xüsusiyyətə
sahibdir. Çalışıram ki,
hamısıyla dil tapa bilim, uyğunlaşım, problem
yaşamayım. Çox şükür
ki, yaşamamışam da.
- Mahnıların sözləri daha
çox sevgidən, məhəbbətdəndir,
sizinçün sevgi nədir?
- Buna cavab
vermək çətindir. Çünki indiyə
qədər o dərin hissi yaşamamışam. Yəqin ki, gələcəkdə yaşayaram.
Bilirəm ki, onda daha çox hiss edərək ifa edəcəm
mahnıları. Siyavuş müəllimin
"Gecikmiş məhəbbət" mahnısını ifa
edirdim. O, dedi ki, sən bunu yaşamamısan deyə o
duyğunu verə bilmirsən. Bunu oxumaq
üçün o hissləri yaşamaq, hiss eləmək
lazımdır. Mən onu ifa etdim, amma Siyavuş müəllim
dedi ki, mən bir bəstəkar kimi o duyğunu almadım, sən
bunu 40 yaşından sonra daha yaxşı ifa edə bilərsən.
Amma mən bu cür sevgi yaşamaq istəmirəm.
- Bəs nə cür sevgi istəyirsiniz?
- Problemsiz, əziyyətsiz
(gülür). Mənimçün sevgi
qarşılıqlı anlayışdan və hörmətdən
başlayır. Əgər o hörmət
varsa, sonradan sevgi də yaranar. Sevgi zaman istəyir.
İnsan necə davranırsa,
qarşılığında onu da görür. Bu sənətdə evlilik, məncə
lazımdır. Xüsusən, qadın
üçün. Çünki 25
yaşdan sonra qadın sərbəstləşir, sənətinə
daha çox bağlanır, sərbəstliyini məhdudlaşdırmaq
istəmir. Amma fikrimcə, hər şeyin
zamanı var. Çox istərdim ki, gələcəkdə həyatımda
olacaq insan mənim sənətimə qadağa qoymasın.
"Mənə
"ruskoyazıçnaya" xanəndə" deyirdilər"
- Ədəbiyyatla aranız necədir?
- Bədii ədəbiyyatı
sevirəm, vaxt tapdıqca oxuyuram. Daha çox
rus dilində oxuyuram. Xüsusən,
işimiz şeirlər olduğuna görə poeziya, muğam
üçün isə qəzəllərə daha çox
diqqət ayırmalı oluram. Füzuli,
Seyid Əzim, Vahid və sair kimi şairlərin qəzəllərini
oxuyuruq, öyrənirik. Yeni qəzəllər
öyrənmək çox gözəl bir şeydir, amma etiraf
edim ki, mən çox da yeni qəzəllər öyrənməmişəm.
Bildiklərim və oxuduqlarım əvvəlkilərdir.
- Rusdilli olmağınız danışarkən
çox da bilinmir, amma orta məktəb təhsiliniz rus dilində
olub. Bu, qəzəlləri əzbərləyərkən
sizə mane olmur ki?
- Yox, elə
də çox əziyyət çəkmirəm. Mənim ana dilim Azərbaycan dilidir, dilimi də
gözəl bilirəm. Rus dilində təhsil
almağımın, kitab oxumağımın ona bir maneəsi
olmur. Bəzən mənə
"ruskoyazıçnaya xanəndə" deyirdilər
(gülürük). Deyirdilər ki, sən
necə olur ki, rusdilli ola-ola muğam da oxuyursan. Deyirdim, orda nə var ki, dil mənim dilimdir də.
- Yəqin ona
görə deyirlər ki, qəzəldə elə sözlər
var, onu anlamaq çətinlik yaradır.
- Onlar da ərəb-fars
mənşəlli sözlərdir ki, o sözləri Azərbaycan
dillilər özləri də başa düşmürlər.
Əsas odur, mən o qəzəlin mahiyyətini,
mənasını və ruhunu anlaya bilirəm, öz ifamda da
bunu göstərirəm. Çoxu onu hiss eləmir.
- Bu yaxınlarda hansı
çıxışlarınız, layihələriniz gözlənilir?
- Türkiyədə
konsertimiz olmalıdır. Əhməd Cavadın nəvəsi
hər il orda Əhməd Cavadın
sözlərinə yazılmış mahnılardan ibarət
konsert keçirir. Ötən il
keçirilən konsertdə Üzeyir Hacıbəyov, Vasif
Adıgözəlov və bir sıra bəstəkarlarla
yanaşı Aygün Səmədzadənin də
mahnıları vardı. Aygün xanıma
özləri demişdilər mahnı bəstələməsini.
O da "Bismillah" və "Türk ordusuna"
mahnılarını yazmışdı. Mən
"Türk ordusuna" əsərini ifa etdim. Həmin konsertdə Azər Zeynalov
"Şükriyyə", Azərin
"Çırpınırdı Qara dəniz"
mahnılarını oxudular. Onlar çox
vətənpərvərdilər, "Türk ordusuna"
mahnısını da böyük sevgiylə, alqışlarla
qarşıladılar. Türkiyənin
Simfonik orkestr, xoru və biz çıxış edirdik, "Trt
Avaz"da nümayiş edildi. Həmin tədbir
Bakıda Filarmoniyada da keçirildi və bu tədbirlər
davamlı oldu. Aygün xanım Əhməd
Cavadın sözlərinə deyəsən, 15-ə yaxın
mahnı yazdı. Onlardan biri də Əhməd
Cavadın Şükriyyə xanıma yazdığı, son
şeirlərindən biri "Qurban olduğum" idi ki, onu da
Pərviz Abdullayevlə birgə duet oxuduq.
- Opera teatrında rol almaq istərdinizmi?
-
Əlbəttə, çox istəyərəm. Təklif olsa dəyərləndirərəm.
"Ərəbzəngi"də çox zil notlar var, amma məncə,
öhdəsindən gələrəm. "Əsli və Kərəm"i
çox sevirəm, onu istəyərəm, "Leyli və Məcnun"
da həmçinin. Mənsum İbrahimov məni "Leyli və
Məcnun"a dəvət etmişdi. Deyir, səndə Leyli
ruhu var, bacararsan. Görək, qismət olsa, gedərəm.
- Təhsilinizi
tamamladıqdan sonra müəllim kimi fəaliyyət göstərmək
istərdinizmi?
-
Çox istəyərəm. Uşaqları çox sevirəm,
onlarla işləmək və öyrətmək səbrim də
var. Hələ ki, özümü hazır hiss etmirəm, amma
gələcəkdə mütləq istəyərəm. Yeni nəslə
və bizdən sonrakı nəslə çox ümidliyəm.
Görsəniz, Bülbül adına məktəbdə,
Konservatoriyada o qədər istedadlı uşaqlar varki.
Onların çoxu da xaricə üz tuturlar.
- Bəs sizin
xaricə getmək fikriniz var?
-
Əslində, var elə bir fikrim, amma mənim tərzim
sırf millidir, Avropa ölkələrinə getməyin bir mənası
olmaz. Türkiyəyə getmək istəyərəm.
Çünki orada konsert sektoru inkişaf edib. İnanıram
ki, burda da qalsam, istedadım və tərzimlə özüməməxsus
yer tuta biləcəm.
Şahanə
MÜŞFİQ
525-ci qəzet.- 2020.- 18 mart.- S. 14-15.