Kitab oxumağın zövqü
Esse
Viktor Hüqo deyirdi
ki, kitabı müəllif yazır, onun aqibətini isə cəmiyyət müəyyənləşdirir. Təəssüf ki, bu gün
kitabların aqibəti
ürəkaçan deyil.
Mütaliəsizlik dövrümüzün ən faciəvi problemlərindən birinə
çevrilib. Niyə? Hansı səbəbdən?
Fikrimcə, başlıca səbəblərdən
biri tənbəllik,
"vaxtım yoxdur"
bəhanəsidir. Amma əsaslı səbəb
deyil. İşə, dərsə gedərkən
yolda da oxuya bilərik. Yetər ki, istək olsun. Səbəbi maddiyyata bağlıyanlar
da var. Bu, ümumiyyətlə,
keçərsiz səbəbdir,
hər kəsdə artıq mobil telefonlar var, istədiyimiz kitabın istər elektron, istərsə də audio variantını tapıb yükləyə bilərik.
Başqa
bir çarə isə kitabxanalardır.
Dünya
ədəbiyyatının ən
nadir inciləri dilimizə
tərcümə edilsə
də, kitabxanalara və ya kitab
mağazalarına baş
çəkəndə oxucu
auditoriyasının məhdud
səviyyəsinin şahidi
olarıq. Ölkənin
ən böyük kitabxanası olan Mirzə Fətəli Axundov adına
Azərbaycan Milli Kitabxanası bu gün ən yaxşı halda tələbələrin yalnız
imtahanqabağı üz
tutduqları məkandır.
Rey Bredberi yazırdı
ki, kitabı oxumamaq onu yandırmaqdan
da pisdir. Təxminən
10 il qabaq hardasa bir sorğu
rastıma çıxmışdı,
sorğuya görə,
Sankt-Peterburqda əhalinin
64, Gürcüstanda 48, Ermənistanda
39, İngiltərə və
Fransada 21, Azərbaycanda
isə cəmi 11 faizi mütəmadi kitab oxuyurdu. NOP World Culture Score Index-ə əsasən,
hindistanlılar kitab oxuma vərdişlərinə
görə bir çox dünya ölkələrini geridə
qoyur. İlk baxışdan kiminçünsə
inandırıcı gəlməyə
bilər, amma statistika belə deyirdi. Onlar həftə ərzində
vaxtlarının 10 saat
42 dəqiqəsini kitab
oxumağa sərf edirlər. Təəssüf ki, Azərbaycan
bu reytinqə ümumiyyətlə, yaxın
düşə bilmir,
əhalinin mütaliə
vərdişləri isə
getdikcə zəifləyir.
Ölkəmizdə bu problemlərin həlli istiqamətində
xeyli işlər görülür. 2017-ci ildə
fəaliyyətə başlayan
"Azərkitab" Kitab
Təbliğatı Mərkəzinin
qarşıya qoyduğu
vəzifələrdən biri
məhz gənclərin,
insanların kitaba marağını artırmaqdır.
İki ildir, fəaliyyətdə olan Bakı Kitab Mərkəzində oxucular
üçün fərqli
dillərdə, fərqli
məzmunda minlərlə
kitab təqdim olunur. Maddiyyatla problemi olan insanlar belə məkanlara üz tutub istədiyi kitabı rahat şəkildə oxuya bilərlər. Bu məsələ ilə bağlı ölkədə
müxtəlif aksiyalar
da keçirilir -
"Övladın üçün
oxu", "Toya kitab at" və başqa aksiyalar.
Mütaliənin təməli uşaq yaşlarından qoyulmalı
və zaman-zaman vərdiş halına salınmalıdır. Məktəbdə
müəllimlər şagirdlərə
təkcə dərslikləri
öyrətməklə kifayətlənməməli,
bir şəxsiyyət
kimi formalaşmaları
üçün onlarda
bədii ədəbiyyata
maraq oyatmalıdırlar.
Yay tətilini səmərəli şəkildə
keçirmələri üçün
şagirdlərə müəllimləri
tərəfindən bu
istiqamətdə tapşırıqlar
verilməsi və istirahətdən qayıtdıqdan
sonra ənənəvi
"Yay tətilimi necə keçirdim?" inşası deyil, onlara oxuduqları əsərlər barəsində
qısa da olsa, resenziya yazdırılması daha yaxşı olmazdımı?
Kitab oxumaq üçün bəlli bir zaman, bəlli
bir göstərici yoxdur. Yetər ki, oxumaq istəyəsən, oxuyasan.
Bir neçə səhifə
kitab oxumaq ruhu təzələyir və beyni qidalandırır.
Ümumilikdə baxdıqda kitab
oxumaq üçün
hər şərait var, kitab oxumağa
dəyər verən insanlarımız çox
azdır. Necə deyərlər,
istəyənə səbəb,
istəməyənə bəhanə
çox. Hər şey
özümüzdən başlayır.
Kitabların bizə verəcəyini
başqa heç nə verməyəcək.
Çalışaq bizimçün dəyərli
və təkrarsız
olan zamanımızı
daha mənalı keçirək.
Ruhiyyə ALLAHVERDIYEVA
Bakı Dövlət Universiteti
Jurnalistika fakültəsinin
IV kurs tələbəsi
552-ci qəzet.- 2020.- 6 may.- S.24.