Rəqs mələyi
Gözəllik Tanrının
qadınlara verdiyi misilsiz hədiyyədir. Rəqs edən qadın obrazı insanı həmişə
valeh edir. Xarakterik rəqslər mahnı ilə müşayiət
olunanda sözlərin təsiri rəqsin elementləri ilə
harmoniya yaradır, tamaşaçıya duyğulu anlar yaşadır.
Hisslərin tərənnümü
sözlərin təsirindən riqqətə gələn rəqsın
incəliyini, zərifliyini canlandiran nisgilli, həssas, kövrək,
xəfif qadın obrazı gözlərimiz önündə
canlanır. Bu gözəl musiqi fonunda bəsəkarın
notlara köçürdüyü həmin an hiss etdiyi həzin
dünyası, şairin kədərinə
bükülmüş duyğularının ifadəsi,
ifaçının yanıqlı səs tempiri rəqs edən
qadının öz aləminə qapılaraq
yaşanmış hisslərinin təsirindən mütəəsirlənərək
xarakterinin təzahüründən rəqsi qəlbən
duyaraq yaşayaraq ifa edir, obraza girib sənət əsəri
yaradır.
Haqqında söhbət
açdığım Milli Konservatoriya tərkibində
İncəsənət Gimnaziyasının "Xoreoqrafiya"
şöbəsinin müəllimi Günel Eynullayevadır. Bu
soyad rəqs aləminə çoxdan tanışdır.
Günelin babası Ramiz Eynullayev, Nənəsi Səmayə
Eynullayeva və əmisi Tahir Eynullayev rəqsın fədailəri
hesab olunurlar. Nənə-babasının himayəsində
böyüyən Güneldə rəqsə maraq hələ
korpə yaşlarından başlayıb. Təsadüfi deyil
ki, indi də 6 yaşlı uşaqlarla gimnaziyada Ritmika fənnindən
dərs deyir.
Günel Eynullayeva indi
çalışdığı İncəsənət
Gimnaziyasında bir zamanlar Əminə Dilbazinin sevimli
şagirdlərindən olub. Əminə xanım Günelin
yüksək potensialını həmişə öncədən
görərək ona rəqqasə olmağı tövciyyə
edib. Bu istedadlı qızın rəqslə yanaşı
musiqiyə olan sonsuz sevgisidir ki onu Musiqi Akademiyasının bəstəkarlıq
-tarix nəzəriyyə şöbəsinə -İsmayıl
Hacıbəyovun sinfinə gətirib. Bir sıra uşaq
mahnıları yanaşı müxtəlif alətlər
üçün simfoniyakarın müəllifidi.
"Rəqs uşaqlara nə öyrədir?"
sualına Günel Eynullayevanın cavabı belə oldu:
"Rəqs edən insanların beyni
daha yaxşı işləyir və sağlam olur. Rəqs sadəcə
əyləncə növü deyil. Həm bədənə, həm
də beynə müsbət təsir göstərir".
- İncəsənət
Gimnaziyasında Ritmika fənnindən dərs deyirsiniz. Söhbət
əsnasında dediniz ki, ritmika uşaqlar üçün
çox faydalıdır. Rəqsin başqa növləri də
olduğu halda niyə məhz Ritmika fənnini uşaqlar
üçün gərəkli hesab edirsiniz?
- Görkəm,
duruş, plastika, qüvvət və dözümlülük -
bütün bunlar uşaqlıq dövründən inkişaf
edir. Ritmdəki dərslərdə çalışıram
uşaqları əzələlərin düzgün
formalaşmasına, duruş yaratmağa və bədənin
fiziki inkişafı üçün düzgün istiqamətləndirim.
Rəqs təkcə fiziki sağlamlığının vəziyyətini
deyil, həm də zehni dəqiqliyi artırmaq, diqqəti
toplamaq, ritmə uyğun üz mimikaları ilə sərbəstliyə
təkan vermək, utancaqlığı aradan qaldırmaq,
ünsiyyətə meylliliyi yaratmaq üçün vasitə
hesab olunur.
İncəsənətin
hər bir sahəsi insan psixikasına təsir edir. Musiqi, rəqslər,
səs tiplərinə görə insan psixi halətinə və
təxəyyülünə sözlər qədər təsir
edir. Rəqslə nevroloji sağlamlıq arasında əlaqə
var. Rəqs neyroplastikanızı artırır, fiziki fəallığın
zehnə və ya idraka təsirini gücləndirir,
uşaqlarda, yeniyetmələrdə beynin, intellektin
inkişafına müsbət təsir göstərir,
yaşlılarda əqli gerilik riskini azaldır, neyroplastikaya
kömək edir, hətta qocalma prosesini ləngidir,
yaddaşı möhkəmləndirir.
Çevik
hərəkətlər tələb edən rəqslər
intellekti inkişaf etdirmək üçün ən ideal fəaliyyət
hesab olunur. Rəqs edərkən musiqini dəyişən ritmləri
ilə bərabər necə çevik hərəkət etməyi,
necə sürətlə çevrilməyi və
fırlanmağı düşününən insanın beyni
fəal çalışır. Rəqslər sürəti
artırır və bu proses insan intellektini
yaxşılaşdırır, problemlərə həllinə
qarşı beynin reaksiyasını da gücləndirir.
- Hansı yaşda uşaq ritmika ilə
məşgul ola bilər?
-
Uşağın inkişafı 2-3 yaşdan başlayır. Bu
yaşda artıq oyun şəklində lazımlı məşqləri
edə bilər. Bu yaşda uşaqları sadə hərəkətlər
etməyə və onları musiqinin ritmi ilə əlaqələndirməyə
hazırlamaq mümkündür.
Rəqs
terapiyasının əsas məqsədi insanın "mən"
hissini və şüurunu qazanmaqdır. Şəxsiyyəti
birləşdirmək, inkişaf etdirmək üçün hərəkət
və yaradıcı ifadələrdən istifadə edir.
Şüurlu bədən təcrübəsinin
özünü dərk etməsini təşviq edən, dərinləşdirən
fikrə əsaslanır.
- Uşağa ritm verərkən nəyi
bilmək lazımdır?
- Erkən
yaşlarından ritmlə məşğul olan uşaqlar hərəkətlərin
dəqiqliyini yadda saxlamağa ehtiyac duymazlar. Əsas diqqət
uşaqlara ritmi qavramağı, vücudlarını idarə
etməyı, təxəyyül oyatmağı və
yaradıcılıq qabiliyyətlərini inkişaf etdirməyi
öyrətməkdir.
Musiqi və
ritmik təhsildə müntəzəm dərslərin
uşağın fiziki sağlamlığına xeyirli
olması ilə yanaşı, ritmik dərslər sayəsində
uşaqlar daha zərif, cəsarətli olur, hərəkətləri
daha rahatlaşır və ifadələr qazanır.
- Bildiyim qədər gimnaziyanın ən
kiçik yaşlı şagirdləri ilə işləyirsiniz.
Bu sizə çətin olmur? Onlar ritmikanı necə mənimsəyirlər?
- Ritmik
proqramla təmin olunan rəqslər ifa etmək asandır,
uşaqlara çox sevinc və zövq verir. Bu xalq oyunları
da ola bilər. Kompozisiyalar rəqs hərəkətləri,
plastik və məkan konstruksiyalarının köməyi ilə
ifadə olunan müəyyən süjet daşıyır. Təlimləri
oynaq şəkildə həyata keçirən uşaqlar,
musiqi ilə hərəkətləri əlaqələndirməyi,
məsələn, "qatar" ilə hərəkəti, rəqsi,
cüt-cüt rəqs etməyi öyrənirlər. Rahat
atmosferdə uşaqlar azad və açıqdırlar. Qrup
işi, yeganə rəqs prosesi ilə tanışlıq
ünsiyyət bacarıqlarını da inkişaf etdirir".
- Kiçik yaşlarından rəqsə
başlayan uşaqlarda əzələlərin inkişafı
necə gedir?
- Məktəbəqədər
uşaqların böyük əzələlərin
inkişafı ilə dərslərə başlaması daha məqsədəuyğun
olardı. Çünki bu yaşda uşaqlar gücləri necə
ölçməyi bilirlər. Kiçik əzələlər,
məsələn, əllər hələ də olduqca zəifdir,
onlara ağır yük verilməməlidir. Ritmikanın ahəngini
tutmaq musiqi duyumlarına da müsbət təsir edir.
***
Bu
istedadlı qız Bəstəkarlıq, tarix-nəzəriyyə
fakültəsini də bitirib. İçərişəhər
mühitinə yaxın olan Günelin Vaqif Mustafazadə yaradəcəlığına
böyük sevgisi olduğundan ailə dostları Vasif
Adığözəlov, Cövdət Hacıyev onu bəstəkarlığa
yönləndiriblər. Əminə Dilbazi təəssüflənsə
də etiraz etmir. Beləliklə, Günel Musiqi
Akademiyasının Bəstəkarlıq, tarix-nəzəriyyə
fakültəsinə, İsmayıl Hacıbəyovun sinfinə
qəbul olunur.
O, bir
sıra uşaq mahnıları ilə yanaşı, müxtəlif
alətlər üçün kiçik əsərlərin
müəllifidir. Günel müəllimi İsmayıl
Hacıbəyova simfoniya da həsr edib. Bu simfoniya ilə
Norveçə, Sankt-Peterburqda keçirilən müsabiqəyə
dəvət də alıb. Bu istedadlı qızın
arzuları müəlliminin vaxtsız ölümü
yarımçıq qalır, həyatı dəyişir. Bbir
vaxtlar təhsiı aldığı
sevimli
gimnaziyaya dönür. Hədsiz yüksək musiqi duyumu, səbri,
uşaqlara məhəbbəti onu yenidən rəqsə
bağlayır.
Günel müəllimin məşq prosesinin çətinlik səviyyəsini xatırlayıram. Nəfəsalmanı bərpa etmək üçün aktiv hərəkətlər, ritmə uyğun sakitləşdirici nüanslar və bu qədər fədakarlığın içində körpə fidanların qavraması üçün tələb olunan uzunmüddətli məşqlərdən başqa, bir qayğı ilə də əvəz olunur. Onu evdə gözləyən, bu il birincilərə qoşulacaq əkiz balaları Ayan və Fərhan da ulu babası Ramiz müəllim, Nənəsi Səmayə xanım, Əmisi İmcəsənət Gimnaziyasının Xoreoqrafiya şöbəsinin müdiri Tahir Eynullayev və nəhayət, uşaqlıqdan bu gözəl musiqi, rəqs mühitində böyüyən anaları Günel Eynullayeva kimi, ailə ənənəsinin davamı olaraq Azərbaycan rəqsini yaşadacaqlarına əminəm.
Yeganə İSKƏNDƏROVA
525-ci qəzet.- 2020.- 2 may.- S.24.